Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Vandaag de zesde overwinning op rij. Dit keer begonnen we goed en kwamen we met 8-1 voor. Uiteindelijk maken we het onszelf onnodig lastig en winnen we met 14-13... Bij 14-12 scoren zij in de slotseconde dus echt gevaarlijk was het niet, maar we speelden het niet goed uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Speel je tegen een club met alleen partijdige scheidsrechters, komt de scheids niet opdagen en moet een van de spelers van dat team de wedstrijd maar gaan fluiten ;c Totaal ongemotiveerd iemand die totaal geen zin had om ergens voor te fluiten. Uiteindelijk ruim gewonnen, dat verbaast me toch wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sjongejonge, 9-6 verloren van de onderste in de poule. Komen daardoor zelf nu ook een beetje in de degradatiezorgen. Vandaag was ook weer beschamend slecht. Begin me ook steeds meer te irriteren aan sommige teamgenoten. Vooral de dames zijn ongekend slecht bij ons. Laten vaak toch wel 80% van de goals door.

Denk dat ik volgend seizoen maar naar een andere club opzoek ga, of stop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

19-14 gewonnen, nu staan we weer 2e.

Sjongejonge, 9-6 verloren van de onderste in de poule. Komen daardoor zelf nu ook een beetje in de degradatiezorgen. Vandaag was ook weer beschamend slecht. Begin me ook steeds meer te irriteren aan sommige teamgenoten. Vooral de dames zijn ongekend slecht bij ons. Laten vaak toch wel 80% van de goals door.

Denk dat ik volgend seizoen maar naar een andere club opzoek ga, of stop.

Je weet inmiddels toch wel dat korfbal alleen maar om de mannen draait.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen zaterdag weer verloren. Weer zo'n ongeïnteresseerde scheids die gewoon geen zin had om te fluiten. Nou ja, behalve zo nu en dan voor de thuispartij. Paar doelpunten had best afgekeurd mogen worden vanwege verdedigt. Verder heb ik een stip tegen gehad, omdat ik nog net op tijd een bal weg tikte, maar de scheids zag natuurlijk dat mijn heer de bal al beet had. Niet veel later wordt ik flink in mijn rug geduwd tijdens met maken van een doorloper en is er niets aan de hand... Zelf wel een keer gescoord. Een schot. Eigenlijk twee keer, maar die ander werd afgekeurd wegens snijden. Ik vond van niet, maar dat moeten andere eigenlijk beoordelen. Zelfs de thuispartij gaf aan dat de scheids nogal in hun voordeel floot...

Al moet ik trouwens wel zeggen dat als je zelf maar iets van 6-7 keer scoort, je ook niet mag rekenen op de winst.

Je weet inmiddels toch wel dat korfbal alleen maar om de mannen draait.

Oneens hoor. Mogelijk is dat zo op hoog niveau, maar in mijn team is dat zeker niet zo. Als je puur mannen en vrouwen met elkaar gaat vergelijken, zijn mannen eigenlijk altijd wel beter. Eens. Maar in teamverband dragen dames toch ook zeker hun steentje bij. Geregeld is een van de dames van mijn team de topscorer van de wedstrijd namens ons team... Ondanks dat we afgelopen zaterdag maar iets van 6-7 keer konden scoren, heeft een dame van mijn team wel iets van 3 keer kunnen scoren op aangeven van mij...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je goede dames hebt dan heb je wat aan ze inderdaad. Maar als er ergens een goede dame speelt dan gaat die ook gelijk naar de Korfbal League. Ze lopen er bij omdat het een gemengde sport is, maar je zult nooit opmerken dat er een dame echt boven het team uit stijgt, daarom worden ze meestal altijd als aangeef gebruikt en staat er bij de 1 tegen 1, 1 dame mee te huppelen en gaat de bal toch altijd naar de heer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op het laagste niveau liggen dat soort verhoudingen toch iets anders. Al zijn zelfs daar vaak wel de mannen die het team op sleeptouw nemen. Het is natuurlijk ook zo dat de meeste dames kwalitatief gewoon slechter zijn dan de heren. Dat zie je in eigenlijk iedere sport wel terug, dus ook bij korfbal. Op het moment dat bij de tegenstander er een sterke dame is, kun je dat als heer ook nog een beetje neutraliseren, terwijl een sterke heer toch minder op gevangen kan worden door dames.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je goede dames hebt dan heb je wat aan ze inderdaad. Maar als er ergens een goede dame speelt dan gaat die ook gelijk naar de Korfbal League. Ze lopen er bij omdat het een gemengde sport is, maar je zult nooit opmerken dat er een dame echt boven het team uit stijgt, daarom worden ze meestal altijd als aangeef gebruikt en staat er bij de 1 tegen 1, 1 dame mee te huppelen en gaat de bal toch altijd naar de heer.

Ik ben het enigzins met je eens, al heb je op mijn niveau (Reserve overgangsklasse, en bij ons 1e overgangsklasse) ook gewoon dames lopen die prima kunnen schieten, en die geregeld 4/5 doelpunten erin schieten. Bij mij gaat het dit zaalseizoen erg lekker. Laatste paar wedstrijden telkens 3/4 goals. Schotpercentages van 50% en 66%. En dat voor een rebounder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben het enigzins met je eens, al heb je op mijn niveau (Reserve overgangsklasse, en bij ons 1e overgangsklasse) ook gewoon dames lopen die prima kunnen schieten, en die geregeld 4/5 doelpunten erin schieten. Bij mij gaat het dit zaalseizoen erg lekker. Laatste paar wedstrijden telkens 3/4 goals. Schotpercentages van 50% en 66%. En dat voor een rebounder.

Ja maar je zegt nu een dame die schiet 4 a 5 in.. Zegt dat dan ook niet over de kwaliteit van de tegenstander?!

Zelf altijd rond de hoofdklasse en dergelijke gespeeld.. Ben het voorkomen eens wat hier boven werd gezegd dat heren eigenlijk het beslissen. Moet zeggen der is 1 dame die momenteel bij ons in het 1e zit waarvan ik kan zeggen die doet het goed! Maarja die heeft idd korfbal league gespeeld! ;)

Btw je schotpercentage zo hoog, alleen voor tip ins, balletje erover en schieten maar haha?! :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja maar je zegt nu een dame die schiet 4 a 5 in.. Zegt dat dan ook niet over de kwaliteit van de tegenstander?!

Zelf altijd rond de hoofdklasse en dergelijke gespeeld.. Ben het voorkomen eens wat hier boven werd gezegd dat heren eigenlijk het beslissen. Moet zeggen der is 1 dame die momenteel bij ons in het 1e zit waarvan ik kan zeggen die doet het goed! Maarja die heeft idd korfbal league gespeeld! ;)

Btw je schotpercentage zo hoog, alleen voor tip ins, balletje erover en schieten maar haha?! :P

Haha nee, zijn vooral korte kansen en afstand schoten. Dus overnamesituaties, en soms moet ik punten dus dan de afstandschoten. Maar ben voornamelijk rebounder dus, haal reboundend meestal 80% ongeveer aan reboundpercentage (Ja wordt allemaal netjes bijgehouden op zo'n computertje :p)

En tuurlijk ben ik met je eens dat heren 90% van de wedstrijden beslissen, maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat dames er vooral voor de aangeef en dergelijke zijn. Bij welke club speelde je eigenlijk? AKC?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Haha nee, zijn vooral korte kansen en afstand schoten. Dus overnamesituaties, en soms moet ik punten dus dan de afstandschoten. Maar ben voornamelijk rebounder dus, haal reboundend meestal 80% ongeveer aan reboundpercentage (Ja wordt allemaal netjes bijgehouden op zo'n computertje :p)

En tuurlijk ben ik met je eens dat heren 90% van de wedstrijden beslissen, maar ik vind het te ver gaan om te zeggen dat dames er vooral voor de aangeef en dergelijke zijn. Bij welke club speelde je eigenlijk? AKC?

Klopt speelde bij AKC.. Ben inmiddels gestopt door blessures enzo, maar het is idd maar echt echt een kleine selectie dames wat het verschil kan maken! ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik speel ongeveer het zelfde niveau, zaal 1e klasse en veld overgangsklasse. Maar bij ons moet je het toch echt van de heren hebben. De dames zijn natuurlijk handig in de steun en dat je een bal bij ze kwijt kan als ze de goede lijnen voorin lopen, maar er zijn weinig dames bij ons die er gemiddeld 3 scoren.

Ik ben btw ook een rebounder, denk dat ik inderdaad op het zelfde percentage qua rebounden kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was vandaag weer drama. Prijs schieten voor een kwartje en toch niet scoren... Nou ja, bijna niet scoren. Uiteindelijk er wel twee gemaakt, maar ik had er gerust 6 moeten maken ofzo...

Eerst een strafworp. Ik had toevallig de bal in handen toen er voor een strafworp gefloten was en iedereen liep weg van de strafworpstip. Dus hem zelf maar genomen. Daarna ging er nog een afstandsschot in, maar daar had ik er dus echt wel veel meer van mogen scoren... Uiteindelijk wel gewonnen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Morgen wordt erop of eronder voor ons. Spelen tegen de directe concutrent. Staan samen met die ploeg onderaan, dus als we verliezen staan we alleen laatste. Word erg belangrijk dus morgen.

EDIT: 14-9 gewonnen, en zelf 3 afstandschoten gemaakt :D

bewerkt door 007mark
Link naar opmerking
Deel via andere websites