Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Korfbal!

Apprabab

Aanbevolen berichten

Wij zijn ook tweede geworden, maar dan van onderen, haha. Wij hebben trouwens eens een keer geen PKC in onze poule. Heb dit seizoen sowieso al vier uitwedstrijden tegen PKC gehad. Op zich wel leuk om te kunnen zeggen dat je zo vaak op het hoofdveld/zaal gespeeld hebt in een seizoen. PKC is nu niet de kleinste en onbekendste ploeg. Al heb ik dit seizoen ook eens moeten korfballen in een zaal waar een paar uur later twee jeugdinterlands gespeeld werden tussen NL en BE. Ik denk niet dat veel voetballers kunnen zeggen at ze op hetzelfde veld gespeeld hebben als waar later op die dag een (jeugd)interland op het programma stond.

Tegen welke teams van PKC speel je dan? En waar speel jij ook al weer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Denk je dat ik het nog allemaal weet? Volgens mij was het het 5e, het 8e en het 12e ofzo. Alleen tegen het hoogste team gelijk gespeeld, de rest verloren... Grote verschillen in nummer he, maar goed, het 5e of 6e ofzo was op het veld en PKC heeft heel veel teams die alleen in de zaal spelen, dus het 5e en het 12e ofzo waren hetzelfde team. Heb mijn team trouwens nooit gezegd, vind ik niet echt nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afgelopen 2 weken in de basis gestaan bij onze a1. Blessure van iemand , dus ik mocht invallen. Onze a1 staat stijf onderaan in de 1e klasse. Eerste wedstrijd verloren met 12-2 en vorige week 17-9 verloren. Laatste wedstrijd wel 4 goals gemaakt.

In mijn eigen team drie wedstrijden op rij verloren :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gaat vast wel meevallen, vaak ga je toch al gauw mee in de wedstrijd.

Afgelopen training ook even meegedaan (kwam toevallig zo uit, opkomst eigen team was dramatisch en hun miste net een heer) en dat viel wel mee. Maar ja, partijtje is altijd anders dan het echie. Al heb ik trouwens wel het idee dat ik dit keer echt als reserve mee ben gevraagd, maar goed. Dat kon ik op zich ook al wel opmaken uit het sms-je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Normaal gesproken speel ik op het laagste niveau, dus ja, dan merk je het op zich wel dat spelers wat slimmer spelen enz, maar op zich kon ik het wel bijbenen had ik het idee. Ik merkte alleen dat onze training niet echt veel voorstelde (opkomst van 3 man is zeer veel de laatste tijd, dus dan doe je ook niet echt veel) en dat merkte ik op zich wel. Maar ik heb me wel netjes staande gehouden. Mijn tegenstander heeft dan wel drie keer gescoord, maar dat waren allemaal verre afstandsschoten. Verder was mijn heer niet echt betrokken bij hun doelpunten. Zelf een keer gescoord en was vaak wel betrokken bij de doelpunten. Niet altijd heel direct, maar toch wel indirect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eerste wedstrijd van hetseizoen gespeeeld. 10-6 gewonnen van KVA A1. Lekker gespeeld, 3 goals gemaakt en verdiend gewonnen.

Donderdagavond staat de volgende match alweer op het programma. Uit in Leiden tegen Crescendo A1. Vind het altijd zo vreselijk om doordeweeks te spelen. Jullie geen last van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb gelukkig nog nooit doordeweeks hoeven spelen dus ik heb er (nog) geen last van idd :p

Voor mij begint de competitie volgende week pas, dit veldseizoen derde klasse met een bijna geheel nieuwe B1. Niveau ligt wel al een stuk hoger dan de vorige seizoenen, dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb volgende week pas eerste wedstrijd met mijn team. Afgelopen zaterdag ander team (eentje hoger) mee geweest. Die spelen ook meteen 3-4 klasses hoger. Was een bij elkaar geraapt zooitjes, totaal niet ingespeeld op elkaar etc. Dus dik verloren. Nou ja, zelf maar een halfje gespeeld en ging prima. Verwachting is dat ik wel vaker gevraagd gaat worden. Ze hebben maar 3 heren, wij 4, ook niet heel breed, maar toch. Ze vragen mij of een andere heer uit mijn team (de rest niet en ik verwacht eigenlijk dat ik steeds als eerste gevraagd zal worden) of A's afhankelijk van onze eigen wedstrijden (al heeft de A1 er ook maar 3 en hebben we volgens mij maar 1 A-team). Gaat dus nog leuk worden. Kijken of ik dit jaar wel over de 40 wedstrijden heen kom. Vorig jaar ben ik denk ik net op de 38 blijven steken :D

Zou me niet verbazen als ik woensdag weer mee mag doen. Ook doordeweeks dus. Maar [MENTION=22519]Sander'[/MENTION]; nog nooit doordeweeks gehad? Ik heb het ieder jaar toch wel een paar keer. Speel in de zaal ook geregeld op vrijdagavond, omdat sommige teams waar wij tegen moeten alleen op de vrijdagavond thuis kunnen spelen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=9138]MisterX[/MENTION]; ik heb voor zover ik me kan herinneren echt nog nooit doordeweeks gespeeld terwijl ik toch al ruim acht jaar speel nu.. Bij ons is er sws standaard al helemaal niks doordeweeks gepland, altijd keurig in het weekend. Alleen heel incidenteel gebeurt het bij ons in de poule dat er later nog een wedstrijd doordeweeks wordt gespeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, standaard is hier ook alles op zaterdag. Sommige grote verenigingen hebben qua zaalhuur een probleem, waardoor vaak de slechtere senioren uit moeten wijken naar de vrijdagavond (standaard). Vandaar dat ik zo nu en dan eens op een vrijdagavond moet spelen. Maar ja, dan spreek je wel over teams als PKC ofzo. De echt grote jongens zeg maar. Maar dan wel hun 10e ofzo. Maar ja, vrijdagavond of zaterdagavond (in de zaal is het sowieso vaak wel 's avonds spelen, dan is een wedstrijd om 16.00 uur gewoon vroeg) maakt ook niet veel uit. Dus dat reken ik ook gewoon als weekend. Doordeweeks is alleen als een wedstrijd niet door gaat en hij niet verplaatst kan worden naar een ander zaterdag. Maar dat gebeurt jaarlijks toch wel minstens een keer...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doordeweeks een wedstrijd 's avonds vind ik zo verrot, aangezien je de hele dag bezig bent en dan 's avonds nog moet spelen, daar heb ik echt geen concentratie voor.

Afgelopen zaterdag 14-13 verloren van Tempo 2, in de laatste 10 minuten zetten ze er een heer uit 1 in (die hoofdklasse speelt) die 2/2 schiet. ;e

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zoals verwacht mag ik vanavond weer opdraven als invaller :lol:

Zou me niets verbazen als de wedstrijd van dat team komende zaterdag iets verlaat wordt, zodat ik na mijn uitwedstrijd toch nog mee kan doen. Dat er in ieder geval zo'n soort constructie op gezet wordt. En anders gaat hun wedstrijd niet door...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zou me niets verbazen als de wedstrijd van dat team komende zaterdag iets verlaat wordt, zodat ik na mijn uitwedstrijd toch nog mee kan doen. Dat er in ieder geval zo'n soort constructie op gezet wordt. En anders gaat hun wedstrijd niet door...

Mijn wedstrijd gaat niet door, te weinig spelers. Dus volgende week pas eerste competitie met eigen team...

Nog niet gevraagd om in te vallen, maar andere team gaat er al vanuit dat ik speel. Bij weggaan allemaal tot zaterdag zeggen enzo. Nou ja, krijg morgen wel een sms verwacht ik :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vandaag eindelijk eerste competitiewedstrijd met eigen team (na drie keer ingevallen te hebben in een team hoger en drie keer verloren te hebben). Meteen tegen de koploper op dit moment. Die hebben we dus mooi even klop gegeven, uiteindelijk 5 puntjes verschil ofzo. Zelf 2 maal gemaakt. En mijn heer lekker gefrustreerd. Sta ie onder de paal en zet ik hem klem, dus als hij op zij zou stappen en ik gewoon stil blijf staan, struikelt hij gewoon over mijn benen. Dat gebeurde dus een paar keer. Werd ie boos dat ik aan het pootje haken was. Ja, ik sta stil en hij beweegt. Zijn eigen schuld. Verder gooide hij z'n gewicht nogal in de strijd onder de korf. Tegen een iets langere tientonner is het lastig vangen... Verder was het wel lachen enzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites