Kjeld Geplaatst 28 mei 2008 Share Geplaatst 28 mei 2008 Ff een vraagje. Ik ben van plan op fitness te gaan, afwisselend tussen kracht en conditietraining, vooral conditie denk ik, maar helpt het veel? (bijv 2x per week fitnessen) Wat ik gehoord heb, van mijn fitnessinstructeur en bij de selectiekeuring van de landmacht, is dat als je 4x per week gaat het meest effectief is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordy Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Ligt eraan hoe intensief je het doet lijkt me, als ik twee dagen achter elkaar fitness (wat je dus bij 4x per week doet) krijg ik geheid last van spierpijn Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Als je maandag, woensdag, vrijdag en zondag gaat ga je niet 2 dagen achter elkaar he. En ik zeg altijd maar 2 dagen is beter dan 0 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kjeld Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 wat dacht je van zondag en maandag;) @Jordi: Daarom moet je ook niet 2x achter elkaar zelfde spiergroep trainen in een schema van 4x per week. Je kunt het bv verdelen in buik/rug, bovenlichaam(armen, schouders), benen, conditie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Hehe kapotdom ben ik maarja dan doe je gewoon andere spiergroepen o ja dat zei jij ook al Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Leroy Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Leroy, groepslessen is extra lijkt me? Want mensen die bij ons in de sportschool staan (HealthCenter) kunnen dat lang niet allemaal.. Klopt, heb ik uiteindelijk erbij gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 29 mei 2008 Auteur Share Geplaatst 29 mei 2008 Ik train zo af en toe in mn eigen gym op zolder ik heb een bankdrukbank en losse dumbells waarmee ik zo die schijven kan verwisselen. Dus weinig indrukwekkends maar het klinkt wel hip om te zeggen dat je eigen gym hebt. Maar meestal ben ik te lui maar ik wil toch wat uitbreiden wat meer dumbells dr bij zodat ik niet steeds hoef te verstellen. En misschien iets om mn onderrug te trainen want dat is een probleemgebied, maar ik ben bang om hem te trainen omdat ik bang ben dat ie weer te erg pijn gaat doen. En ik doe natuurlijk mn 8 minutes abs van youtube. Wouter je wilt je onderrug trainen, maar je hebt al een bankdrukbank? Ik neem aan dat dat er een is met een losse stang en geen smith machine. Je kunt dus gewoon deadliften om je onderrug te versterken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordy Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 wat dacht je van zondag en maandag;) @Jordi: Daarom moet je ook niet 2x achter elkaar zelfde spiergroep trainen in een schema van 4x per week. Je kunt het bv verdelen in buik/rug, bovenlichaam(armen, schouders), benen, conditie. Weet ik, maar ik heb helemaal geen goed schema ofzo. Als ik ga fitnessen (zo'n 2 keer per week) dan ga ik gewoon twee uur en doe 20 minuten hardlopen en krachttraining altijd door elkaar heen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Wouter je wilt je onderrug trainen, maar je hebt al een bankdrukbank? Ik neem aan dat dat er een is met een losse stang en geen smith machine. Je kunt dus gewoon deadliften om je onderrug te versterken. Klopt die doe ik ook wel op zn tijd maar ik wil wat meer variatie Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Welke spieren zou je vooral moeten trainen als je marathon wilt lopen? ik denk kuitspieren en hamstrings? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kristian Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Alles wat met je benen te maken hebben denk ik. En conditie uiteraard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Ik denk dat je gewoon conditietrainingen moet doen en dat dan vanzelf de desbetreffende spieren zich versterken. Een marathon is een duurloop en geen explosieve sport als de 100m waar je weer wel krachttrainingen voor moet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Ik denk dat je gewoon conditietrainingen moet doen en dat dan vanzelf de desbetreffende spieren zich versterken. Een marathon is een duurloop en geen explosieve sport als de 100m waar je weer wel krachttrainingen voor moet doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jj1 Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Ja het is niet dat het voor mij, is opdracht voor school en hij MOET krachttraining krijgen. Ik dacht mis lopen hier mensen zelf hard en hebben ervaring... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Captain Geplaatst 29 mei 2008 Share Geplaatst 29 mei 2008 Welke spieren zou je vooral moeten trainen als je marathon wilt lopen? ik denk kuitspieren en hamstrings? Je duurbatterij, wat slaat op je longinhoud/uithoudingsvermogen en qua spieren vooral je kuiten. Is dat kut vak ''trainingskunde'' toch nog ergens goed voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
jto Geplaatst 1 juni 2008 Share Geplaatst 1 juni 2008 Ik train zo af en toe in mn eigen gym op zolder ik heb een bankdrukbank en losse dumbells waarmee ik zo die schijven kan verwisselen. Dus weinig indrukwekkends maar het klinkt wel hip om te zeggen dat je eigen gym hebt. Maar meestal ben ik te lui maar ik wil toch wat uitbreiden wat meer dumbells dr bij zodat ik niet steeds hoef te verstellen. En misschien iets om mn onderrug te trainen want dat is een probleemgebied, maar ik ben bang om hem te trainen omdat ik bang ben dat ie weer te erg pijn gaat doen. En ik doe natuurlijk mn 8 minutes abs van youtube. En helpt dat een beetje? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 1 juni 2008 Auteur Share Geplaatst 1 juni 2008 Welke spieren zou je vooral moeten trainen als je marathon wilt lopen? ik denk kuitspieren en hamstrings? Hij MOET krachttraining? Als je marathon wilt gaan lopen moet je gewoon ongelooflijk veel gaan hardlopen in de week.. Als je dan bijvoorbeeld je kuiten gaat trainen, en de volgende dag gaat hardlopen, heb je grote kans op blessures en verrekingen. Als je het dan toch wilt doen zou je je beenspieren moeten trainen met veel reps (meer dan 15) en lichte gewichten die je makkelijk trekt. Buikspieren en onderrug is trouwens ook aan te raden, omdat je loophouding erg belangrijk is. Met een sterke romp kun je beter lopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Frank Geplaatst 1 juni 2008 Share Geplaatst 1 juni 2008 Ik ben van plan binnenkort naar de sportschool te gaan voor fitness/krachttraining. Ben wel al lid, maar momenteel gebruik ik daar alleen de loopband en doe ik daar aan kickboks. Ik heb nog van die gewichtdingen thuis liggen die ik redelijk vaak gebruik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 1 juni 2008 Share Geplaatst 1 juni 2008 En helpt dat een beetje? Ja denk wel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Remko Geplaatst 1 juni 2008 Share Geplaatst 1 juni 2008 Wouter welk youtube filmpje gebruik jij voor die 8 minutes abs? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordy Geplaatst 1 juni 2008 Share Geplaatst 1 juni 2008 die van Carmen Electra Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 2 juni 2008 Share Geplaatst 2 juni 2008 http://nl.youtube.com/watch?v=sWjTnBmCHTY Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dost Geplaatst 2 juni 2008 Share Geplaatst 2 juni 2008 Ook ff 8 minutes abs gedaan, meteen legs en arms erbij gepakt, podverdomme. Is best wel handig, maarja duurt wel een maandje of 4 als je 't dagelijks doet voordat je 't ziet toch ? :cab: Ik zou 't niet weten en ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dorgath Geplaatst 2 juni 2008 Share Geplaatst 2 juni 2008 Ik doe sinds kort gewoon 100 van die die buikspieroefeningen per dag omdat ik beetje buikje kreeg en merk het wel. Begin die buikspieren veel meer te zien nu. Terwijl het nog geen twee minuutjes werk is als je er 100 per dag doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Monk Geplaatst 2 juni 2008 Share Geplaatst 2 juni 2008 Dorgath, probeer is een tijdje ook gewoon echt gezond te eten en minder dan je nodig hebt zodat je ook nog wat vetjes verbrand. Dan zul je je Buikspieren ook meer zien. Deze man gaat sinds deze week ook zijn voeding aanpassen. Heb er geen ervaring mee, maar we zullen zien wat het word. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten