Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Fitness/Krachttraining

Oldskool

Aanbevolen berichten

Ff een vraagje. Ik ben van plan op fitness te gaan, afwisselend tussen kracht en conditietraining, vooral conditie denk ik, maar helpt het veel? (bijv 2x per week fitnessen)

Wat ik gehoord heb, van mijn fitnessinstructeur en bij de selectiekeuring van de landmacht, is dat als je 4x per week gaat het meest effectief is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat dacht je van zondag en maandag;)

@Jordi: Daarom moet je ook niet 2x achter elkaar zelfde spiergroep trainen in een schema van 4x per week. Je kunt het bv verdelen in buik/rug, bovenlichaam(armen, schouders), benen, conditie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik train zo af en toe in mn eigen gym op zolder ik heb een bankdrukbank en losse dumbells waarmee ik zo die schijven kan verwisselen. Dus weinig indrukwekkends maar het klinkt wel hip om te zeggen dat je eigen gym hebt.

Maar meestal ben ik te lui maar ik wil toch wat uitbreiden wat meer dumbells dr bij zodat ik niet steeds hoef te verstellen. En misschien iets om mn onderrug te trainen want dat is een probleemgebied, maar ik ben bang om hem te trainen omdat ik bang ben dat ie weer te erg pijn gaat doen.

En ik doe natuurlijk mn 8 minutes abs van youtube.

Wouter je wilt je onderrug trainen, maar je hebt al een bankdrukbank?

Ik neem aan dat dat er een is met een losse stang en geen smith machine. Je kunt dus gewoon deadliften om je onderrug te versterken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

wat dacht je van zondag en maandag;)

@Jordi: Daarom moet je ook niet 2x achter elkaar zelfde spiergroep trainen in een schema van 4x per week. Je kunt het bv verdelen in buik/rug, bovenlichaam(armen, schouders), benen, conditie.

Weet ik, maar ik heb helemaal geen goed schema ofzo. Als ik ga fitnessen (zo'n 2 keer per week) dan ga ik gewoon twee uur en doe 20 minuten hardlopen en krachttraining altijd door elkaar heen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wouter je wilt je onderrug trainen, maar je hebt al een bankdrukbank?

Ik neem aan dat dat er een is met een losse stang en geen smith machine. Je kunt dus gewoon deadliften om je onderrug te versterken.

Klopt die doe ik ook wel op zn tijd maar ik wil wat meer variatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke spieren zou je vooral moeten trainen als je marathon wilt lopen?

ik denk kuitspieren en hamstrings?

Je duurbatterij, wat slaat op je longinhoud/uithoudingsvermogen en qua spieren vooral je kuiten. Is dat kut vak ''trainingskunde'' toch nog ergens goed voor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik train zo af en toe in mn eigen gym op zolder ik heb een bankdrukbank en losse dumbells waarmee ik zo die schijven kan verwisselen. Dus weinig indrukwekkends maar het klinkt wel hip om te zeggen dat je eigen gym hebt.

Maar meestal ben ik te lui maar ik wil toch wat uitbreiden wat meer dumbells dr bij zodat ik niet steeds hoef te verstellen. En misschien iets om mn onderrug te trainen want dat is een probleemgebied, maar ik ben bang om hem te trainen omdat ik bang ben dat ie weer te erg pijn gaat doen.

En ik doe natuurlijk mn 8 minutes abs van youtube.

En helpt dat een beetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Welke spieren zou je vooral moeten trainen als je marathon wilt lopen?

ik denk kuitspieren en hamstrings?

Hij MOET krachttraining?

Als je marathon wilt gaan lopen moet je gewoon ongelooflijk veel gaan hardlopen in de week.. Als je dan bijvoorbeeld je kuiten gaat trainen, en de volgende dag gaat hardlopen, heb je grote kans op blessures en verrekingen.

Als je het dan toch wilt doen zou je je beenspieren moeten trainen met veel reps (meer dan 15) en lichte gewichten die je makkelijk trekt. Buikspieren en onderrug is trouwens ook aan te raden, omdat je loophouding erg belangrijk is. Met een sterke romp kun je beter lopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben van plan binnenkort naar de sportschool te gaan voor fitness/krachttraining. Ben wel al lid, maar momenteel gebruik ik daar alleen de loopband en doe ik daar aan kickboks. Ik heb nog van die gewichtdingen thuis liggen die ik redelijk vaak gebruik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook ff 8 minutes abs gedaan, meteen legs en arms erbij gepakt, podverdomme. Is best wel handig, maarja duurt wel een maandje of 4 als je 't dagelijks doet voordat je 't ziet toch ? :cab: Ik zou 't niet weten en ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dorgath, probeer is een tijdje ook gewoon echt gezond te eten en minder dan je nodig hebt zodat je ook nog wat vetjes verbrand. Dan zul je je Buikspieren ook meer zien.

Deze man gaat sinds deze week ook zijn voeding aanpassen. Heb er geen ervaring mee, maar we zullen zien wat het word.

Link naar opmerking
Deel via andere websites