Apprabab Geplaatst 11 augustus 2010 Share Geplaatst 11 augustus 2010 Ik doe ook krachttraining, maar ik doe toch meer cardio en benen omdat het als aanvulling op mijn sport is. Op dit moment train ik wel als een gek mn bovenlichaam trouwens. Maar als ik tijdens het seizoen zoiets ga doen, dan kan ik mijn techniek wel gedag zeggen. Benen zijn sowieso heel belangrijk voor korfbal, net zoals conditie. Mijn bovenlichaam wordt dan meer een kwestie van gewoon bijhouden op 20kg en dan 4 series van 15. Zo krijg ik geen spierpijn, maar houd ik toch een beetje die training in mn bovenlichaam. Buikspieren kan ik daarentegen wel gewoon vol blijven doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 11 augustus 2010 Share Geplaatst 11 augustus 2010 Hmm als je 20 kg dumbbel shoulder presses kunt 4 sets met 15 herhalingen ben je al redelijk sterk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 12 augustus 2010 Share Geplaatst 12 augustus 2010 Hey bjk4ever hoe kijk jij aan tegen koolhydraten dan als je je vet% naar beneden wilt krijgen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 12 augustus 2010 Share Geplaatst 12 augustus 2010 Zoveel mogelijk verminderen uiteraard. En je hebt liever vet dan koolhydraten zelfs. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 12 augustus 2010 Share Geplaatst 12 augustus 2010 Het enige ongezonde dat ik consumeer is bier, merk wel dat ik een soort van buikje heb gekregen en die moet er zo snel mogelijk weer af. (Meer) buikspier oefeningen doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 12 augustus 2010 Share Geplaatst 12 augustus 2010 Heeft geen nut, daarmee kweek je wel spieren, maar vet gaat er niet vanaf..... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Ho0det Geplaatst 12 augustus 2010 Share Geplaatst 12 augustus 2010 Cardio ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 12 augustus 2010 Share Geplaatst 12 augustus 2010 Wat kan je dan het beste eten want ik ben er achter gekomen dat er in zilvervliesrijst veel koolhydraten zitten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 12 augustus 2010 Share Geplaatst 12 augustus 2010 zv rijst zijn goede koolhydraten, maar dan neem je toch wat minder zv rijst? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 12 augustus 2010 Share Geplaatst 12 augustus 2010 Denk dat ik al wel weinig neem nu, 100 gram met 100-150 gram wokgroente en circa 150-200 gram kipfilet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 12 augustus 2010 Share Geplaatst 12 augustus 2010 100 gram ongekookt is nog best wat hoor :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 13 augustus 2010 Share Geplaatst 13 augustus 2010 Denk dat ik al wel weinig neem nu, 100 gram met 100-150 gram wokgroente en circa 150-200 gram kipfilet. Dit is prima, heel mooi. Je moet ook niet gek worden hoor, 100 a 150 gram k-hdraten per dag is niks mis mee, ik weet uiteraard niet hoeveel je per dag eet. Zorg er maar voor dat je wel genoeg eiwitten eet en niet te ver onder je behoefte zit, dan komt het wel goed. En er zijn wel dieten waarbij je 0 tot 10 gram koolhydraten per dag eet (keto), maar dat zijn extreme gevallen, daar doe ik niet aan.:cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Arsène Geplaatst 13 augustus 2010 Share Geplaatst 13 augustus 2010 Eiwitten probeer ik zeker te eten, bakje kwark savonds, en kipfilet smorgens en meestal bij het avondeten. Hoeveel koolhydraten precies weet ik niet zou ik eens uit moeten rekenen. 100 gram ongekookt is nog best wat hoor :cab: O hehe Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 13 augustus 2010 Share Geplaatst 13 augustus 2010 Hmm als je 20 kg dumbbel shoulder presses kunt 4 sets met 15 herhalingen ben je al redelijk sterk. Shoulder press suckt inderdaad. Op mijn gym (jajaja, gym ownt fitness qua woord) hadden ze zo'n apparaat ervoor. Ik deed 3x10 met 27.5 kilo. Alleen zo'n apparaat is altijd makkelijker dan met losse dumbels. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jordy Geplaatst 13 augustus 2010 Share Geplaatst 13 augustus 2010 Het enige ongezonde dat ik consumeer is bier, merk wel dat ik een soort van buikje heb gekregen en die moet er zo snel mogelijk weer af. (Meer) buikspier oefeningen doen? Dat is mijn probleem ook, puur door het bier heb ik een buikje. :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Snipes Geplaatst 13 augustus 2010 Share Geplaatst 13 augustus 2010 Dat is mijn probleem ook, puur door het bier heb ik een buikje. :cab: Dan ga ik maar eens stoppen met bier drinken :). Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 14 augustus 2010 Share Geplaatst 14 augustus 2010 Shoulder press suckt inderdaad. Op mijn gym (jajaja, gym ownt fitness qua woord) hadden ze zo'n apparaat ervoor. Ik deed 3x10 met 27.5 kilo. Alleen zo'n apparaat is altijd makkelijker dan met losse dumbels. Ik heb 't over 20 kilo per hand :cab: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 15 augustus 2010 Share Geplaatst 15 augustus 2010 27.5 kilo op een machine stelt inderdaad niet veel voor, dan begin je net met trainen geloof ik.:) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 15 augustus 2010 Auteur Share Geplaatst 15 augustus 2010 Ik train nu thuis in korte sessies. Had 3 weken niets gedaan door vakanties ed. Ben van plan dit te doen en dan drie keer in de week: A: Squat, bench press, barbell row, barbell curl. B: Squat, press, chinup, dips, abs. Iemand nog suggesties? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 15 augustus 2010 Share Geplaatst 15 augustus 2010 Ja, maak een fatsoenlijk schema.:d Eerste dag train je 4 aparte spiergroepen met maar 1 oefening. Tweede dag train je 5 aparte spiergroepen weer met 1 oefening. En weet je wel zeker dat je chins kan, want voor zover ik kan zien aan je schema ben je een beginner??? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Oldskool Geplaatst 15 augustus 2010 Auteur Share Geplaatst 15 augustus 2010 Hmm het is een (bewezen) fatsoenlijk schema want het is gewoon Rippetoe uitgebreid met barbell curl en dips. Het gaat mij om kracht, ik hoef er niet bij te lopen als een macho beachboy met spieraftekening, vandaar dat ik voor rippetoe gekozen heb. Ik voel echter niets van biceps en triceps dus heb ik daar een oefening voor bijgevoegd. Misschien dat ik dips en barbell curls om kan draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
sirkeith Geplaatst 15 augustus 2010 Share Geplaatst 15 augustus 2010 Ik heb 't over 20 kilo per hand :cab: Joh, daarom zeg ik dat er ook bij over dumbels :cab: 27.5 kilo op een machine stelt inderdaad niet veel voor, dan begin je net met trainen geloof ik.:) Ik deed het ook niet om pure kracht te winnen toen, dus kwas inderdaad wel een beginner. Maar echt op het aller begin haal je dat niet hoor, denk dat je dan op 15 / 20 begint :p Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Dahlin Geplaatst 15 augustus 2010 Share Geplaatst 15 augustus 2010 Ja, maak een fatsoenlijk schema.:d Eerste dag train je 4 aparte spiergroepen met maar 1 oefening. Tweede dag train je 5 aparte spiergroepen weer met 1 oefening. En weet je wel zeker dat je chins kan, want voor zover ik kan zien aan je schema ben je een beginner??? Wat voor schema gebruik jij? Ik heb de afgelopen 2 maanden een Rippetoe schema gevolgd om er een beetje in te komen, een goed voedingsschema lukte niet omdat ik veel bij m'n ouders was. Nu woon ik weer in m'n eigen huis en kan ik weer m'n eigen schema volgen. Ik heb last van een veel te laag gewicht, ik wil naar zo'n 70 kilo bij 10% bf, ben ook 1,78. Zit nu op 58 kilo. Heb een tijdje al een voedingsschema gevolgd en kwam toen in 4 weken tijd 5 kilo aan, dat is er alweer een beetje vanaf door de vakantie. De komende dagen wil ik m'n voedingsschema optimaliseren en alles regelen bij de sportschool. Ik ga eerst wel verder met Rippetoe, dat beviel me prima. Ga dan na een paar weken op een ander schema over denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Adriaan Geplaatst 16 augustus 2010 Share Geplaatst 16 augustus 2010 Ik train nu thuis in korte sessies. Had 3 weken niets gedaan door vakanties ed. Ben van plan dit te doen en dan drie keer in de week: A: Squat, bench press, barbell row, barbell curl. B: Squat, press, chinup, dips, abs. Iemand nog suggesties? Ik zou een deadlift er in gooien, uitstekende oefening om echt veel kracht mee te winnen.. Je buikspieren hoef je niet echt apart te trainen, meestal worden die vaak genoeg gepakt bij de squat/deadlift.. mits je deadlift dan doet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bjk4ever Geplaatst 16 augustus 2010 Share Geplaatst 16 augustus 2010 Hmm het is een (bewezen) fatsoenlijk schema want het is gewoon Rippetoe uitgebreid met barbell curl en dips. Het gaat mij om kracht, ik hoef er niet bij te lopen als een macho beachboy met spieraftekening, vandaar dat ik voor rippetoe gekozen heb. Ik voel echter niets van biceps en triceps dus heb ik daar een oefening voor bijgevoegd. Misschien dat ik dips en barbell curls om kan draaien. Dat is weer wat anders uiteraard. Als je voor puur kracht gaat is het normaal, ik dacht dat je gewoon voor fitness/massa ging , wat de meesten doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten