Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Dat zijn de mooie vakanties. Ik nam in het verleden ook altijd mijn racefiets mee op zomervakantie. Zodoende heb ik op leuke plaatsen in Europa kunnen fietsen. Zoals onder ander een deel van het parcours van de ronde van Zweden, mooie stukken in Engeland en heerlijk tegen de wind in lopen beuken in Denemarken.

Ik heb helaas nog nooit de bekende cols in Frankrijk gereden, maar dit is wel iets wat ik een keer wil gaan doen. In Oostenrijk heb ik wel erg veel geklommen maar dat is meer op de wat onbekendere wegen. Zoals onder ander Timmelsjoch, Gletsjerstrasse Sölden, Kuhtai en meer van die nietszeggende zware ritten. Dit was allemaal voornamelijk in de buurt van Ötztal aangezien ik in die omgeving ook mijn bergsporttochten deed.

Als je Otztal kent, dan ken je wellicht ook het Zillertal, twee dalen richting oosten zeg maar. Daar kom ik al 15 jaar, waarvan de laatste 5, 6 jaar met fiets. Dan fiets je vanaf Aschau in ons geval naar de gletscher en weer terug ofzo, of pak je de Zillertaler Höhenstrasse.. ook mooie weg:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zillertal ski ik volgens mij meestal :)

Ik eveneens, we hebben er een eigen huisje en gaan bijkans elke vakantie ernaatoe. Welk gebied ski jij dan? Kaltenbach meest voor de hand liggend... Daar stikt het van de Lagelanders 8) Of ski je in meerdere gebieden per vakantie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Uhm dan denk ik dat Zillertal ergens anders is ;c Ik skiede afgelopen jaar in Gerlos, kei veel NL 8) heb ook best wel lang in Flachau(geboorteplaats Mayer) geskied(jaartje of 6/7)

Gerlos ken ik ook wel. Is ook Zillertal, verbonden met Zell. In Gerlos hebben ze zo'n geweldige zwarte piste:D als verbindingsstuk... Het is de laatste tijd wel een Nederlandse enclave aan het worden ja. Was dat ook de reden dat je er bent gaan skieen dan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een koersfiets op het oog:

b'Twin Racing

Frame: DEDACIAI Aluminium 7003 energy

Vork: Carbon Decathlon Complete

Crankstel: Sport 52/42/30 DES

Derailleurs: Campagnolo Mirage

Casette: 13x23, 9 versnellingen

Stuur: Sprtstuur(pen) DES

Zadel: Sportzadel, sportzadelpen

Pedalen: Klikpedalen LOOK PM 206

Wielen: Decathlon Cycle TWIN 28

Banden: Michelin Pro Race

Remsysteem: Competitie Dual Pivot

Gewicht: 8,3 kg in maat 57

Prijs: € 849

Wat vinden jullie ervan, zou het een goede aankoop zijn?

(Het is niet voor zondag alleen, maar echt om mee te koersen.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben een koersfiets op het oog:

b'Twin Racing

Frame: DEDACIAI Aluminium 7003 energy

Vork: Carbon Decathlon Complete

Crankstel: Sport 52/42/30 DES

Derailleurs: Campagnolo Mirage

Casette: 13x23, 9 versnellingen

Stuur: Sprtstuur(pen) DES

Zadel: Sportzadel, sportzadelpen

Pedalen: Klikpedalen LOOK PM 206

Wielen: Decathlon Cycle TWIN 28

Banden: Michelin Pro Race

Remsysteem: Competitie Dual Pivot

Gewicht: 8,3 kg in maat 57

Prijs: € 849

Wat vinden jullie ervan, zou het een goede aankoop zijn?

(Het is niet voor zondag alleen, maar echt om mee te koersen.)

Ik ben persoonlijk een shimano man, maar ik zou even kijken welke groepen van Campagnolo het beste zijn. Ik rij zelf al tijden met Shimano Ultegra, alleen de beste groep van Campagnolo is beter vind ik, aangezien ik niet op Italiaanse fietsen kan fiets ik met Shimano. Dus mijn advies: ga even kijken waarmee de fiets het beste mee afgemonteerd kan zijn. Banden etc maakt niet zoveel uit, als het een 2e hands is zou ik die sowieso vervangen.

Kijk ook even wat de gewichtslimiet is, ik neem aan dat je niet zo groot bent(framemaat 57, en is dat CT of CC? Dat je niet een te grote of te kleine hebt omdat je Center-Center en Center-Top maten door elkaar hebt gehaald), maar vraag/kijk even wat de gewichtlimiet is. Mijn fiets mag maximaal 85 kilo belasting hebben, zelf 70 kilo en 1.90m dus dat is geen probleem, maar je moet uitkijken als je dichtbij de gewichtslimiet zit.

Kortom:

- kijk even na welke Campagnolo set het beste is

- ga even na welke framemaat 57 het is, CC(meest gebruikelijk) of CT

- en ga er gewoon even lekker op fietsen, kijken hoe die voelt

Wat is jou lengte?

Als je veel gaat fietsen is het zwakjes ;) Mirage is van mindere kwaliteit (Eerdere slijtage) en schakelt minder fijn als bijvoorbeeld een Veloce of Centaur ;) Je kunt vragen aan de fietsenmaker of ze die groep kunnen monteren ;) En als je gaat koersen moet je eigenlijk ook nieuwe wielen, bv Mavics of Campa's :) Ja, alleen een fiets is niet genoeg en je bent altijd veel meer kwijt dan alleen de fiets ;) bv; Een ander zadel omdat je die andere niet lekker vind rijden, ben je ook al zo'n 120 kwijt. Redelijke wielen kosten rond de 450 en als je op tubes rijd zijn die ook al snel 25 per stuk ;)

Editje: Je kunt ook kiezen voor de Shimano groep ;) Niet slechter en ietsjes goedkoper ook ;)

Ik weet niet of Shimano-groepen ook op deze fiets kunnen. Maar voor Ultegra ben je ook al flink wat kwijt hoor :P

Rijd je een beetje op hoog niveau ?

Ik ga weer op hoog niveau rijden, reed flink lekekr bij de junioren, maar door persoonlijke redenen weg bij team en nu(1,5 jaar geleden) weer begonnen voor mezelf trainen en wedstrijden met het team van mijn neefje meerijden. De resultaten komende zomer gaan bepalend zijn wat ik ga doen, vol op de studie(Master) of toch een jaartje stoppen tussen de Bachelor en Master en een jaartje vol voor het fietsen gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hey hey mensen ik heb een klein vraagje. Ik fiets zelf zo beteje 3 keer per week dat doe ik altijd in me eentje. Dus me vraag is heeft iemand eens zin om mee te gaan ik woon zelf in zuid-limburg. Nou ik hoop wat te horen van iemand

groetjes mark

Ik woon in Zuid-Holland, dus dat gaat niet op, als ik eens in Margraten ben bij mijn tante op bezoek en ik heb mijn fiets mee laat ik het wel weten :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met meer mensen gaat het altijd makkelijker :P Ik ging gisteravond nog ff koersen tegen een scooter(gozer reed en vriendin achterop), ik reed op het eind 65 km/h zittend...ik was kapot :P Waarschijnlijk ook de reden dat ik vandaag 28ste werd :P Maarja ik heb wel gelachen, die gozer riep echt van alles naar me, van 'godsamme ik haal je in joh, ga harder!' en 'mijn tank is nog niet leeg!' tot 'kiekeboe' en 'schakel eens op!'. Haha, geen idee wie het was, maar was wel leuk. Als ik opgejut of uitgedaagd wordt ben ik op mijn best. :P

Maar ik ga slapen, ik loop te hoesten als een gek en met kapot, laters!

Link naar opmerking
Deel via andere websites