Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

Belletje is wel ideaal ja. Maar heb er geen. Vind dat er echt niet uitzien op een racefiets. Beetje stom, ik weet het.

Had ik eerst ook hoor. Ik woon alleen vlakbij de molens bij Kinderdijk, daar willen nogal eens wat toeristen lopen op het stuk waar ik geregeld begin met fietsen. Dan is een belletje wel onmisbaar. Sowieso eigenlijk, iedere keer roepen als mensen wat breder fietsen of lopen is ook niet echt lekker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11.00u vertrokken. Het scheelde dat er toch nog een lekker briesje stond, de eerste 10 km ging ik dan ook niet harder dan 26,5 geloof ik. Twee bidonnetjes (water en limonade) mee, wat winegums en het ging prima. Had op zich nog wel verder gekund, maar met deze zon en zonder vocht leek me dat niet heel verstandig.

Oh en nog steeds pijnvrij. Pas als ik echt ga zitten harken voel ik het een beetje opkomen bij mijn lies, maar vandaag liep het als een zonnetje. ;sm;

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou nou, het was me weer een ritje, dit keer van 53 km. Niet alleen door de warmte, maar ook door het feit dat ik ergens halverwege de rit na het missen van een bocht en het weer terugrijden in een gootje met o.a. brandnetels ben gekukeld, met bijbehorende (schaaf)wonden op vooral mijn armen en een fikse schaafwond op mijn linkerelleboog. Dat was overigens ruim voor de enige, overigens ontzettend Roubaixiaanse kasseienstrook van 450 meter, in de regio. En eentje zonder gootje om naast te rijden., wat het ontzettend lastig maakte.

Ergens aan het begin trouwens deze klim kunnen doen:

grafiek.php?hellingid=2459

Op zich is ie niet zwaar, maar de moeilijkheid zit in het feit dat ie achter een hekwerk ()voor wandelaars) zit, zodat je de klim vanaf 0 moet starten i.p.v. met een starsnelheid. Verder is de wegkwaliteit niet je van dat, met veel van die typische open ringtegels, veel zand en veel onkruid. Toch omhoog kunnen rijden zonder uit het zadel te hoeven komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Na een jaar of twee bijna niet te fietsen, stap ik de laatste dagen zo nu en dan ook weer op de fiets, maar dat valt nog niet mee. Vooral heuvelop ga ik helemaal kapot.

Blijkbaar registreert de app het niet helemaal correct, aangezien mijn teller ongeveer 69 km aangaf en 27 p/u. Mja, close enough.

hx7pxc.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites