Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×

Je eigen "fietsprestaties"

Gert

Aanbevolen berichten

En dan neem ik aan geen dure iPhone etc. maar een goedkoop 2e mobieltje? lijkt me niet relaxt om te vallen met een telefoon van 6/700 euro

Ik neem gewoon mijn Samsung Wave mee. Je valt als het goed is niet zo vaak en als het wel zo is, hoop ik maar dat mijn hoesje hem een beetje heel houdt.

Oké verder neemt niemand, een zadeltasje mee, met extra binnenbandje en plakset enzo?

Nope

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dan neem ik aan geen dure iPhone etc. maar een goedkoop 2e mobieltje? lijkt me niet relaxt om te vallen met een telefoon van 6/700 euro

Neem juist mijn Iphone mee. Staat muziek op, runkeeper. Alleen maar fijn. En mocht ik vallen tsja.. heb mijn mobiel verzekerd. Verder neem ik altijd die dextro snoepjes mee, zit heel veel suiker in, en mijn pinpas. Eet meestal rond 75 km ff een broodje bij de bakker(waar ook een giga lekker wijf werkt, dat spreekt in mijn voordeel, jammer dat ik alleen een vriendin heb) zodat ik toch weer wat binnen heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Neem juist mijn Iphone mee. Staat muziek op, runkeeper. Alleen maar fijn. En mocht ik vallen tsja.. heb mijn mobiel verzekerd. Verder neem ik altijd die dextro snoepjes mee, zit heel veel suiker in, en mijn pinpas. Eet meestal rond 75 km ff een broodje bij de bakker(waar ook een giga lekker wijf werkt, dat spreekt in mijn voordeel, jammer dat ik alleen een vriendin heb) zodat ik toch weer wat binnen heb.

Runkeeper heb ik ook al wat over gehoord, kan je me misschien wat meer daar over vertellen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hebben jullie een bril op tijdens het fietsen?

Ik heb sinds kort altijd een bril op, zit verder niet in de weg en ik had altijd last van vliegen die in m'n ogen kwamen. Ben echt blij dat ik zo'n ding heb aangeschaft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Runkeeper heb ik ook al wat over gehoord, kan je me misschien wat meer daar over vertellen?

Runkeeper is een website waarop je je route kun registeren en zo bij kunt houden wanneer je waar gefietst hebt met welke tijd en snelheid.

@Le Saux; Ja 2 bidons heb ik genoeg aan. Heb wel 2 bidon houders. Maar doe er altijd 1 in een houder en 1 in me shirt. Vind dat gewoon fijn hehe.

En ik draag ook altijd een zonnenbril. Heel soms als het al laat is en het wordt slecht weer dan doe ik em af. Omdat je dan niks meer ziet. Maar dan krijg ik altijd meteen vliegen in me oog. Dus zo veel mogelijk de bril op me neus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft er eigenlijk iemand (harde) lenzen in met wielrennen? Heeft er dan iemand tips voor me, zodat ik geen zand/stof in m'n ogen krijg? Heb daar namelijk om de paar kilometer last van, een zonnenbril verlaagt de hoeveelheid zand/stof enorm, maar nog niet genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen ervaring mee sorry.

Gebruiken mensen hier neussprays of iets dergelijks om meer licht te hebben? Ik merk bergop wel dat ik wel last heb van ademhalingsproblemen en denk aan zo'n middel of aan een neusklemmetje ofzo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heeft er eigenlijk iemand (harde) lenzen in met wielrennen? Heeft er dan iemand tips voor me, zodat ik geen zand/stof in m'n ogen krijg? Heb daar namelijk om de paar kilometer last van, een zonnenbril verlaagt de hoeveelheid zand/stof enorm, maar nog niet genoeg.

Ik heb lenzen, maar bril werkt voor mij goed genoeg. En anders heb ik altijd duratears mee, kun je kopen bij apotheek, soort van nep tranene, kun je erin spuiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geen ervaring mee sorry.

Gebruiken mensen hier neussprays of iets dergelijks om meer licht te hebben? Ik merk bergop wel dat ik wel last heb van ademhalingsproblemen en denk aan zo'n middel of aan een neusklemmetje ofzo.

Dit vind ik wel een interessante ja, heb ik wel vaak last van. Maar dan wel meer op de pittige, steile klimmetjes in Limburg dan op de langere, minder steile. Had nl. afgelopen week op de Rosier en de Vecquee meer last van de kuiten dan van m'n ademhaling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit vind ik wel een interessante ja, heb ik wel vaak last van. Maar dan wel meer op de pittige, steile klimmetjes in Limburg dan op de langere, minder steile. Had nl. afgelopen week op de Rosier en de Vecquee meer last van de kuiten dan van m'n ademhaling.

Oke dan, iemand hier ervaring mee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gister een kort rondje gefietst van 27,6 km. Ging wel redelijk, gemiddeld 30,3 km/u . Ik ben begonnen met fietsen op mijn 15e, maar eigenlijk nog nooit echt veel gefietst. Nu ben ik 17 en fiets ik al veel meer, echt lekker om er zo op uit te zijn en dan ook echt hard te gaan. Merk van jezelf dat je steeds meer begint te eisen. Voetbal komt bij op nummer 1 en dat zal zeker zo blijven, maar wielrennen vind ik ook steeds mooier worden.

Ik zal ook eens een kijkje nemen op dat runkeeper.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee bedankt voor het aanbod, ben niet zo van het plannen ga meestal spontaan stukkie fietsen.

Geen probleem.

Vanmorgen nog rondje van 50 km gemaakt, had een route gepland richting de Belgische Voerstreek maar fietste verkeerd waardoor ik uiteindelijk de Wolfsberg en de (nieuw geasfalteerde) Loorberg gedaan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites