Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

[IDS] [FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK

Jónstærke

Aanbevolen berichten

Met slechts twee 'echte' nieuwkomers blijft de transferactiviteit tot op heden behoorlijk beperkt. Het geeft aan hoeveel je vertrouwen hebt in de kern die promotie heeft kunnen bewerkstelligen en dus ook de kans krijgt om te laten zien tot wat ze in staat zijn een niveau hoger.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.png.a3050aaf84d2862ea09b7f65cf2249ec.png

#19 - PÅ KAFFE MED BRIAN LAUDRUP

Dag allen,

Een week of twee geleden werd ik door ex-speler van o.a. Bayern Munchen en Rangers, Brian Laudrup (54) uitgenodigd voor een interview dat later gepubliceerd zou worden in het magazine van Bold. We hadden het over vanalles en nog wat, maar in hoofdzaak over de aankomende voorbereiding van mijn eerste seizoen als coach op het Deense hoogste niveau. Toffe man, die Brian Laudrup. Na het officiële interview babbelden we nog even over zijn periode als voetballer en waarom hij zelf nooit een job als manager ambieerde. Hieronder kan je het interview dat vandaag in Bold-Fodbold te lezen was terugvinden.

19-Interview.png.a74f1eb575c8abb74709523154b4aa03.png

Dit was mijn eerste echte interview met de Deense media. Hopelijk heb ik geen al te slechte indruk nagelaten! 

Ole

Naamloos.png.4248cc083b9c327eb8d0c26dd51090a5.png

Reacties:

Spoiler

@Kyrill:

Thanks man, gratis en voor niets op te pikken. Kon hem toch niet laten liggen he!

@ElMarcos, @De Raam en @Djurovski:

Bedankt mannen. Het zijn niet de grootste namen, maar ze kunnen ons toch al een aardig stukje mee op weg zetten richting hopelijk die kampioensronde van de Superliga. We gaan het meemaken! :classic_tongue:

@Marius:

Dat klopt. Ik heb enorm veel vertrouwen in de meeste jongens in de huidige kern. Moesten er zich mogelijkheden voordoen om ons te kunnen versterken zonder dat we ons daarmee in financieel gevaarlijke wateren werken, zullen we dat zekker niet laten liggen!

@Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos

bewerkt door JoonsterkeBE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Knap staaltje grafisch werk. Blijkt dat je niet alleen met de pen goed overweg kan ... Fijn interview ook, mede omdat het door een bekende wordt afgenomen. Het doet mij trouwens afvragen of het in FM ook maar enigszins iets uitmaakt of je nu op stage gaat of niet. Geen idee of dat eigenlijk een effect heeft op het team/de moraal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.png.1321f516ec4eac06720e93c782652bcb.png

#20 - SUPERLIGA: READY, SET, GO!

Vejgaard (Aalborg), 14.07.2024

OddsS2.png.d1e991ffdb6dd65e39b447427aae02e8.png

Er staat behoorlijk wat te gebeuren in de aankomende week. De bevalling kan elk moment plaatsvinden. Na de laatste oefenwedstrijd tegen Slovan Liberec ging ik dan ook meteen naar huis om te checken of alles oké was met Marja. Ze voelt wat lichte pijn in de onderbuik, maar dat is niet vreemd gezien het feit dat ze uitgeteld is voor overmorgen. Alles volgens plan dus, ik ben gerustgesteld. Ik zal nu dan nog even de tijd nemen om jullie de kern voor te stellen waarmee we de Superliga 2024-'25 gaan aanvatten. De transfermolen draaide tegen mijn verwachting in op volle toeren. We zijn een aantal spelers verloren, maar Ole Jann en Julius hebben goed werk verricht om hun vertrek op te vangen.

Transferoverzicht24-25.png.f99a96cd3563a7ebdef372c4791389e3.png

Er moet ergens een foutje in bovenstaand lijstje zitten, want er ontbreekt één naam in de lijst van inkomende transfers. Naar aanleiding van een telefoontje vanuit FC København werd besloten om Emil Højlund dan toch nog een jaartje extra te huren. Bij de Deense rekordmeister zou hij voorlopig nog te weinig aan spelen toe komen. Bij ons zal hij de concurrentie aangaan met de van Arsenal transfervrij overgekomen Mika Biereth. De 21-jarige spits kende vorig jaar een goede tweede seizoenshelft bij het Schotse Motherwell. De derde en laatste aanvallende versterking is de Bryan Teixeira. De Kaapverdische dribbelkont kon zich moeilijk doorzetten bij Sturm Graz en zijn contract werd niet verlengd.

Juan Infante kon na een succesvol jaar in de NordicBet Liga rekenen op interesse van Nordsjælland en verkoos een transfer boven een verlengd verblijf bij ons. Diego Caballo moest vertrekken. Julius had zijn oog namelijk laten vallen op een Spaans talent wiens contract bij Manchester United afliep: Álvaro Fernandez. De 21-jarige Spanjaard zal met Andreas Poulsen (vorig jaar verhuurd aan Silkeborg) strijden voor een basisplek op de linksbackpositie. Centraal achterin werd met de komst van Kaare Barslund het vertrek van Lars Kramer opgevangen. De 24-jarige Nederlander keert terug naar zijn thuisland. Vorig seizoen werd de aankoopoptie voor Richard Odada reeds gelicht. Daniel Ask kon zich vorig seizoen niet manifesteren als basisspeler en keert terug naar Zweden.

Deens U19-internationals Mohamed Amar Diagne en Mads Bomholt worden voor een jaartje uitgeleend aan clubs uit de NordicBet Liga. Jeppe Pedersen hoopt in Ijsland een definitieve transfer te forceren. KR, één van de vele clubs uit Reykjavik heeft een aankoopoptie bedongen van € 60k.

Screenshots van de nieuwkomers

Spoiler

Klik op onderstaande afbeeldingen om ze te vergroten.

Álvaro 'Carreras' Fernández (21, linksback)

AlvaroFernandezS.thumb.png.d2b0bc7f989f953824c1de1369e7a605.png

Kaare Barslund (20, centrale verdediger)

KaareBarslundS.thumb.png.5f70992fc61a7441206da9baedfbe42e.png

Richard Odada (23, centrale middenvelder)

RichardOdadaS.thumb.png.949ca1f7b605f3e494dd28e5ccef79c1.png

Bryan Teixeira (23, flankaanvaller)

BryanTeixeiraS.thumb.png.12e026053c4d5663fa1c1bbc2322e708.png

Emil Højlund (19, spits)

EmilHojlundS.thumb.png.4d0ed7ed74edd23ec22a4b5049c7330d.png

Mika Biereth (21, spits)

MikaBierethS.thumb.png.42b4cbafc5f2606ae754b0a1e04488b5.png

271272085_2407334732732134_2367423172633028368_n.png.4f9292831859f264abf4f26371c19d15.png

DOELMANNEN.png.cb361d77e6ca7ad1a31e194184cb5264.png

Posavec.png.5b1ba3a105a1c2e58f322884b331dc16.png

SCREEN-DM.png.c6a186a3f58e98093bfb44856c8f5978.png

Ook volgend jaar is Josip Posavec het sluitstuk van onze defensie. De Kroatische doelman begint aan zijn derde seizoen in Aalborgse loondienst en ligt nog onder contract tot eind juni 2026. Zijn doublure is de voor twee jaar van Sydney FC gehuurde Max Vartuli. De 19-jarige Australiër gaat dit seizoen het laatste jaar van zijn uitleenbeurt in. Mocht er één van beide keepers geblesseerd uitvallen, doe ik beroep op één van de U19-doelmannen: Conrad Clemmensen of Bertil Gronkjær.

vERDEDIGERS.png.558966d0f02c70e3ef8e81cca9a34c3c.png

Barslund-Otoa.png.cebb1e47469fb89d707935604a134250.png

SCREEN-ver.png.653a0686660e0d1de4d4fd1311a2eb64.png

Elke positie in onze viermansdefensie is dubbel bezet. Centraal achterin krijgt Sebastian Otoa het gezelschap van nieuwkomer Kaare Barslund. Beide jongens hebben nog niet al te veel ervaring op het hoogste niveau en zijn met hun 20 levensjaren het jongste centrale duo uit de Superliga. In sommige wedstrijden ga ik daarom misschien ook opteren om Rasmus Thelander de voorkeur te geven. In het half jaar dat Ville Koski bij ons op de club is, heeft hij mij nog niet echt weten overtuigen, vandaar dat ik hem meer als stand-in zie. De rechtsbackpositie wordt net zoals vorig jaar bespeeld door de ervaren Zweed Emil Krafth. Zijn doublure is de 24-jarige Kasper Jørgensen. Aan de andere kant van het veld: twee 'nieuwe' namen. Andreas Poulsen speelde vorig jaar al op uitleenbasis voor een Superliga-ploeg, Silkeborg. Ik ben er nog niet echt uit of hij daarom ook de voorkeur moet krijgen Álvaro Fernández. De 21-jarige Spanjaard heeft op training al enorm mooie dingen laten zien. 

mIDDENVELD.png.ca620f7caef9b79583495ebde3f2ff56.png

900x600-365a16790af78828b96af3d94f860805.jpg.17fb63ad351f733873756ada3b3c104c.jpg

SCREEN-AAN.png.9813566e551e7695a896b991fec231d5.png

De enige plek waar op het terrein geen nieuwe namen te zien zijn, is in ons middenveld. Na overleg met mijn technische staf en Oliver (Ross) hebben we besloten om hem een rijtje achteruit te trekken. Daar kan hij zijn energie en loopvermogen beter kwijt. Richard Odada deed het goed op uitleenbasis en € 130k was nu niet bepaald een grote som geld om op tafel te leggen voor een polyvalente spelers van zijn niveau. Ouderdomsdeken Per Skjelbred is waarschijnlijk aan zijn laatste jaar in het profvoetbal toe. Zijn aanwezigheid in deze kern is van onmiskenbaar belang. Sebastian Stahlfest was vorig jaar een wisselspeler waar ik steeds op kon terugvallen en is ook komend seizoen van de partij. De Venezolaan Christian Larotonda werd halverwege seizoen transfervrij opgepikt en toonde zich al snel belangrijk. De man in ons middenveld van vorig jaar was ongetwijfeld Melker Widell. Ondanks interesse van BK Häcken en Hamburger SV besloot de Zweedse spelmaker bij ons te blijven.

aANVALLERS.png.153f276c7e3228f5a487ab78a69284c7.png

Schermafbeelding2024-01-29191057.png.239875a3cc6ea5d55b121c2d2f5683b1.png

SCREEN-MID.png.333f2f30657b5590ed273772fd756f96.png

Onze aanvallend ingestelde spelers splits ik eigenlijk op in twee groepen: 4 jongens op de flank en 3 jongens die centraal uit de voeten kunnen. Met de komst van Bryan Teixeira is de leemte die Emmanuel Toku achterlaat hopelijk opgevuld. Als hij het plezier dat hij in Austria Lustenau uitstraalde bij ons terug kan vinden, zal hij het jongens als Christian Bassogog en kapitein Lucas Andersen nog moeilijk gaan maken om hun basisplaats te behouden. Voor Younes Bakiz zal er eerder een rol als invaller weggelegd zijn. Nicklas Helenius is net als Per Skjelbred enorm van belang voor de dynamiek in de kleedkamer. De verlenging van de uitleenbeurt van Emil Højlund en de komst van Mika Biereth maakt het voor de 33-jarige spits wel erg moeilijk om aanspraak te maken op een plek in de eerste elf.

Met deze 23 spelers vat ik volgende week mijn eerste campagne aan als coach in de Superliga. Ik kijk er naar uit. Al moet ik wel zeggen dat mijn gedachten op dit moment nog ergens anders zijn. 'T is bijna zover. Thuis is alles in gereedheid gebracht om ons dochtertje een warm welkom te geven. De kinderkamer is klaar om gebruikt te worden. Jesper zal, afhankelijk van de dag waarop Marja bevalt, de voorbereiding van de thuiswedstrijd tegen Aarhus GF voor zijn rekening nemen.

Na de bevalling beloof ik dat ik weer 100% met mijn hoofd bij Aalborg BK zal zitten! 

Ole

Naamloos.png.790e5546ec99e9718a1c673c42da978e.png

Reacties:

Spoiler

@Bogatyr

Thanks! Ik ben benieuwd!!

@Willem:

Stoorde mij ook tijdens het schrijven, maar het was dat of geen mooi uitgelijnde tekst en dan ben ik maar voor de eerste optie gegaan! :classic_biggrin:

@Marius:

Bedankt!! Denk persoonlijk van niet, anders zou dat ergens in game toch wel vermeld worden, denk je niet? Terechte bedenking wel

@De Raam

Thanks, 't is eens wat anders!

@Kyrill

Thanks man!

@ElMarcos:

Doet me plezier, thanks!

@Djurovski:

Danke!!

@Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Leuk dat je Hojlund weer hebt kunnen huren. Zit er een optie tot koop bij? Ik ben ook wel nieuwsgierig naar Biereth. Dat is wel een speler die ik vaak in de gaten heb gehouden in de afgelopen twee edities, maar het lijkt er eigenlijk nooit écht uit te komen, ondanks zijn goede attributen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hojlund er bij is toch een extra troef! Het aanvallend compartiment voelt ook een beetje aan als je sterkste onderdeel van de spelerskern, maar of dat ook zo is zal weldra blijken. Spannend! (En dan heb ik het nog niet eens over Ole's thuissituatie.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.png.a3d07e4b3846354ced9b6405e4d67245.png

#20bis - TESTKAMPE

Omdat ik met mijn hoofd bij de bevalling zat, was ik daarstraks vergeten onze resultaten van de voorbereidingswedstrijden te tonen. Dus bij deze.

F-ed0VEWMAAw1Oh.png.8c3671b70c6dd9b50c97120609b88923.png

Nieuwe aanwinst Mika Biereth was op de fandag alvast goed bij schot in de wedstrijd tegen het Tsjechische Slovan Liberec. Afwachten of hij die lijn ook weet door te trekken naar de competitie.

Vi ses snart!

Ole

Naamloos.png.41e24e5fe3d23e0d9fb6eae1108d4e52.png

Reacties:

Spoiler

@Kyrill:

Thanks man! In de voorbereiding waren de resultaten alvast niet slecht!

@Urbeto:

Zonder aankoopoptie. Denk dat ze hem bij FC København willen gebruiken volgend seizoen. Cornelius gaat richting de vijfendertig.. Biereth doet het in de voorbereiding alvast goed!

@Lensherr:

Hoop dat ik je niet teleur ga stellen! Bedankt!

@De Raam:

We gaan het zien! Enkel FC København zal allicht wel meer dan één klasse te sterk zijn, maar daaronder weet ik niet goed waar we zelf echt thuishoren. 

@Marius:

Ole's thuissituatie maakt hem een beetje vergeetachtig.. Who needs Højlund when you have Mika Biereth? ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites