Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

[IDS] [FM24] Drengen fra Húsavík - Aalborg BK

Jónstærke

Aanbevolen berichten

Dit verhaal blijft sterk in elkaar zitten. Hulde daarvoor! Met Thorsby een herkenbare en sterke speler weten binnen te halen. Gezien de prestaties bij zowel Aalborg alsmede bij IJsland verwacht ik wel dat Slovan Bratislava een haalbare kaart is. 

bewerkt door Cervantes
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ole heeft in ieder geval zijn handen vol. Thorsby ken ik nog van een save bij Union Berlin vorig jaar. Prima spelertje als ik het me nog goed kan herinneren. De voorrondes worden lastig om te voorspellen. Alles hangt af van de tegenstander, en dat kan wellicht alle richtingen uitgaan. Daarvoor zal je op een tikkeltje geluk moeten rekenen. Zo is het ook over de eerste tegenstander inderdaad lastig uitspraken doen, al zou ik de Deense competitie wel hoger aanschrijven dan de Slowaakse.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.png.8f7f281d30b7aaf04a68db6ae69f5b99.png

#43 - AS READY AS WE CAN BE

Nog enkele dagen en we beginnen aan het nieuwe seizoen met de thuiswedstrijd tegen Silkeborg IF. Ik denk dat we goede zaken hebben gedaan op het transfercircuit met de karige middelen die we van het bestuur ter beschikking gesteld kregen. We zullen beginnen met een blik te werpen op de transferactiviteit van de andere clubs uit de Superliga. Er is behoorlijk wat heen en weer bewogen. Mijn eerste indruk is dat vooral FC Nordsjælland en Brøndby verzwakt uit de transfermercato komen. Oordeel zelf maar. Hier zijn de 15 duurste transfers (in- en uitgaand) van de Deense transferwindow (exlusief AaB-transfers).

Top15transfers.png.9f2d20c082586ca5876a38db8b50dc19.png

Dat ze bij Ajax graag Deens shoppen is een understatement. Maar liefst vier speler van de top 15 transfers van de Superliga zijn uitgaande transfers richting Amsterdam. Naast toptalent Oscar Schwartau trekken ook Marcus Ingvartsen, Mario Dorgeles en Kristian Nielsen naar de Nederlands recordkampioen. De duurste transfer komt op naam van FC København. De hoofdstedelingen plukten niet alleen Jannik Vestergaard weg uit Engeland, maar ook Mathias Jensen werd bij Brentford weggeplukt voor meer dan € 20mln. Nordsjaelland zag met Dorgeles, Nagalo en Ingvartsen drie absolute basispelers in de as van het veld vertrekken. Ze proberen dit op te vangen met de komst van Patrick Cutrone, Daniel González en Tsuyoshi Watanabe. 

Naamloos1.png.144fc3aabda67368e60c6434d2a7b45b.png

out.png.47b7fa5ee4ca0dade71a561ead22c5e4.png.960f4e99bae9b2c763f5fe401e12ef88.png

Younes BAKIZ --- € 3.4mln. (+ € 800k over 12m) --> Brøndby IF

Josip POSAVEC --- €2.3mln. --> Empoli F.C. 

Bertil GRONKJÆR --- € 950k. --> Randers FC

Marcus BONDE --- € 8k. --> Vendsyssel FF

UITLEENBEURTEN: 

Nóel Atli ANÓRSSON (Skive IK)Mads BOMHOLT, Mohamed Amar DIAGNE, Valdermar MØLLER en Bertram SKOVGAARD (allen Vendsyssel FF).

Langs uitgaande kant was er vrij weinig onverwachte beweging. In onderling overleg met Josip (Posavec) hadden we besloten dat het best was dat onze wegen zouden scheiden. De Kroatische doelman keert terug naar Italië waar hij bij Empoli F.C. de zetten moet schoonhouden in de Serie A. Voor Bertil was er geen toekomst bij ons weggelegd, maar gelet op zijn potentieel zou het oneerlijk zijn geweest hem hier te houden. Er was dan ook voldoende interesse uit binnen- en buitenland. Hij heeft zelf de keuze gemaakt voor Randers FC, omdat hij daar allicht eerder speelmogelijkheden ziet. Bovenop de € 950k. transfersom werd ook een doorverkoopclausule van 40% bedongen. 

Younes Bakiz maakte na lang aanslepen dan toch de transfer naar Brøndby IF. De club ziet in hem een onbetwistbare basisspeler en die status kon ik hem hier niet gunnen. Hij was daar nietblij mee en koos voor één van onze concurrenten. We ontvangen in totaal zo'n € 4.2mln. voor de rechterflankaanvaller. Marcus Bonde, vermoedelijk een onbekende voor jullie, zat te rotten in de B-kern en werd door satellietclub Vendsyssel FF voor € 8k. weggeplukt. Diezelfde satellietclub maakte ook maar al te graag gebruik van ons aanbod aan huurspelers. Bomholt, Diagne, Møller en Skovgaard mogen minuten gaan maken in de NordicBet Liga. Anórsson wordt gehuurd door derdeklasser Skive IK. Diagne trainde in de voorbereiding net als enkele andere jongeren mee met de A-kern, maar voldeed niet aan wat we van hem verwachten. Vandaar dat we alsnog besloten om hem 'te huur' aan te bieden.

in.png.397466fc14f237296b972483bd15301a.png.91183867535457e8a4959678386518ca.png

Jens Petter HAUGE <-- € 250k. --- 1.FSV Mainz 05

Marius ADAMONIS <-- vrije transfer --- SS Lazio

Morten THORSBY <-- vrije transfer --- 1.FC Union Berlin

Sindre WALLE EGELI <-- € 825k. --- FC Nordsjælland

Hákon Rafn VALDIMARSSON <-- huur, optie € 2.6mln. --- SSC Napoli

Jullie waren al op de hoogte van de transfers van Sindre Walle Egeli en Morten Thorsby. Sindre speelde vorig seizoen na nieuwjaar al in onze kleuren en voor € 825k. konden we hem echt niet naar Nordsjælland laten terugkeren. Morten Thorsby was de fysieke verdedigende middenvelder naar waar ik op zoek was. Hij komt transfervrij over na een aflopend contract bij 1.FC Union Berlin. 

HRValdimarsson.png.7e6e8220d42762640806f47091378e27.png

De voornaamste inkomende transfer is die van Hákon Rafn Valdimarsson. Het waren niet de makkelijkste onderhandelingen, maar we zijn toch tot een akkoord gekomen met SSC Napoli. Gezien ons lage transferbudget was het een kwestie van de aankoopoptie bij de uitleenbeurt zo laag mogelijk te krijgen. Ik denk dat we daar aardig in geslaagd zijn. € 2.6mln. is zeker niet teveel voor een doelman met de kwaliteiten van Hákon. Zijn ontwikkeling stagneerde in Napels omdat Mourinho hem maar weinig speelminuten gunde. Bij ons is hij de onbetwistbare nummer één. Het is nu aan hem om zich te tonen. Als tweede doelman kwamen we uit op de 28-jarige Marius Adamonis. De Litouwer speelde twee seizoen geleden op huurbasis bij Perugia in de Serie C en zag eind vorig seizoen zijn contract aflopen bij SS Lazio Roma. 

Om het vertrek van Bakiz op te vangen bewandelden we meerdere pistes, totdat we zagen dat Jens Petter Hauge als overbodig werd beschouwd bij 1.FSV Mainz 05. Hauge kon de hoge verwachtingen bij Mainz niet inlossen en tracht nu in de Deense Superliga zijn plezier in het spelletje terug te vinden. We betaalden € 250k. voor de 25-jarige Noor.

Profielen  Adamonis, Hauge, Valdimarsson

Spoiler

Schermafbeelding2024-02-17020502.png.2178ee70922f66ec670d27d3d2ae3e46.png

Schermafbeelding2024-02-17020442.png.55b5debd97f0aaf1b42affafd9de9254.png

Schermafbeelding2024-02-17020544.png.87474347e386578d593ce14514735047.png

Naamloos1.png.144fc3aabda67368e60c6434d2a7b45b.png

SPILLERTRUPPEN SÆSON '25-'26

Schermafbeelding2024-02-18182053.png.50b14240939ffb90b5cf905a7a7d5088.png

Deze 24 spelers zitten bij aanvang* van het nieuwe seizoen in onze A-kern. Jonas Bang en Frederik Rokkedal toonden zich in de voorbereiding en spelen al zeker in de maanden juli en augustus met de grote jongens mee. Met deze spelersgroep gaan we ons trachten te kwalificeren voor één van de Europese competities. Welke dat zal worden, valt af te wachten, al gaan we natuurlijk voor het hoogst mogelijke. In de voorbereiding toonde Walle Egeli zich 2x trefzeker. Topschutter van vorig seizoen, Mika Biereth wist de weg naar doel nog niet te vinden.

Onze twee oefenwedstrijden

Spoiler

Schermafbeelding2024-02-17131313.png.cc8d3d6d169b08e32cb418a3e5d2828f.png

Schermafbeelding2024-02-17131334.png.89e0b1f74a4e46f75952358e9943d4b3.png

Het is afwachten of de nieuwkomers meteen hun weg vinden in mijn speelstijl en of de mayonaise pakt met de ander jongens. Ik heb er wel een goed oog in. We hebben gericht aangekocht wat we nog misten in ons elftal. We are as ready as we can be!

Ole

Naamloos.png.9b0fe23df4e072bfb59141394d6482f3.png

Ik heb de maanden juli en augustus in game al gespeeld.

De transfers van Bakiz en Hauge vonden plaats op de deadline dag.

Zoek in de komende twee updates dus voorlopig nog niet naar Hauge :D 

Reacties:

Spoiler

@Kyrill:

Thanks!

@Fantasy

Had er ook echt geen idee van wat het zou geven!

@Cervantes:

Bedankt voor het compliment! Ik vond het moeilijk in te schatten. In de volgende update zie je wat het resultaat was :D 

@Lensherr:

Thanks vrind, apprecieer het! Morgen of overmorgen meer over Bratislava!

@Willem:

U vraagt, wij draaien: Hákon Rafn Valdimarsson!

@Marius:

Ja, interessant profiel om er bij te hebben bij Aalborg sowieso. Ja, de lotingen moeten gunstig zijn, willen we het hoogst haalbare behalen!

Dank aan @De Raam voor de transfers-in en -uit -banners _O_

Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias.

bewerkt door JoonsterkeBE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kopenhagen pakt wel even uit zeg. Die willen zich duidelijk niet opnieuw de kaas van het brood laten eten. Zelf lijk je ook wel goede zaken te doen. Met die keeper weet je waar je aan toe bent en Hauge is de gok zeker waard. Een paar seizoenen geleden nog te boek als een grote belofte, en zijn stats waren toen ook zeker hoger maar hij zou zeker nog wel eens nuttig kunnen zijn. Laat het seizoen maar snel beginnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Moest even een paar updates inhalen maar dat is zeker de moeite waard. Mooi hoe je het allemaal uiteenzet. Volgens mij staat er een sterke selectie, die zeker weer om het kampioenschap mee kan doen. De vraag is meer hoe sterk je in Europa voor de dag kunt komen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Banner.png.23dbe61b996608e23a4d47eb2fdb0e39.png

#44 - SÆSONEN FOR BEKRÆFTELSE

Naast Isa's eerste verjaardag stond juli ook in het teken van mijn eerste wedstrijden als coach in de UEFA Champions League. In twee duels tegen Slowaaks kampioen Slovan Bratislava werd uitgemaakt wie van ons door mocht naar de derde kwalificatieronde van de Champions Path van de UCL. In deze post neem ik jullie mee door onze sportieve prestaties van de maand juli. Vooraleer ik inga op de dubbele confrontatie met Slovan Bratislava, breng ik jullie eerst op de hoogte van onze start in de Superliga tegen Silkeborg IF en Brøndby IF. 

0_2.png.e52766c30783fa91aa2c05bc0c54de30.png

Naamloos1.png.0e031218a7fdeea768187dcd810cf659.png

xsuperligabanner.png.b9ff5da03bc78ca1478bbfaaac4ff8f4.png.pagespeed_ic.dCuVO68yX4.png.21521c4fd3a57078a8ef69bc7c86ec17.png

Runde  1. - 3F Superligaen : logoAAB.png.7558b50c56c568b493e73096f34ba93d.png AALBORG BK  vs. Silkeborg_IF_logo_svg.png.3c35e45cc2232ce27d8d3ee0d3d47637.png SILKEBORG IF

We trapten ons seizoen af in eigen huis tegen Silkeborg IF. Door lichte blessures van Falk, Barslund, Odada en Jørgensen kwamen jonkies Frederik Rokkedal en Jonas Bang al meteen aan de aftrap. Lap, daar ging mijn plan om ze rustig te brengen.. maaaar, langs de andere kant had ik ze ook niet voor niets in de A-kern opgenomen. Voor de rest speelde ik met mijn best mogelijke elf. 

We hadden controle over de gehele eerste helft en kwamen na een half uur op voorsprong via een kopbaldoelpunt van Walle Egeli op voorzet van Younes Bakiz. Eigenlijk had het dat al na één minuut moeten staan, maar Biereths afwerking stond nog niet even scherp als vorig seizoen. Voor rust gaven we vrijwel geen kans weg.

Kort na rust hadden we een vrije trap aan de zijkant van hun zestienmetergebied. Álvaro Fernández' voorzet werd geplukt door Larsen en die trapte meteen lang richting Tonni Adamsen. De bal ging over alles en iederen heen en Adamsen kon alleen op Valdimarsson aflopen. Met een gekruist schot bracht hij de stand weer gelijk. Met de heenwedstrijd tegen Slovan Bratislava in het vooruitzicht had ik op het uur Poulsen en Teixeira tussen de lijnen gebracht. Met nog een kwartier te gaan kregen we opnieuw een vrij trap aan de buitenkant van de zestien. Poulsen schilderde de bal perfect op het hoofd van Mathias Ross die aan de tweede paal de 2-1 kon binnenknikken. Even later legde Larotonda de wedstrijd in een definitieve plooi met een hard en laag afstandsschot dat via de paal binnen ging: 3-1. Een verdiende overwinning.

Wedstrijdstatistieken

Spoiler

silkeborg.png.52ba90a0e031ccecc99cd739d20e59f4.png

Runde  2. - 3F Superligaen : Brondby_IF_logo_svg.png.42d1c688c59d28535ed6c5eed8c1ccc6.png BRØNDBY IF vs. logoAAB.png.7558b50c56c568b493e73096f34ba93d.png AALBORG BK 

Met een Europese wedstrijd in de benen stond er op speeldag 2 de verplaatsing naar Brøndby IF op het programma. Ten opzichte van onze eerste competitiewedstrijd veranderde ik het elftal op twee plaatsen. Morten Thorsby kwam in de ploeg ten koste van Rokkedal om wat extra fysieke presence te hebben op het middenveld. Achterin nam Kaare Barslund zijn plek weer in als rechtsback. 

Nog binnen de eerste minuut moest Valdimarsson zich al een eerste keer tonen op een inzet van dichtbij van Hakon Evjen. Ook in de daaropvolgende minuten had onze Ijslandse goalie zijn handen vol. Na zeven minuten waren ook wij voor het eerst gevaarlijk. Een goed infiltrerende Widell trekt de bal voor naar Biereth en die opent zijn rekening in het nieuwe seizoen met een poeier in de linkerwinkelhaak: 0-1. Brøndby blijft echter doorgaan op het elan waarmee het aan de partij was gestart. Het was pas na een goede twintig minuten dat we de partij in handen namen. En als ze de thuisploeg er dan al eens doorkwam botsten ze op een ijzersterk keepende Valdimarsson. Bij rust stond het 0-1.

Is dit de eerste van velen voor Mika Biereth dit seizoen?

Na rust kwamen we scherp uit de kleedkamer. In de eerste vijftien minuten trof Larotonda tweemaal de paal. Tien minuten voor tijd troffen ook Falk en Oli Ross in éénzelfde fase het doelhout. Genoeg doelhout gezien voor de wedstrijd denk je dan, maar Oli's poging in de extra tijd strandde op de onderkant van de lat en kaatste via de binnenkant van de paal terug het veld in. Brøndby kwam tot één enkele doelpoging in de tweede helft en ook die wist Valdimarsson zonder al te veel problemen uit zijn doel te weren. Het doelwerk in het Brøndby Stadion en de uitstekende prestatie van Valdimarsson (7.7) maakten dat de wedstrijd op 0-1 eindigde.

Wedstrijdstatistieken

Spoiler

brondby.png.eeb58528c6ac4a41ca9168fef9ad0ef8.png

Oversigt over de første to spillerunder

Voorlopig nog geen afbeelding die de stand in de Superliga weergeeft omdat die toch weinigzeggend is na twee speeldagen. Met een 6 op 6 zijn we goed uit de startblokken geschoten. Van de vier grote concurrenten is Brøndby de enige ploeg die achterblijft zonder punten. Op speeldag één verloren ze met grote 4-1 cijfers in het Parken van FC København. De ploeg uit de hoofdstad won op speeldag 2 probleemloos in Viborg FF met 0-2. Ook FC Nordsjælland en FC Midtjylland hadden na twee speeldagen nog het maximum van de punten.  

JULI-SUPERLIGA.png.484c0ba516fc3e2105d26cc350495cc8.png

Naamloos1.png.0e031218a7fdeea768187dcd810cf659.png

clbanner.png.aae569ef50cf41c0492bb1dd71e163f5.png.80f689e290000435bd879c9fb99f9cbc.png

UEFA_Champions_League_svg.png.3c5f550dab4dca03989aad40e7e70fea.png 2e Kvalifikationsrunde Champions Path (H) : logoAAB.png.7558b50c56c568b493e73096f34ba93d.png AALBORG BK vs. 190px-SK_Slovan_Bratislava_logo_svg.png.eaf8ab883971ff968c52700f7dd9283c.png SLOVAN BRATISLAVA

We begonnen aan de UCL-voorrondes in eigen huis. Thorsby zat niet in de kern vanwege een lichte liesblessure. Odada nam zijn plek over in de basiself. Bij de Slowaakse bezoekers waren Ivan Saponjic, Aleksadar Cavric, Patrik Hrosovsky en Kevin Wimmer de bekendste namen tussen de lijnen. De tribunes zaten nagenoeg vol, op het uitvak na. 

We wouden een goede uitganspositie uit de wacht slepen om volgende week met een gerust gemoed richting Bratislava te trekken. De start was wat afwachtend maar eens we doorhadden wat voor tegenstander we voor ons hadden, schakelden we een tandje hoger en de kansen kwamen al snel. Geduldig speelden we de bal rond, zoekend naar een opening in het defensieve blok van de Slowaken. Met een uitgemeten balletje over de defensie bereikte Álvaro Fernández de dieplopende Odada. De Keniaan kwam oog in oog met Trnovsky en trapte de bal hoog in de korte hoek: 1-0. Acht minuten voor rust was de voorsprong een feit. De laatste vijf minuten van de eerste helft kregen we nog twee grote scoringskansen, maar Walle Egeli verpaste onze voorsprong uit te breiden.

Na rust gingen we verder op het elan waarop we de eerste vijfenveertig minuten waren geëindigd. In minuut achtenveertig is het toch raak voor de jonge Noor. Na een dubbele één-twee tussen Barslund en Odada stuurde die laatste Walle Egeli in het straatje. Hij sneed naar binnen en met een hard schot van dichtbij versloeg hij Bratislava-doelman Trnovsky: 2-0. De Slowaken hadden niets in de pap te brokken en we drukten door op zoek naar een grote doelpuntenverschil. Ondanks een resem aan kansen, kwamen we niet verder dan 2-0. In de extra tijd was er zelfs nog een goede Valdimarsson nodig om de dubbele voorsprong te behouden op een inzet van kortbij door Bratislava-spits Cavric. 

Wedstrijdstatistieken

Spoiler

UCL-Heen.png.c6ce6aaf37d42bc484ee2289b367590c.png

UEFA_Champions_League_svg.png.3c5f550dab4dca03989aad40e7e70fea.png 2e kvalifikationsrunde Champions Path (A) : 190px-SK_Slovan_Bratislava_logo_svg.png.eaf8ab883971ff968c52700f7dd9283c.png SLOVAN BRATISLAVA vs. logoAAB.png.7558b50c56c568b493e73096f34ba93d.png AALBORG BK

Met een 2-0 voorsprong op zak traden we aan in het Národný futbalový štadión. Gelet op het drukke schema gaf ik een behoorlijk aantal jongens rust. Álvaro Fernández, Melker Widell, Sindre Walle Egeli, Younes Bakiz en Sebastian Otoa namen plaats op de bank. In hun plaats verschenen Jeppe Pedersen, Andreas Poulsen, Rasmus Falk, Bryan Teixeira en Lucas Andersen aan de aftrap om de kwalificatie over de streep trekken. 

De wedstrijd begon niet goed. Na amper acht minuten keken we al tegen een achterstand aan. Tigran Barseghyan profiteerde van onoplettendheid bij Poulsen en knikt vrijstaand aan de tweede paal de 1-0 binnen. Gelukkig konden we snel antwoord bieden. Hromada liep Odada aan in het strafschopgebied en Daniel Siebert wees naar de stip. Andersen zette de strafschop om en bracht de stand weer in evenwicht. Bij Bratislava leek het geloof weg en we namen de wedstrijd in handen. Enkel via de counters kon de thuisploeg gevaarlijk zijn. Bij rust stond het 1-1.

Geen wijzigingen aan het wedstrijdbeeld in de tweede helft. Valdimarsson moest zich in de eerste tien minuten enkel tonen op twee afstandsschoten van Zmrhal en Blackman. Na een vrije trap werd de bal weggekopt door Barslund. Mathias Ross rukte op en zette een snelle counter op. Via enkele tussenstations kwam de bal voor de voeten van Lucas Andersen. Die kapte zijn directe tegenstander uit en schoot de 1-2 onhoudbaar voorbij Trnovsky in de verste hoek. Niet veel later werd het ook nog 1-3. Odada scoorde al in de heenwedstrijd en deed zijn kunstje in de terugwedstrijd nog eens over. Verder dan de 2-3 aansluitingstreffer via strapschop van Cavric kwamen de Slowaken niet. Oververdiend kwalificeren we ons voor de derde kwalificatieronde in de Champions Path van de UCL.

Wedstrijdstatistieken

Spoiler

UCL-Terug.png.e9be5ee235b060a6b15d2682f1c329f3.png

Vi er gået videre til den tredje kvalifikationsrunde af UEFA Champions League!

JULI-UCL.png.4d821a8ff1b19c86ae4533c677f9ee67.png

We doen Slovan Bratislava onrecht aan als we stellen dat we makkelijk de derde kwalificatieronde van de UEFA Champions League hebben behaald. Nu moet ik wel zeggen dat ik iets meer tegenstand had verwacht. Zei dat iets over het niveau van de Slowaakse Niké Liga? Ik wist het niet. Misschien toonde het ook wel gewoon aan dat we stappen zetten in Denemarken en de Superliga zelf sterker wordt. Mijn laatste gedacht werd bevestigd.

Schermafbeelding2024-02-13214213.png.c10034bf3aeb2c81abdd4cdb02236a7b.png

Door de goede Europese prestaties van FC København (UCL KO Play-Offs vs. SS Lazio) en Randers FC (Conference League-Kwartfinale vs. Nottingham Forest) krijgt de Superliga een extra startbewijs in de UEFA Champions League. De landskampioen zal volgend seizoen nog maar één voorronde moeten spelen en is zo in feite dus al zeker van de competitiefase van de UEFA Europa League. De runner-up heeft ook een kans op Europese overwintering in de UEFA Champions League, al moeten ze dan wel drie voorrondes winnend afsluiten.

Goed, dat is toekomstmuziek. Wij moesten als landskampioen nog steeds drie voorrondes afwerken. Eentje daarvan is afgelopen, waardoor we nu ook al zeker zijn van de competitiefase van de UEFA Conference League. Dat is een mooie buffer, maar natuurlijk gaan we voor de jackpot. De miljoenen euro's die de deelname aan de UCL-competitiefase met zich meebrengt, zou zeer welgekomen zijn. Willen we daar geraken, dan moeten we in de derde kwalificatieronde in de Champions Path van de UEFA Champions League voorbij Hongaars landskampioen Ferencváros.

Ferencvarosi_TC_svg.png.14b5d4dab99555b68ae92b4ffea5217f.png

Vi ses næste gang,

Ole

Naamloos.png.b8f7e2e0d28bc3f02f5099a0f8355542.png

Omdat het op het werk wat drukker is deze week wordt het posttempo

even (of blijvend) teruggeschroefd naar 1 post / 2 dagen.

Kwaliteit boven kwantiteit :D 

Augustus staat bol van wedstrijden, daarom zal ik over twee afzonderlijke updates

de Superliga én de Europese voorrondes verslaan.

Bedankt voor de veelvuldige reacties en ook aan alle stille lezers!

Reacties:

Spoiler

@Kyrill:

Thanks, het was nog steeds roeien met de riemen die we hebben :D 

@Fantasy:

Hij heeft zich al meteen van zijn beste kant kunnen laten zien!

@Marius:

Daar gaan we weer! De aankopen van FCK pakken duidelijk goed uit. Net als ons hebben ze na twee speeldagen zonder al teveel moeilijkheden het maximum van de punten. Ferencvaros bleek geen al te groot probleem met 5-2 winst over twee speeldagen.

@Willem:

Het is de bedoeling om doorheen de hele save de Scandinavische eigenheid te behouden, met hier en daar één uitzonderingetje. :D 

@Thomassje123:

De start mag er in elk geval al wezen. Ook Europees loopt het gesmeerd.

@De Raam:

Slovan Bratislava is alvast niet meer... :P Tot mijn verbazing ging het behoorlijk vlot. In de Superliga zitten we ook op schema.

@ElMarcos:

Heel goeie vraag! Ik kan nergens bevestiging vinden, maar dat lijkt me zeker mogelijk! Dat zou willen zeggen dat Jesper Gronkjær op 30-jarige leeftijd vader is geworden, toen hij al terug in Denemarken speelde bij Kopenhagen. 

@Bogatyr:

Walle Egeli trekt de stijgende lijn uit de voorbereding alvast door in juli! Skjelbred komt niet echt meer voor in mijn sportieve plannen.

@Djurovski:

Thanks man! Onze start dit seizoen mag er ook wezen!

Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias.

bewerkt door JoonsterkeBE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een vlekkeloze start, zowel in eigen land als Europa. Daar kan je tevreden mee zijn want met Brondby had je al een pittige tegenstander en Bratislava was toch afwachten. De Hongaren moeten in mijn ogen nu wel te doen zijn, al laat Ferencvaros zich de afgelopen jaren wel terug iets meer opmerken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Top update. Hopelijk kan je Ferencvaros de baas en doe je beter dan Genk in het echte leven want deze leuke club willen we zien shinen in de Champions League. Althans een gezellig tripje naar Zweedse of Finse clubs in de conference league zijn op FM gebied wel ontspannend maar financieel minder aantrekkelijk. En met dat geld is het toch uitkijken naar jou "scandinavische" transfers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zowel in de competitie als in de kwalificatie voor UEFA Champions League laten zien dat Aalborg BK een lastige ploeg is. De roulatie zit er ook al flink in, maar dat is meer dan logisch. Ook tegen Ferencváros verwacht ik nog weinig problemen. Wellicht dat Mika Biereth er enkele weet in te schieten, die potentie heeft hij wel. Succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites