Djurovski Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Gaat erg lekker als debutant. goed gehandeld op de transfermarkt en mooie bijbaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Een paar mooie aankopen. En van Damm had ik Damn It nog nooit gehoord. Bondscoach van IJsland, die kans kun je toch bijna niet laten schieten? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Kende die opleiding ook nog niet, gaan we eens in duiken! Mooie profielen die de club komen versterken en ik zou zelf deze blijk van waardering toch wel aanpakken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 8 februari Auteur Share Geplaatst 8 februari (bewerkt) #29 - ÉG GERI ÞAÐ Laugardalur, Reykjavík, 05.02.2025 ________________________________________ "Ik doe het!" was mijn antwoord op de vraag die de Knattspyrnusamband Íslands (KSÍ) me enkele dagen geleden stelde. Ook al bracht ik het grootste deel van inmiddels tweeëndertig levensjaren door in Denemarken. Mijn wortels liggen in Húsavík, in Ijsland. Waar het verstand zich vragen stelde bij de druk en werklast die ik op mijn schouders zou halen, zei het hart volmondig ja. Gesteund door Marja, ma, pa, mijn club Aalborg BK en iedereen die me lief heeft, ga ik met trots en volle overtuiging deze uitdaging aan. Vanochtend zette ik mijn krabbel onder een contract dat in principe loopt tot en met het WK 2026 in Canada, Mexico en de Verenigde Staten. Bij de KSÍ geloven ze er in dat ik ons land naar het WK kan leiden. Misschien wel even verduidelijken 'ze geloven er in', maar dat wil niet zeggen dat het mislopen van kwalificatie als ontbindende voorwaarde omschreven staat in het contract. Nee, wel vereisen ze dat we op z'n minst eervol ten onder zijn gegaan in de kwalificatiestrijd. In het kwalificatietornooi van het WK 2026 werden we geloot in Groep I, samen met Nederland, Ierland, Letland en Servië. Debuteren doe ik op 20.03.2025 in het Servische Belgrado. Ik kijk echter vooral uit naar de opening van ons 'nieuw' nationaal stadion Laugardalsvöllur op 24.03.2025 wanneer Letland op bezoek komt. De renoveringsplannen lagen al langer op tafel (sedert 2014), maar het duurde eventjes vooraleer er een akkoord werd gevonden met de gemeente Reykjavík. Het oude stadion voldeed niet meer aan de vooropgestelde UEFA-normen. Het gerenovereede Laugardalsvöllur zal thuis bieden aan zo'n 26.000 voetbalfans. Het gerenoveerde Laugardalsvöllur opent op 24 maart voor het eerst zijn deuren. Nooit gedacht dat ik na amper twee jaar al bondscoach zou worden.. wat zeg ik? 'Nooit gedacht dat ik OOIT bondscoach zou worden' bedoel ik. Ik was er totaal niet mee bezig, maar eens je dan zo'n aanbieding krijgt, zet het je toch aan het denken. De eer van een natie verdedigen is toch iets speciaal. Ik verwachtte dat Marja er niet zo happig tegenover zou staan, maar ze zei zelfs dat ze het echt een goed idee en een mooi verhaal vond. Papa was natuurlijk zo fier als gieter en opa, die zou dat ook geweest zijn.. Ole Opnieuw hulde wie hulde toekomt. Bedankt @Richarð. voor de banner We zijn ingegaan op het aanbod van de KSÍ en hebben nu een bijbaantje als bondsboach. Vooraleer ik debuteer tegen Servië, moeten er nog 5 duels worden afgewerkt van de reguliere competitie in de Superliga. Hoe dat verliep, zien jullie straks! Reacties: Spoiler @Marius: Ja, ik stond versteld van de prijzen van de 3 aangeworven heren. Ofwel ken ik niets van voetbal, ofwel zijn die prijzen toch wel tamelijk laag, niet? Et voilá, ingegaan op het aanbod van de KSÍ, hoeveel punten zouden haalbaar moeten zijn in de eerste twee wedstrijden in Servië en thuis tegen Letland? @Djurovski: Thanks man, hoeveel punten zou Ole kunnen halen uit zijn eerste twee interlands? (Servië, Letland) @ElMarcos: Tuurlijk, laten we dat niet schieten. En ja hoe Damm maar eens in de gaten in je save, kan nog wat leuks uit voortkomen. @De Raam: Och? Zelfs jij kunt nog bijleren?? Nee, flauw mopje.. Hou ze maar eens in de gaten in één van je saves. Zou het nu misschien niet doen in je novelle-save, maar voor moest je on the side nog andere saves hebben lopen, kan je er altijd eens rondneuzen naar mooie talentjes. Wel een kwestie van snel te zijn, want Espanyol, Girona en Barcelona zitten er meteen kort op. @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias. 8 februari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Hele mooie update, leuk gedaan met die Tweets! Pittige poule ook meteen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Mooi om zien dat Ole ingaat op het aanbod! De poule is best pittig. Een 3/6 om te starten lijkt me aannemelijk. Met een 4/6 mag je wellicht echt de ambitie hebben om naar het WK te kunnen gaan. Complimenten ook voor het grafische aspect van deze update! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Al snel bondscoach! Ben benieuwd of je in dit deel van Scandinavië net zo goed gaat presteren als een stukje lager. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Ik was laat thuis van werk, en was heel erg moe. Vandaar nnu pas reageer, erg mooie transfers gedaan zeg voor weiinig geld per speler, heerlijk! En mooi dat je bondscoach van Ijsland bent geworden. Heerlijke update weeer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Een hele toffe update en ook zeer mooi dat je deze kans met twee handen aangrijpt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 8 februari Auteur Share Geplaatst 8 februari #30 - LAD OS DRØMME Nagenieten van mijn aanstelling als Ijslands bondscoach kon ik niet. Een daguitstapje Reykjavík, contractje tekenen, korte rondleiding en ik was al weer weg. Veel slapen deed ik niet in de vijf uur durende vlucht terug richting Aalborg. Ik deed wat opzoekingswerk over de Ijslandse selectie, bekeek wat wedstrijdbeelden, enzovoort. Vanaf het moment dat het vliegtuig begon te dalen en ik neerkeek over ons Portland Park duurde het niet lang vooraleer het weer al Aalborg was wat de klok sloeg in mijn bovenkamer. Met nog tien dagen te gaan alvorens we Nordsjælland ontvingen in de hervatting van de reguliere competitie in de Superliga, hadden we namelijk nog twee oefenwedstrijden in het verschiet. Tegen tweedeklasser Roskilde werd het 3-1 en tegen het regionale Auning IF legden we er maar liefst 19 in het mandje. Met het vertrouwen zat het wel goed denk ik. Oefenwedstrijden Spoiler Sidste 5 spilledage Ook al zit het vertrouwen goed, de Superliga na een winterbreak moeten hervatten tegen FC Nordsjælland is nooit een cadeau. Sebastian Otoa keerde terug na langdurig blessureleed. Falk was de enige nieuwkomer in de basis omdat Walle Egeli niet speelgerechtigd was tegen zijn moederclub. In een gelijkopgaande wedstrijd was het bibberen tot het eind. Bryan Teixeira bracht ons net voor rust met een mooie solo knap op 1-0. Het was niet dat we echt grote kansen weggaven, maar tegen spelers als Mohamed Diomandé en Chidera Ejuke weet je dat je steeds op je hoede moet zijn. Posavec hield ons tot twee maal toe enorm goed recht. Doordat ze bij de uitploeg alles of niets waren gaan spelen, konden we in het absolute slot van de partij nog eens counteren. Onze Venezolaanse smaakmaker Larotonda kreeg de bal aan de rand van het zestienmetergebied en krulde de bal enig mooi in de verste benedenhoek om zo de 2-0 eindstand op het bord te zetten. Een knappe driepunter en een minstens even knappe prestatie van de 20-jarige Sebastian Otoa die na 6 maanden afzien zijn steentje bijdroeg aan het Aalborgse clean sheet. Door de zege waren we nu ook mathematisch zeker van kwalificatie voor de kampioensplay-offs. Wie ook de kwalificatie al op zak had, was FC Midtjylland. Onze tegenstander van speeldag 19 is net als ons een club die veel doelpunten scoort. Na 18 speeldagen voerden we gezamenlijk het doelpuntenklassement aan met 40 stuks. Na onze onderlinge wedstrijden mochten er we er beide nog eens 4 bijschrijven. De eerste helft was volledig voor ons. Bij rust leidden we met 0-3 na goals van Bakiz, Widell en Walle Egeli. Vooral die laatste was erg productief de eerste helft. Hij leverde namelijk ook de assist af voor het doelpunt van Bakiz. Na rust kwamen ontstellend zwak uit de kleedkamer. Na nog geen minuut kon linksback Paulinho vrij onze zestien binnenlopen en zonder enige druk de bal voortrekken waar Lind klaar stond om binnen te tikken (1-3). Met de steun van de thuisaanhang kregen ze vleugels en even later knikte Mads Bech Sørensen de 2-3 voorbij Posavec. Het laatste half uur werd een belegering voor onze zestien. We kwamen wel op 2-4 via Biereth, die na een subtiel doorsteekballetje over de defensie van Alvaro Fernandez Midtjylland-doelman Hansen omspeelde en binnentrapte, maar al na een minuut werd onze voorsprong weer verkleind naar één doelpunt. Een afgeweken schot van Olsson belandde achter Posavec tegen de touwen. De thuisploeg rook bloed en zocht naar de gelijkmaker. 'Wie zoekt die vindt', vlak voor tijd viel de 4-4 via opnieuw Lind. Gezien het scoreverloop een beetje jammer, maar vooraf had ik getekend voor een gelijkspel. Video zonder titel ‐ Gemaakt met Clipchamp.mp4 Rasmus Falks' eerste voor de club was er meteen eentje om in te kaderen. Na twee moeilijkere tegenstanders kregen we op de twintigste speeldag Silkeborg over de vloer. De wedstrijd was een kwartier bezig toen Falk knap infiltreerde, de bal voor doel bracht en Biereth de 1-0 voorschotelde. Op het half uur bracht De Riva de bezoekers op gelijk hoogte, maar nog voor rust kon Teixeira ons vanop de stip weer op voorsprong schieten. Net als tegen Midtjylland kwamen we slecht uit de kleedkamer. Amper drie minuten waren er gespeeld in de tweede helft en de bordjes hingen weer gelijk. We schoten snel genoeg terug wakker en wanneer Widell even later te veel ruimte kreeg rond de zestien, schoot hij met een harde schuiver de 3-2 tegen de netten. Na de 3-2 namen we de partij in handen en lieten niet meer los. Biereth tekende met zijn tweede van de avond voor de 4-2 eindstand. Ook Viborg FF was op papier een haalbare kaart. En dat bleek ook vrij snel in de wedstrijd. We namen de wedstrijd vanaf de eerste minuut in handen. Het duurde echter tot de 26e minuut vooraleer we onze dominantie ook konden omzetten in een voorsprong. Biereth verkeert in bloedvorm en kon op aangeven van Teixeira de bal overhoeks voorbij Viborg-doelman Lund schieten. Viborg had weinig in de pap te brokken, maar na te laks balverlies van Bakiz haalde Serginho de trekker boven en knalde van grote afstande de bal los in de winkelhaak. Ik stond er bij en keek er naar. Na rust veranderde ik naar een iets aanvallendere aanpak. En vrijwel meteen na rust had de tactische wijziging al weerslag. Het was opnieuw Biereth, die na een uitgemeten doorsteekbal van Falk, kon scoren. Ik maande aan om het tempo wat te verlagen en de bal in de ploeg te houden om zo weinig mogelijk dom balverlies te lijden middels slordigheden. Een kwartier voor tijd stelde Larotonda de zege zeker vanop vrije trap. Met een 1-3 zege denderden we voort. We waren inmiddels al 9 wedstrijden ongeslagen. Op de laatste speeldag van de reguliere competitie kwam Brøndy IF op bezoek. In de heenronde verloren we kansloos met 4-0 na een glansprestatie van de 18-jarige Oscar Schwartau. Er zullen zeker bij enkele spelers wel wat revanchegevoelens aanwezig geweest zijn. Toch startte Brøndby het scherpst aan de partij. Na een onoplettendheid tijdens een stilstaande fase kon de vrijstaande Notsuda zielsalleen de 0-1 voorbij Posavec tikken. Anders dan in onze eerste ontmoeting hadden we nu wel een snelle reactie klaar. Falk stak Biereth diep en onze Deense goalgetter bracht de stand weer in evenwicht. Een dikke vijf minuten later deed Falk zelf de netten trillen met een fantastische volley van buiten de zestien. We waren vertrokken en de frustraties bij Brøndby liepen hoog op. Radosevic trapte Widell langs achter neer en mocht gaan douchen. Dit mocht niet meer mislopen. We monopoliseerden de bal en hadden totale controle. Nog voor rust kon Biereth zijn brace vervolledigen met dank aan geklungen in de Brøndby defensie. De zege was toen eigenlijk al zeker, maar ook Widell wou zijn naam nog op het scorebord en maakte de 4-1 overwinning compleet. 10 wedstrijden ongeslagen!? Wie had dat gedacht? Ik niet in elk geval. Stilling ved starten af play-offs De 13 op 15 na de winterstop maakt dat we op 5 punten van FC København zijn genaderd en solo tweede staan met een voorsprong van 6 punten. Ik ben eigenlijk niet zoveel bezig met de 5ptn-marge van København. Wie van de fans wil, mag voor mij part dromen, maar binnen de club bekijken we het wedstrijd per wedstrijd. Dat lijkt me de beste manier om in de flow te blijven die we op dit moment te pakken hebben. Uiteindelijk zien we wel waar het schip strandt. Zelf heb ik voorgenomen om na de eerste vijf speeldagen in de play-offs de rekening te maken en een doelstelling uit te spreken naar de buitenwereld toe. Dat lijkt me het best. Nu ga ik nog eens bellen met mijn assistent bij de nationale ploeg. We moeten onze selectie vanavond nog publiekelijk bekend maken en vervolgens een weekje naar Reykjavík. Mijn eerste twee interlands als bondscoach staan namelijk gepland. Overmorgen vertrekken we met de nationale ploeg vanuit onze basis in Laugardalur naar Belgrado, waar we op 20 maart Servië partij geven. Meteen na die wedstrijd stappen we al terug het vliegtuig op richting Reykjavík waar we ons 'nieuwe' stadion gaan inhuldigen met een wedstrijd tegen Letland. Wish me luck! Ole Reacties: Spoiler @Marius: Bedankt voor het compliment. Ben dezelfde mening toegedaan: 3/6 is aanvaardbaar, 4/6 om te tonen dat we naar dat WK willen. Morgen zullen we zien wat het uiteindelijke resultaat is. @De Raam: Bedankt, eens je er een soort van template voor hebt gemaakt, is het snel gereed. In de eerste stak dan ook bijna 3x zoveel tijd dan in de tweede @Willem: Laat het ons hopen!! Morgen meer. @Kyrill: Thanks man!! @ElMarcos: Bedankt, nu maar eens zien wat we als land waard zijn. @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari De prestaties blijven enorm goed, maar ik wil even een compliment geven over de kwaliteit van je updates. Grafisch enorm goed en tekstueel ook enorm goed! Op deze manier kanshebber voor novelle van het jaar hoor! En dat al zo vroeg in het jaar haha Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 8 februari Share Geplaatst 8 februari Wat een manier om te herstarten! Je bent als een komeet opnieuw uit de startblokken geschoten! Niet alleen de 13 op 15 is uitermate knap, ook zo'n eclatante zege tegen een ploeg als Brondby maakt indruk. Qua tussenstand heb je ook volledig gelijk. Je zou kunnen gaan dromen vanwege die vijfpuntenkloof, maar het lijkt me vooral belangrijk om te blijven focussen en dan wel te zien waar het schip strandt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari De herstart van de competitie is eigenlijk geweldig gegaan. Geen nederlaag en je hebt het gat met Kopenhagen ook nog een flink stukje kleiner laten worden. Daarmee mag je stiekem toch gaan dromen van een gooi naar de landstitel. Dat zou een ongekende stunt zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Het blijft super goed gaan!!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 9 februari Auteur Share Geplaatst 9 februari (bewerkt) #31 - SQUAD ANNOUNCEMENT: POR x LVA Het is tijd om mijn 23-koppige selectie voor de twee kwalificatiewedstrijden in aanloop van het WK 2026 naar buiten te brengen. Veel tijd om in persona te gaan scouten heb ik niet gelet op het feit dat ik dagdalijks bezig ben met Aalborg. Voor mijn eerste selectie vertrouwde ik dan ook op de verslagen van mijn Ijslandse stafleden. Wat mij vooral opviel was dat we in ons hele spelersbestand maar één echte centrumspits van niveau hebben nu ook Alfreð Finnbogason heeft besloten zijn interlandcarrière stop te zetten. In doel beschik ik over drie kwalitatieve doelmannen en ook voor de posities in het middenveld heb ik keuze te over. Centraal in de defensie heb ik dan weer wel behoorlijk weinig speling. De Ijslandse media hebben na de persconferentie ter aanleiding van de bekendmaking van de selectie al meerdere malen gepoogd mijn type elftal op papier te zetten. Ik heb voor jullie degene eruit gehaald die ze het kortst benadert. Dat ik voor Ólafsson in doel zou kiezen heb ik uitdrukkelijk op de persconferentie vermeld. Gunnarsson keert terug uit blessure en Valdimarsson is tweede doelman bij Napoli. Over de '6'-positie ben ik nog niet uit. Wordt het Eggert Aron Guðmundsson of oud strijder Aron Gunnarsson? Ook weet ik nog niet of ik met Þorsteinsson, Sigurðsson of Þorvaldsson ga spelen. Jullie zullen het wel zien! Hieronder vinden jullie mijn voltallige selectie. Ole 20.03.2025, 19:30 - v. - Rajko Mitic, Belgrado | 24.03.2025,19:30 - v. - Laugardalsvöllur, Reykjavík Þjálfari: Ole Rúnar GUÐVEIGSSON | Aðstoðarþjálfari: Björn Bergman SIGURÐARSON | Leiðtogi: Sverrir Ingi INGASON | Meðalaldur: 25,57 01. - Hákon Rafn VALDIMARSSON - 23 | SSC Napoli 12. - Patrik Sigurður GUNNARSSON - 24 | Viking FK 13. - Elías Rafn ÓLAFSSON - 25 | FC Midtjylland 02. - Alfons SAMPSTED - 26 | Angers SCO 03. - Valgeir Lunddal FRIDRIKSSON - 23 | BK Häcken 05. - Sverrir Ingi INGASON - 31 | FC Midtjylland 06. - Diego 'DIEGUI' Jóhannesson - 31 | Albacete Balompié 14. - Kolbeinn Birgir FINNSON - 25 | Lyngby BK 23. - Hördur Björgvin MÁGNUSSON - 32 | AO Ionikos 26. - Hjörtur HERMANSSON - 30 | Pisa S.C. 54. - Davið Kristján ÓLAFSSON - 29 | AIK Solna 08. - Ísak Bergmann JÓHANNESSON - 22 | FC København 10. - Hákon Arnar HARALDSSON - 21 | LOSC Lille 14. - Mikael Egill ELLERTSON - 23 | Venezia F.C. 16. - Eggert Aron GUÐMUNDSSON - 21 | Juventus FC 17. - Aron Einar GUNNARSSON - 35 | Al-Arabi 21. - Guðmundur Baldvin NÓKKVASON - 20 | Mjällby AIF 07. - Jón Dagur ÞORSTEINSSON - 26 | OH Leuven 09. - Orri Steinn OSKARSSON - 20 | FC København 11. - Albert GUÐMUNDSSON - 27 | Everton 18. - Ísak Snær ÞORVALDSSON - 23 | Rosenborg BK 25. - Arnor SIGURÐSSON - 25 | Blackburn Rovers 30. - Mikael Neville ANDERSSON - 26 | Molde FK Selectie in FM met inschattingen niveau spelers Spoiler Met deze 23 namen sta ik voor mijn eerste wedstrijd als bondscoach. Later vandaag krijgen jullie te zien hoe mij debuut voor mijn thuisland is uitgedraaid! Nog eens een bedankje aan alle lezers Reacties: Spoiler @MNie: Dat is misschien een beetje voorbarig! Laten we eerst maar eens zien hoelang ik dit volhoud. Het is mijn eerste novelle die ik hier op het forum deel. Ik ben blij dat ik dat met zo'n actieve community als deze kan delen. En aan het spelplezier zal het zéker niet liggen. Ik amuseer me rot in deze save en middels de verhaallijn erlangs is dit een fijne vrijetijdsbesteding! Begrijp me niet verkeerd he, ik denk absoluuuuut nog niet aan stoppen, maar vind het gewoon een gewaagde uitspraak In elk geval hartelijk bedankt voor de mooie woorden!! Ik apprecieer het enorm. @Marius: Ja inderdaad, het heeft geen zin om te ver vooruit te lopen of de feiten. Als we in de play-offs slecht van start gaan, kunnen de kloofjes onder ons ook snel gedicht zijn.. En daarbij vallen de halve finales ook pal tussen de wedstrijden van de play-offs (de bekerfinale denk ik dat zelfs ook een midweekwedstrijd is). @ElMarcos: Droom maar, ik zie het voorlopig nog niet voor mogelijk. Maar wie weet, we zullen zien @Kyrill: Jup, thanks. @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias. 9 februari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Graag gedaaan altijd. Prachtige grafische update weer vooral! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Dit drukt me wel even met de neus op de feiten zeg. In 2016 kende ik een erg leuke game met IJsland, en in mijn hoofd was dat gisteren nog, maar als ik dan naar de namen kijk moet ik toegeven dat ik er nog weinig (her)ken. Dat lijkt ook wat aan te geven dat er behoorlijk weinig routiniers (oftewel dertigers) in je selectie zitten. Dat hoeft natuurlijk geen slechte zaak te zijn, maar ik ben toch benieuwd naar de eerste resultaten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Ik ken een aantal spelers van deze selectie zeker, maar lang niet allemaal. Ben zeer benieuwd naar je eerste resultaten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 9 februari Auteur Share Geplaatst 9 februari (bewerkt) #32 - VIÐ ERUM Á LEIÐINNI "We liggen op schema", dat kun je wel zeggen volgens mij. Ik had er in alle eerlijkheid geen heel goed oog in, maar ik heb in de afgelopen twee interlands ook een groot aantal dingen gezien die mij zeer tevreden stemmen. In de voorbije week kreeg ik een beter oog op de selectie en op welke spelers ik het komende jaar kan bouwen. Een viertal spelers zullen van primordiaal belang zijn in het behalen van succes met onze nationale ploeg. Met mijn assistent Björn Sigurðarson klikte het meteen. We gaan nog goed vrienden worden. Het is voor hem zijn eerste job in het voetbal nadat hij op 33-jarige leeftijd zijn schoenen aan de haak hing na een carrière waarvan in het begin meer verwacht werd dan er is uitgekomen. Door verkeerde sportieve- alsook privé keuzes kon hij de hoge verwachtingen nooit inlossen. Het komt zo een beetje over alsof hij een mislukking is, maar dat is hij allesbehalve. Ik heb hem graag, hij is een harde werker en zo'n mensen waardeer ik enorm. Speeldag 1 - Groep I van de FIFA World Cup 2026 UEFA Qualifying Section Spoiler Ik wist dat we ons in Belgrado aan een kwaliteitsvolle tegenstander konden verwachten, maar dat Vlahovic ons in de beginminuut al op achtervolgen zou aanwijzen, had niemand voorspeld. Met een knal van 20 meter fusilleerde de Juventus-spits Ólafsson. Het is zoeken in de eerste helft, ook voor mij.. We hebben wel vaak de bal, maar aanvallend komen we er niet echt aan te pas. En als we dan al eens een kans krijgen staat er een uitstekende Rajkovic in de weg. In minuut 33 kwam de bal na slecht werken door Sampsted voor de voeten van Gudelj. De ex-speler van NAC Breda krulde de bal vanop randje zestien onhoudbaar in de verste hoek. Ik moest ingrijpen en schakelde over naar een defensievere aanpak om de schade niet nog hoger te laten oplopen bij rust. Ondertussen dachten Björn en ikzelf na over mogelijke tactische wijzigingen en wissels. Na rust bracht ik Mikael Ellertsson er in voor Arnór Sigurðsson en schoof ik Hákon Haraldsson naar de flank. Het was belangrijk om Haraldsson met wat vrijheid aan de bal te krijgen waar hij wat meer ruimte en tijd had om het veld voor zich te overschouwen. Centraal had hij die ruimte maar zelden met Milinkovic-Savic in zijn nek. Ik veranderde het takenpakket van mijn spits en flankspelers zodat ze wat meer in het spel betrokken werden. Albert Guðmundsson leek meer in zijn spel te komen en daar profiteerde de hele ploeg van. Rajkovic kon een schot van Ísak Jóhannesson nog in hoekschop duwen en op die hoekschop kon hij de bal ook nog uit de gevarenzone wegboksen in de richting van Albert Guðmundsson. Albert nam de bal goed aan en legde hem voor zijn rechter alvorens hij verschroeiend uithaalde naar de linkerhoek en Rajkovic kansloos liet. De aansluitingstreffer was een feit en het proefde duidelijk naar meer bij mijn jongens. Met voorzichtige aanvalsdrang werd gezocht naar de gelijkmaker. Haraldsson sneed naar binnen en kreeg te veel ruimte om rond zich heen te kijken. Hij zag de dieplopende Orri Óskarsson en de jonge København-spits schoot de bal langs Rajkovic in de korte hoek: 2-2. Servië kwam nog één keer dichtbij de 3-2 op hoekschop via het hoofd van Mitrovic, maar Ólafsson stond goed op te letten. Video zonder titel ‐ Gemaakt met Clipchamp.mp4 De pegel van Albert Guðmundsson leidde de Ijslandse terugkeer in. Na afloop van de wedstrijd op Servische bodem, stapten we tevreden de bus en vervolgens het vliegtuig in. Als we volgens mijn schattingen wouden meedoen voor kwalificatie als beste tweede, rekende ik op een punt uit deze wedstrijd. Missie volbracht aldus. In de andere wedstrijd van onze groep ging Nederland probleembloos voorbij Ierland. Oranje won met 0-2 in Dublin na goals van Nathan Aké en Arnaut Danjuma. Andere wedstrijd in onze groep Spoiler Speeldag 2 - Groep I van de FIFA World Cup 2026 UEFA Qualifying Section Spoiler We wouden onze sterke prestatie in Servië verzilveren door tegen Letland de drie punten in Ijsland te houden. Ik voerde één wijziging door in mijn basiself: Ellertsson kwam in de ploeg voor Sigurðsson. Ik was onder de indruk van de opkomst. Als je weet dat in het oude Laugardalsvöllur slechts 9.800 fans pasten en je bij de heropening na renovatie meteen 18.500 personen kan verwelkomen, weet je dat het geloof er is. De boys hadden er zin in. Na amper 2 minuten kon Jóhannesson de thuisfans al in extase brengen. Na een snelle inworp van Sampsted kreeg hij de bal toegespeeld en begon aan een solo waarin hij 3 man passeerde en eindigde in een schot in de korte hoek waartegen Letland-doelman Ozols geen verhaal had. We gingen naarstig op zoek naar de tweede goal maar onze afwerking liet bij momenten toch echt te wensen over. Bij rust was de voorsprong beperkt tot 1-0. Onze lakse start aan de tweede helft werd bestraft met een snel tegendoelpunt. Magnusson verloor Gutkovskis even uit het oog en de lepe Lets spits knikte de gelijkmaker tegen de touwen. Gelukkig kwamen we snel met een reactie op de proppen. Guðmundsson ziet de loopactie van Ellertsson en de Venezia-speler werkt koelbloedig af. Oef. We lieten niet meer los en gingen ook in de tweede helft op zoek naar de bevrijdende treffer die onze voorsprong zou uitbreiden. Tot toch wel een beetje lichte ergernis van mij vonden we die niet. Het bleef 2-1. We wonnen wel, maar sprongen te onzorgvuldig om met onze kansen om er een heus feest van de maken op de opening van ons gerenoveerde Laugardalsvöllur. Maar goed, de drie punten bleven thuis. Dat is uiteindelijk het belangrijkste. Met 4 punten uit twee wedstrijden ben ik een tevreden man. We zitten op schema en moeten enkel Nederland aan ons voor laten gaan. Na een makkelijke zege in Ierland wonnen de Nederlanders ook in eigen huis comfortabel van Servië. Andere wedstrijd in onze groep Spoiler Ik ben inmiddels terug in Denemarken, waar alle ogen gericht zijn op de start van de kampioens- en degradatie play-offs van de Deense Superliga. Met Aalborg BK starten we in het Portland Park tegen Brøndby IF. Ole Reacties: Spoiler @Kyrill: Nog eens bedankt! @Marius: Ja veel blijft er niet meer over van de succesvolle EK-ploeg.. Finnbogasson had vlak voor mijn komst zijn interlandcarrière stopgezet en Gylfi Sigurdsson hoef ik er niet per se meer bij @ElMarcos: Hier zijn de resultaten. Wat denk je ervan? @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias. 9 februari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Goed begonnen na de winterstop! Benieuwd naar de eerste resultaten bij IJsland, ik ken niet veel spelers die je opgeroepen hebt. Toch wel een paar leuke talenten, op basis van de sterren. En terwijl ik dit schrijf knal je er weer een update in. Nette start bij de nationale ploeg. Hopen op wat slippertjes van Oranje, vooral tegen IJsland natuurlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Mooie eerste resultaten, uit tegen Servië niet verliezen is het belangrijkste in deze groep denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 9 februari Share Geplaatst 9 februari Geweldig 2-2 spelen bij Servie uit , na 2-0 achter. Winst op Letland is winst, alleen jammer dat je daar niet aan doelsaldo hebt kunnen werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari Knap gedaan hoor! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 10 februari Auteur Share Geplaatst 10 februari #33 - CALMA, CALMA Probeer heel Aalborg nu maar eens rustig te houden.. De spanning in de Aalborgse gemeenschap bereikt stilaan een kookpunt met zowel de halve finale van de Oddset Pokalen als onze recente prestaties in de kampioensplay-offs van de Superliga. Binnen twee dagen staat het eerste duel van de dubbele confrontatie met Randers FC op het programma. De halve finale wekt intense emoties op bij onze supporters, waar men hoopt op een plek in de finale die gezien onze huidige vorm binnen handbereik lijkt te liggen. Tegelijkertijd zorgt onze indrukwekkende reeks overwinningen in de kampioensplay-offs, met een perfect rapport, voor een golf van opwinding en verwachting in de stad. De supporters voelen de adrenaline stijgen naarmate we dichter bij FC København in de ranglijst komen, slechts twee punten verwijderd van de eerste plek. Vooraleer ik jullie door ons parcours in de eerste vier play-offwedstrijden fiets, wil ik even kort stilstaan bij alweer een grote stap die de club, met dank aan het bestuur, heeft gezet. Op mijn verzoek werden er plannen op tafel gelegd om ons trainingscomplex in een moderner jasje te steken. De werkzaamheden vatten dit jaar nog aan en zouden nog geen anderhalve maand in beslag nemen. Door de televisie- en prijzengelden die de Superliga ons de afgelopen maand heeft uitgekeerd (ca. € 3.5mln.), waren er financiële middelen vrij gekomen, die we volgens mij best konden spenderen in de duurzame groei van de club. Financiën maart + planning bouwwerkzaamheden trainingscomplex Spoiler Spilledage 1-4 i Superliga-Mesterskabsgruppe We begonnen de kampioensplay-offs zoals we het reguliere seizoen afsloten met een thuiswedstrijd tegen Brøndby IF. Onze lappenmand was leeg, waardoor ik voor het eerst sinds lang mijn beste elf op papier kon zetten (zie afbeelding hierboven). Geholpen door Paschalakis kwamen we na een gelijkopgaand begin op voorsprong. De Griekse doelman lostte een voorzet van Teixeira. De eerste poging van Walle Egeli kon nog worden afgeblokt, maar toen de bal voor de voeten van Falk viel, liet hij de Brøndby-defensie geen kans. Met een 1-0 voorsprong in handen trachtten we de wedstrijd onder controle te nemen. De bezoekers waren bij vlagen gevaarlijk op hoekschop. Op één van zo'n corners werd de bal niet goed ontzet door Mathias (Ross) en kon Radosevic de gelijkmaker tegen de netten jagen. 1-1 gingen was de ruststand. Met dezelfde elf namen gingen we scherp van start aan de tweede helft. Zo scherp dat Brøndby verdediger Rasmussen het even niet meer wist en de bal pardoes in de voeten van Sindre (Walle Egeli) speelde. Onze Noorse winger kapte met een flukse beweging Infante (ex-AaB) uit en trapte zijn eerste Superliga-doelpunt onhoudbaar in de rechter bovenhoek. Nadien probeerden de bezoekers nog wel, maar Posavec echt in problemen brengen konden ze niet. Tien minuten voor tijd kon linksback Álvaro Fernández de zege veilig stellen door na een een-tweetje met Walle Egeli de 3-1 eindstand op het bord te zetten. Met een verdiende driepunter tegen Brøndby op zak, trokken we naar de hoofdstad. Een dikke maand geleden maakten we het FC København als eens lastig in hun Parken Stadion en dat was ook deze keer weer het geval. Birger Meling probeerde onder druk van Teixeira een bal onnodig lang te crossen richting rechterflankspeler Robert Skov. Álvaro Fernández doorzag de lange bal en kopte in één keer door richting Walle Egeli. Jelert ging onder de bal door, waardoor onze Noorse huurling de linkerflank voor zich alleen had. Hij sneed naar binnen en vond de aan de tweede paal vrijstaande Biereth, die de 0-1 maar binnen te leggen had. Na amper twee minuten stonden we al voor op het veld van de recordkampioen. We domineerden het openingskwartier. Het leek wel alsof ze bij København nog met hun hoofd in de kleedkamer zaten.. Skov verloor Álvaro Fernández uit het oog en Widell speelde de in het centrum infiltrerende linksback aan. Met een boulevard aan ruimte voor zich rukte hij op richting zestienmetergebied, maar toen hij zag dat ze hem niet aanvielen, haalde hij het in zijn hoofd om van grote afstand uit te halen. De Gea was verrast en moest zich gewonnen geven: 0-2. Even later bracht diezelfde De Gea wel sterk redding op een afstandsschot van Widell dat richting winkelhaak zoefde. We namen een klein beetje gas terug, want dit tempo hielden we zelf ook geen negentig minuten vol. Video zonder titel ‐ Gemaakt met Clipchamp.mp4 De 0-2 van Álvaro Fernández in het Parken werd verkozen tot doelpunt van de week in de 24e speeldag van de Superliga. Na rust kwam de thuisploeg beter in de partij. Ik had wat tactische aanpassingen doorgevoerd om ons te behoeden van een Kopenhagense aanvalsstorm, maar tegelijkertijd wou ik ook nog kunnen tegenprikken op de counter. De echt verwachte dreiging bleef uit. Het was via een schot van buiten de zestien dat Cornelius de aansluitingstreffer kon maken. Doordat ze bij København met ongelofelijke aanvalsdrang speelden, waren wij - zoals verwacht - op counter nog steeds het gevaarlijkst van beide ploegen. Pas in de laatste vijf minuten werd het heet voor Posavecs' doel. Gelukkig voor ons verkwanselden Jordan Larsson en William Clem twee niet te missen kansen. De 1-2 bleef tot het laatste fluitsignaal op het bord. We naderden tot op twee punten. Volgend op onze 'stunt' in Kopenhagen, speelde Aarhus GF voor gastheer nadat ze de week ervoor met 5-1 verloren hadden op het veld van FC Midtjylland. De teleurstelling leek er nog vers in te zitten bij de Aarhus-spelers. We hadden de wedstrijd zonder al te veel moeite van in het begin onder controle. Na goede druk van Barslund op een inworp, speelde hij Widell aan die snel handelde en de centraal moederziel alleen staande Biereth diepstuurde. Die kans moest je onze man-in-vorm natuurlijk niet geven: 0-1 na vierentwintig minuten spelen. De thuisploeg had weinig in de pap te brokken en kwam tot weinig kansen in de eerste helft. We hadden vrijwel continu balbezit en drie minuten voor het rustsignaal diepte Falk onze voorsprong uit naar 0-2. Tijdens rust voerde ik 3 wissels door omdat enkele jongens als Widell en Barslund licht vermoeid waren. Aarhus-trainer Uwe Rösler kreeg na wat tactische ingrepen zijn team weer aan de praat. Het ging even gelijk op en wanneer je doelman dan voor de derde maal dit seizoen al in de fout gaat waardoor er een tegendoelpunt valt, begin je je vragen te stellen. Posavec schatte een voorzet volledig verkeerd in, ging onder de bal door en Bejimo kon vrij binnenkoppen. Het tegendoelpunt kwam echter te laat en zo stoomde onze overwinningstrein voort. Alvorens we ons mochten opmaken voor de heenwedstrijd van de halve finale in de Oddset Pokalen tegen Randers FC, stond er nog één competitiewedstrijd op het menu. FC Nordsjælland bracht al voor de derde maal (1x beker) dit seizoen een bezoekje aan ons Portland Park. Met de halve finale van de beker in het verschiet, gaf ik enkele jongens rust. Twee om precies te zijn. Falk en Larotonda namen plaats op de bank. Walle Egeli was niet speelgerechtigd tegen zijn moederclub. Hun vervangers waren: Oliver Ross, Per Skjelbred en Lucas Andersen. Ook Kasper Jørgensen verscheen in de basis omdat Álvaro Fernández geelgeschorst was. Over de eerste helft kan ik kort zijn: niet al te best langs beide kanten. Het ging op en af, maar het ontbrak aan creativiteit om aan kansen te komen. Tijdens rust haalde ik Skjelbred er af en dropte ik Højlund in de rol van schaduwspits achter Biereth. Dat leek te renderen. We namen de partij in handen en speelden weer ons herkenbaar voetbal. Net na het uur vond Teixeira met een lager voorzet de goed ingelopen Biereth en met zijn 21e doelpunt van het seizoen zette de Superliga-topscorer ons op 1-0. In de problemen kwamen we niet meer en het deed me enorm deugd om ook Emil (Højlund) nog eens te zien lachen nadat hij na een lange periode van droogte de 2-0 eindstand op het bord kon zetten met een harde knal op opnieuw aangeven van Teixeira. Stilling Mesterskabsgruppe Het kan snel gaan in een play-offsysteem, maar op dit eigenste moment staan we er ontzettend goed voor. Mathematisch zijn we bijna zeker van een plek in de top 3 die recht geeft op Europees voetbal. Daar zijn we nog niet mee bezig. We genieten van de flow waar we in zitten. Laat anderen maar praten. Wij moeten presteren. Praten kunnen we achteraf nog. De hele gemeenschap leeft mee met de ups en downs van hun geliefde club Aalborg Bk, in afwachting van de ontknoping van een seizoen vol spanning en hoop. Het is nu aan ons om hen te belonen voor hun onvoorwaardelijke steun die ze ook in donkere tijden hebben geboden. Met de focus van match tot match gaan we er samen alles aan doen om hen dit seizoen iets om te vieren te geven! Laten we beginnen met een glansprestatie tegen Randers aanstaande woensdag. Ole Iedereen bedankt voor de reacties en het lezen! Morgen krijgen jullie een post i.v.m. de halve finale in de Oddset Pokalen en de competitiewedstrijd op Midtjylland. Reacties: Spoiler @De Raam: Ja, vooral in het middenveld zit het voor de IJslandse toekomst wel snor, denk ik. En haha, het tempo zat er idd lekker in de afgelopen dagen. Nu terug wat milderen naar max één post per dag, gelet op de omvang en informatie van de updates die nog klaar staan. @Willem: Zo dacht ik er ook over ja. Ierland en Letland zijn volgens mij zeker te pakken, ook op verplaatsing. @Kyrill: Ja, spijtige zaak dat we de opening van het nieuwe stadion niet konden in de verf zetten met een hoger aantal doelpunten.. Uiteindelijk zijn de 4ptn alsnog wel het belangrijkst. @MNie: Bedankt! We doen ons best. @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 10 februari Share Geplaatst 10 februari Nog even de vorige update moeten inhalen ook ... knap gestart met IJsland! Helemaal verwacht had ik dat eerlijk gezegd toch niet. Hier kan Ole zeker verder opbouwen. Met Aalborg blijft het natuurlijk voortreffelijk gaan. Je was al ijzersterk bezig maar je hebt dat nu ook helemaal doorgetrokken bij de start in de play-offs. Vooral de overwinning in Kopenhagen is natuurlijk weergaloos. Naar onderen hoef je niet meer te kijken. Integendeel, stilaan mag je toch echt wel van een heuse stunt beginnen dromen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten