Matthias. Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Mooie derde plek en al 9 punten verschil met de degradatieronde! Ja, ik volg Odense BK al sedert 2007, 2008. Toen ze nog vaak meededen om de titel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Je prestaties blijven prachtig. Kopenhagen lijkt voor iedereen wel te sterk, maar ik gok dat je zeker om de bovenste plekken mee blijft doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Gaat erg lekker, je doet mee voor de Europese plekken en door de knappe beker overwinning doe je nog mee op twee fronten. Erg netjes als promovendus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Hoppa. Goed herpakt ook en je draait prima bovenin mee Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 5 februari Share Geplaatst 5 februari Dat is een lekker maand zeg! Die ene nederlaag valt inderdaad goed te kaderen en met ondertussen al een riante voorsprong op de 7e plaats terwijl de terugronde al bezig is, lijken de play-offs nu al een zekerheid. Meer zelfs, ik denk dat je best wat ambitie mag hebben en daarin pakweg meer dan alleen een bijrol kan gaan spelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 6 februari Auteur Share Geplaatst 6 februari (bewerkt) #25 - PÅ FJERDEPLADSEN I VINTERPAUSEN Vejgaard (Aalborg), 02.12.2024 Eindelijk kreeg ik gehoor van het bestuur. Voorzitter Niels David Nielsen belde me deze morgen ineens op. Hij broedde op het idee om me een verbeterd contract aanbieden. In principe heb ik daar wel oren naar, maar op dit moment wil ik dat de club groeit. Na een gesprek van zo'n half uur waarbij ook de andere directeurs aanwezig waren, kreeg ik een meerderheid van het bestuur na een lang betoog toch overtuigd van het feit dat ze hun geld beter in de vooruitgang van de club moeten steken in plaats van het openbreken van mijn contract. En zodoende werd de jeugdscouting geïntensiveerd. Alweer een stap in de juiste richting! Mail i.v.m. bespreking nieuw contract Spoiler Niet alleen op bestuurlijk vlak werd er gepresteerd, maar ook op het veld deden de jongens het goed. En ook privé is erg geen vuiltje aan de lucht. Ma en pa zorgen goed voor Isa. Marja heeft haar draai terug gevonden op het werk en tussen ons is het ook nog steeds koek en ei. Meer heeft een man niet nodig. Spilrunden 14 til 17 Op 3 november stond de 14 speeldag op het programma. We maakten de verplaatsing naar FC København. Omdat ik defensief stabiel wou staan, koos ik voor Skjelbred in plaats van Oli Ross. De eerste 20 minuten kwamen we goed door. De thuisploeg was amper gevaarlijk en zelf konden we het doel van De Gea al eens onder vuur nemen met een afstandschot van Widell. We leken de druk goed te weerstaan, maar op een totaal ongevaarlijke hoekschop gaat Posavec onder de bal door waardoor Claesson op een leeg doel kon binnen koppen: 1-0. We waren wat aangeslagen en Kobenhavn nam de wedstrijd onder controle zonder echt tot grote nieuwe kansen te komen. Bij rust stond het nog steeds 1-0. Na rust haalde ik een onzichtbare Biereth van het terrein en bracht Oli Ross tussen de lijnen als schaduwspits in een soort van strikerless 4-3-3 opstelling. De wedstrijd was weer in evenwicht en we creëerden meteen enkele kleine kansjes. Toch was het de thuisploeg die er in de 57e minuut 2-0 van kon maken via Elyounoussi. De voorzet van Meling werd gemist door Larsson. Krafth was verrast dat de bal doorkwam en Elyounoussi reageerde als snelst en kon zo scoren. De Deense recordkampioen ging wat meer achteruit leunen en monopoliseerde de bal met weinig drang naar voor. Wij schakelden over naar een iet wat aanvallendere opvatting en scoorden een kwartier voor tijd de aansluitingstreffer. Bakiz knikte de voorzet van Bassogog onhoudbaar voorbij De Gea. Terwijl København er alles aan deed om de wedstrijd te vertragen en onze aanvallende intenties af te breken, zochten wij verder naar de gelijkmaker. Er leek iets in te zitten, maar verder dan twee te gecentreerde kopballen van Ross in de handen van De Gea kwamen we niet. 2-1 was de eindstand na een acceptabele prestatie in het Parken stadion. Het uitverkocht uitvak in het Parken stadion was getuige van een meer dan behoorlijke wedstrijd. Een week later kregen we met Lyngby de nummer laatst op bezoek. Ik gaf Odada de voorkeur op Ross en Skjelbred. Op de flanken stonden Bakiz en Bassogog. We namen de wedstrijd meteen onder controle, maar na een domme penaltyfout van Álvaro Fernández waren we na een goed omgezette strafschop van Gylfi Sigurdsson na 26 op achtervolgen aangewezen. Via Bakiz maakten we nog voor het eerste half uur gespeeld was gelijk. Alles was terug onder controle. Lyngby kwam niet over de middenlijn. We creëerden kansen aan de lopende band, maar de bal leek er maar niet in te willen.. Met een xG van 3.79 tegen 0.65 blijven we steken op een 1-1 gelijkspel. Het begon me zorgen te baren dat onze beide spitsen de weg naar doel niet meer wisten te vinden. Omdat Posavec op training een blessure had opgelopen stond de 16-jarige Conrad Clemmensen tegen AC Horsens tussen de palen. Een tegenstander die we moesten pakken, zeker gezien de puntendeling een week eerder tegen Lyngby. We startten scherp en na 26 minuten bracht Biereth ons op voorsprong na een subtiel steekballetje van Widell. Diezelfde Widell was ook aangever bij de tweede goal. Met een perfecte voorzet richting tweede paal, gaf hij Andersen de 2-0 op een dienblad. Op het uur viel Teixeira in. De Kaapverdiër maakte in minuut 74 met een individuele actie de 3-0. Een kleine tien minuten later liet hij zich opnieuw opmerken. Met een dribbel langs de lijn passeerde hij zijn rechtstreekse tegenstander, leverde een voorzet af aan de tweede paal. Bassogog kopte de bal terug richting strafschopstip, waar Biereth met zijn tweede van de avond de 4-0 eindstand vastlegde. Net als Gronkjær vorig seizoen, hield ook Clemmensen z'n netten schoon in zijn debuutwedstrijd. In de laatste competitiewedstrijd voor de winterbreak stond Posavec gewoon weer in doel. Odense BK had de rode lantaarn overgenomen van Lyngby en dat was ook te zien op het veld. We hadden continu controle over het balbezit, creëerden kansen en gaven geen enkele grote kans weg. Toch duurde het tot minuut 41 vooraleer we onze dominantie ook konden omzetten in een doelpunt. Teixeira speelt Larotonda goed vrij en die trapte de bal onhoudbaar in de rechter benedenhoek. Hoewel we ook meteen na rust al op zoek gingen naar de bevrijdende 0-2, was het ook in de tweede helft wachten tot het slotkwartier alvorens de voorsprong werd vergroot. Bassogog rondde zijn knappe solo af met een gekruist schot. Mathias Ross had de rol van libero van Barslund overgenomen toen die uit voorzorg van het veld ging. Bij een inflitratie diep in de extra tijd kon de van Galatasaray teruggekeerde verdediger zijn voet nog net tegen de voorzet van Teixeira zetten om de 0-3 op het scorebord te zetten. We dachten dat de scheidsrechter nu wel zal affluiten, maar hij liet de volledige 5 minuten toegevoegde tijd uitspelen waardoor ook Højlund nog eens de netten kon doen trillen. Het was pas zijn eerste in de Superliga dit seizoen. Wederom een klinkende zege. Dat moet ons vertrouwen geven voor de bekerduels tegen Aarhus! Stilling Met nog 5 wedstrijden te gaan in de reguliere competitie heeft FC København zich al in mathematische zekerheid gesteld van een ticket voor de kampioensplay-offs. En ook wij staan er met een voorsprong van 11 punten op plek 7 bijzonder goed voor. We haken goed aan met Midtjylland en Brøndby, waardoor de kloof op nummer 5 Aarhus ook al 7 punten bedraagt. Zouden we in ons comeback-seizoen al meteen kunnen strijden voor een Europees ticket? Eerst volle focus op de Oddset Pokalen nu! Ole Reacties: Spoiler @Kyrill: Ze lijken ons daar vanboven niet weg te krijgen he! Na een verliespartij in Kopenhagen en een jammerlijke puntendeling op het veld van Lyngby staan we nog steeds op een knappe vierde plek. @Matthias.: 11 punten inmiddels, hoera! En is er een speciale reden waarom je Odense toen volgde? @ElMarcos: Je lijkt gelijk te krijgen, al was dat slippertje in Lyngby te vermijden. Moest dat er nie zijn geweest, waren we zelfs solo de eerste achtervolger van Kopenhagen. @Tim Windt: Ik zou zelfs durven zeggen dat het ons voor de wind(t) gaat @MNie: Ook nu weer een tamelijk goede maand achter de rug, waardoor we nog steeds bovenin te vinden zijn!! @Marius: Dan zouden we toch niet mogen gelijkspelen tegen een clubje als Lyngby he? Erna wel 2x puntjes op de 'i' met ruime verdiende zeges. @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias. 6 februari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Laat ons dat gelijkspel tegen de toenmalige rode lantaarn maar bedekken met de mantel der liefde. De twee wedstrijden daarna toon je immers weer waarom je zo eenvoudig meedraait bovenin. Bijzonder ook dat de coach het clubbelang voorop zet en een contractverlenging even opzij zet om ruimte te maken voor andere investeringen. Benieuwd naar de bekerwedstrijden en wat mogelijks wordt, de korte of een wat langere weg naar Europa! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Mindere periode helaas, waardoor je naar plek 4 bent gedaald. Je hebt evenveel punten als de nummer 3 en 2, top 3 notering, is zeker nog mogelijk. En tof dat je nieuw contract voor nu parkeert tov verbeteringen voor de club! Vooral thuis tegen laagvlieger gelijkspelen, is jammer helaas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Kopenhagen gaat wel aan de haal met de titel gok ik, maar je plek bij de eerste zes lijkt zeker. En met hoe close het is tussen plek twee en vier kan het echt alle kanten opvallen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Lijkt erop dat Europees voetbal inderdaad in de kaarten ligt. Financieel en qua groei van de reputatie zou het een grote stap zijn natuurlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 6 februari Auteur Share Geplaatst 6 februari #26 - KAN VI GÅ HELE VEJEN? Aarhus, 08.12.2024 "Can we go all the way? " Als je het mij nu vraagt, zeg ik volmondig 'ja!'. Ik ben even naar een rustiger plekje hier in het Aarhus Stadion. Het feestje in de kleedkamer zit er net op, vandaar mijn natte hemd en haren.. Alle gekheid op een stokje, we staan in de halve finale van de Oddset Pokalen!! Fantastisch gevoel om de winterbreak mee in te gaan. Ik zal jullie zo kort het verloop van de wedstrijden meegeven, maar eerst misschien ook nog even zeggen dat ik echt van ons bestuur begin te houden. Daags na de heenwedstrijd tegen Aarhus kreeg ik in de ochtend bovenstaand mailtje van Ole Jan. Na de intensivering van onze jeugdscouting, wordt ook het budget van onze jeugdopleiding opgetrokken. De club wil duidelijk vooruit en dat stemt met gelukkig. In een wat thuisfans betreft uitverkocht Portland Park begonnen we op 4 december aan het tweeluik van de Oddset Pokalen-halve finale tegen Aarhus GF. Op de flanken koos ik met Teixeira en Bassogog voor spelers met dribbelvaardigheid. Centraal gaf ik Odada de voorkeur op Oli Ross. Ons begin was scherp. We waren de betere ploeg in de openingsfase, maar de eerste grote kans was toch voor de bezoekers. Posavec moest zich al meteen tonen na een kopbal van Jani Serra op voorzet van Bejimo. We bleven breien en zoek naar een gaatje of moment van onoplettendheid bij onze tegenstander. Het was uiteindelijk Bassogog die met een afstandschot aan de rand van de zestien de ban brak. Na de 1-0 had Aarhus een betere fase, maar tot scoringskansen kwamen ze niet echt. Bij rust stond de stand 1-0. Na rust kwam Aarhus steeds beter in de wedstrijd. Gelukkig konden we rekenen op een uitstekend keepende Josip Posavec om ons te behoeden van een tegendoelpunt. Een kwartier voor tijd bracht ik Lucas Andersen tussen de lijnen. Vier minuten later moest hij alweer het terrein verlaten. Na een onzachte botsting met Bejimo had hij zich aan zijn onderbeen bezeerd. Geen ernstige blessure maar hij zou wel de terugwedstrijd missen. We waren nergens in de tweede helft en mogen van geluk spreken dat het Aarhus aan efficiëntie ontbrak. Met een 1-0 voorsprong op zak trokken we vier dagen later naar Aarhus. In de terugwedstrijd gaf ik Bakiz de voorkeur op Teixeira. Met Skjelbred op '6' koos ik voor meer defensieve organisatie en in de spits mocht Højlund starten. Ik verwachtte een scherpe start van Aarhus, maar wij waren het gevaarlijkst in de openingsfase. Na negen minuten speelde Álvaro Fernández Melker (Widell) aan. Widell draaide vinnig weg van Madsen en werd niet aangevallen. Hij kon zomaar opdrijven tot aan de rand van de zestien waar hij met een geplaatst schot de 0-1 voorbij Fabiano trapte. Ook na de openingstreffer waren wij de gevaarlijkste ploeg. Pas in de extra tijd werd het voor het eerst heet voor het doel van Posavec. Jani Serra's kopbal werd door Mathias Ross van de lijn gehaald. Video zonder titel ‐ Gemaakt met Clipchamp.mp4 Widell zet de 0-1 op het bord. Na rust ging Aarhus aanvallender spelen. Hun CVM werd ingeruild voor een CAM. Ik nam geen risico en deed ook enkele verdedigende tactische wijzigingen. De thuisploeg leek maar niet in hun spel te komen en wanneer Barslund zich op de rechterflank doorzette en de bal voor doel zwiepte, stond Højlund op de juiste plek om er 0-2 van te maken. Nu mag het niet meer misgaan. Door nog net iets defensiever te spelen dacht ik het resultaat over de streep te trekken. Het laatste kwartier kwam Aarhus echter nog stevig opzetten. in minuut 84 scoorde Yakob de aansluitingstreffer. Gelukkig voor ons viel het doelpunt te laat om nog een remonte in te luiden. We stonden in de halve finales!! De grootste verrassing was er op het veld van Sønderjyske. Nadat de tweedeklasser in de heenwedstrijd met 2-1 had verloren in en tegen FC Midtlylland, slaagden ze er in om alsnog de kwalificatie voor de halve finales af te dwingen. Met een 3-0 zege waarvan twee doelpunten vanop de stip knikkerden ze de drievoudig Deens landskampioen uit de Oddset Pokalen. Brøndby IF en Randers FC hadden geen problemen met respectievelijk Lyngby en Hvidovre IF. Terwijl Sønderjyske in april hun kunstje mag proberen overdoen tegen Brøndby, nemen wij het op tegen Randers FC. _________________________________________ Volgende week trainen we nog één keer alvorens we de jongens met vakantie sturen. Zelf ga ik deze winterperiode nergens heen. We vieren kerst allemaal samen in Aalborg, want ook mama en papa gaan niet naar Malaga. Dat is ook het meest praktische met Isa nu. Ben benieuwd of er veel transferactiviteit zal zijn de aankomende periode. Op zich ben ik wel tevreden met de kern die er nu is, maar je weet natuurlijk nooit of er spelers hun zinnen zetten op een transfer bij buitenlandse interesse. Als dat het geval is, zullen ook wij moeten handelen. Vi ses snart! Ole Zo, het tempo zit er weer lekker in in mijn savegame, en daarom volgt er vandaag op het nippertje nog een tweede update. We staan in de halve finale van de Oddset Pokalen, hadden jullie dat nu al verwacht? Reacties: Spoiler @Marius: We komen nu wel heel dichtbij die finale he? Zou het kunnen? En tgoh ja, dat ze mij volgende jaren maar wat bij geven als er geld over is dankzij de stappen die we nu als club zetten! @Kyrill: Puntendeling tegen Lyngby is alweer helemaal doorgespoeld door deze resultaten in de beker! @ElMarcos: Klopt, qua kwaliteit leunen we dicht aan bij de andere clubs uit de top 6, FCK is meer dan één niveautje te sterk. @Willem: Als het dit seizoen al zou gebeuren, ben ik ongelofelijk blij, maar of het echt realistisch is weet ik nog niet.. In zo'n play-off-systeem kan veel gebeuren in de laatste weken. We gaan er wel in elk geval alles aan proberen doen! @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Investeringen in de club zijn zeer goed voor de lange termijn van de club en hopelijk komen er steeds betere spelers uit eigen opleiding de club in wandelen. Het bekertoernooi lijkt op een sprookje en we weten allemaal dat sprookjes mooi eindigen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Gaat erg lekker ja, mooi hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 6 februari Share Geplaatst 6 februari Met een beter gevoel kan je de winterstop natuurlijk niet ingaan! Heel knap om de halve finale van het bekertornooi te halen, en zoals je zelf ook al aangeeft zou je wel eens all the way kunnen gaan. Randers lijkt me geen onoverkomelijk obstakel. Had ik het al verwacht? Een heel grote verrassing vind ik het nu ook weer niet. Je bent niet voor niets ook al de revelatie van het seizoen in de competitie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Wat blijf je lekker bezig hier, prachtig om mee te mogen lezen! Moest even wat updates inhalen maar dat is bij jouw zeker geen straf. Toch knap dat jenhet clubbelang boven die van jezelf stelt en mooi dat het bestuur vervolgens ook nog elders wil investeren. Qua prestaties heb je gewoon een uitstekend seizoen. Voor een vierde stek had je vooraf natuurlijk gewoon getekend en dan sta je ook nog eens in de hele finale van de beker. Ik denk zelfs dat je Randers kunt hebben en dan staat je wellicht een mooie finale te wachten. In de competitie kun je zelfs nog tweede worden, zou bzar zijn als je bedenkt waar je vandaan komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari In de competitie draait het goed. In de beker beleef je een sprookje en de eigenaren staan niet onwelwillend tegenover verbeteringen in de club (zie jeugdbudget). Alles verloopt naar wens! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 7 februari Auteur Share Geplaatst 7 februari (bewerkt) #27 - FRANSKE MILLIONER Nog voor kerst kreeg ik van Ole Jan te horen dat er interesse was voor Emil (Krafth) en Christian (Bassogog). Gelet op het feit dat beiden nog een lopend contract hadden tot 31.12.2025 werd bovenkamers overleg gepleegd omtrent hun toekomst binnen de club. Hogerop was men van mening dat er binnen de huidige spelerskern al voldoende opties waren die hun posities zouden kunnen invullen bij een vertrek. Beide spelers stonden ook niet weigerachtig tegenover een transfer waardoor de onderhandelingen ook tamelijk snel verliepen. Zowel Emil als Christian trekken naar de Franse Ligue 1. Emil (Krafth) verkast voor € 2.2mln. naar het Franse Girondins de Bordeaux. De promovendus staat halfverwege competitie op een stabiele negende plek in de Ligue 1. In één jaar Aalborgse loondienst kwam hij tot 25 wedstrijden. Dit seizoen kreeg hij de concurrentie van Kasper Jørgensen, die hem een aantal maal op de bank hield. Zijn ervaring was een grote troef binnen onze kern. Hij zal gemist worden. Voor onze Kameroense publiekslieveling Christian Bassogog waren meerdere Franse clubs in de running. RC Lens won uiteindelijk de strijd om zijn handtekening. De club uit het noorden van Frankrijk legt een totaalbedrag van € 3.1mln. neer, waarvan € 1mln over twee periodes van twaalf maanden wordt betaald. Christian kwam in zijn tweede Aalborgse passage aan 8 doelpunten in 35 wedstrijden. Dat hadden er meer kunnen zijn als hij minder geplaagd werd door kleine pijntjes. Ik ben blij voor hem dat hij zijn kans krijgt in een grote Europese competitie, maar had hem ook graag bij ons gehouden. Succes Christian! ______________________________________ Ik vind het jammer, maar begrijp het ook wel. Emil is 30, Christian is 29.. voor onze club en de financiële staat waarin we momenteel nog maar verkeren, is vijf miljoen euro gewoon veel geld. Dat er binnen onze kern vervangers zijn, daar ben ik het ook over eens, al zou ik er wel graag een flankspeler bij willen. Ik sprak met vandaag nog even met Julius en hij zei dat ze de situatie van Koki Saito in de gaten houden. De 23-jarige Japanner van Lommel SK heeft een contract dat eind dit seizoen afloopt en is toe aan een stap hogerop. Ik ken hem niet echt, maar hij is ook 2 jaar op huurbasis actief geweest bij het Sparta Rotterdam. Misschien dat de Nederlandse lezers van dit bericht mij misschien van meer informatie kunnen voorzien? Dank bij voorbaat. Ole Straks komt er nog een post aan, met mogelijks groot nieuws! ?: Zoals jullie zien heb ik de lettergrootte in deze post van 14 naar 12 gehaald. Ik vind dit persoonlijk wat beter en minder bombastisch overkomen, maar zou ook graag jullie stem horen. Graag jullie mening: (12) of (14) Reacties: Spoiler @MNie: Jup, dat is toch de bedoeling. Ik heb gisteren weer een stukje over ons U19-team geschreven en de doorstroming van de nieuwe talenten. Zitten toch wel weer wat gasten bij die in de gaten moeten worden gehouden! + Laten we hopen, al bij al is het nu ook al boven verwachting heel mooi! Niks moet, alles mag @Kyrill: Randers is de volgende horde in de beker. Denk je dat we ook voorbij hen gaan geraken? Een finale in ons eerste seizoen terug op niveau zou echt top zijn! @Marius: Mooi dat je vertrouwen hebt in Ole's kwaliteiten en die van het team! Met het vertrek van Bassogog gaan we wel de transfermarkt op om ons op de flank te versterken. In de loop van de transferperiode zullen we ook uitkijken naar mogelijk buitenkansjes. Als we versterkt uit de transferperiode komen, groeien de kansen op bekerwinst weer net dat tikkeltje extra! @De Raam: Bedankt, mooie woorden! 'T is niet gemakkelijk om ieders novelle in dit topic dagelijks bij te houden. Dat is nog des te meer zo wanneer je zelf een goed lopende novelle hebt waarbij je veel tijd steekt in je updates, dus alle begrip. Op het veld gaat het inderdaad beter dan ik ook maar hoopte. We gaan gewoon door en zien wel waar we belanden. Met enkele gerichte versterkingen (vervangers) er bij zouden we in staat moeten zijn om door te pakken! @Bogatyr: Tot zover 'alles verloopt naar wens'. Ik had Bassogog liever wat langer in de kern gehouden (min. tot einde van dit seizoen), maar we hebben nu wel een klein beetje transferbudget om te winkelen en gaan op zoek naar een gepaste vervanger @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias. 7 februari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Het lijken geen grote bedragen met de huidige bedragen die rond gaan in het voetbal, maar voor een club als Aab is het inderdaad op dit moment een mooi bedrag. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
De Raam Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Lijken me prima deals! Qua lettergrootte vind ik dit wel prettig maar ik lees veelal op de telefoon. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Twee logische beslissingen wat mij betreft. Als Krafth al dreigde zijn basisplek te verliezen, moet je niet twijfelen om nog te cashen. Bassogog leek me inderdaad behoorlijk blessuregevoelig en dan is de keuze ook snel gemaakt. Vijf miljoen is ook best veel geld voor nu, en zal de club zeker goed kunnen gebruiken. Die Japanner zegt me weinig eerlijk gezegd. Ik dacht dat die meer verderop in Limburg bij STVV rondliepen? 😁 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElMarcos Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Dit zijn voor een relatief kleine club natuurlijk best grote bedragen. Saito van Sparta is echt een hele leuke speler en als je hem kunt binnenhalen zeker doen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Voor spelers die binnenkort weinig restwaarde meer zouden hebben heb je mooi kunnen cashen. Ervaring is wel belangrijk maar ik denk dat je daar wel op zal anticiperen. Qua lettertype had ik het niet eens echt door dus dat maakt voor mij vrij weinig uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Mooie en goede transfers, hoewel sommige in mijn ogen voor wel iets meer geld hadden mogen weggaan(Basogg) bijvoorbeeld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 7 februari Auteur Share Geplaatst 7 februari (bewerkt) #28 - HEKTISK SIDSTE DAG I TRANSFERVINDUET Ze zeggen wel dat op de laatste dag van de transferperiode paniektransfers worden gedaan, maar zo zou ik onze deadline day transfers toch niet durven noemen. In ons vorig gesprek zei ik nog dat de club de mogelijkheid onderzocht om Kike Saito (Lommel SK) aan het eind van het seizoen transfervrij over te nemen. Daar lijkt nu niks meer van te komen. De Japanner zou in een verregaande fase van onderhandeling zitten met Zulte-Waregem. Nu ja, echt treurig ben ik er niet om. Volgens mij zijn de spelers die nu aangeworven zijn minstens even veelbelovend. Spoiler Sindre Walle Egeli, wat een mooie naam. We volgden hem al een tijdje en hielden z'n ontwikkeling bij FC Nordsjælland in de gaten. Verder dan 2 invalbeurten kwam de 18-jarige Noor niet. Met het wegvallen van Bassogog, zal hij zich bij ons wel op regelmatige basis op het hoogste niveau kunnen bewijzen. Dat Nordsjælland bij het onderhandelen van de huurovereenkomst akkoord ging met een aankoopoptie van € 825k. vond ik eerder verrassend. Een speler met zijn profiel kan van nut zijn voor heel veel ploegen in de Superliga. Ik snap niet dat ze hem kwijt willen. Maar zoveel te beter. Anders dan de twee jongens hieronder kwam Sindre al een week voor de transfer deadline dag. Daardoor kon hij ook al aantreden in de met 5-2 gewonnen oefenwedstrijd tegen Hillerød (NordicBet Liga). Sindre nam twee goals voor zijn rekening en gaf de assist bij de 1-0 van Biereth. Spoiler Wie Superliga zegt, zegt Rasmus Falk. De 33-jarige geroutineerde aanvallend ingestelde middenvelder werd bij FC København als overbodig beschouwd. Bij ons is hij een aangename versterking (in de breedte). Voor zijn komst had ik 4 echt kwalitatieve spelers voor 3 posities in het middenveld. Voor een prijsje van € 17.5k was hij een koopje, al wordt hij wel meteen de grootst verdienende speler in onze kern. Maar oké, we hebben meer dan € 5mln. binnengeharkt deze transferperiode en spendeerden in totaal net geen € 50k. Op zich moet dat dan wel financieel haalbaar zijn, denk je niet? Spoiler En dan toch wel één van de meest opmerkelijk transfers van de Deense transferwindow denk ik, Enric Solivelles. De 16-jarige Catalaan maakt voor € 11k de overstap van CF Damm. Voor mij is die club niet onbekend, maar ja ik ben dan ook een ongelofelijk voetbalfreak en in de coaching opleiding in Londen is deze club meermaals ter sprake gekomen. De club vierde vorig jaar (2024) haar zeventigste levensjaar. Onder meer Gerard Moreno (Villareal CF), Cristian Tello (Real Betis), Isaac Cuenca (ex-Barcelona), Victor Vázquez (ex-Club Brugge), Keita Baldé (Espanyol), Dani García (ex-Barcelona) passeerden via Damm. Zoek niet naar een seniorenelftal van de club, want dat hebben ze niet. Het is één grote jeugdopleiding waar spelers vanaf hun zesde tot hun achttiende kunnen voetballen. De Juvenil A is het hoogste elftal en komt uit in de División de Honor, de hoogste Spaanse jeugdcompetitie. In de Grupo III stond het team tweede achter de U19 van FC Barcelona. Enric is een vinnige, technische spelmaker die het best tot zijn recht komt als hij laag aan de bal komt. In 20 wedstrijden in de División de Honor, kwam de tiener tot 5 goals. Voorlopig vervoegt Enric onze U19 waar hij langs ons toptalent Frederik Rokkedal het middenveld zal bezetten. ______________________________________ Dan nog even dit. Anna belde me vandaag op dat ik dringend mijn mails moest checken. Wacht.. misschien even om misverstanden te voorkomen: Anna is GEEN dochter die ik als tienerpapa ergens heb achtergelaten. Ze is de dochter van één van Ijslands bekendste ex-voetballers: Rúnar Kristinsson (54). Kristinsson is vooral gekend in België, waar hij jarenlang voor Lokeren speelde. En natuurlijk in Ijsland zelf. Hij speelde namelijk 103 interlands voor de nationale ploeg. En voilà daarmee is het bruggetje ook gemaakt. De Knattspyrnusamband Íslands (Ijslandse voetbalbond), kortweg de KSÍ, wil mij als bondscoach. Ik belde meteen naar onze voorzitter David Nielsen en Ole Jan (Kappmeier, directeur voetbalzaken). Zij waren al op de hoogte. Vooraleer de KSÍ mij het hof zou maken, wouden ze goedkeuring van het Aalborg-bestuur. Die kregen ze dus blijkbaar. In het gesprek met David en Ole Jan werd al meteen duidelijk dat ze me niets in de weg wouden staan, maar dat ze wel verwachten dat ik mijn job bij Aalborg erdoor niet zou verwaarlozen. Ze hebben er vertrouwen in dat ik dat aankan en vertellen me als vrienden dat het een unieke kans is. Ja, goedkeuring van bovenaf heb ik dus al, maar.. Wil ik wel? Ik heb toen ik bij Aalborg hoofdcoach werd geen seconde nagedacht over een functie als bondscoach. Van mijn eigen thuisland dan nog wel.. Ik weet het niet. De gedachte is mooi, maar kan ik het aan? Kan ik de combo aan? En nog veel belangrijker, wat zegt Marja ervan? Ik vroeg bedenktijd. Dat gunden ze me en benadrukten het feit dat ik echt als kandidaat nummer één werd gezien. Ik laat ze het in de loop van de week weten. Eerst thuis eens horen. Ole Jan en David mogen het dan wel oké vinden, maar zonder goedkeuring van de grote bazin, weet ik het toch niet.. Tijd om na te denken. We spreken snel. Ole Reacties: Spoiler @MNie: Het is moeilijk om ons al te gaan mengen met de big boys op de transfermarkt, over die financiële middelen beschikken we momenteel nog niet nee @De Raam: Bedankt! En ja tis eerder voor de desktop lay-out dat ik 14 wat te groot vond @Marius: 5mln is inderdaad veel geld, maar als je maar 15% mag herinvesteren, weet je dat je niet veel kanten uit kan qua inkomende transfers op dit moment @ElMarcos: Thanks! Denk dat we met Walle Egeli iemand hebben die net iets beter bij de club past en die misschien ook wel nog meer potentieel heeft! @Willem: Falk zal de weggevallen ervaring wel opvangen, denk ik dan @Kyrill: 'T is nu ook niet dat we twee wereldtalenten hebben verkocht he, ben nog best tevreden met de bedragen die we hebben ontvangen. Bassogog speelde niet veel doordat hij veel kleine blessures had. Dat zal ook wel meegespeeld hebben in de daling van zijn prijs. @Willem@MNie@Bogatyr@Fantasy@De Raam@Glenn08@Marius@Lensherr@Tim Windt@Djurovski@Kyrill@Cervantes@FlyD@Thomassje123@Urbeto@ElMarcos@Matthias. 7 februari bewerkt door JoonsterkeBE Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 7 februari Share Geplaatst 7 februari Leuke transfers zeg! Dat zijn toch stuk voor stuk spelers die nog wel van pas gaan komen gok ik. Maar dat is natuurlijk niet het hoogtepunt van deze update. Bondscoach van IJsland zeg! Eerlijk gezegd had ik het nog niet zo vroeg verwacht, maar ik zou niet twijfelen als ik Ole was. Het zou zeker ook een extra dimensie geven aan de novelle als je 't mij vraagt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten