Kyrill Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Fijn en terecht dat er er een nieuw stadion gaat komen. Mooi en lekekr verkocht, en ook bescheiden aangekocht idd. Pittige schema's voor Europees voetbal, zal vast goed komen, iig met jouw team minimaal als CL titel houder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Kop op. Dit is er eentje voor de lange adem voordat je ook van de andere ploegen succes mag gaan zien of verwachten. Ik herken het als geen ander vanuit mijn game in IJsland vorig jaar. En ik moet zeggen dat het door al jouw investeringen ook wel aardig begint te kriebelen om weer iets soortgelijks op te zetten Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Jammer om te zien dat de financiële input niet veel weerslag heeft. Variabele tv-gelden is pas vanaf deze FM zeker he, maar heb gisteren nog in een podcast met o.a. SecondYellowCard gehoord dat die stijgingen totaal niet in verhouding zijn met hoe de competitie zich ontwikkelt.. De AI zou wel beter mogen omspringen met het geld dat je ze bezorgd, maar denk dat je nog steeds het meest invloed kan uitoefenen door het langdurig uitlenen van spelers aan binnenlandse clubs, al moet je wel hopen dat ze dan ook komen voor je spelers. Als je via verhuurde spelers de andere clubs naar een hoger niveau tilt, zouden ze vanzelf meer financiële middelen moeten krijgen en stijgen ze ook in reputatie waardoor er meer spelers naar die betreffende club willen. ‘T is allemaal theorie, maar dat in praktijk krijgen is niet simpel Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Veel transferactiviteit, maar eigenlijk grotendeels gefocust op het hogere doel en in mindere mate op de ontwikkeling van de eigen club. Betreft de andere clubs blijf ik toch ook wat op mijn honger zitten, zeker omdat de resultaten ook niet spectaculair verbeteren in Europa. Benieuwd of daar toch een keer verandering in komt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 26 maart Share Geplaatst 26 maart Goed nieuws qua stadion jammer dat de overige clubs op het oog weinig met het extra budget doen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 28 maart Auteur Share Geplaatst 28 maart Ik vond het lange tijd frustrerend, ondanks onze geweldige prestaties leken onze spelers amper gewaardeerd te worden. Zowel financieel als qua individuele prijzen werden we niet op waarde geschat. Waar we qua geld nog steeds een inhaalslag moeten maken is dat op het vlak van bokalen wel veranderd. Ook tijdens de FIFA Awards vielen we op met liefst 3 spelers in het FIFPro Team of the Year. Mooi voor onze jeugdopleiding is dat zowel Krawczyk als Budka volledig door onszelf zijn opgeleid. Dueñas geldt op papier ook als zelfopgeleid maar hij kwam op zijn 18e bij ons terecht. Met Janusz Krawczyk hebben we een nieuwe FIFPro Player of the Year. Hij nam het stokje over van Dueñas, die de prijs in 2035, 2036 en 2038 al wist te winnen. Bij de Best Men's Player moest hij genoegen nemen met de derde plek, achter Zagalá en Zniber, het duo van Villarreal. De FIFA Best U21's Men Player was juist weer een clean sweep voor Krakow, met Cabrera, Hurducas en Dec op het podium. Ook de Golden Boy award werd gewonnen door een Wisla-speler, Benjaminsen komt in een lijst met onder andere Dec, Budka en Hermosilla terecht. Janusz Krawczyk won eerder ook al de Ballon d'Or De prijzen die op het podium worden uitgereikt worden uiteindelijk toch verdiend op het veld dus onze blik gaat naar de resultaten. In de Ekstraklasa gaat het zoals verwacht. We zitten intussen over de 110 ongeslagen wedstrijden, een verbetering van een reeks die we enkele jaren geleden neerzetten. Vooral de 10-1 tegen stadsgenoot Cracovia viel wat dat betreft op. Waar normaal gesproken de fans elkaar te lijf gaan wordt de aartsrivaal nu op het veld afgeslacht. Ook de Superpuchar Polska werd gewonnen en in de Puchar Polska zitten we alweer in de kwartfinale. Internationaal gezien deden we ook wat er van ons verwacht werd. We verloren thuis van Manchester United en speelden gelijk tegen Hellas Verona maar de rest werd gewonnen. Met uitwedstrijden tegen PSG en Liverpool en een thuisduel tegen Manchester City zaten daar enkele pittige wedstrijden tussen. Maccabi Haifa en Stade Brest waren kanonnenvoer, zij werden met 8-0 en 6-0 verslagen. Wij werden tweede maar we werden verrast door landsgenoot Rakow Czestochowa. De nummer 2 van afgelopen seizoen wist te winnen van Borussia Dortmund, Rapid Wien en Stade Brest en speelde gelijk tegen Celta de Vigo. Ondanks verliespartijen tegen grootmachten als FC Barcelona en Arsenal was dit nét voldoende om bij de eerste 24 te eindigen. Met 10 punten en op plek 24 zorgt Rakow voor een daverende verrassing én nog twee wedstrijden in de tussenronde. Hierin nemen ze het op tegen Newcastle United Wedstrijden Rakow Czestochowa Spoiler In de Europa League waren de prestaties niet zo goed als dat ik had verwacht. Van Legia Warschau hoopte ik eigenlijk op een top-8-klassering maar de hoofdstedelingen eindigden uiteindelijk als 17e, wat ze zelfs geen geplaatste status oplevert bij de tussenronde. Hierin treffen ze Dinamo Zagreb. Een haalbare tegenstander lijkt me. Voor Widzew Lodz is het avontuur alweer klaar. Het begin was goed met 5 punten uit de eerste 3 duels maar met slechts 3 punten uit de laatste 5 kwamen ze uiteindelijk op doelsaldo tekort. Wedstrijden Legia Warschau en Widzew Lodz Spoiler Op het derde niveau van Europa was er wél succes voor Poolse clubs. Zaglebie Sosnowiec won 4 van de 6 wedstrijden en speelde de overige 2 gelijk. Hiermee bleven ze ongeslagen in de competitiefase en eindigden ze op een 4e plek waarmee ze de eerste tussenronde dus over kunnen slaan. Met de voorrondes van de Europa Conference League erbij is de nummer 6 van het afgelopen Ekstraklasa-seizoen dus ontzettend goed bezig. Wedstrijden Zaglebie Sosnowiec Spoiler Uiteindelijk valt het allemaal dus reuze mee. Sterker nog, we zitten al bijna op het puntentotaal van het afgelopen seizoen. Dat is ook wel nodig want onze topprestatie van 2034/35 vervalt snel waardoor we voor het seizoen 2040/41 de hete adem van Portugal alweer in onze nek voelen. Zonder de huidige prestaties hadden we deze plek zelfs al aan de Portugezen moeten laten in deze virtuele stand. Het is voor ons hopen dat we zelf goed presteren én dat er in de Europa League en Europa Conference League nog wat punten worden gepakt. Op die manier kunnen we Portugal op een grotere achterstand zetten en de druk op Frankrijk verhogen. Bedankt voor de reacties weer! Ik probeer echt zoveel mogelijk spelers te verhuren en verkopen aan Poolse clubs, ik kies er ook vaak voor om buitenlandse clubs uit te sluiten als ik spelers aanbied. Misschien is het verschil tussen ons en de rest al te groot maar ik krijg amper boden vanuit de eigen competitie. In Europa ging het op een enkeling na verrassend goed dus ik denk dat het toch wel iets heeft bijgedragen. @chrisje1993 @Lensherr@Jónstærke @MNie @Djurovski @Bogatyr @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Boyzone @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Mooi om te zien dat er ook Europees wat kleine succesjes behaald worden. Ben benieuwd hoe ver clubs als Zaglebie en Legia gaan weten te komen. Wat ik zelf ook vaak deed was goede spelers kopen voor relatief veel geld bij competitiegenoten, hen direct weer (voor twee seizoenen) terugverhuren als onderdeel van de koop en dan ook een relatief kort contract aanbieden. Daardoor kunnen ze nadien weer relatief goedkoop overstappen naar een competitiegenoot eventueel. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Ja toch een beetje weerslag van die investeringen nu! Mooi om te zien. Toffe internationale waardering ook voor je jeugdwerking met al die individuele prijzen. Er staat een mooi uitgebouwd systeem daar in Krakau. Frankrijk aanvallen in dit seizoen, wordt lastig, maar hopelijk kan je rekenen op nog wat meer meewerking in de UEL en UECL van je Poolse collega's om zo misschien volgend jaar echt kortbij te komen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Goed om zien dat er eindelijk wat meer erkenning gekomen is en de investeringen zich stilletjes ook wat uitbetalen. Wie weet wat is er allemaal nog mogelijk in Europa dit jaar.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 28 maart Auteur Share Geplaatst 28 maart Mijn gedachten gaan van hot naar her. Ik moet geld overhouden voor het sterker maken van de Ekstraklasa, we moeten besparen voor het nieuwe stadion dat er aan zit te komen maar waar we al een half jaar niks van hebben gehoord, we moeten investeren in de selectie. Drie belangen die we hebben die elkaar allemaal in de weg kunnen zitten. Deze transferperiode hebben we het investeren in de andere teams van de Ekstraklasa even op een lager vuurtje gezet. Wel hebben we flink geïnvesteerd in ons eigen team. Een belangrijk gedeelte van dat investeren kwam echter door een onverwachte transfer. Tottenham Hotspur kwam uit het niets met een bod op Thomas Kempshall. De centrale verdediger is belangrijk voor ons maar een bod dat kan oplopen tot €97M vond ik te interessant om te weigeren. Bij de rest van de transfers valt op dat Poolse clubs ons wat beter beginnen te vinden. Liefst 4 keer kwam een competitiegenoot bij ons uit. Julio Britos zal nog behandeld worden bij de inkomende transfers. Inkomend werden er slechts 3 transfers gedaan maar twee ervan zijn wel echt toptransfers. Om het vertrek van Kempshall op te vangen kwamen we uit bij Kouloumentas, die precies 2 jaar geleden nog vertrok naar Villarreal. Zijn Spaanse avontuur werd echter geen succes waarna hij op de transfermarkt werd gezet. Met de wetenschap dat 50% van de winst van de transfer naar ons zou gaan wisten we dat we eigenlijk quite zouden spelen mochten we hem aantrekken. Met Julio Britos halen we een groot aanvallend talent op uit Uruguay. De rappe aanvaller wordt meteen weer verhuurd aan Peñarol. De grootste transfer is die van Iker Monreal. De middenvelder van Real Sociedad is pas 20 maar kan nu al gezien worden als een van de beste middenvelders die er in het hedendaagse voetbal rondlopen. Iker is fysiek allround, technisch begaafd en mentaal erg sterk. Dat hij al 13 interlands voor Spanje heeft gespeeld en al meer dan 100 duels in La Liga in de benen heeft geeft aan dat hij al een bak aan ervaring heeft. Met hem in de verdedigende rol op het middenveld kunnen onze aanvallende spelers nét iets vrijer hun gang gaan. Iker Monreal rondt zijn toptransfer naar Wisla Krakow af Screens Kouloumentas, Britos en Monreal Spoiler Toen ik geruchten zag over eventuele aankopen in de Ekstraklasa werd ik wel even blij. Legia werd in verband gebracht met een transfer van meer dan €10M en ook andere teams zouden geld gaan uitgeven zo was de verwachting. Uiteindelijk viel dit allemaal weer wat tegen. Er was wel veel beweging op de transfermarkt maar vooral in de marge. Dat Lebioda met €3,1M de op 3 na grootste transfer van de transferperiode was zegt wat dat betreft genoeg. Het positieve is wel dat de transfers in eigen competitie wel wat hoger zijn dan normaal. Het trickle down-effect werkt wat dat betreft dus wel. De truc van @Fantasy gaan we in de zomer misschien eens uitproberen! Een mooie manier om de talentvolle spelers in eigen land te houden én de andere clubs financieel te steunen. Voor nu hebben we onszelf vooral financieel pijn gedaan @chrisje1993 @Lensherr@Jónstærke @MNie @Djurovski @Bogatyr @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Boyzone @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Ondanks al je investeringen kan je zelf ook nog wel de portefeuille een keer fiks opentrekken, al helpt het natuurlijk wel dat Spurs ook even een zak geld achterlaat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 28 maart Share Geplaatst 28 maart Monster hoor die Monreal, ga je zeker plezier aan hebben! Goed om te zien dat je toch een aantal spelers kan uitlenen aan je collega’s, nog veel werk aan de winkel, maar weer een stapje dichterbij 😁 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Flink veel geld betaald voor Iker Monreal, hij lijkt het waard te zijn en gaan worden. Erg goede attributen. En na Nacho Monreal, juich ik elke speler met die achternaam toe Ook weer heerlijk verkocht zeg! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Leuke spelers gehaald en de rivaal in de stad zo afslachten is niet mals Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 29 maart Auteur Share Geplaatst 29 maart Met de nieuwe aanwinsten gingen we weer op jacht naar de prijzen. Minpuntje van de transfer van Monreal is dat hij nog niet speelgerechtigd is in de Champions League. Voordeel is dat hij een half jaartje kan wennen aan onze speelwijze op een lager niveau zodat hij volgend jaar écht kan vlammen in de Champions League. De 10 wedstrijden waar hij aan meedeed werden ook allemaal gewonnen. In de competitie leidde dat tot wéér een overtuigende titel, hoewel Widzew Lodz met 80 punten de beste nummer 2 sinds ik bij Wisla Krakow werd aangenomen. Ook de Puchar Polski werd weer gewonnen. In de finale troffen we Pogon Szczecin, wat bij winst direct naar de Europa League zou gaan. Dit leek me heel even verleidelijk maar ik denk dat ze in de Conference League tot meer winstpartijen kunnen komen. In de finale hadden we zowaar verlengingen nodig, ondanks een xG van 1,30 tegen 6,08. In de Champions League begonnen we onze knock-outfase tegen Liverpool. Op Anfield kende keeper Borges een horroravond, hij werd met een 5,7 als hoofdverantwoordelijke gezien voor de oorwassing tegen de Engelsen. Oud Krakau-speler Hammerhei deelde met een doelpunt in de vreugde van de thuisclub. Thuis moesten we dus flink uithalen en dat gebeurde ook. Karakaya was met 2 goals belangrijk, Dec en Dueñas scoorden ook maar Budka zorgde met een goal en 3 assists voor een absolute topprestatie. Zijn wedstrijd werd met een 10 beoordeeld. Het moge duidelijk zijn dat Engeland in de breedte het sterkste voetballand is want ook in de kwartfinale troffen we Engelsen. Dit keer was het Arsenal waarmee we moesten afrekenen. In Londen zorgde Dueñas voor de 0-1 waarna Khalil gelijkmaakte. In Krakau waren we weer onverslaanbaar. Krawczyk zette ons op voorsprong, oude bekende Ringberg scoorde de 1-1 waarna een eigen goal van Prescott en een treffer van Dueñas zorgden voor een uiteindelijk duidelijke overwinning. In de halve finale begonnen we, verrassend genoeg, met een uitduel in Engeland. Dit keer was Newcastle United de tegenstander. Er waren nog meer dwarsverbanden te leggen want ook nu wisten we in Engeland niet te winnen en ook nu scoorde een oude bekende. Nadat Budka de goal van Madden ongedaan had gemaakt was het Cuartas die in blessuretijd de 2-1 maakte. De Colombiaan speelde ooit 9 duels voor Wisla II voordat hij via Mainz bij Newcastle belandde. Het Im. Henryka Reymana maakte wederom oerkrachten in ons los want thuis werd Newcastle weggevaagd. Kouloumentas opende de score uit een hoekschop waarna we via Krawczyk, Dueñas en Karakaya nog voor rust uitliepen tot een 4-0 voorsprong. Met nog eens twee goals zorgde Krawczyk ervoor dat de score nog opliep tot 6-0. Een ongekende oorwassing die leidde tot de 2e Champions League finale op rij. In die finale kwamen we al vroeg op voorsprong door Mezzala Cabrera, waarna Vitor Roque, intussen alweer 35, na een half uurtje de 1-1 binnen schoot. Vlak na rust wisten we wederom snel te scoren, dit keer was aanvoerder Krawczyk de doelpuntenmaker. Zijn goal werd geneutraliseerd door de altijd nog maar 32-jarige Lamine Yamal. Uiteindelijk moesten verlengingen de beslissing brengen en daarin zat het ons eindelijk eens mee met oude bekenden. In de blessuretijd van de eerste verlenging was het Mateo Luna die een schot van Dueñas dusdanig van richting veranderde dat deze binnenvloog. Genoeg om onze derde Champions League-titel te winnen! Ajax, we komen eraan! In de NxGn 50 waren we vooral in de breedte goed vertegenwoordigd. Waar we eerdere jaren de winnaar afleverden was onze eerste speler nu pas terug te vinden op plek 17. Met nog eens 6 spelers van ons in de lijst betekent het dat we genoeg talent hebben maar dat de absolute toptalenten misschien ontbreken in deze generatie. Het zou ook kunnen dat ze door concurrentie net niet genoeg minuten hebben kunnen maken waardoor ze minder opvielen. Wie wel opviel was Slawomir Kaczor. De 15-jarige middenvelder kwam dit jaar door vanuit de jeugd en ik ben onder de indruk van zijn kwaliteiten. Kaczor is resoluut, is mentaal al erg ver, is redelijk snel maar maakt vooral indruk met zijn technische kwaliteiten. Ik heb weinig spelers gezien die zo goed kunnen tacklen als hij en met zijn techniek behoudt hij ook nog eens controle over de bal. Ik denk dat hij een ideale spelmaker voor de defensie kan worden. Screen Kaczor Spoiler Het seizoen zit erop waardoor we ook terug kunnen kijken naar de prestaties van onze landgenoten over de grens. Hoe ver wisten ze te komen en wat levert dit het Poolse voetbal op? We beginnen met de nummer 2 van afgelopen seizoen, Rakow Chestochowa. Zij overleefden met de hakken over de sloot de competitiefase van de Champions League, wat voor mij al een aangename verrassing was. Hierna werden ze eenvoudig uitgeschakeld door Newcastle United, dat twee keer met 3-0 van ze won en uiteindelijk tot de halve finales kwam. Dit seizoen eindigde Rakow als derde in de competitie, wat betekent dat ze zich mogen opmaken voor de voorrondes van de Champions League. Nummer 3 Widzew Lodz stelde teleur. Eerst werden ze uitgeschakeld door Lille in de voorronde van de Champions League waarna ze in de Europa League de schifting misten. De nummer 2 van het huidige seizoen werd 26e en miste de tussenronde in februari op doelsaldo. Volgend jaar mogen ze debuteren in het miljoenenbal van de Champions League, ik ben benieuwd hoe ze hier gaan presteren. In eigen land waren ze de sterkste nummer 2 die we in mijn tijd hebben gehad. Legia Warschau werd vierde en mocht instromen in de groepsfase van de Europa League. Hierin werden ze 17e, wat ze net geen beschermde status opleverde in de tussenronde. Daar troffen ze nummer 16 Dinamo Zagreb en tot mijn blijdschap wonnen ze beide wedstrijden tegen de Kroaten. Hierna was Feyenoord een maatje te groot voor de hoofdstedelingen, Legia verloor met 3-0 en 3-1. Dit jaar eindigde Legia verrassend genoeg als 8e, waardoor ze volgend jaar geen Europees voetbal zullen spelen. De grote dissonant van het afgelopen Europese jaar was Lech Poznan. De nummer 5 van vorig jaar verloor na strafschoppen van Austria Wien in de 3e voorronde van de Europa League waarna SK Brann ze uitschakelde in de 4e ronde van de Europa Conference League. Ook in eigen land viel Lech tegen, de club waar John van den Brom ooit nog trainer was eindigde op een teleurstellende 10e plaats. Na een dissonant gaan we naar een stuntploeg want het was Zaglebie Sosnowiec dat verrassend ver kwam in de Europa Conference League. Nadat ze twee voorrondes overleefden gingen ze ongeslagen door in de competitiefase. In de achtste finale werd er afgerekend met PAOK (3-3, 1-0) waarna Kairat in de kwartfinale werd uitgeschakeld (3-1, 3-1). De halve finale zag met Real Valladolid een pittigere tegenstander en dit was ook het eindstation voor Zaglebie. In eigen huis werd er met 3-1 verloren, uit gingen ze met 3-0 over de knie. Deze resultaten zorgden voor een redelijk jaar voor ons in Europa. We hebben betere jaren gekend, vooral omdat we de resultaten toen met minder clubs behaalden. Met 15,833 punten doen we het alsnog beter dan Frankrijk boven ons en Portugal onder ons. Nederland, met Feyenoord als finalist van de Europa League, kende wel een absoluut topjaar. Zij kunnen het Portugal en misschien wel ons lastig gaan maken de komende jaren. Als we naar boven kijken zien we dat Frankrijk weer wat weg kan lopen. We hebben weer prijs Een knock-outfase met veel comebacks tegen Engelse clubs. Van de 15 Europese wedstrijden speelden we er uiteindelijk 9 tegen Engelse tegenstanders, best absurd... @chrisje1993 @Lensherr@Jónstærke @MNie @Djurovski @Bogatyr @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Boyzone @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart En de cup met de grote oren is weer in Polen Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Kaczor, lekker zeg. Heel fijn om zulke talenten in de nieuwe jeugdlichting te zien verschijnen Mooi ook om te zien dat er langzaam maar zeker Europees wat stappen gezet worden door de landgenoten. Ik wil niet zeggen 'I told you so', maar I told you so Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Hahahahaha geweldig dit. Zie je steeds nederlaag in het heenduel, en dan 5-0 en 6-0 in de returns, in Polen... Liverpool en Newcastle willen komende jaren niet graag, meer bij Wisla Krakow op bezoek Gefeliciteerd ook, met weer een CL winst, en onvermijdelijke aankomende IDS. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 29 maart Share Geplaatst 29 maart Nog maar eens een CL-winst! De basis daarvoor werd vooral in eigen huis gelegd, waar je opvallend sterk presteerde. De andere Poolse club deden het behoorlijk in Europa, met vooral die halve finale als uitschieter natuurlijk. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 30 maart Auteur Share Geplaatst 30 maart De kogel is door de kerk! Over drie jaar gaan we naar het volledig nieuwe Antoni Kowalski Park, vernoemd naar de trainer die de club zoveel successen bracht. Oh ja, dat ben ik! Een prachtige eer maar belangrijker is de capaciteit van het stadion. Met 56,265 plekken kunnen we veel meer toeschouwers trekken, wat logischerwijs meer geld gaat opleveren. Met dit bouwwerk komen we qua capaciteit erg in de buurt van het nationale stadion van Polen, dat plaats heeft voor 58,500 fans. Het zou me niet verbazen dat we hier bewust onder zitten, Warschau wil natuurlijk wel ergens nummer 1 van Polen blijven. Het stadion is mooi gelegen aan de Wisla en onze kenmerkende kleuren komen mooi terug. Het dak kan ook nog eens dicht, wat betekent dat we ons technische voetbal ook in de koude wintermaanden kunnen uitvoeren. Nog minder kans dus dat een hobbel op het veld de tegenstander zomaar een kans of doelpunt oplevert. Het stadion zal in de zomer van 2043 klaar zijn en kost zo'n €209M, een redelijke prijs voor een stadion. Ter vergelijking, daar heb je in Amsterdam net een studio aan de grachtengordel voor. Dit heeft wel een flinke impact op onze balans. We hadden in februari nog zo'n 350M op de rekening staan maar onder andere de transfer van Monreal zorgde er al voor dat we richting de 200 gingen. Aangezien we het stadion handje contantje afrekenden kwam de 0 ineens wel erg dicht in de buurt. Op het dieptepunt tikten we de €30M aan, reden voor het bestuur om 25M in de club te pompen voor de lopende kosten. Dit betekent dat we het rustig aan gaan doen op de komende transferperiodes. Geen steun aan de andere clubs, geen spectaculaire bedragen voor spectaculaire wonderkids maar gewoon spokojnie, zoals de Polen zeggen. We kregen wel al meteen een steuntje in de rug met de transfer van Jung Min. De jonge Koreaan deed het goed bij Schalke en gaat voor 67M naar Newcastle. In totaal zal er van dat bedrag zo'n 30 miljoen naar ons toe vloeien, een mooie bonus om onze balans weer een beetje op te krikken. Informatie stadion Spoiler Een groot voordeel voor ons is dat we niet hoeven te kopen. We trokken in een eerder stadium (wat een woordkeuze) al twee jonge spelers aan voor de toekomst. Luke Bennett was een buitenkansje, een speler die we verhuren en dan met winst zullen doorverkopen. Luis Lima is de volgende uit een lange lijn centrale middenvelders die we wegkapen uit Uruguay. Twee talentvolle jongens waar we ons geen buil aan zullen vallen dus wat dat betreft vielen ze al onder onze nieuwe transferbeleid voor de komende periode. Screens Lima en Bennett Spoiler Uitgaand zullen we veel brandhout gaan verkopen. Jongens die we hebben gekocht om geld richting onze 'concurrenten' te sluizen. Dit zal ons kleine bedragen opleveren maar er wel voor zorgen dat we weer wat ruimer in ons jasje komen. Basisspelers ben ik in principe niet van plan om te laten gaan, tenzij als er gigantische boden op komen. Aangezien veel topclubs nog steeds denken dat de etalage bij Wisla Krakow een rommelmarkt is verwacht ik hier niet al te veel van. Ballon d'Or winnaar Krawczyk wordt bijvoorbeeld in de geruchtenmolen op zo'n €10M geschat. Een lachertje natuurlijk. @chrisje1993 @Lensherr@Jónstærke @MNie @Djurovski @Bogatyr @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Boyzone @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fantasy Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Wat een plaatje, dat stadion. Heel tof om deze 'eer' te krijgen, blijft leuk natuurlijk Begrijpelijk wel dat je nu even met de hand op de knip blijft. Het geld kan niet blijven stromen als het er niet is. Verstandig beleid! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Kost wat maar dan heb je wel een stadion dat vernoemd is naar je Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Mooi nieuws om over een nieuw stadion te kunnen beschikken. Dat het dan ook nog eens naar jou vernoemd wordt blijft toch altijd een leuke mijlpaal in FM. Financieel heeft het natuurlijk wel zijn impact, maar dat komt ook wel weer goed zo te zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Prachtig plaatje van het nieuwe stadion. Ziet erg mooi en goed uit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 30 maart Share Geplaatst 30 maart Toffe update en mooi plaatje van het fonkelnieuwe stadion dat er gaat komen. Gefeliciteerd met de IDS Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten