delichris Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Jammer van Aston Villa, maar als je belangrijke spelers kwijt raakt en ze niet snel kan vervangen dan is het gewoon zonde. Wel knap kampioen geworden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari ''Gewoon'' kampioen geworden en mooie stappen gemaakt op de Europese ranglijsten! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 11 januari Auteur Share Geplaatst 11 januari De transfermarkt is nog niet officieel open maar in juni worden wel de eerste lijntjes uitgeworpen. Zoals eerder gezegd zijn we op zoek naar talentvolle spelers die bij ons de volgende stap kunnen zetten. Het lijstje hieronder laat zien hoe lastig dit is. Toptalenten uit de Griekse, Zuid-Afrikaanse, Colombiaanse, Argentijnse, Zwitserse en Braziliaanse competities vinden ons niet interessant genoeg. Vooral bij Forero baal ik ontzettend want hij was mijn droomrechtsbuiten. Nkabinde moet als keeper nog ontzettend groeien maar wil bij ons als sterspeler gezien worden en Goulsouzidis heeft de middenmoot van de Premier League achter zich aan. Twee Argentijnen hebben niets ingevuld staan bij interesse. Bij Álvarez komt dit omdat hij aan het wachten is op een werkvergunning voor zijn transfer naar Manchester United. Darío Mariani is de onderste speler op deze lijst en bij hem valt er wel goed nieuws te vertellen. De fysiek fantastische rechtsback heeft een clausule van €6,25M én interesse om bij ons te tekenen. Hij krijgt hierbij wel zijn favoriete rol als complete wingback én de rol als sterspeler. Voor Holovko zijn we nog in de markt, ik ben niet geheel overtuigd maar mijn scouts zijn dit wel. Aangezien hij vrij goedkoop is zou hij zomaar alsnog onze kant op kunnen komen. Naast dit rijtje toptalenten zijn we altijd nog op zoek in enkele andere segmenten van de transfermarkt. Een segment is die van jonge Poolse talenten, daar hoort Krzysztof Wolowiec bij. De 20-jarige middenvelder speelt voor Lechia Gdánsk en komt voor €1,6M over deze zomer. Een andere markt waar we ons nog op richten is die van buitenkansjes. Tot deze categorie kunnen we Skye Vink inschalen. De jeugdinternational van Oranje kwam dit seizoen tot 17 goals bij PEC Zwolle op het tweede niveau van Nederland. Ik hoop dat hij zich bij ons (of op huurbasis) nog verder kan ontwikkelen. Screens Mariani, Holovko, Wolowiec en Vink Spoiler Met drie aanwinsten en misschien nog een Oekraïense spits erbij hebben we dus al wat voorwerk gedaan aan de inkomende kant. Uitgaand is er ook al een en ander gebeurd. Zo vertrekt Calvin Ramsay naar Tenerife. Ik kan hem geen ongelijk geven want het is een mooi eiland en de club zelf speelt in La Liga. Hij levert €2,5M op. Dat is net zoveel als Pavel Bucha, die dan weer naar Mallorca gaat. Ik kan hem geen ongelijk geven want het is een mooi eiland en de club zelf speelt op het tweede niveau. De mooiste slag die we op de transfermarkt geslagen hebben is de contractverlenging van enkele van onze belangrijke krachten. Aanvoerder Mai ligt, net als toptalenten Piszczek en Lillås, nu tot en met 2032 vast. Topscorer Mercier verlengde zijn contract tot en met 2031 en Boulanger volgde zijn voorbeeld. Probleemkind blijft Gorzawski. De aanvaller staat al tijden in de belangstelling van clubs in het buitenland en heeft zijn hoofd op hol laten brengen hierdoor. Met een contract tot eind volgend jaar is het vrezen dat het tot een transfer komt van de nieuwbakken Pools international. Ook buiten het sportieve om zijn we druk bezig om Wisła Kraków beter op de kaart te zetten. Een paar jaar geleden zijn we eigenaar geworden van het stadion, dat in erg goede conditie verkeert. Ik ben benieuwd of we uiteindelijk de kans krijgen op uitbreiding of dat we misschien ergens anders langs de oevers van de Wisła moeten zoeken naar een thuishaven. De trainings- en jeugdfaciliteiten zijn door de jaren heen ook steeds beter geworden. Ook deze zomer weer wordt er volop geïnvesteerd in de toekomst van de club. Ook voor volgend jaar zullen we ons weer richten op overwintering in Europa. Hopelijk kunnen we onze kern dan wél gewoon vasthouden tot het einde van het seizoen waardoor we niet verzwakt aan de tweede helft van het Europese seizoen hoeven te beginnen. Wat dat betreft is het fijn dat we al wat nieuwe spelers hebben aangetrokken en dat bepalende spelers hebben verlengd bij ons. @chrisje1993 @delichris @Lensherr @MNie @Djurovski @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Beter vroeg erbij dan achter het net te vissen zeg maar! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 11 januari Share Geplaatst 11 januari Mooie transfers gedaan Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Mooi dat je de club verder onder handen neemt zodat deze beter wordt. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Na een tijdje afwezigheid op het forum, is het bijlezen van novelles zoals deze een lust voor het oog! Hopelijk hou je het lang vol. Mij mag je zeker een tag geven. Zitten een paar bekende namen voor me tussen: Delibasic en Cirjan heb ik zelf ook al een paar keer gehaald deze FM. En Adam Dzwigala (van St Pauli toch he) heb ik eens een keertje als reward gekregen op Sorare. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 12 januari Auteur Share Geplaatst 12 januari Een stille transferperiode. Dat is iets wat ze hier nog niet hebben meegemaakt met mij aan het bewind. Deels bewust, er moest flink doorgeselecteerd worden om überhaupt op het Europese toneel te kunnen aantreden. Deels was het ook onmacht. Als grotere clubs gaan trekken aan onze spelers, zijn wij kansloos. Het vervelende is dat naarmate onze spelers beter worden, de clubs die ze willen hebben dat ook worden. Er vertrokken uiteindelijk, al dan niet uit eigen keuze, liefst 15 spelers uit Krakau deze zomer. De eerste drie hebben we al behandeld, de vierde komen we nog op terug en dan zijn we alweer bij Weiß. Kwam gratis, vertrekt voor een mooi bedrag en levert nog eens 50% van de winst op bij een doorverkoop. Een mooi staaltje winstbejag hier. De transfer van Gorzawski was wel balen. Hij wilde per se vertrekken en uiteindelijk kregen we hem zover dat hij pas bij een bedrag van €8.25M zou mogen praten met een club. Toen Hellas Verona een bedrag neerlegde dat met enkele clausules hier nog een stuk boven zou kunnen komen besloten we toe te happen. We blijven hem in de gaten houden, misschien wil de rechtsbuiten ooit terug naar ons. Het talent Sevr wordt verhuurd en Kévin Boulay valt in dezelfde categorie als Weiß en gaat ook naar dezelfde club. De transfer van Wahlstedt is er eentje die er al langer aan zat te komen. De eerste doelman was drie seizoenen onbetwist onder de lat en had al die tijd een clausule van €2,2M die we niet uit het contract onderhandeld kregen. Uiteindelijk was het Elche dat de keeper bij ons oppikte. Tweede doelman Bobek vertrekt voor een stuk minder en hier zijn we ook een stuk minder rouwig om. Net als de transfer van Lederman, die zich nooit echt wist waar te maken bij ons. Eerste keeper Wahlstedt vertrekt voor zijn ontsnappingsclausule De transfers van Wisniewski en Bukowski zijn niet zo heel bijzonder, die van Ndlovu wel. Hij kende een goede verhuurperiode maar kon desondanks bij ons niet rekenen op een basisplaats. Eintracht Frankfurt wilde hem nog bij ons stallen maar dat weigerden we. Met een doorverkoopclausule van 40% van de winst denk ik dat hij in de toekomst nog eens flink wat op kan leveren. Dat geldt al helemaal voor Boulanger. Meneer was ongelukkig omdat ik bedragen van rond de 3 miljoen niet accepteerde. Uiteindelijk werd een bod van Liverpool uitonderhandeld naar €4,6M mét een doorverkooppercentage van 50% op het totale bedrag. Er vertrokken 15 spelers en uiteindelijk kwamen er 9 terug. Vink, Wolowiec en Mariani werden in de vorige update (aanrader!) al besproken en ook Holovko passeerde toen de revue. We besloten uiteindelijk om toe te happen maar stallen hem nog een jaar bij Dynamo Kyiv. Voor Dueñas hebben we wel al meteen plannen. De Uruguayaan is een echte creatieveling die ook nog eens een neusje voor de goal heeft. In onze nieuwe formatie zal hij aan veel speeltijd komen en uiteindelijk hopelijk uitgroeien tot een topspeler. De positie van eerste doelman én die van reservedoelman waren vrijgekomen dus hier moesten zeker versterkingen komen. Met Casper Tobiasz halen we een uitstekende meevoetballende keeper. Hij komt voor €5M over van rivaal Legia Warszawa en past goed in onze filosofie. De tweede keeper is Sem Westerveld, inderdaad de zoon van Sander Westerveld. Ook Sem is een goede meevoetballende doelman. Westerveld heeft één seizoen Eredivisie in de benen, op huurbasis bij ADO Den Haag. Ook bij ons zal hij weinig minuten maken. Kacper Tobiasz is de nieuwe eerste doelman Voor de laatste twee transfers werd diep in de buidel getast. Kaiky is de beoogde nieuwe partner van Mai centraal achterin. De Braziliaan heeft de kwaliteiten die hem worden toegedicht nog nooit echt getoond maar ik hoop dat hij dat bij ons wel gaat doen. Een aanvallende club op een flink lager niveau dan de Premier League zou hem perfect moeten passen. De laatste inkomende transfer is die van Ivan Jovanović. De intussen 21-jarige spits komt over van Partizan Belgrado waar hij vorig seizoen voor het eerst echt minuten maakte. Wat mij betreft heeft hij alles wat een afmaker nodig heeft en hij zorgt voor extra keuze in de voorste linie. Screens Dueñas, Tobiasz, Westerveld, Kaiky en Jovanović Spoiler Tussen al deze transfers door werd er ook al gewoon gevoetbald. Wel iets minder dan normaal want we konden wat voorrondes voor de Champions League overslaan. In de Play-offs rekenden we vakkundig af met Maccabi Haifa. Uit werd er met 0-4 gewonnen, thuis deden we dat met 5-0. Aantal schoten tegen? 0. Ook de Superpuchar Polski werd gewonnen en in de competitie werd er ook nog geen puntverlies geleden. Dat gaan we waarschijnlijk wel doen in de competitiefase van de Champions League maar ik verwacht dat een plek bij de beste 24 er zeker inzit. Een drukke transferperiode wederom. Hopelijk gaan spelers binnenkort inzien dat het niet verkeerd is om langer in Krakau te blijven want het is niet leuk om telkens talentvolle spelers op wie je wil bouwen uit te moeten zwaaien... @chrisje1993 @delichris @Lensherr @JoonsterkeBE @MNie @Djurovski @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Weer een aantal lucratieve deals gesloten op uitgaand vlak zo te zien, maar qua inkomende transfers durfde je het ook aan om al enkele - relatief - forse bedragen neer te tellen. De CL loting zou ook wel eens voor perspectieven kunnen zorgen gok ik! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Mooie update heerlijke transfers gedaan zeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Topkeeper binnengehaald met Tobiasz! Langs uitgaande kant mooie winsten getrokken uit een aantal spelers. 9-0 over twee wedstrijden tegen Maccabi Haifa, een teken dat er toch serieuze stappen voorwaarts zijn gezet. Zitten zoals Marius zegt een aantal haalbare kaarten bij in de UCL loting. Succes Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Leuke spelers gehaald. Hoewel je ook goede spelers helaas moet laten gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 12 januari Share Geplaatst 12 januari Daar zijn toppers gehaald! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Alles weer bijgelezen! De filosofie achter de transfers werpt zijn vruchten af. Ook leuk om te zien dat er enkele grote namen al de revue hebben gepasseerd. Ieder jaar weer een persoonlijk favoriete speler zoeken gezien de vele mutaties in de selectie. In de UEFA Champions League weer een aantal mooie ploegen getroffen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 13 januari Share Geplaatst 13 januari Lekker gehandeld op de transfertijd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 14 januari Auteur Share Geplaatst 14 januari Na al die transfers was het weer tijd om te voetballen. In de Ekstraklasa geloof ik het wel en rouleren we terwijl we soms ook wat nieuwe formaties en speelwijzes erin proberen te slijpen. Het lijkt me handig om een minder intensieve tactiek te hanteren in weken waarin we ook Europees actief zijn, want daar moet het uiteindelijk allemaal gebeuren. Met alleen een verliespartij thuis tegen nummer 2 Pogon Szczecin kennen we een uitstekend eerste gedeelte van het seizoen. In dat duel hadden we trouwens een xG van 2,59 tegenover een xG van 0,26 dus het was ook meer een schoonheidsfoutje dan iets anders. We begonnen de competitiefase van de Champions League briljant. Thuis werd Lyon weggevaagd waarna we ook uit bij Club de drie punten pakten. Na het verrassende gelijke spel tegen FC Barcelona liepen we bij Dortmund tegen onze eerste nederlaag aan. Gelukkig werd dit hersteld met een overwinning bij Levante en een gelijkspel thuis tegen Aston Villa. Hierdoor stonden we op 11 punten, wat tot nu toe altijd ruim voldoende is geweest om door te gaan naar de play-offs. De nederlaag tegen Arsenal kon dan ook weinig schade meer doen. Dat we afsloten met een thuiszege tegen Juve laat zien dat we kunnen stunten tegen absolute topteams. We eindigden de campagne uiteindelijk als 16e, op slechts 2 punten van nummer 8 Liverpool. Een mooi resultaat als je ziet dat we nog boven PSG en Chelsea eindigen. Onze tegenstander in de play-offs is ook bekend, we mogen het namelijk opnemen tegen FC Porto. De Portugezen eindigden na een overwinning op de laatste speelronde nog net als 22e en wisten zich dus met de hakken over de sloot te plaatsen. Op voorhand een te halen kaart maar we moeten niet vergeten dat zij de spelers die ons een nee verkopen wél gewoon kunnen halen. Alle gekwalificeerde teams Spoiler Met alle tekentjes bij onze spelers zag ik de bui alweer hangen zo rond november. Het wordt weer een drukke transferperiode en we moeten dus goed beslagen te ijs komen. Om ons een boost te geven in het transferbudget besloot ik om de doorverkoopclausules van Delibašić en Seman te lichten. Vooral Seman vertrok vrij goedkoop maar levert op deze manier toch nog bijna €20M op, niet verkeerd voor een Ekstraklasa speler. Delibašić heeft een ontsnappingsclausule van 22 miljoen in zijn contract waardoor de 5,14M die we van Eintracht krijgen nooit veel meer had kunnen worden. Als je bedenkt dat Milanovic €14M opleverde en Seman uiteindelijk voor zo'n €19,7M wegging is de transfersom die we voor Piotr Piszczek ontvingen echt ontzettend hoog. Ik had het Poolse wonderkind liever gehouden maar hij wilde te graag weg. Feyenoord won de bidding war met PSG door liefst €34M te bieden. Een bedrag dat nog kan oplopen met 2,3 miljoen als hij tot 20 competitieduels komt. Als kers op de taart krijgen we ook nog eens 50% van de winst bij een volgende transfer. Of het ooit tot een weerzien komt met Piotr weet ik niet maar ik zal zijn carrière in de gaten blijven houden. Mercier is voorbijgestreefd door onze nieuwe aankopen en vertrekt voor een mooi bedrag naar Nice, dat hem nog een half jaar gratis bij ons stalt. Hij zal waarschijnlijk door de transfer van Paulo Santos nog flink aan de bak moeten. Bij Santos baalde ik ontzettend van zijn lage clausule. De Portugees ontwikkelde zich ontzettend goed op huurbasis vorig seizoen en was dit seizoen vaste waarde bij ons voorin. Zijn clausule kon niet worden weggewerkt en hoewel ik een bod van €3,5M met 50% doorverkoop accepteerde was vervolgens half Saudi-Arabië bereid om de €4,1M in zijn contract te bieden. Uiteindelijk was Damac de gelukkige. De komende maand staat in het teken van inkomende transfers (er zijn al 4 handtekeningen gezet) en de ontmoeting met FC Porto in de Champions League. Ik ben benieuwd of we weer een ronde verder kunnen komen. Voor nu likken we weer even onze wonden na het laten gaan van twee spelers die ik heel graag nog had gehouden. @chrisje1993 @delichris @Lensherr @JoonsterkeBE @MNie @Djurovski @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
delichris Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari Lekker bezig hoe je het nu doet. Door in de CL en je koerst op weer een titel af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari Stabiel in de competitie, had ook niet anders verwacht. In de UCL een heel sterk parcours afgelegd als je het mij vraagt. Lyon flink op hun plek gezet! Daarnaast wil ik ook even zeggen dat je posts echt aangenaam lezen. Je hebt een aangename schrijfstijl en hebt voor mijn gevoel ook een ideale balans tussen brokken tekst en screenshots of andere grafische toevoegingen. Ik volg je novelle met plezier verder Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari Gaat erg goed, vooral in de CL ook. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 14 januari Share Geplaatst 14 januari Eigen land is natuurlijk geen uitdaging meer maar in de CL wist je toch een hele knappe run neer te zetten. Voor hetzelfde geld had je zo maar in de top 8 geëindigd. Ik geef dan ook zeker kans tegen Porto. Qua transfers zijn die clausules natuurlijk vervelend, maar het is niet anders. Over het algemeen weet je zelf toch heel erg mooie voorwaarden te onderhandelen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 15 januari Share Geplaatst 15 januari Opnieuw heerlijk onderweg in de competitie en in de CL. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 15 januari Share Geplaatst 15 januari Ergens lijkt het mij wel frustrerend om steeds je talenten te verlieEzen maar goed dat hoort er ook bij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Willem Geplaatst 16 januari Auteur Share Geplaatst 16 januari Mijn ideaalbeeld was om een team te bouwen met een sterke Poolse kern, aangevuld met spelers uit omliggende landen en her en der een Zuid-Amerikaans, Afrikaans of Aziatisch wonderkind. We hebben hierbij echter ook te maken met wie er op welk moment beschikbaar is en bij ons zou willen spelen. Toptalent Piszczek had ik het liefst nog 15 jaar in ons shirt gezien en hetzelfde gold voor Seman. Hun ontwikkeling lag helaas voor op de onze waardoor ze al zijn uitgevlogen. Ik hoop dat ze ooit nog terugkomen maar tot die tijd hebben we natuurlijk wel gewoon vervangers nodig. Esteban Ruiz de Galarreta is de toekomstig vervanger van Piszczek. De verdedigende middenvelder, die ook centraal achterin uit de voeten kan, heeft niet de voetballende kwaliteiten van Piotr maar in een middenveld met al veel voetballende kwaliteiten denk ik dat hij ervoor kan zorgen dat de rest zich daar nog meer op kan focussen. De andere Argentijn, Diego Morra, is een talentvolle centrale verdediger die in de schaduw van Mai en Kaiky naar een basisplaats kan groeien. Met hoe snel onze selectie ververst wordt leek het me goed om hier alvast een speler voor te halen. Naast twee Argentijnen werden er ook nog twee Poolse aanwinsten gepresenteerd op 1 februari. Krzysztof Jajko (wat ei betekent in het Pools) is een van die technische voetballers die gaat profiteren van de aanwezigheid van Ruiz de Galarreta. Hij moet zich nog wel doorontwikkelen maar hij is op dit moment het grootste Poolse talent in de Ekstraklasa. Bartosz Slisz is dat stadium al lang voorbij. Hij komt over om er direct te staan. Hij heeft de ervaring, kwaliteiten, kent de Ekstraklasa als geen ander en is Pools international. Pools international Slisz komt over van Legia Warschau Screens nieuwe aanwinsten februari 2029 Spoiler In de Knock Out Play Off (wat een stomme naam) van de Champions League troffen we de Portugese topclub FC Porto. Op voorhand een wedstrijd waar we mogelijkheden zagen en op bezoek in Éstadio Do Dragão bleek dat gevoel te kloppen. Ondanks dat we op achterstand kwamen via Oh wisten we in de tweede helft het tij te keren. Een eigen goal van Araújo en een kopbal van Mai zorgden voor een verdiende overwinning. Ook in eigen huis kwamen we op achterstand maar hier was het uiteindelijk Vesterkjaer die ons bij de hand nam. De linksbuiten scoorde twee keer en schiet ons naar de achtste finales, waar FC Barcelona de tegenstander is. Het is erg frustrerend om telkens de bepalende spelers kwijt te raken, het is aan ons om hier zo goed mogelijk op in te spelen en uiteindelijk ervoor te zorgen dat we die spelers wél kunnen houden. Die status hebben we nu nog niet helaas. @chrisje1993 @delichris @Lensherr @JoonsterkeBE @MNie @Djurovski @KayDeManaager @Fantasy @keano77 @De Raam @Marius @Kyrill @Cervantes@FlyD @Tim Windt @bigtukker@bas huijsmans @Glenn08 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 16 januari Share Geplaatst 16 januari Leuke en mooie aanwinsten gehaaald hoor. En netjes dat je twee keer met 2-1 van Porto wint! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 16 januari Share Geplaatst 16 januari Begrijp de frustratie die je hebt om steeds maar opnieuw je elftal samen te stellen. Maar als je blijft doorgaan gelijk je nu doet, zal de club zelf ook op een hoger niveau komen, waardoor je misschien je talentvolle spelers wat langer kunt houden! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten