Djurovski Geplaatst 16 januari Share Geplaatst 16 januari Oef wat een seizoen eerst de beker winnen van Genk ( was de VAR wel eerlijk die wedstrijd? ) Kampioen worden en de CL winnen wat heerlijk zeg Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Wat een prestatie! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari W a u w... dat is nog eens een lesje voetbal in de CL! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 17 januari Auteur Share Geplaatst 17 januari Terwijl de sneeuwvlokken in het echte leven naar beneden dwarrelen valt mijn virtuele vakantie letterlijk in het water. Geen stralend zonnetje in Tenerife waar de mooie Spaanse vrouwtjes in bikini de aandacht van mijn ogen vragen. Neen, helaas maakt dit plaats voor toeterende auto's en een drukte van jewelste. Ik bevind me momenteel in de Verenigde staten. Team USA heeft een verschrikkelijk WK achter de rug. De groepsfase met Zwitserland, Australië en Paraguay werd maar nauwelijks overleefd. Een derde plaats achter Australië is nou niet waar deze natie op gehoopt hadden. Uiteindelijk werd Spanje het eindstation in de volgende ronde. Een nederlaag die op papier logisch lijkt. Toch lagen de doelstellingen voor USA veel hoger. Mijn resultaten met KAA Gent waren de plaatselijke voetbalbond niet ontgaan. Ik kreeg dus een uitnodiging om op gesprek te gaan. Aan de ene kant vroeg ik mij af: Is dit wel interessant genoeg? Het gaat lekker in België en wie weet denken ze bij de Rode Duivels wel aan mij. Aan de andere kant is dit een levenservaring en hebben ze voor Noord-Amerikaanse begrippen best wel een interessante groep spelers om uit te selecteren. Met de Gold Cup en de NA Nations League kan ik mijn heet prijzenkastje verder uitbouwen. Daarnaast viel ik tijdens de onderhandelingen toch wel even van mijn stoel toen Alex Morgan me even poeslief aankeek en de hand kwam schudden in het bondsgebouw. Helaas zal ik de leiding moeten nemen over de mannen en niet over de vrouwen. Anders mocht die wel even in striker position on the table gaan liggen. . We geraakten uiteindelijk tot een akkoord. We zijn overeengekomen dat ik sowieso tot aan de Gold Cup volgende zomer, de leiding zal nemen van het nationale elftal. Mijn gekende fysieke stijl van voetbal zal ik hier niet gaan doorduwen. Daar hebben we de tijd en de trainingen niet voor. Bij een nationaal elftal moeten de beste spelers van de natie zich thuis voelen en daar rond moet je bouwen. Uit een eerste analyse zal dit een 4-4-3 gaan worden. Het centrum van mijn elftal zal een combinatie worden van technisch vernuft en fysieke drang naar voren. De eerstvolgende afspraak namens USA is in November. Meteen een wedstrijd met inzet want dan staat er twee wedstrijden in de NA Nations League op het programma. Tegenstander nog onbekend maar laten we eerlijk zijn, buiten Mexico is dat toch wel van een bedenkelijk niveau. Mijn vakantie kiekje in de straten van New York. Nieuw seizoen dus ook weer heel wat tranfer verkeer. Met de successen die we tegenwoordig aan de lopende band beleven kunnen we ook vaststellen dat onze club financieel er wel erg lekker voorstaat. Dit bied ons dan ook de mogelijkheid om weer stevig door te selecteren. We moeten na het winnen van de Champions League niet gaan vasthouden aan het huidige spelersmateriaal. Ze hebben het uiterste uit de kan gehaald en nu moet de club profiteren van hun transferwaarde. In mijn ogen hebben we ver boven onze kwaliteiten gepresteerd en ik ga er vanuit dat de tegenstanders ons nu wel serieus gaan nemen. Daarom gaan we verder doen met wat we de voorbije seizoenen deden. Verkopen en betere spelers in de plaats naar de club halen. Dante Vanzeir werd niet meer veel gebruikt en daar ontvangen we eventjes 19 miljoen voor. Met Brown en Karbownik verliezen we twee sleutelpionnen in mijn tactiek. Ook Marcao en sissokho twee basisspelers die gaan vertrekken. Gechter en Heggebö zijn dan weer twee invallers. Auteur van de wereldgoal tegen AC Milan, Fernandez-Pardo vertrekt voor een mager bedragje naar Hansa Rostock. Alles samen waren deze uitgaande transfers goed voor 114 miljoen. Koppel dit aan een transferbudget van 65 miljoen en we kunnen best wel zaakjes gaan doen op de tranfermarkt om onze selectie te versterken. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE Uiteraard gaan wij door nu we onze eerste Europese prijs weten te bemachtigen. Sterker nog we voegen daar een functie aan toe. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Leuke nieuwe uitdaging erbij! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari proficiat met de winst in de CL, leuk jobtje erbij Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Succes bij de VS! Serieus gesponsord geworden door de Saudi’s. Genoeg geld om het verlies van Karbownik en Brown op te vangen en waar nodig de versterkingen te doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Gefeliciteerd nog met de CL! Wat een prestatie is me dat toch! Ondertussen ook een fijne uitdaging erbij. Dat maakt het toch altijd interessant wanneer je op clubniveau al enorm veel bereikt hebt. Qua sponsoring uit de zandbak mag je ook niet klagen! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Ja geweldig nog, gefeliciteerd met de CL wiinst!! Mooie verkopen gedaan, succes bij US of A Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Glenn08 Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Even wat filmpjes van je spelers naar SA gestuurd ja? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bogatyr Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Die transfers Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 17 januari Share Geplaatst 17 januari Heerlijk seizoen met de treble en het ongeslagen parcours in de CL. Hulde! De nieuwe baan bij de USA is een leuke uitdaging. Succes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 17 januari Auteur Share Geplaatst 17 januari Valentin Barco nieuwe aanwinst KAA Gent. Valentin Barco trekt naar het Belgische KAA Gent. De 22-jarige Argentijnse linksachter moet de opvolger worden van Archie Brown, die eerder al voor 18.25 miljoen naar Saudi Arabië verhuisde. Naar verluidt maakt KAA Gent een bedrag van 35 miljoen over op de bankrekening van het Italiaanse AS Roma. Voor Valentin Barco is KAA Gent de volgende stap in zijn carrière: "Vorig seizoen was ik basisspeler bij AS roma maar nu word ik basisspeler bij de titelverdediger in de Champions League. Ik verwacht dat ik me door kan ontwikkelen en mijn plekje bij de Argentijnse nationale ploeg hier kan verstevigen." Kevin Odeurs, manager van La Gantoise is bijzonder in zijn nopjes met deze aanwinst. " De ideale speler voor mijn manier van voetballen. Valentin heeft ontzettend veel potentie en ik kan niet wachten om hem aan het werk te zien. Sterkhouders van AS Roma zien onze club momenteel als een stap hogerop en dat is veelzeggend over de positieve indruk die we hier hebben nagelaten." Spoiler Transfers beloven heel wat vuurwerk Juli is wat mij betrefd de meest belangrijke maand. Hier willen we ons volop focussen op de transfermarkt en de huidige selectie grondig beoordelen. Ondanks ons succesvol seizoen zijn er ook dit jaar heel wat nieuwe namen toegekomen. Jonas Urbig wordt onze nieuwe eerste doelman. De 23-jarige Duitser krijgt de voorkeur op Kaminski, die op zijn beurt de rol van de gestopte Mignolet in neemt als tweede doelman. Voor 34,5 miljoen maakt hij de overstap van FC Koln. Naast Barco komt er nog een dure vleugelverdediger. Elias Jelert komt over van PSV Eindhoven voor de rechterkant. Voor 32.5 miljoen een dure vogel maar als titelverdediger in de Champions League moet je nu eenmaal ook durven strooien met het geld. De rest van de aanwinsten zijn voornamelijk voor de breedte. André Amaro is een voetballende verdediger, Agustin Giay een Argentijnse invaller voor Jelert en William Clem een centrale middenvelder. Ezequiel Fernandez is dan weer een Argentijn die wel voor een basisplaats is aangekocht in het centrale middenveld. Ik reken er ook op dat Giay, Barco en Fernandez elkaar zullen gaan vinden om het kille Belgische gevoel gewoon te worden. Begin Juli begonnen we aan ons oefengalop. Hierna stond een wedstrijd voor de Belgische Super Cup op het programma. KRC Genk is nog steeds een meer dan behoorlijke tegenstander. Ik zeg dat eigenlijk niet graag want de Genkies gaan zich nog al snel groots voelen. Het was dus een eerste echte beproeving voor de nieuwe aanwinsten. In principe ging die wedstrijd maar één richting uit. Waar Genk één keer wist te scoren uit drie doelpogingen misten wij heel wat grote kansen. Voor ons maakte orban gelukkig de gelijkmaker nadat we onverdiend op een achterstand kwamen. Urbig toonde meteen zijn klasse door in deze strafschoppenserie maar liefst drie strafschoppen onschadelijk te maken. De eerste prijs van het seizoen was weer binnen. Het koste alleen meer moeite dan verwacht. Nu het echte werk. We begonnen met twee geweldige overwinningen tegen Lommel en Antwerp. Het spitsenduo Orban en Omorodion waren meteen op de afspraak terwijl ook onze Nigeriaanse kapstok Onuachu het doel wist te vinden. In de maand Augustus gingen we gewoon verder op dat elan. Charleroi en Sint-Truiden mochten met ruime cijfers het onderspit delven. De nederlaag in de Europese Supercup was wel een tegenvaller van formaat. We waren op papier de favoriet in dit duel maar werden overklast door de dappere Noorderburen. Een gelijkspel was het beste wat we er uit konden halen. Helaas waren we tijdens de strafschoppen niet scherp genoeg. De competitie kreeg gelukkig weer een vervolg met drie overwinningen tegen OH Leuven, RWD Molenbeek en KRC Genk waardoor we deze maand met een ruime voldoende konden afsluiten. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE Screentjes voor aanwinsten of spelers mag je altijd vragen. Met dank aan het SA Geld konden we weer heel wat koopjes gaan doen. Ik ga dan ook persoonlijk elke club af in de zandbak met pikante voetbalfilmpjes. Op aanbeveling van Boskamp Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Ten eerste een leuke nieuwe uitdaging erbij, dat zorgt voor een nieuwe uitdaging wat de novelle leuk maakt. Qua transfers lijk je goede zaken te hebben gedaan, dat blijkt ook wel uit de resultaten. Ook al zal het verlies tegen Ajax pijn doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Marius Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Meer dan 150 miljoen aan inkomende transfers. Te gek voor woorden eigenlijk. Dan mag je in ieder geval ook uitgesproken ambities hebben. De eerste resultaten liegen er natuurlijk ook niet om. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jónstærke Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Foutloos begin in de Jupiler Pro League met je verse aanwinsten. De sponsoring uit Saudi-Arabië werpt zijn vruchten af Heb volgens mij nog geen enkele save gespeeld waarin ik William Clem niet ben tegengekomen. Topmiddenvelder! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Wel erg veel geld gespendeert zeg voor nieuwe spelers. Zeker voor 32 miljoen voor Jelert, heb ik mijn twijfels bij. Maar ik laat me graar verrassen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
dimihuyghe Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari opnieuw een sterke start in de competitie, jammer dat je de Europese supercup verliest Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MNie Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Daar haal je toch even uit op de transfermarkt zeg en je geeft het geld nog goed uit ook! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Cervantes Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Ongelofelijk om al zo vroeg de UEFA Champions League te winnen met een Belgische club! Dat verliezen ook nog een optie is bewijst Ajax. Heerlijk om jonge Belgische talenten van je concurrent goedkoop over te nemen. Met deze spelers zit er weer een mooi seizoen in! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aaron21 Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Het is weer maar eens bewezen dat FM een onrealistisch spel is. Spoiler Ajax die de EL wint, hoe verzin je het. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lensherr Geplaatst 18 januari Auteur Share Geplaatst 18 januari Het is even wennen maar twee competitiewedstrijden in de maand September. Natuurlijk zijn het dan ook weer meteen twee topwedstrijden. We spelen dit seizoen onze thuiswedstrijden in de krochten van Jan Breydel. Het bezoekje aan Club Brugge was dus even een trip naar vertrouwde grond. We waren oppermachtig. Een B-elftal won de Slag om Vlaanderen met 1-3. Voor Bassinga lijkt het steeds meer het seizoen van de doorbraak. Tegen Anderlecht waren we ook duidelijk de betere. Een vlijmscherpe Orban en wederom Bassinga zorgden voor de Afrikaans getinte doelpunten. Negen wedstrijden, 27 punten en 29 gemaakte doelpunten. Ik denk dat we gerust mogen spreken van een foutloze competitiestart. Er is al een behoorlijke kloof met de rest van de Jupiler Pro League wat wellicht de competitie op de lange termijn niet meer spannend maakt. Maar we moeten vooral naar onszelf kijken en dit niveau blijven behouden. Door deze kloof kunnen we ook probleemloos rouleren met het oog op de Champions League. De Uefa is dit seizoen milder geweest in haar wedstrijdschema. Aan Europese toppers zal je niet ontkomen maar dit seizoen is er ook plaats voor de mindere goden. Slavia Praag, PSV Eindhoven, Feyenoord en FC Kopenhagen zijn op papier de zwakke broertjes. Maar mag ik die uitspraak wel doen? Ajax klopte ons nog niet zo lang geleden in de Europese Supercup dus misschien ben ik nu wel op zijn Nederlands te overmoedig. Op bezoek in Praag deden we onze naam als titelverdediger alle eer aan. Met een ruime 0-4 overwinning maakten de Tsjechen geen schijn van een kans. Napoli plaatste ons vervolgens weer met beide voetjes op de grond. Een vernedering in het verouderde stadion van Club Brugge met een vreselijke grasmat als verzachtende omstandigheden. We waren geen partij voor de nummer 12 uit de Serie A en dit bracht ons stof tot na denken voor de komende weken. Selectie KAA Gent seizoen 2026/2027 Met het einde van de transferperiode kunnen we concluderen dat we er weer sterker uit zijn gekomen ondanks die zware nederlaag in de Champions League. In het doel de keeper die vorig seizoen heel wat belangrijke punten bij elkaar raapte namelijk Thomas Kaminski word door de komst van Jonas Urbig naar de bank geschoven. Op de rechtsachter hebben we twee sterke keuzes. Jelert zal de eerste keus zijn met Giay als talentvolle tweede keus. Aan de linkerkant wint top aankoop Barco het pleit van de Zweed Svensson. Centraal achterin is het trio Stamenic - Kana - McNulty de vaste optie. Met Amaro, Spileers en Monamay hebben we uitstekende vervangers achter de hand. Jeugdproducten De Meyer en Debondt versterken de Belgische verplichtingen. Ook op het middenveld en in de aanval hebben we verschillende profielen om uit te kiezen. Essugo en Fernandez zijn onze smaakmakers in het centrum. De Belg Okon en de talentvolle Clem zijn een uitstekende back-up. Schilderwerken Trésor is nog steeds onze eerste keuze achter de twee aanvallers. Hij voelt wel de hete adem van toptalent Bassinga in zijn nek. Mike is meer de aangever, Déo is dan weer meer de afwerker. Als diepe spits is de ontembare Gift Orban nog altijd de eerste keuze. Het Nigeriaanse woelwater is tot op heden nog de enige overlevende van de echte Gent-selectie sinds mijn aanstelling. Je zou het nog niet door hebben maar ik hou van doorselecteren. Toptalent Van Britsom is het Belgische alternatief. Als bonkige aanvaller zal Samugol het spitsenduo vormen met Orban. Paul Onuachu is dan weer het nuttige aanspeelpunt om ons uit de problemen te helpen wanneer dat nodig is. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE Na heel wat transfers is het weer even tijd voor een selectie uitleg. Ik haal inderdaad veel uit op de transfermarkt en soms misschien ook wat te veel. Het zijn wel stuk voor stuk verbeteringen maar je moet hierdoor toch altijd wel weer ingespeeld raken op elkaar en dat merk je nu wel weer in Europa. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
FlyD Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Op 17-1-2024 om 13:32 zei Lensherr: Terwijl de sneeuwvlokken in het echte leven naar beneden dwarrelen valt mijn virtuele vakantie letterlijk in het water. Geen stralend zonnetje in Tenerife waar de mooie Spaanse vrouwtjes in bikini de aandacht van mijn ogen vragen. Neen, helaas maakt dit plaats voor toeterende auto's en een drukte van jewelste. Ik bevind me momenteel in de Verenigde staten. Team USA heeft een verschrikkelijk WK achter de rug. De groepsfase met Zwitserland, Australië en Paraguay werd maar nauwelijks overleefd. Een derde plaats achter Australië is nou niet waar deze natie op gehoopt hadden. Uiteindelijk werd Spanje het eindstation in de volgende ronde. Een nederlaag die op papier logisch lijkt. Toch lagen de doelstellingen voor USA veel hoger. Mijn resultaten met KAA Gent waren de plaatselijke voetbalbond niet ontgaan. Ik kreeg dus een uitnodiging om op gesprek te gaan. Aan de ene kant vroeg ik mij af: Is dit wel interessant genoeg? Het gaat lekker in België en wie weet denken ze bij de Rode Duivels wel aan mij. Aan de andere kant is dit een levenservaring en hebben ze voor Noord-Amerikaanse begrippen best wel een interessante groep spelers om uit te selecteren. Met de Gold Cup en de NA Nations League kan ik mijn heet prijzenkastje verder uitbouwen. Daarnaast viel ik tijdens de onderhandelingen toch wel even van mijn stoel toen Alex Morgan me even poeslief aankeek en de hand kwam schudden in het bondsgebouw. Helaas zal ik de leiding moeten nemen over de mannen en niet over de vrouwen. Anders mocht die wel even in striker position on the table gaan liggen. . We geraakten uiteindelijk tot een akkoord. We zijn overeengekomen dat ik sowieso tot aan de Gold Cup volgende zomer, de leiding zal nemen van het nationale elftal. Mijn gekende fysieke stijl van voetbal zal ik hier niet gaan doorduwen. Daar hebben we de tijd en de trainingen niet voor. Bij een nationaal elftal moeten de beste spelers van de natie zich thuis voelen en daar rond moet je bouwen. Uit een eerste analyse zal dit een 4-4-3 gaan worden. Het centrum van mijn elftal zal een combinatie worden van technisch vernuft en fysieke drang naar voren. De eerstvolgende afspraak namens USA is in November. Meteen een wedstrijd met inzet want dan staat er twee wedstrijden in de NA Nations League op het programma. Tegenstander nog onbekend maar laten we eerlijk zijn, buiten Mexico is dat toch wel van een bedenkelijk niveau. Mijn vakantie kiekje in de straten van New York. Nieuw seizoen dus ook weer heel wat tranfer verkeer. Met de successen die we tegenwoordig aan de lopende band beleven kunnen we ook vaststellen dat onze club financieel er wel erg lekker voorstaat. Dit bied ons dan ook de mogelijkheid om weer stevig door te selecteren. We moeten na het winnen van de Champions League niet gaan vasthouden aan het huidige spelersmateriaal. Ze hebben het uiterste uit de kan gehaald en nu moet de club profiteren van hun transferwaarde. In mijn ogen hebben we ver boven onze kwaliteiten gepresteerd en ik ga er vanuit dat de tegenstanders ons nu wel serieus gaan nemen. Daarom gaan we verder doen met wat we de voorbije seizoenen deden. Verkopen en betere spelers in de plaats naar de club halen. Dante Vanzeir werd niet meer veel gebruikt en daar ontvangen we eventjes 19 miljoen voor. Met Brown en Karbownik verliezen we twee sleutelpionnen in mijn tactiek. Ook Marcao en sissokho twee basisspelers die gaan vertrekken. Gechter en Heggebö zijn dan weer twee invallers. Auteur van de wereldgoal tegen AC Milan, Fernandez-Pardo vertrekt voor een mager bedragje naar Hansa Rostock. Alles samen waren deze uitgaande transfers goed voor 114 miljoen. Koppel dit aan een transferbudget van 65 miljoen en we kunnen best wel zaakjes gaan doen op de tranfermarkt om onze selectie te versterken. @Bogatyr @Marius @DemoN @Djurovski @MNie @Aaron21@chrisje1993 @Glenn08 @KayDeManaager @ivago @dimihuyghe @Cervantes @Satioz @Kyrill @Tim Windt @FlyD @JoonsterkeBE Uiteraard gaan wij door nu we onze eerste Europese prijs weten te bemachtigen. Sterker nog we voegen daar een functie aan toe. 4-4-3, altijd goed Jakke Van Brtisom is wat overrated in FM lijkt me. Hoe ontwikkelt Mael Debondt zich bij jou? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 18 januari Share Geplaatst 18 januari Mooie en toffe update weer, gaat goed. Kan gebeuren verliezen, uit bij Napoli Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tim Windt Geplaatst 19 januari Share Geplaatst 19 januari Nationaal fantastische resultaten geboekt, verliezen tegen Napoli kan natuurlijk gebeuren maar 1-4 zal pijn doen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten