Spring naar bijdragen

[FM24/LLM] Ik ga varen op het kanaal

himan

Aanbevolen berichten

ZlJ0Z8r.png

Deel 1: Historie en een financiële puzzel.

24e en laatste, dat is de verwachting van Dover Athletic, de club die in de National League South speelt. Historisch gezien is de club nog relatief nieuw, ongeveer 40 jaar oud. Wel werd er al sinds jaar en dag voetbal gespeeld in de stad in Kent, mijn eerste onderzoek gaat terug naar 1895, toen Dover speelde in de Kent League. Ook in die historie wist de club zelden echt potten te breken op het professionele niveau.

In de recente historie is er dus nog nooit in de Football League gespeeld (huidige League 2 en beter). De FA Cup eerste ronde, werd pas 3 keer gehaald, waarbij één keer de derde ronde gehaald werd in 2015. Die werd verloren tegen Crystal Palace. De hoogste divisie die Dover heeft gespeeld is de National League, het vijfde niveau van Engeland, daarin werd als beste resultaat de 5e plaats gehaald, waarna er werd verloren in de halve finale van de play off’s.

Nu is Dover Athletic terug in de problemen. Afgelopen seizoen werd op een haar na degradatie voorkomen en dit jaar is Dover de eerste favoriet om te degraderen. Twee seizoenen geleden degradeerden Dover al vanuit het vijfde niveau.

Met deze selectie moeten we het nu gaan redden.

INzRhyG.png

Slechts één gehuurde keeper en voor de rest weinig geld om goede spelers te halen, het wordt een Houdini-act om deze divisie te kunnen overleven. Waarschijnlijk zal het gaan om late leenbeurten voor een prikkie en misschien één hele goede speler om de selectie nu te versterken. Volgend seizoen, zal dan driekwart van de spelers vertrekken en is het hopen dat het niet te laat gaan zijn, want degradatie uit deze divisie is direct dodelijk.

Spoiler

Waar deze novelle heen gaat weet ik nog niet, verwacht een update ongeveer iedere drie dagen, met ongeveer een maand In Game. Kan zijn dat ik het later naar behoefte vertraag of versnel. Helaas worden kleine kinderen oud, dus een dagelijkse update zit er waarschijnlijk niet meer in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZlJ0Z8r.png

Deel 2: Augustus en aardig begin.

Heel even dacht ik dat we een verdedigende wondermachine waren. Helaas bleek in de laatste overwinning met 4-3, dat dat toch niet helemaal het geval was. Gelukkig wonnen we de laatste wedstrijd wel en staan we voorlopig nog niet helemaal voor lul op het 6e niveau. Veel spelers werden gehaald en gehuurd. Maar ook ben ik tot de conclusie dat dit het hele seizoen door kan, omdat we semi-pro zijn. Mijn beste speler is de keeper, dus die moet voor ons de punten uiteindelijk gaan pakken. Wel merk ik dat het ontzettend lastig is om de neuzen dezelfde kant op te krijgen. De teamsamenhang blijft nog negatief, zonder daar heel veel woorden aan vuil te maken, lijkt het er op dat dit mogelijk nog een tijdje moeilijk gaat blijven.

n9WdLEn.png

Ik hoop dat dit onze moeilijkste maand gaat worden, zonder snelle aankopen was dat ook wel de verwachting, maar dit viel eigenlijk nog reuze mee. Met de helft overwinningen ga je het seizoen wel doorkomen. En de stand laat dat ook zien.

M3hoecO.png

Onderin het linker rijtje voorlopig en dichter bij de play-off’s omhoog dan omlaag. Ik ga de verwachtingen niet bijstellen, soms lukt het me om snel de promoties aan elkaar te rijgen, maar dat gaat nu echt heel lastig worden. Ga maar eens kijken hoeveel een club als Yeovil kan uitgeven en kom dan maar weer eens terug praten. Dan moet je vanaf het begin van het seizoen heel erg goed staan en dat staan we gewoon nog niet. Ik moet wennen aan de ploeg en de ploeg moet wennen aan mij, dus dan moeten de topclubs een beetje gaan falen.

TJ5qdHB.png

Een boel leningen en een aantal ‘gratis’ aankopen. We hoeven er weinig voor te betalen, dus die leningen kunnen we nog een aantal keren doen. Spelers zelf halen was zeer ingewikkeld, het is me eens gelukt met Marshall, maar dat is een 37-jarige Jamaicaan, die direct een aanwinst is voor dit seizoen en dan weer volgend seizoen ‘op kan rotten’. Gelukkig hebben ze in de Championship en League 1 nog wat goede spelers over om uit te lenen.

In de volgende update zal ik wat meer in detail treden over tactieken, dan hoop ik daar ook even goed over na te kunnen denken, wat er bij deze spelers nodig gaat zijn, om een tactisch meesterplan te krijgen.

@KayDeManaager

Bedankt voor alle reacties

bewerkt door himan
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ZlJ0Z8r.png

Deel 3: Een bekerrun, maar een slechte maand.

Deze maand was een ingewikkelde, 1 punt in 4 wedstrijden in de competitie, maar relatief simpel naar de 4e kwalificatieronde van de FA Cup. De hoop op promotie is wel verdwenen, het gaat dit seizoen of veilig middenmoot spelen worden, of strijden tegen degradatie. We gaan verder.

wedstrijden

66rY6Vx.png

Het begon allemaal nog zo goed, een gelijkspelletje, maar daarna kwamen er drie nederlagen overheen. In de competitie is het allemaal net niet, we kunnen punten pakken met wat meer geluk, maar die hebben we niet en dus is drie nederlagen ons deel. In de FA Cup staan we, zoals verwacht in de 4e kwalificatieronde, met duidelijke cijfers gingen we over Sholing en Bracknall heen. Helaas gaat dat een moeilijke worden, want we moeten tegen Dagenham & Redbridge, en club uit de National League een divisie hoger. Hopelijk komen er wat meer mensen op af dan een normale wedstrijd, zodat we in ieder geval iets aan over gaan houden.

Stand

P58703d.png

In de stand is er nog geen enorm probleem, we blijven boven de streep, zelfs na 3 nederlagen, maar veilig is het ook zeker nog lang niet. Gelukkig hebben we nog weinig tegen de teams onder ons gespeeld, dus daar zie ik wel een mogelijkheid, mochten de spelers nog van me houden, na al die nederlagen.

Tactiek

RJYipac.png

Tactisch gezien spelen we 4-3-3 met de punt naar achteren, of in ieder geval zoveel mogelijk. Ik heb geprobeerd de strijd op het middenveld te winnen door 3 centrale middenvelders te gebruiken, maar het is nodig om een defensieve middenvelder te hebben om de deur dicht te houden. Je ziet dat de beste spelers vooral gehuurd zijn. Ik vind persoonlijk de spits nog niet goed genoeg, dus daar wil ik ook nog iets aan gaan doen, maar hoe weet ik niet zo goed. Hij is goed in koppen, maar slechts 1 meter 80. Gewoon net niet goed genoeg om veel doelpunten er in te knallen en dat valt te zien in de resultaten. We hebben ook in september nog een aantal extra spelers gehaald, vooral voor de verdediging.

Transfers

29wDFmT.png

Wat spelers nog in september, dit kan nog het hele jaar door gebeuren, maar wat we echt nodig hebben, zeker volgend seizoen is een top aanvaller die er 40 in een seizoen kan scoren.

In oktober, de 4e kwalificatieronde van de FA Cup en natuurlijk meer wedstrijden in de National League South, kijken of we het gaatje naar plek 21 groter kunnen krijgen.

@KayDeManaager@MNie@Djurovski@Tim Windt

Over de tags, je krijgt ze als je er om vraagt hier of PM, anders niet. Mocht je ont-tagt willen worden, vragen via PM graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je alleen op de competitieresultaten focust lijkt het inderdaad niet veel maar om in een maand van zes wedstrijden twee overwinningen en een remise te behalen is nog niet zo slecht. Zeker, en ik val in herhaling, voor een club die zo laag ingeschat werd voorafgaand aan het seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah, een klassieke Engelse LLM save, succes

Kan altijd alle kanten op gaan en het staat vaak dicht bij elkaar. Je bent in ieder geval al redelijk weg van de degradatieplekken, dat scheelt al. 1 goede reeks en je kunt zomaar promoveren

Mij mag je wel taggen, kan alleen niet beloven dat ik op elke update kan reageren

Link naar opmerking
Deel via andere websites