Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

10 uur geleden zei Brozai:

8 juli moet m'n selectie dus rond zijn voor Europees voetbal want kan daarna telkens maar 1 bij registreren per ronde, lijkt een bug.

Volgens mij is dat geen bug hoor. Op 1 september kan je gewoon een 'nieuwe selectie' inschrijven. Nu start je natuurlijk nog in de allereerste voorrondes, maar hoe later je instroomt hoe later je dus ook je eerste selectie moet inschrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas huijsmans:

Volgens mij is dat geen bug hoor. Op 1 september kan je gewoon een 'nieuwe selectie' inschrijven. Nu start je natuurlijk nog in de allereerste voorrondes, maar hoe later je instroomt hoe later je dus ook je eerste selectie moet inschrijven.

Volgens mij is het inderdaad zo dat je van voorronde naar volgende voorronde maar 1 spelers mag wisselen. Maar mocht je je plaatsen voor het hoofdtoernooi, dan krijg je een volledig vrije keuze opnieuw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb na 30 jaar opeens last van de home grown regel. Soort van nadeel van het succes. Eerst bleven talenten blijkbaar lang genoeg bij ons, maar nu we ze makkelijker kunnen verkopen aan de andere clubs heb ik een stuk minder doorstroom. Kon maar 19 A-selectiespelers inschrijven dit seizoen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Chiemel:

Ik heb na 30 jaar opeens last van de home grown regel. Soort van nadeel van het succes. Eerst bleven talenten blijkbaar lang genoeg bij ons, maar nu we ze makkelijker kunnen verkopen aan de andere clubs heb ik een stuk minder doorstroom. Kon maar 19 A-selectiespelers inschrijven dit seizoen.

Ik kan me daar eigenlijk niet echt voorstellen. Maar misschien komt dat doordat ik eigenlijk alleen maar jonge spelers kocht die - als ze doorbreken - in het eerste komen te spelen. Ik kocht eigenlijk helemaal geen spelers die meteen in het eerste konden spelen. Zo'n beetje mijn hele 1e is dus home grown. En eigenlijk iedereen die doorbreekt ook. Ik lijk alleen niet staat te zijn keepers op te leiden, dus die moest ik wel steeds kopen. Die positie was daardoor eigenlijk altijd ook mijn zwakke plek. 

Volgens mij is er ook iets van een regel dat je home grown spelers onder de 23 ofzo niet in hoeft te schrijven. Aan het begin heb ik wel eens gehad dat zo goed als iedereen onder de 23 was, waardoor ik eigenlijk mijn hele selectie kon inzetten onder ze te selecteren. Dus mijn selectie voor Europees voetbal was eigenlijk mijn B-team, want het A-team mocht sowieso spelen. Beetje tegenovergestelde situatie als jij beschrijft.

Op een gegeven moment was doorselecteren wel een dingetje. Wanneer ga je een oude rot vaarwel zeggen voor een nieuw talent? Zeker omdat je naar mijn idee vaak toch een stuk minder voor de speler kreeg i.v.m. als dezelfde speler in een andere competitie zou spelen... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

Ik kan me daar eigenlijk niet echt voorstellen. Maar misschien komt dat doordat ik eigenlijk alleen maar jonge spelers kocht die - als ze doorbreken - in het eerste komen te spelen. Ik kocht eigenlijk helemaal geen spelers die meteen in het eerste konden spelen. Zo'n beetje mijn hele 1e is dus home grown. En eigenlijk iedereen die doorbreekt ook. Ik lijk alleen niet staat te zijn keepers op te leiden, dus die moest ik wel steeds kopen. Die positie was daardoor eigenlijk altijd ook mijn zwakke plek. 

Volgens mij is er ook iets van een regel dat je home grown spelers onder de 23 ofzo niet in hoeft te schrijven. Aan het begin heb ik wel eens gehad dat zo goed als iedereen onder de 23 was, waardoor ik eigenlijk mijn hele selectie kon inzetten onder ze te selecteren. Dus mijn selectie voor Europees voetbal was eigenlijk mijn B-team, want het A-team mocht sowieso spelen. Beetje tegenovergestelde situatie als jij beschrijft.

Op een gegeven moment was doorselecteren wel een dingetje. Wanneer ga je een oude rot vaarwel zeggen voor een nieuw talent? Zeker omdat je naar mijn idee vaak toch een stuk minder voor de speler kreeg i.v.m. als dezelfde speler in een andere competitie zou spelen... 

Wat dat betreft ben ik soms ook wat lui in deze challenge. Ik wil ook gewoon tempo maken en niet aan squad building doen ieder (half) seizoen. Soms wel te lang vastgehouden aan oudere spelers, probeer ze nu wel wat eerder te verkopen. Maar ik kijk dan soms even of ik toevallig al een vervanger ergens heb rondlopen of wel moet kopen. Het aantal dikke aankopen valt nog steeds wel mee, maak ook nog wel redelijk gebruik van sterke transfervrije spelers. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Poaah dit is zuur, de loting zat niet echt mee maar dat is geen excuus. 

El Ghazi en Helmer vertrokken voor de inschrijiving, Joep van der Sluijs en een hele loods aan Italianen voor terug gehaald. De selectiestatussen in de selectie, beginnen meer in balans te komen. Hopelijk volgend seizoen beter, maar dus wederom geen boost. 

image.thumb.png.6884831b5427990b7fd51a145e3f6ca5.png

Europees speelt het door de amateurstatus conditioneel ook parten, tegen Qarabag was ik ontzettend dichtbij, in allebei de wedstrijden een tegengoal in de 95e minuut moeten slikken. 

bewerkt door Brozai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met de nationale ploeg gaat het lekker!

image.thumb.png.bef1260a4242dc2837ffe19131ec435a.png

Mijn Italiaanse originele spits van Tre Penne gevraagd of hij voor San Marino wil uitkomen en dat heeft hij gedaan. Hiermee is een record verbroken als ik het goed heb.

image.thumb.png.76cd2555e34af30eabb2853a70c9a315.png

Net 3 punten tekort voor promotie, maar dat is niet erg, kunnen we over een paar jaar de volle buit behalen. De onder 18 heeft overigens het volgende behaald:

image.png.b4ff7e44d5c088958c546b423e268309.png

Met Tre Penne staat het tot nu toe als volgt:

image.png.f533380bfe5daf5ca79eeeda794c6ad6.png

bewerkt door Brozai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei Brozai:

Nee ik heb de competitie die jij had gestuurd gedownload, maximaal 10 buitenlanders in de basis. Verder geen restricties. Zit wel met de home-grown regel in de CL.

Hoop wel dat deze jou niet zo in de weg gaan zitten als bij mij. Andere clubs passen hun transfers hier op aan

Ik kon ook maar maximaal 25 spelers registrereen. De andere clubs hadden een poultje van 10 San Marinese spelers waardoor er maar 15 plekken over bleven voor echte goede Europese topspelers. Hierdoor konden de andere clubs die stap maar niet maken die nodig was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overwinteren gaat ook een spannend verhaal worden, ik speel de volgende en laatste wedstrijd uit bij Cukari... Een gelijkspel zou genoeg moeten zijn. 

image.png.960e64773fda65340effde351c10c580.png

De toekomst ziet er (hopelijk, want amateurbasis) in ieder geval rooskleurig uit. Een van mijn FM helden weten te overtuigen. 

image.thumb.png.94653f97b87145f9973b5eb64e6229e0.png

Hopelijk in de komende maanden (nu 4 miljoen op de bank) de profstatus behalen en dan alles eraan doen om hem voor meerdere jaren vast te leggen. 

Toevoeging: San Marino league :sorry::5:mmm: Neem een andere zaakwaarnemer man haha

image.thumb.png.37643267f27b5e6437e178766a69a44f.png

SIUUUUUU, nu met Esposito verder in de play-offs. 

image.png.504fe7439d72222f0ecc2920234cc8e5.png

image.png.dfbaee29b27268c141f3bbe6a39be0d3.png

En onderstaand de toekomstige spits van San Marino voor de komende zoveel jaar (hopelijk niet te lang). 

image.thumb.png.a289bea45dc31c6aa9fba2a9e7433b55.png

Hoppa, mooie dag vandaag

image.thumb.png.0ec70f13172ec402ad9f45e5bb2e86b2.png

Op naar meer structuur, wil langzaam toe naar iets van 15 contractspelers en derest aanvullen met San Marinese talenten en hen ontwikkelen, maar zal in de praktijk vast lastiger zijn. 

bewerkt door Brozai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

48 minuten geleden zei Brozai:

Op naar meer structuur, wil langzaam toe naar iets van 15 contractspelers en derest aanvullen met San Marinese talenten en hen ontwikkelen, maar zal in de praktijk vast lastiger zijn. 

San Marinese talenten ontwikkelen kun je wel op je buik schrijven. In mijn game ben ik er geen eens aan begonnen. Meteen all-in op buitenlandse jeugdspelers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei MisterX:

San Marinese talenten ontwikkelen kun je wel op je buik schrijven. In mijn game ben ik er geen eens aan begonnen. Meteen all-in op buitenlandse jeugdspelers.

Ja daar heb je een punt, maar maakt in de competitie opzich niet zo heel veel uit als ik 6 van die talenten laat spelen, win toch wel. In Europe is het wel belangrijk om andere jeugdspelers te hebben (de 15). Heb nu Esposito en twee CVMs die ik als ik proffesioneel ben langer vast wil gaan leggen, danwel salaris wil betalen om transfersom voor te gaan vangen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hallo allemaal ik was eigenlijk een save begonnen in san marino maar het is uiteindelijk niet mijn land om er een save mee te beginnen nu was ik geinspireerd door de nieuwe save van thomassje in malta dat lijkt me echt iets om een langere save mee te beginnen nu is mijn oog ook gevallen op hamrun alleen het logo al.

we gaan is zien hoe ver we deze club kunnen brengen.

de eerste kwalificatieronde van de champions league spelen we tegen ludogorets

Link naar opmerking
Deel via andere websites

57 minuten geleden zei mannie510:

hallo allemaal ik was eigenlijk een save begonnen in san marino maar het is uiteindelijk niet mijn land om er een save mee te beginnen nu was ik geinspireerd door de nieuwe save van thomassje in malta dat lijkt me echt iets om een langere save mee te beginnen nu is mijn oog ook gevallen op hamrun alleen het logo al.

we gaan is zien hoe ver we deze club kunnen brengen.

de eerste kwalificatieronde van de champions league spelen we tegen ludogorets

Heel veel sterkte! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Club: Bravo (Slovenie)

Seizoen: 2052/53

Oii, we hadden bijna een Sloveense CL-finale gehad. Ik had Maribor de finale kunnen gunnen, ook al kan zelfs mijn B-team nog wel van ze winnen. Ik heb het toch niet gedaan, om zo meer zeker te zijn van CL-winst en maximale punten. Hopelijk krijgt Maribor (en de competitie) nog een flinke reputatieboost.

image.png.534279967c4510ba6c56e53ade21e190.png

3 clubs deden het uiteindelijk heel goed, maar konden niet volledige compenseren voor de matige prestaties van de laatste twee genoemden;

• Bravo: Winst CL (+41.00) --> op een gelijkspel na bijna de maximale score
  • Maribor: Halve finales CL (+29.00)
  • Mura: KO-ronde CL (+17.00)
  • Olijmpija: Halve finales EL (+18.00)
  • Domzale: 8e finales EL (+14.00)
  • Tabor Sezana: Competitiefase EL (+6.00)
  • Koper: 4e voorronde ConL (+2.50)

We zijn voor het eerst over de 100 punten heen!

image.thumb.png.874cb1b128acdb70af03d0fd785e8e66.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier weer even een update van mijn kant, heb nog sporadisch wat gespeeld en gister en vandaag druk geweest met de selectie bouwen en plaatsing Europees voetbal. 

Vorig seizoen kwamen we in de Conference League helaas na penalty's net te kort:

image.thumb.png.83a089697820b86a538d9368ca8c8a4c.png

Competitiewedstrijd toevallig veel rust gegeven en verloren. Wel makkelijk kampioen geworden, ik doe de competitie standaard instant result. 

Dit seizoen gaan we met een betaalde selectie in de Europa League uitkomen:

image.thumb.png.47f19202f62c63205a1b46d768ca60ce.png

Ik denk helaas dat we hooguit 6 punten gaan pakken, Conference League was misschien beter geweest:

image.thumb.png.044788eca396d71293baa21ff54f9573.png

De selectie is nu als volgt: Iets teveel spelers, de amateurs die er nu nog zijn mogen blijven tot ze gaan klagen, de salarissen zijn in ieder geval in balans. Gonzalez is de absolute grootverdiener, maar die wilde ik ook koste wat kost halen. Heb verder een hoop spelers niet gehaald om juist die balans te bewaren.

image.thumb.png.cc8f15c36587acda3c43b3a6f743e75d.png

image.thumb.png.ffcaa6fc18cf1c1c2d4f3b94828a5e46.png

Deze jongen moest ik ook iets van 240k per jaar geven om hem gratis binnen te halen, maar dit is een potentiële superster en tegen die tijd is m'n salarishuis weer gegroeid. Helaas komen alle buitenlande spelers niet voor hun 18e. 

image.thumb.png.6ccce6db59a3a37eb6c4f862e8625e7d.png

bewerkt door Brozai
Link naar opmerking
Deel via andere websites

na wat problemen met de save met hamrun save liep totaal vast ben ik begonnen met sirens eerste seizoen uitgespeeld 4 geworden met een flinke achterstand op de rest helaas geen europees gehaald omdat gudja utd de beker heeft gepakt.

op naar het nieuwe seizoen nieuwe ronde nieuwe kansen zit nu in de voorbereiding.

Schermafbeelding 2024-10-23 201407.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites