Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Building a nation

19CH98

Aanbevolen berichten

Seizoen 45: De voorrondes

Cailungo

00ecad3c8fd3c69136bd520062dd3372.png

Ik begin dit jaar met Cailungo dat de voorronde van de Champions League haalde door 2e te worden in eigen land. In de eerste ronde kwamen ze Bodo/Glimt tegen. Een tegenstander waarvan je zegt dat die te pakken zijn. Dat bleek ook wel want Cailungo won. Dan treffen ze Dortmund in de laatste kwalificatieronde maar die zijn zoals verwacht een maatje te groot

Tre Penne

cace1126208dc4dbf6d3cded5f887193.png

Op Tre Penne staat geen druk. Winst of verlies, Europees voetbal spelen ze toch. Ze hadden Young Boys als tegenstander. Over 2 wedstrijden stond het gelijk en strafschoppen moesten de beslissing brengen. Het nadeel: Tre Penne verloor deze strafschoppenreeks en gaat niet naar de Europa League. Het voordeel: Tre Penne gaat naar de Conference League en daar valt voor Tre Penne waarschijnlijk meer punten te pakken voor ons

Faetano

c5394fafc961aa2c51eac7364f3e03a7.png

Op de voorrondes van Cailungo en Tre Penne stonden dus geen druk. Hoe anders is dat bij de clubs die instromen in de voorronde van de Conference League? Heel belangrijk want deze wedstrijden kunnen het Europese seizoen maken of breken. Faetano is helaas geen club die ik hier graag zie maar ze hebben het helemaal niet slecht gedaan. Het Faeröerse KI werd verslagen en vrij eenvoudig ook. Uit bij Rosenborg werd er ook nog eens gewonnen en Faetano is heel dichtbij Europees voetbal. Helaas verkloten ze het in eigen huis en gaan ze dus niet naar de groepsfase. Jammer, uiteindelijk verwacht je het ook niet maar dat ze zo dichtbij waren maakt het eigenlijk wel een heel stuk pijnlijker

Tre Fiori

6db495e8ed9923ae348df515e8b06f87.png

Dus zijn alle ogen nu gericht op Tre Fiori. Plaatsing voor de groepsfase is hier cruciaal! De eerste tegenstander was Viborg FF. Uiteindelijk toch wel een stugge tegenstander gebleken. Thuis kwam Tre Fiori aanvankelijk op achterstand maar in de slotfase konden ze de stand toch nog omdraaien. Maar goed ook want in Denemarken kwamen ze niet verder dan 0-0. De overwinning in eigen huis was genoeg om door te gaan. De laatste tegenstander was het Slowaakse Dun. Streda. Deze moet echt gewonnen worden. Het begon heel goed, in Slowakije werd het 0-1. In eigen huis gaat het echter mis. Ze konden de voorsprong niet vasthouden en over 2 wedstrijden was het dus gelijk. Het is dus belangrijk dat Tre Fiori de strafschoppenserie wint. In eerste instantie schrok ik want ik zag het rode bolletje. Gelukkig werd ik om de tuin geleid. De thuiswedstrijd verloren maar Tre Fiori won wel de strafschoppenserie. Gelukkig, Tre Fiori gaat spelen in de Conference League

Lotingen

Folgore

c4c2c8b2cb0a160be604501f2ea9f2ac.png

Te beginnen met onze eigen loting. We hebben een hele zware poule geloot. Ik durf wel te zeggen de zwaarste in jaren. We zitten namelijk wij zowel Barcelona als Liverpool in de groep. Barcelona was de club uit pot 3. Galatasaray uit pot 4 complementeert de groep. Uiteraard hoeven we tegenwoordig voor niemand meer bang te zijn maar het zal zeker niet makkelijk worden

Cailungo

de02f06f6ac5a22bfcfa59d2ca4c5088.png

Voor Cailungo is de loting niet veel makkelijker. Cailungo zit in de groep wij Atalanta en Sporting CP, 2 teams die normaliter veel te sterk zijn. Wie is dan die 4e club? Dat is Zarya Lugansk uit Oekraïne. Daarmee zullen ze dan gaan vechten om de 3e plaats lijkt mij. Er is veel werk te doen voor Cailungo en ik ben bang dat ze laatste gaan worden. Maar misschien kunnen ze verrassen

Tre Penne

8219a31774470505dc76c0d7b5f942a8.png

Tre Penne heeft het dan weer iets makkelijker getroffen. Niet zozeer met Standaad Luik maar wel met de twee andere ploegen. Linfield en Admira Wacker lijken toch wel te verslaan? Tre Penne speelt wel in de Conference League dus ze moeten 2e worden om te overwinteren

Tre Fiori

40cf6dc2d0d09fe5c36e17badf015a71.png

Dan tot slot Tre Fiori. Eigenlijk mag je het niet zeggen maar ze hebben wel erg goed geloot. Alle 3 clubs zouden te verslaan moeten kunnen zijn door Tre Fiori. Ik verwacht dan ook dat ze doorgaan. Als ze niet doorgaan hebben ze gefaald!

bewerkt door Thomassje123
Link naar opmerking
Deel via andere websites

image.png.412f481549012c14672b09aa443844f7.png

Land: Slovenie

Club: Bravo

Seizoen: 2023/2024

Nationaal:

Kampioen en daarmee voorronde CL, ging dit seizoen wel moeizamer dan vorig seizoen. Ook de beker gewonnen. Verder hebben we nu wat geld, maar wil het bestuur nog niet volle bak gaan als het gaat om salarissen. Hierdoor kan ik nog niet de spelers aantrekken die ik graag wil hebben.

image.png.9898ed9108b44c35ac062e1c3d3fb6c9.png

Europa:

Ons debuut en behoorlijk. In KO-fase van de Conference League kwamen we helaas meteen Wolfsburg tegen. Die waren wel echt een maatje te groot. Onze competitiegenoten deden het minder:

• Celje: 3e voorronde Conference League
  • Domzale: 1e voorronde Conference League
  • Maribor: 2e voorronde Conference League

Op de coefficientenlijst hebben we een eerste stap omhoog gemaakt.

image.thumb.png.8cb0d3f7c2fb47e36cdb1e79512cba7a.png

image.png.fecf809d110e2bc67d38eb90540d5557.png

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 45: De groepsfase

Folgore

22eb6efa1344fdfdab5cf3561d1f9843.png

Ik voorspelde een zware groep en die voorspelling kwam uit. We hadden het heel moeilijk. De eerste 3 wedstrijden werden alle 3 gelijk gespeeld, ook uit tegen Galatasay. Eventjes stonden we zelfs laatste in de groep. Thuis winnen we van Galatasaray en dat doet al een hoop. Maar ook uit bij Liverpool winnen we. We spelen een hele helft met 10 man maar we gaven onze 0-2 voorsprong niet weg, het bleef bij 1-2. Zo waren we laatste en zo waren we al zeker van groepswinst. Zo dicht zit de rest bij elkaar. In de laatste wedstrijden vermorzelen we Barca door met 5-0 te winnen. Liverpool won van Galatasaray en zo gaan wij samen door naar de volgende ronde. Wij als groepswinnaar, ook niet onbelangrijk

Cailungo

cd24dce2f6cf3d963aed2a0f1bd8fdcf.png

Voor Cailungo voorspelde ik een laatste plaats maar ik had het flink mis. Het is niet voor het eerst overigens dat ik Cailungo onderschat. Onze landgenoten flikten het om door te gaan naar de volgende ronde en dat in zo'n groep. Cailungo won in eigen huis van zowel Sporting CP en Atalanta. Wel eindigen ze met een doelsaldo van -8. Dat kwam door een 9-0 (!) nederlaag uit bij Atalanta. Maar het maakt niet uit, Cailungo gaat door als nummer 2

Tre Penne

27e8ac7eb9cfe24ffd4a65bb82b1f03f.png

Van Euforie naar teleurstelling. Het leven bestaat uit balanceren he. Ik had meer verwacht van Tre Penne maar hun campagne hier was echt verschrikkelijk. 1 punt na 4 wedstrijden. Verliezen van Linfield en twee keer niet kunnen winnen van Admira Wacker, dan verdien je het ook niet. Gelukkig winnen ze de laatste wedstrijden nog wel van Standard (uit) en Linfield (thuis). Echter waren ze op dat moment al uitgeschakeld. Wel even lekker dat ze voor het land nog even 0,800 punten voor ons mee pakken

Tre Fiori

374871221a968e84ee8d60f47b0bc61c.png

Tot slot Tre Fiori. Een makkelijke groep en dat zei ik niet voor niets. Tre Fiori was hier heer en meester. Alleen Pogon wist gelijk te spelen tegen Tre Fiori en de rest wonnen ze allemaal. Keurig en zo dus veel punten gescoord voor ons, lekker!

Coëfficiëntenlijst

352fb8ecbede0fb54d0e4cfc69a968b6.png

Dat maakt dit de stand na de groepsrondes. 10,300 punten hebben we al bij elkaar gespeeld en dat is erg netjes. Vorig seizoen zijn we teruggevallen naar de 9e plek en we willen natuurlijk weer omhoog. Helaas zit dat er voorlopig even niet in, Ook Portugal en België - die ons voorbij zijn gegaan - maken tot dusver ook een uitstekend seizoen door. Het gekke is dat we nu juist naar Duitsland beginnen te kijken. Huh? Zie ik je dan wel denken. Het verschil met de Duitsers is nu 5,500 punten ongeveer en aankomend seizoen halen we 6 punten op ze in. Je snapt nu denk ik wel waarom het interessant is om te kijken naar Duitsland. Het wordt dit seizoen erg lastig om van die 9e plaats af te komen. Wat ons rest is zoveel mogelijk punten zien te pakken de aankomende jaren en dan zien we wel waar we eindigen. Als we de trend van de laatste seizoen doorzetten kan het nog heel interessant worden over een paar jaar

Lotingen

0fc6fa2a4f0e53124bc7b066148a39d9.png

Tre Fiori werd groepswinnaar en speelt dus niet in de 1e knock-out ronde. Cailungo gaat spelen tegen Atletico Madrid en wij gaan spelen tegen Dortmund. Voor ons een gunstige loting want je mag van ons verwachten dat we die winnen. Van  Cailungo verwacht ik helemaal niets, Atletico is normaliter een stuk sterker dan Cailungo. Dan kijken we nog even naar Portugal en Duitsland. Duitsland heeft nog heel veel ploegen in Europa dus die gaan nog wel veel punten pakken. Misschien was ik iets te voorbarig om naar Duitsland te kijken. Portugal is dan al wat meer haalbaar maar het verschil is vrij groot. Toch gaan we proberen om zo dichtbij mogelijk te komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Thomassje123:

Ik moet me nu echt inhouden om niet alle updates te plaatsen die ik zojuist alvast gemaakt hebt ;c Er komt veel goed aan kan ik al verklappen!

Gewoon plaatsen joh! Zeker aangezien je op andere plekken zoals het FM café ook al dingen loopt te posten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei 19CH98:

Gewoon plaatsen joh! Zeker aangezien je op andere plekken zoals het FM café ook al dingen loopt te posten. 

Goed, elke dag eentje dan

7 uur geleden zei MisterX:

Hoeveel seizoen loop je heir dan achter? :-D

Anderhalf seizoen, 4 updates. Dus het valt nog mee

Seizoen 45: Het vervolg

Folgore

c2423e58cf17d40c77f64277ffc7844c.png

Dortmund was de tegenstander. Normaal moeten we makkelijk winnen maar ik kan mij ook nog wel de forse 4-0 nederlaag herinneren van een aantal jaar geleden. We moeten dus oppassen voor gemakzucht. We spelen tegen Dortmund niet slecht maar het is ook niet overtuigend, er werden gewoon te weinig kansen gecreëerd. We worden wel door de Duitsers in het zadel geholpen want in de 63e minuut kreeg een speler van Dortmund rood. Het duurde even maar in de 87e minuut profiteerden we daar van en maakten we eindelijk 0-1. Maar dat is niet de eindstand zoals je ziet. In blessuretijd komt Dortmund nog terug tot 1-1. Erg slordig zo tegen 10 man, eigenlijk gewoon slecht. Dat moet in eigen huis beter en dat ging in eigen huis ook beter. We hadden meteen het initiatief en nu duurde het een stuk minder lang voor we scoren. In de 22e minuut openen we de score al. Voor rust maken we er nog 2-0 van. Eigenlijk was er geen vuiltje aan de lucht. Zeker niet als het ook nog eens 3-0 wordt. Uiteindelijk gaan we vrij eenvoudig door

Cailungo

1c820c2c0bff101ef6318f9173053ae0.png

Ik hoef hier niet een heel verhaal voor op te schrijven. De verwachting was dat Atletico Madrid te sterk was en dat waren ze ook. Cailungo verloor 2 keer kansloos

Tre Fiori

33aaa0ed1acbfe551fd60e36c835315d.png

Hoe anders was dat bij Tre Fiori. Tre Fiori mocht de eerste ronde overslaan en treffen in de 2e knock-out ronde Wolfsburg. Vooraf leek dat een kansloze zaak maar niets was minder waar. Het begon al met een 1-1 gelijkspel in Duitsland. Dan is alles nog mogelijk in San Marino. Echter was het Wolfsburg dat de betere team was en aanspraak mocht maken op de overwinning. Maar dan moet je wel scoren en nou net dat lukte de Duitsers niet. De wedstrijd ging naar verlenging en Tre Fiori sloeg daar toe. 1-0 in de verlenging en daarmee door naar de kwartfinale!

Kwartfinale

Folgore

a4d41f34a84ade156538fd5797d7e952.png

Nu komen we natuurlijk aan bij de serieuzere wedstrijden en Manchester United is altijd zeker een serieuze wedstrijd. Toch lieten wij onze klasse zien en Manchester United had in eigen stadion eigenlijk niets te vertellen. Slechts een xG van 0,53 valt er te noteren. Wij scoren overigens ook niet maar wonnen wel met 0-1. Een United speler scoorde een eigen doelpunt na een half uur spelen. Wel goedkoop maar ook zeker wel terecht. In eigen huis komen we als een diesel langzaam op gang maar we kwamen wel op gang. In de tweede helft pas, dat wel. Meteen na rust maken we 1-0 en dan gaat het behoorlijk hard. Na 66 minuten komen we op een 2-0 voorsprong en zo lijkt het allemaal wel gespeeld. Maar United kwam heel even terug. Heel even. Ze scoren 2-1 maar 2 minuten later is het al 3-1. Het is daarmee helemaal gespeeld. In de slotfase lopen we ook nog uit naar 5-1

Tre Fiori

94b1cb400a53cd654d2b7b7f017ba864.png

In de kwartfinale moet Tre Fiori weer naar Duitsland. Ditmaal is Hoffenheim de tegenstander. Hoffenheim is wel van een iets groter kaliber dan Wolfsburg trouwens. Dat lieten ze zien in eigen huis, Hoffenheim was superieur. Desondanks scoren ze maar wel 1 goal waardoor Tre Fiori nog alle kansen heeft om terug te komen. En dat deden ze! Na 4 minuten kwam Tre Fiori al op 1-0 in eigen huis en dan gaat het natuurlijk spoken. Beide ploegen waren deze wedstrijd in evenwicht en het kon alle kanten op gaan. In de 60e minuut veranderde er iets, een speler van Hoffenheim kreeg rood. De wedstrijd bleef desondanks in evenwicht en leek naar verlengingen te gaan. Maar zo ver kwam het niet. In de 88e minuut kwam Tre Fiori op 2-0 en daarmee gaat het door naar de halve finale

d77018f166055bd98922faa766554eda.png

Even een kijkje naar de andere landen. Portugal had alleen nog Vitoria De Guimaraes over maar die zijn nu uitgeschakeld door Juventus. Dat is mooi. Portugal is daarmee uitgeschakeld. Duitsland heeft ook niet veel clubs meer over. Wij en Tre Fiori hebben er immers 3 uitgeschakeld. Alleen Bayern is nog over in de halve finale. Dat is een flinke knauw naar de Duitsers. Wordt nog interessant over enkele jaren

Halve finale

6357b52a1d014a2ddebf121a3cd87c61.png

Wij gaan lekker en in de halve finale komen we Inter tegen dat ook erg lekker gaat. Misschien zijn wij nu wel de 2 beste ploegen van Europa. We zijn aan elkaar gewaagd en dat was ook te zien. 2x 1-1. In San Marino waren wij iets beter en in Italië was Inter iets beter. Strafschoppen moeten de beslissing brengen. Die vallen vaak niet in ons voordeel en ook deze keer niet. We liggen er uit, geen finale dit jaar

Tre Fiori

61125ca6cf15049a6b5fd1420b6609f7.png

Ook voor Tre Fiori zit het Europese avontuur er op. De stuntploeg kon niet stunten tegen Celta de Vigo dat echt gewoon veel beter was. Toch kunnen we erg tevreden zijn met Tre Fiori dit jaar

3737fb51c5ab5e40182bd68a02802028.png

Gelukkig is Bayern nu ook uitgeschakeld

Coëfficiënten

8f89d4bfa7d878818592f5c798f5a0e4.png

Dat maakt dit de eindstand. 13,700 punten hebben we bij elkaar gespeeld dit seizoen en dat is natuurlijk meer dan keurig. Daarmee doen we nog steeds mee om plek 9 t/m 6. Volgend seizoen kan ook een mooi seizoen worden, we kruipen steeds dichter bij de andere landen. Het verschil met de nummer 6 is klein. Als we onze reeks zo door kunnen zetten kunnen we weer gaan stijgen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@19CH98 misschien heb ik het gemist, maar is er ook een puntenreductie als je dit met een land doet die bij voorbaat al vrij hoog staat? 

Zou het wel zo eerlijk vinden: ik sta op dit moment 2e met Portugal, nog wel een straat lengte achter de rest, maar het is toch best gek dat ik daarmee evenveel punten krijgen als Thomas met San Marino, bij wijze van? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

26 minuten geleden zei Elsjorro1990:

@19CH98 misschien heb ik het gemist, maar is er ook een puntenreductie als je dit met een land doet die bij voorbaat al vrij hoog staat? 

Zou het wel zo eerlijk vinden: ik sta op dit moment 2e met Portugal, nog wel een straat lengte achter de rest, maar het is toch best gek dat ik daarmee evenveel punten krijgen als Thomas met San Marino, bij wijze van? 

Jazeker, er zal spoedig een nieuwe puntentelling komen. Het ging er inderdaad om dat je dit doet met een klein land. Wij beraden ons nog op vervolgstappen :DW:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 46: De voorrondes

Tre Fiori

Tre Fiori stroomt in de Europa League in. Tre Fiori hoeft geen voorrondes te spelen, ze gaan meteen naar de groepsfase

Tre Penne

ec715a21dfc3ec38f9baa88433d5c51b.png

Op Tre Penne staat geen druk. Ze moeten spelen tegen Sporting CP en dat kon wel wat makkelijker. Dat bleek ook wel want Tre Penne verloor 2 keer. Niet eens zo geheel kansloos maar ze verloren wel. Daardoor gaat Tre Penne naar de Europa League

Pennarossa

d0f34d0e7b44fc8cff53b5917ec6b688.png

Pennarossa was de verrassing in de voorrondes dit seizoen. Zelf ben ik er niet blij mee want ik wil natuurlijk het liefst de top 5 in Europa hebben. Clubs als Juvenes Dogana, Cailungo en Virtus hebben het niet gehaald. In de eerste rondes was Pennarossa nog een geplaatst team wat ook wel te zien is aan de tegenstanders. NSI uit de Faeröer Eilanden en OFI uit Griekenland. Ten opzichte van San Marino is Griekenland niet zo goed. Pennarossa kwam dan ook beide voorrondes door. Maar dan krijg je in de laatste ronde een ongeplaatste status en dan kun je zomaar tegen AS Monaco moeten spelen. Zoals verwacht waren die wel een maatje te groot en gaat Pennarossa dus niet naar de groepsfase

San Giovanni

e32b4698a67541719eb78bfdfb7031fa.png

Wie is dan wel die 5e club in Europa? Dat is San Giovanni en daar was ik heel blij mee. San Giovanni is een behoorlijk goed team. Waar ik niet blij mee was, was met de loting. Ze moeten tegen Fenerbahce en dat is een zware tegenstander. Toch won San Giovanni zowaar 2 keer, zowel in eigen huis als in Turkije en dat is natuurlijk razend knap. Daarmee hebben we dit seizoen toch nog 4 clubs in Europa

Lotingen

Folgore

24643a67a9fb4ebd04c3207865ccb9f6.png

We hebben eigenlijk vrij eenvoudig geloot. Paris Saint-Germain is de grootste club maar zo goed zijn die nou ook weer niet. Dinamo Zagreb en Celtic mogen al helemaal geen probleem zijn. Ik neem met niets minder genoegen dan groepswinst in deze groep en eigenlijk wil ik ook minimaal 16 punten

Tre Fiori

d9a469a6d2aa8ef7763753b59aa89cb5.png

Tre Fiori heeft het wat minder goed getroffen. Ze zullen sowieso 2x moeten winnen van Slovan Bratislava als ze iets willen in de groep. Ik verwacht dan ook wel dat ze minimaal 3e worden. Atalanta en Alaves zullen normaliter een stuk beter zijn hoewel het wel moeilijk in te schatten is hoe goed Alaves uit Spanje nou is. Ze zullen niet voor niks in de Europa League zitten denk ik dan maar

Tre Penne

09b51f5ac20f84047e8ab44185eb7062.png

Tre Penne treft het al iets beter. Alle 3 de tegenstanders lijken mij namelijk te verslaan. Ik mag toch wel verwachten dat Tre Penne sowieso 3e gaat worden in deze groep. Echter zal het mij ook niet verbazen als ze door gaan in de Europa League. Ik ben erg benieuwd en ik zie Tre Penne wel de nodige punten pakken

San Giovanni

2f78f6cbcca9627265cf1132fd746484.png

Dan naar de club in de Conference League. Deze loting is belangrijk want doorgaans zitten hier wat makkelijkere tegenstanders en zullen veel punten te pakken moeten zijn. Deze groep is ook wel echt een Conference League groep met derderangs tegenstanders. Klinkt misschien denigrerend maar San Giovanni moet in deze groep gewoon door. Als ze niet door gaan hebben ze gefaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 46: De groepsfase

Folgore

f43065aab9cdd39fb571b04fc8c4ae18.png

Ik wilde minimaal 16 punten en dat is gelukt. Het begon al meteen goed met een 0-1 overwinning tegen PSG. De moeilijkste wedstrijd was al gewonnen. Het gelijke spel was in eigen huis tegen PSG. Celtic en Dinamo waren zoals verwacht geen enkel probleem. Uiteindelijk ben ik nog ontevreden over dat gelijke spelletje in eigen huis. We hadden met 18 punten deze groep uit gemoeten

Tre Fiori

9be1ad9fd1c3cd97353c9ddf9ed17a4e.png

Ik zei al dat Tre Fiori 2 keer moest winnen van Slovan Bratislava? Helaas speelden ze in Slowakije 1-1 gelijk. Wel werd er gewonnen thuis van Alaves. Het was genoeg om 3e te worden en daarmee gaan ze verder naar de Conference League, ook helemaal prima

Tre Penne

e6e0ceed2a7fdce0babd29f15fd46885.png

Van Tre Penne verwachtte ik wel wat in deze groep en ze hebben het niet slecht gedaan met 8 punten. Ze winnen 2 keer van Shamrock Rovers en de 3e plaats is nooit in gevaar geweest. Op onderling resultaat legt Tre Penne het af tegen Dinamo Kiev en daarmee gaan ze niet verder in de Europa League maar in de Conference League. En dat is ook helemaal prima

San Giovanni

8c861e9bf3d9936f77c2f37467c407ea.png

Ik had een grote mond over deze groep maar het ging toch een heel stuk moeizamer dan je zou verwachten. Het was een groep die heel dicht bij elkaar zat. De eerste 4 wedstrijden werden allemaal gelijk gespeeld maar er werd in deze groep sowieso heel veel gelijk gespeeld. Een overwinning is dan huge. En dat deed San Giovanni. De laatste 2 wedstrijden wonnen ze van Ferencvaros (thuis) en FC Sion (uit). Dat maakt dat ze groepswinnaar worden

Coëfficiëntenlijst

Helaas ben ik vergeten een screen te maken

Lotingen

Folgore - Arsenal

Tre Fiori - FC Sion

Tre Penne - Estrela De Amadora

*San Giovanni heeft een bye

Belangrijke lotingen. Tre Fiori speelt tegen FC Sion en die moeten te verslaan zijn, San Giovanni won er immers ook van. Tre Penne speelt tegen het Portugese Estrela De Amadora. Een directe clash tussen San Marino en Portugal. Het is heel belangrijk dat Tre Penne deze wint

60a207ed4b6ef94c7c107be7942b8341.png

Het is een flinke strijd dit jaar. Maar wij hebben zowaar een voordeel ten opzichte van de andere landen. Wij hebben 4 clubs in Europa daar waar België en Frankrijk er maar 3 hebben. Portugal heb ik overigens niet op de lijst staan, zij lopen nu nog te ver voor. We hebben ook nog eens gunstige lotingen bij dus dit is de kans om een flinke slag te slaan op de coëfficiëntenlijst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 46: De knock-outfase

Folgore

6308cefdd308275c7be1d693f39bf050.png

We gingen weer naar Engeland, jeej. Arsenal was de tegenstander. Normaliter moeten we deze winnen maar Engelse clubs zijn nooit te onderschatten. In Engeland was het een saaie wedstrijd met weinig kansen. Een strafschop zorgde dan ook voor het enige doelpunt in deze wedstrijd. Obregon faalde niet en zo wonnen we 0-1. In eigen huis hebben we het initiatief maar we creëren moeizaam kansen. Het bleef dan ook lang 0-0 en dan kan 1 counter van Arsenal al fataal zijn. Zo ver kwam het niet. Na een uur spelen kwam daar dan eindelijk de 1-0. Daarmee leek het wel in de tas want Arsenal creëerde gewoon niets. In de slotfase maken we 2-0 en zo halen we het maximale er uit voor de coëfficiënten punten

Tre Fiori

c17490421b125435bc1e562563d41c94.png

Tre Fiori dus tegen FC Sion. San Giovanni won er ook al van dus ik verwachtte niets minder dan plaatsing voor de volgende ronde. Dat lukte. In eigen huis werd er met 2-0 gewonnen. In Zwitserland heeft Tre Fiori het wel lastig maar ze komen na een uur spelen wel op 0-1. Daarmee lijkt het gespeeld maar in de 79e minuut werd het nog wel 1-1. Nog even billenknijpen maar het lukte, Tre Fiori gaat door

ea3595fbbb2d9e18a43d874a5343c5ce.png

Daarna moet Tre Fiori spelen tegen Bayer Leverkusen. End of the road, dacht ik al wel. Maar Tre Fiori verbaast vriend en vijand door 2 keer te winnen van de Duitsers! Tre Fiori kon de Duitsers goed partij geven en was wel wat minder maar niet eens zo veel minder. Bij Leverkusen komen ze zelfs 0-1 voor maar zoals wel vaker komt de tegenstander terug tot 1-1. Dan kan er nog van alles gebeuren. Tre Fiori scoort in blessuretijd en neemt daarmee voor San Marino de volle buit mee. En ook niet onbelangrijk, gaan door naar de kwartfinale

Tre Penne

449c55fea78141ce668c7335cd7219fe.png

Deze is de belangrijkste, een wedstrijd tegen een club uit directe concurrent Portugal. In eigen huis vermorzelt Tre Penne de tegenstander met maar liefst 7-0. Een gigantische uitslag. Na een half uur spelen stond er al 6-0 op het scorebord. Geen centje pijn dus. In Portugal wordt er wel verloren en dat is erg zonde maar Tre Penne gaat natuurlijk wel overtuigend door

cca71840facf7c9af46adf12ba852bf0.png

In de volgende ronde spelen ze tegen het Belgische Charlerloi, jawel, wederom een directe concurrent. Weer een belangrijke wedstrijd. In San Marino was het een geweldige wedstrijd voor de neutrale kijker want er waren veel kansen. Wel stond Tre Penne na 85 minuten 0-2 achter. In de slotfase bewerkstelligt Tre Penne een comeback en het eindigt in 2-2. Ook in België is het een wedstrijd met veel kansen over en weer. Tre Penne komt zelfs 0-1 voor. Helaas werd het in de 86e minuut 1-1. De wedstrijd ging naar verlenging. In de verlenging pakt Tre Penne rood en daarmee schiet het zichzelf behoorlijk in de voet. Dan valt er ook nog een tegengoal en is het klaar. Tre Penne haalt het net niet

San Giovanni

560ee847d81b0bd8e7b13b5efd55b21a.png

Maar we zijn nog niet klaar met deze update, wat een luxe. We hebben ook nog San Giovanni actief, ook in de Conference League. San Giovanni werd groepswinnaar en mocht de 1e knock-out ronde overslaan. Ze gaan spelen tegen Levante, wederom een ploeg die moeilijk in te schatten is. We gaan het zien. De eerste wedstrijd was in Spanje. Levante was in eigen huis veel beter. Toch was het pas in de 89e minuut dat de Spaanse ploeg won. Alles nog om voor te spelen in San Marino. In San Marino is alles al veel meer in evenwicht. Het was spannend en toen San Giovanni op 1-0 kwam al helemaal. Vlak voor rust wordt het zelfs 2-0. San Giovanni kan het niet volhouden en Levante komt terug. Ook deze wedstrijd ging naar verlengingen. Het is nog steeds een wedstrijd die beide kanten op kan maar helaas is het Levante dat scoort in de verlenging. Ook San Giovanni redt het net niet

977c2b9ff95760ac46ddfaf236ea1005.png

Dan de andere uitslagen. Nederland heeft het moeilijk, 3 clubs er uit in de 1e knock-out ronde. Dat geeft een flinke knauw en kan wel eens grote gevolgen hebben voor ons kikkerlandje. Daarover later meer op de coëfficiëntenlijst. Alleen FC Groningen is over en dat is alleen omdat ze sowieso al door gingen. België blijft doordenderen. België zijn we nu wel definitief kwijt. Frankrijk kunnen we nog wel in de gaten houden maar het is best aannemelijk dat Monaco en Marseille ver gaan komen in Europa

f8d9c168b71a844b95be3b5deafb67d7.png

Dat laatste wordt hier maar eens bevestigd, AS Monaco en Marseille zijn beide door. Ook bij België gaan er 2 door. Ik heb ze nog wel op de lijst staan maar België kunnen we voorlopig vergeten. FC Groningen wint wel van Molde en gaat door, we zijn nog niet helemaal van Nederland af. Verder hebben wij ook 2 clubs in de kwartfinale. We doen dus goede zaken dit jaar

Coëfficiënten

d24b624f2d8e967a811229fef0aa2b50.png

Ik kan mij voorstellen dat jullie nu heel nieuwsgierig zijn naar de stand op de coëfficiëntenlijst. En daar valt wat op. We zijn Nederland voorbij gestreefd! Jazeker. En met 2 tegen 1 is het aannemelijk dat we Nederland ook voorbij blijven. Tenzij FC Groningen verrast en heel ver komt. Kijkend naar boven is België gewoon heel ver weg, sterker nog. Die gaan de 4e plek pakken en dus 4 clubs in de Champions League krijgen. Duitsland en Frankrijk zijn nog wel in het vizier. Misschien niet voor dit seizoen maar zeker wel voor aankomend seizoen. De weg omhoog is in ieder geval nog steeds ingezet

Lotingen kwartfinale

8a392a8f0b0ff5fffb1ed821a5f9e929.png

2 clubs in de Europa, dat is luxe. Weer staat er een enorme clash op het programma. San Marino tegen Frankrijk, Tre Fiori tegen AS Monaco. Ik verwacht het niet maar als Tre Fiori deze wint en wij gaan ook door kunnen we de pijlen wel eens gaan richten op Frankrijk. Laten we eerst maar eens kijken of Tre Fiori kan winnen van Monaco. FC Groningen speelt overigens tegen Levante. En wie weet wordt Marseille nog uitgeschakeld maar ik verwacht dat eerlijk gezegd niet.  

Ik vergeet het bijna te zeggen, zelf gaan wij weer naar Engeland. Ditmaal is Chelsea de tegenstander

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 46: De kwartfinale

Folgore

bb71723437ce76ba6921a5b3b708703f.png

Ik zeg je eerlijk, de Engelse tegenstanders komen mij nu wel mijn strot uit. Toch winnen we er doorgaans over 2 wedstrijden van dus dat biedt wel houvast. Maar in de uitwedstrijd hebben we het wel altijd moeilijk, zo nu ook. In Engeland gebeurde er in eerste instantie niet veel maar het venijn zat hem zeker in de staart. Na 87 minuten staat het namelijk 1-1, op dat moment een terechte uitslag. Maar Chelsea maakte in de 88e minuut 2-1. Ja kak. Maar het venijn staat zit dus in de staart want we maken nog 2-2 in blessuretijd. Daar bleef het niet bij. In de 90+3e minuut krijgen we ook nog eens een penalty. Daarmee winnen we zelfs. Dat moet pijn doen bij Chelsea. In eigen huis komen we na 4 minuten al 1-0 voor. Dan kunnen we lekker gaan verdedigen en dat kunnen we goed. Chelsea creëerde vrij weinig en in blessuretijd werd het ook nog eens 2-0. We winnen 2x en pakken dus wederom de volle buit!

Tre Fiori

c98145cdc85cbcbd90418662988075e3.png

Tre Fiori is er ook nog, zij speelden tegen AS Monaco. Een moeilijke tegenstander maar ze hebben Bayer Leverkusen ook al verslagen dus wie weet. In Frankrijk deed Tre Fiori het helemaal niet onaardig en er waren weinig kansen te noteren. Onze landgenoten kwamen 1-0 achter maar Tre Fiori kwam knap terug en het bleef bij 1-1. In San Marino is Monaco eigenlijk veel beter maar ze gaan heel slordig met de kansen om. Niet Monaco maar Tre Fiori kwam op een 1-0 voorsprong. Een verrassing leek in de maak maar Monaco kwam terug en terecht ook. Na 90 minuten was het 1-1 en we gaan naar verlengingen. Die zijn ons doorgaans niet goed gezind, kijk maar naar de vorige update. Maar deze keer eindelijk wel. Tre Fiori scoort na 93 minuten. Monaco moet meer risico nemen maar dat pakt voor de Fransen verkeerd uit. Tre Fiori scoorde nog een keer. Ze gingen effectief met de kansen om. Zo gaat Tre Fiori naar de halve finale van de Conference League. Ook schakelen ze nog eens een directe concurrent uit.

9a3ba21118f7c6e1aefa52a0872b2918.png

FC Groningen ligt er uit! Levante was te sterk. Daarmee zijn wij nu Nederland definitief voorbij. Tre Fiori wint van AS Monaco maar helaas gaat Marseille wel door. Ik heb hier een verrassing in de maak. Duitsland staat er nu bij. Waarom is dat? Nou dat ga ik je laten zien, het is iets waar ik totaal geen rekening mee heb gehouden

Coëfficiënten

ccbf3c85e872c5239ac124346a4b2137.png

Ons seizoen is fenomenaal, 13,700 punten EN wij en Tre Fiori nog actief. Nederland zijn we definitief voorbij. Maar kijk eens naar Duitsland. Zonder het door te hebben heeft Duitsland een relatief slecht jaar en iedereen is al uitgeschakeld. Tot mijn eigen grote verbazing hebben wij meer punten dan Duitsland. Jaja, San Marino is groter dan Duitsland. Laat dat maar even binnen dringen. Ook is het gat met Frankrijk steeds kleiner aan het worden en ook Portugal is een land om in de gaten te houden. We halen volgend seizoen 5,5 punten op ze in. Dit jaar gaan we sowieso 2 plaatsen stijgen en we laten Nederland en Duitsland onder ons. Volgend seizoen kan ook heel interessant worden

Halve finale

Folgore

d08b4e531f451868401c89096a46bdde.png

Weer spelen wij tegen Inter in de halve finale net zoals vorig seizoen. Toen gingen we onderuit op penalty's. Ik durf wel te stellen dat wij en Inter op dit moment de 2 beste ploegen van Europa zijn. Dan kan het alle kanten op natuurlijk. In Italië speelden we echt zo'n slechte eerste helft dat het waterflesje er zelfs aan te pas kwam. De spelers reageerden goed, 2 minuten in de tweede helft maken we de aansluitingstreffer. Maar dan zitten we weer te slapen en het is meteen 3-1. Er moest een tandje bij en gelukkig kwamen we ook steeds beter in de wedstrijd. 5 minuten voor tijd maken we 3-2 en het verschil is weer klein. Helaas konden we net niet dat kleine beetje doordrukken maar in eigen huis is dit nog wel recht te trekken. Beide ploegen waren weer in evenwicht. Toch kwam Inter weer op voorsprong en moesten wij weer in de achtervolging. We laten ons niet zomaar uit het veld slaan en na een uur spelen maken we gelijk. Dan zetten we alles op alles om er een verlenging uit te slepen en dat lukt. In de verlenging wordt er nog een keer gescoord. Helaas niet door ons, Inter maakt 2-2. Op dat moment voelde ik de bui al hangen, mijn spelers waren helemaal op. Het valt helaas niet onze kant op en we zijn uitgeschakeld

Tre Fiori

d8c48d0885f6fc9d597d54929a5a5dad.png

Ik weet het allemaal niet meer met Tre Fiori. Ze schakelen zo even Leverkusen en AS Monaco uit. Dan moet Levante geen probleem zijn maar vaak zijn dat juist de wedstrijden die je dan verliest. Tre Fiori niet, onze landgenoten denderen door. Levante wordt in eigen huis met 3-0 opzij gezet en Tre Fiori kan de finale ruiken. Levante probeerde het wel in Spanje maar kon niet scoren. Zo gaat Tre Fiori soeverein door en voor het eerst zit een andere San Marinese club in een Europese finale

92397304552dc52915f1c8ad13d7319f.png

Marseille is overigens nu ook uitgeschakeld, Spurs was te sterk

Conference League finale Tre Fiori

647f690ab1c7512a5b792df59bc0422b.png

Tre Fiori in de finale van de Conference League, dat had ik nu nog niet verwacht. Als je kijkt naar de eindstand zou je het niet denken maar er gebeurde wel het een en ander in deze wedstrijd. Laten we wel vooropstellen dat Udinese veel beter was in deze wedstrijd. Ze komen dan ook terecht 0-1 voor. Udinese creëert kansen maar gaat er wel slordig mee om. Tre Fiori lijkt tegen de verhoudingen in op gelijke hoogte te komen maar helaas, de VAR keurt hem af. Zo zuur, dat was wat geweest met 10 man. Maar Udinese is de winnaar en daar was niks op af te dingen

Coëfficiëntenlijst

5ae74ae703b1eb34497448dd3f7e7de6.png

Dat maakt dit de eindstand, we zijn Duitsland en Nederland voorbij gestreefd en staan weer 7e. Volgend seizoen wordt zeer interessant want we kunnen nog verder stijgen. Aan de start van aankomend seizoen staan we zelf virtueel 5e en het verschil met België is klein. Als we weer een goed jaar draaien is er veel mogelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 47: De voorrondes

Tre Penne

23f6d0af836b7ca0013789596ff7dc15.png

Tre Penne kreeg meteen Borussia Dortmund voor de kiezen in de kwalificatieronde van de Champions League. Zoals verwacht was Dortmund gewoon veel te sterk. In eigen huis konden ze ook niet winnen helaas. 2x verlies en geen punten in het laatje. Wel door naar de Europa League

San Giovanni

b6441d892b09e4047bf77664d09e7b54.png

San Giovanni speelde in hun kwalificatieronde voor de Europa League tegen Besiktas. Als San Giovanni had verloren had ik het niet eens erg gevonden. Maar San Giovanni won van Besiktas en gaat daardoor naar de groepsfase van de Europa League. Dat San Giovanni van Besiktas kan winnen zegt wel iets over de sterkte van de andere San Marinese clubs

Fiorentino

a547c82a57e5b82228c33474a9360215.png

Bah, Fiorentino ging naar de voorrondes van de Conference League. Zij hebben daar niets te zoeken maar de nummer 12 (!) van afgelopen seizoen kan schijnbaar via de play-offs alsnog Europees voetbal halen. Fiorentino deed het veel beter dan ik had verwacht. Ze wonnen van Glentoran en wonnen daarna zelf uit bij Brondby. Vervolgens verkloten ze het enorm en gaan ze in eigen huis met 0-3 onderuit. Fiorentino is toch wel verder gekomen dan ik dacht

Cailungo

768d26b375a07016ccf31157554d649f.png

Dus is het heel belangrijk dat Cailungo zich wel plaatst voor de Conference League. Maar je ziet het, Cailungo stelde gigantisch teleur. Van het IJslandse FH werd niet gewonnen en dat is echt schandalig gewoon. Daarmee dit jaar slechts 3 clubs Europa

Tre Fiori

Tre Fiori haalde afgelopen seizoen nog de finale van de Conference League. Ik hoopte eigenlijk dat ze die zouden winnen want dan ging Tre Fiori Europa in. In de competitie hebben ze het niet gered. Ze lootten tegen Tre Penne. Erg ongelukkig want Tre Fiori en Tre Penne zijn nu de 2e en 3e ploeg van San Marino. Dat die 2 tegen elkaar moesten was erg vervelend. Geen Europees voetbal voor Tre Fiori dus en dat is een groot gemis. Uitgerekend nu we stappen kunnen maken richting de 5e plaats

Lotingen

Folgore

be8309cf12b3b97ab6b18247220c885f.png

Eigenlijk een eenvoudige loting voor ons. Manchester City is zoals vanzelfsprekend niet makkelijk maar tegen Rangers en Basel mogen we echt niet in de problemen komen. In zo'n groep is minimaal 16 punten wel een vereiste. Dit seizoen al helemaal want we hebben maar 3 clubs actief in Europa

Tre Penne

6619c5cdffc3f2072eed74389cb30b41.png

Tre Penne heeft voor Europa League begrippen echt fantastisch geloot. PSV is een zware maar tegen Ararat-Armenia en Linfield mogen ze toch wel winnen. Tre Penne moet 3e worden in deze groep om te overwinteren en als dat niet gebeurt eet ik echt mijn schoen op

San Giovanni

502b5522697ee19598c69cb7740bb7f6.png

San Giovanni heeft het wel een stuk zwaarder getroffen maar ze staan dan ook lager op de club coëfficiëntenlijst. De derde plek is voldoende in deze groep en laten we hopen dat dat San Giovanni in ieder geval lukt. Toch kunnen ze tegen Rode Ster best winnen en van Maribor al helemaal. Ik hoop toch echt dat San Giovanni tenminste 3e wordt in deze groep

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 47: De groepsfase

Folgore

0daefbd15cf9076f3e97c2f7b5eee9fa.png

De groep ging precies zoals je had verwacht. Wij en City waren toch wel een klasse beter ten opzichte van Basel en Rangers. Wij eindigen de groep met 16 punten. Thuis wonnen we van City maar uit speelden we helaas 1-1 gelijk. We stonden 0-1 voor maar in de 80e minuut kregen we een blessure terwijl we al 3x hadden gewisseld. Met 10 man kregen we in de 90e minuut nog de gelijkmaker om de oren. Jammer, anders waren we met 18 punten deze groep uit gekomen

Tre Penne

a129fa8d2630ba51684bab5da8c51107.png

Ook Tre Penne heeft een goede groepsfase gespeeld. Zoals verwacht waren Linfield en Ararat te zwak voor deze groep. Wel speelde Tre Penne gelijk thuis tegen Ararat en dat mag echt niet, zeker niet nu alle punten tellen. Van PSV werd ook nog eens 2 keer verloren. Wel gaat Tre Penne met 10 punten door naar de volgende ronde dus dat is prima

San Giovanni

36e9de9bd2164a77695ad00d76861e23.png

San Giovanni had een zwaardere groep en met de 3e plek voor hun zou ik al tevreden zijn. Gelukkig was Maribor de vreemde eend en haalde de Sloveense club slechts 2 punten. San Giovanni kon het niet bolwerken tegen Rode Ster en gaat daardoor verder in de Conference League. In de laatste wedstrijd speelde San Giovanni nog wel gelijk tegen Sevilla

Coëfficiënten

88808720101f8f2a1e39f1f052df5bd4.png

Het wordt echt razend spannend in de rest van dit seizoen en waarschijnlijk volgend seizoen ook nog. Er zit weinig tussen tussen de nummer 4 en 9. En wij doen ook zeker mee. Zoals het er nu voorstaat staan we virtueel 5e met een kleine achterstand op België dat 4e staat. Naar onder kijkend moeten we Nederland en Duitsland ook even in de gaten houden. Zelf hebben we niet ons beste jaar en dat komt echt puur doordat we geen club hadden in de Conference League. Als we daar nou onze 4e club hadden. Het wordt dus heel spannend en gelukkig hebben we alle 3 overwinterd. Maar we hebben meer nodig, we moeten alle 3 echt de volgende ronde overleven

Lotingen

Folgore - Real Madrid

San Giovanni - Konyaspor

Tre Penne - Celtic

Geen slechte lotingen voor San Giovanni en Tre Penne. Die voor ons had wel wat lichter gekund maar we hebben al meerdere keren bewezen dat we Real Madrid aan kunnen. San Giovanni is op papier beter dan Konyaspor dus die moeten echt winnen. Tre Penne en Celtic zijn waardig aan elkaar, dat zal 50/50 worden. Hopelijk valt het onze kant op en kunnen we meespelen om de 4e plaats

f9c5a3ab81126d56d56c4fd39fda6543.png

Te veel clubs voor 1 pagina dus ik begin bij de landen boven ons. Met slechts 3 ploegen hebben we wel een behoorlijke handicap ten opzichte van Portugal en Frankrijk. We moeten hopen op snelle uitschakeling daar. België heeft er net zoals ons nog maar 3 in zitten en ze hebben allebei moeilijke lotingen. België inhalen kan wel eens meer zijn dan een utopie. Verder valt er nog niet veel van te zeggen. We gaan de knock-out fase gewoon in en zien dan wel hoe we er daarna voor staan

0ba56d602c959233430e298b56eb6ca9.png

Kijkend naar onder hebben deze 2 landen ook nog maar 3 clubs in Europa. Dortmund speelt tegen Liverpool dus laten we hopen dat Liverpool ons een dienst kan bewijzen. De andere 2 clubs zie ik wel door gaan. Helemaal prima, als bij ons ook maar minimaal 2 van de 3 clubs door gaan. Nederland heeft een enkele club in de 1e knock-out ronde dus ze kunnen daar ook geen punten pakken. Dat is een voordeel. Alles bij elkaar moet het denk ik te doen zijn om Nederland en Duitsland achter ons te kunnen houden. Dan hoeven we ons alleen nog maar te concentreren op de landen boven ons

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Beetje vroeg maar ik plaats de volgende update gewoon al

Seizoen 47: De knock-out rondes

Folgore

0be16b9108f7428ea12060e41aed9640.png

Ik begin bij onszelf. We kunnen wel kijken naar de andere clubs maar het begint natuurlijk bij onszelf. Real Madrid is niet per se een lekkere loting. Maar misschien heb ik Real Madrid een beetje overschat. We waren heer en meester in Bernabeu. Slechts 1 schot op doel en een xG van 0,27. Zelf scoorden we ook nog 2 keer. In de thuiswedstrijd was er wel even een schrikmoment. Real Madrid kwam namelijk na 7 minuten 0-1 voor. Gelukkig maken we een minuut later alweer de 1-1. Maar het bleef daar niet bij, de 2-1 viel ook snel en de stand was snel omgedraaid. Real speelde wel iets beter in deze wedstrijd maar na de 2-1 heb ik niet het idee gehad dat we in de problemen kwamen. Real probeerde het wel maar was niet goed genoeg. In de slotfase maken we er ook nog eens 3-1 van. 2x winst en dat is gewoon cruciaal in deze fase

Tre Penne

3a63c2fad67b679d50b9340d8cc0f7d6.png

Na onze overwinning mogen we naar de andere clubs kijken. Ook zij moeten goed presteren als we omhoog willen. Tre Penne speelt in de 1e knock-out ronde tegen Celtic. Een 50/50 strijd die Tre Penne won en daar ben ik natuurlijk heel blij mee. In de 2e knock-out ronde spelen ze tegen Lyon. Een rechtstreeks duel tussen San Marino en Frankrijk. Tre Penne is al best ver maar zo ver als Lyon zijn ze helaas nog niet. Er werd 2x verloren, wel nipt. Maar ik had op 1 gelijkspel gehoopt, alleen hiermee al loopt Frankrijk een volle punt in (inclusief het bonuspunt)

San Giovanni

c2ffed9f70c93f0621c34e65b7383b59.png

San Giovanni speelt een treetje lager en dat is te zien aan de tegenstanders. In de 1e knock-out ronde speelden ze tegen Konyaspor. Als je beide teams naast elkaar legt moet San Giovanni winnen. In eigen huis kwamen ze niet verder dan 1-1 en dat was erg teleurstellend. Gelukkig maken ze dat goed in Turkije. Slechts 0-1 in de 90+2e minuut maar wel een terechte overwinning. San Giovanni gaat door en speelt dan tegen Aberdeen. Ook een tegenstander die prima te doen is. In eigen huis is San Giovanni veel beter maar ze gaan slordig om met de kansen. Ze winnen wel maar slechts met 1-0 daar waar het meer had moeten zijn. In Schotland is Aberdeen weer beter. Toch komt San Giovanni tegen de verhoudingen in op een 0-1 voorsprong maar de spanning was zeker niet weg. Aberdeen komt langszij. De Schotten moeten dan alles op alles zetten om een verlenging af te dingen maar het lukt ze niet. San Giovanni scoort in blessuretijd de 1-2 en pakt ook nog eens de volle buit voor ons!

5d0d43c727d9cb0de06f9295d1953b04.png

Veel landen waar we mee concurreren en het is moeilijk om hier orde in te vinden. Zijn er dingen die opvallen? België is al 2 clubs kwijt en heeft er nog 1, die lijken de 4e plaats kwijt te gaan raken. Ook Portugal maakt een flinke pas op de plaats, van de 4 clubs is alleen Benfica nog over, ook nog eens heel moeizaam. Frankrijk doet het net zoals ons heel goed

5b03ecbe2db582ddeab24c6a736eba35.png

Dan de 2 landen onder ons. Nederland was in deze ronde niet actief en in Duitsland ging iedereen door. We zijn dus waarschijnlijk nog niet van deze 2 landen af

c3f2c986be4c1c7ecd8f716dbc7234b2.png

Klein foutje in de screen. Benfica won niet maar verloor van Arsenal, ik heb de kleuren verkeerd om. Maar Portugal is dus uitgeschakeld. De strijd met Frankrijk is nu 2 tegen 2, wel zo eerlijk toch?

e0a70ebac3b4c320e78349798a84ac93.png

Ook Nederland is uitgeschakeld. Feyenoord, PSV en FC Groningen vonden allemaal hun Waterloo. Vooral FC Groningen moet zich achter de oren krabben. Uit 1-4 winnen bij Dinamo Zagreb om vervolgens met 1-5 in eigen huis ten onder te gaan. Hoe dan?! Goed nieuws voor ons, Nederland blijft achter ons. Duitsland moeten we misschien nog wel voor vrezen

Coëfficiënten

d76077290cc5561180ffc06d53b9386b.png

Niet schrikken maar we staan virtueel 4e. Ja het is echt waar!!! Als we dit vasthouden gaan er 4 clubs rechtstreeks naar de groepsronde van de Champions League. Zo ver is het nog niet maar het verschil met de andere landen is groot. We staan echt op pole position om die 4e plaats te pakken en dat ook nog met 2 clubs actief. Dit jaar MOET het gebeuren!!

c9bba87a9b46d68ba0769b01dbf0b28f.png

Portugal en Nederland zijn uitgeschakeld. België heeft nog maar 1 club over. De focus moet vooral naar Frankrijk en Duitsland. De Franse ploegen hebben nog lastige lotingen maar de 3 Duitse clubs zouden alle 3 wel eens door kunnen. Gelukkig is het verschil met Duitsland nog steeds groot. Daar zitten nog 3 punten tussen, dat is een flinke marge

Wij gaan spelen tegen de Spurs en San Giovanni gaat spelen tegen Slavia Praag. En eerlijk? Slavia Praag lijkt een club waar San Giovanni ook best van kan winnen. Wat ik wel zeker weet is dat wij favoriet zijn tegen de Spurs. Dat moeten we waar maken, doen we dat dan zijn we er misschien al

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga de volgende update ook alvast plaatsen. In het FM café heb ik dit eigenlijk al weggegeven maar nu even officieel maken :D 

Seizoen 47: Het vervolg

Tijdens het maken van deze update klikte ik per ongeluk ergens verkeerd op (Iets persoonlijks, ik heb soms last van bepaalde tics. Met een muis in mijn hand klik ik wel eens per ongeluk op iets verkeerds). Update kwijt en de screens ook al. Deze update lijkt dus wat afgeraffeld en dat is die eigenlijk ook. Excuses alvast hier voor

Folgore

a715d3e921999e985f0e6c4119c7f936.png

We beginnen bij onszelf. Als eerste speelden we tegen Spurs en eerlijk gezegd voelde ik wel wat druk. Nu we virtueel 4e staan wil ik die 4e plaats pakken ook. Engelse tegenstanders zijn altijd vervelend. We winnen er wel doorgaans van maar het gaat vaak erg moeizaam. Dat was tegen Spurs niet anders. In eigen huis zijn we echt veel beter maar we creëren erg weinig kansen. Na rust komen we op een 1-0 voorsprong en alles lijkt goed te komen. Niets was minder waar want het werd 3 minuten later alweer 1-1. Ondanks een xG van 2,45 scoren we maar 1 keer. Dat mogen we onszelf aanrekenen. In Engeland was het al een heel andere wedstrijd en we waren gelijkwaardig aan elkaar. Ook hier kwamen we 0-1 voor maar lukt het ons niet om dat vast te houden. De 1-1 daar was ook wel terecht. De wedstrijd moest beslist worden op penalty's en godzijdank wonnen we die. We doen nog mee.

De wedstrijd tegen Dortmund is er 1 tegen een directe concurrent. Winnen en we maken hele grote kans om de 4e plaats te houden. Ik houd nog even achter wat San Giovanni gedaan heeft. De eerste wedstrijd was in Duitsland en we waren daar rete effectief. Uit een corner scoren we de 0-1. Wel heel vies maar die telt wel natuurlijk. Vlak na rust scoren we 0-2 en we zitten op rozen. We verdedigden uitstekend, Dortmund kwam er niet aan te pas. In de slotfase maken we zelfs 0-3 en de buit lijkt wel binnen. Thuis komen we na 6 minuten 1-0 voor en wij hebben gedaan wat we moesten doen. Het was absoluut geen wedstrijd voor de neutrale kijker. Er gebeurde vrijwel niets en dat is in ons voordeel. De 1-0 wordt dan makkelijk vast gehouden en we pakken de volle buit. Een directe concurrent zo uitschakelen betekent al 1 punt uitloop op de verliezende partij. De 4e plaats kan ons bijna niet meer ontgaan

San Giovanni

23f2b96402e9b9fe942151945f284a85.png

Maar we zijn niet alleen. Ook San Giovanni doet nog mee en in de kwartfinale speelden ze tegen Slavia Praag. En dat is een tegenstander die te verslaan is. De eerste wedstrijd was in Tsjechië. De wedstrijd begon niet goed want na 4 minuten staan onze landgenoten al 1-0 achter. San Giovanni toont echter veerkracht en in de 9e minuut is het alweer 1-1. Na 17 minuten draait San Giovanni de stand helemaal om en maakt het 1-2. In de rust staat het zelfs 1-3. Slavia Praag doet er dan logischerwijs een schepje bovenop. Toch houdt San Giovanni stand en wint het met 1-3. In de thuiswedstrijd moet San Giovanni dat dan afmaken. Het is een wedstrijd met weinig hoogtepunten en dat is natuurlijk in het voordeel van San Giovanni. De tijd tikt verder en verder en het bleef bij 0-0. San Giovanni dus door naar de halve finale

Daar spelen ze tegen Dinamo Zagreb en ook dat kon moeilijker. Ook hier was de eerste wedstrijd uit. Ook hier staat San Giovanni uitstekend zijn mannetje. Wat heet, ze komen 0-1 voor. Helaas lukt het ze niet om dat vast te houden. Beide teams gaan settelen voor 1-1 maar in de absolute slotfase pakt San Giovanni zelfs de volle buit. In eigen huis speelt San Giovanni goed en Dinamo creëert amper kansen. San Giovanni komt niet in de problemen. Ze scoren in de eerste helft 1-0 en de tegenstander was onmachtig. Het resulteert dus in 2x winst en ook de volle buit. Nu is het wel zeker, de 4e plaats voor San Marino op de coëfficiëntenlijst is binnen!!!

Eindstand Coëfficiëntenlijst

5480f9741e0cdeff1091ec707379c0bf.png

De finales zijn nog in het vooruitzicht maar ik heb hier alvast de eindstand op de coëfficiënten. En het is gelukt, het is zelfs ruim gelukt. We zijn 4e geworden. Dat betekent na aankomend seizoen 4 clubs in de groepsfase van de Champions League!! Dat is natuurlijk waar we de afgelopen jaren voor hebben gevoetbald maar nu al 4e worden was niet helemaal in de lijn der verwachtingen. Dat maakt het misschien wel extra mooi. Nu is de vraag of we daar klaar voor zijn. Ik denk het niet hoewel Tre Penne met een gunstige loting heel misschien derde kan worden in een Champions League groep. Het is iets wat we misschien 1 of 2 seizoen vol houden en dan gaan we zeker weer zakken maar de reputatie boost die de competitie en de andere clubs krijgen zullen wel heel lekker zijn en ook weer belangrijk voor de lange termijn. Of zullen we stiekem gaan dromen dat we Spanje voorbij gaan?

Finales

2ddf8f673021508775492f2de91f5424.png

Lotingen kun je het niet echt noemen want er zijn nog maar 2 clubs over in de competities. Wij gaan in de Champions League finale spelen tegen Manchester United en San Giovanni neemt het op tegen Udinese. We hebben ons doel al bereikt, 4e worden op de coëfficiëntenlijst. Kunnen we ook nog beide de finale winnen? Of 1 van beide teams. Of eindigt het in mineur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Einde seizoen 47

Eindstand competitie

8215fa7971421af8e41e9907bd094a6c.png

Ja, jullie dachten nu de finales te gaan zien maar dit seizoen doe ik het iets anders. Hier heb je de eindstand van de competitie. In de reguliere competitie geen problemen, alleen tegen Murata werd gelijk gespeeld. De rest allemaal gewonnen en 20 punten voorsprong op de nummer 2. Maar ik zeg reguliere competitie. Deze ranglijst telt namelijk niet aan het einde want er is een heuse play-off systeem aan het einde van het seizoen en daar moet ik als nummer 1 ook aan mee doen.

Kwartfinale

04c32d162c89de99436ff857db2c343a.png

In de kwartfinale speelden we tegen Domagnano dat als 12e eindigde. Die mag dus ook meedoen aan de play-offs voor Europees voetbal. Van deze save heb ik geen enkele keer de competitie laten zien. Dat is omdat ik elk seizoen kampioen ben geworden, 46 seizoenen lang. Wel een keer een verlening of zelfs strafschoppen in de finale maar eigenlijk altijd gewonnen. Laten we eens kijken naar de wedstrijd tegen Domagnano

7d94eb3c4d0887957478875733fb4088.png

Het was een hele gekke wedstrijd en het is eigenlijk bizar wat er gebeurd is. We kwamen 0-1 voor uit een strafschop en waren zeer dominant zoals altijd. Geen vuiltje aan de lucht. Maar we vergeten er meer te maken. In blessuretijd kwam ons dat duur te staan. Het eerste schot op doel van Domagnano is meteen raak, we moeten een verlenging spelen. Tot overmaat van ramp gaat het tweede schot van Domagnano er ook in in die verlenging. Een ramp lijkt aanstaande. Tegen 9 (!) man hebben we moeite om het doel te vinden. Dit lukte pas in de 120e minuut. Strafschoppen zijn dan nog een uitweg. Helaas verloren we die. Ik zeg wel helaas maar dit is echt een catastrofe! In de kwartfinale er uit betekent namelijk GEEN Europees voetbal!

Bekerfinale

51fff1bc72b9e4ac6f4af269e626946c.png

Maar we hebben nog een uitweg. Namelijk de bekerfinale. Als we die winnen gaan we alsnog de Europa League in. Alles of niets! Ik voelde de druk dan ook behoorlijk. We kwamen snel middels een strafschop 1-0 voor en dat lucht wel op. Niet dat de spanning er al uit was want we bleven weer steken op dat ene doelpunt. Het zal toch niet?! Nee, gelukkig niet. In de 81e minuut komen we 2-0 voor en de buit is binnen. Het seizoen is nog enigszins gered, we gaan in ieder geval de Europa League in

Conference League finale San Giovanni

3bce4e966a16ed872a5eca17858a19d1.png

Voor San Giovanni staat hier iets meer op het spel dan alleen het winnen van de Conference League. Ook San Giovanni heeft zich via de reguliere route niet geplaatst voor Europees voetbal. Ze moeten dus winnen om volgend seizoen ook Europees te spelen. San Giovanni zou ik ook graag in Europa willen zien dus het is extra belangrijk dat ze winnen. San Giovanni deed het niet slecht tegen de andere finalist Udinese. Wel komen ze via een strafschop 1-0 achter en dat in een wedstrijd met eigenlijk weinig hoogtepunten. Toen het 2-0 werd wist je dat het wel eens heel lastig kan gaan worden. Het is verre van een open wedstrijd. Verder gaf San Giovanni weinig weg maar ze moesten wel in de achtervolging. Een doelpunt in de 70e minuut maakte dat ze nog 20 minuten hadden om er een verlenging uit te slepen. Dat lukte helaas niet en San Giovanni verliest

Champions League finale Folgore

db7e3a4a5bae49e2fca9db22fd64f384.png

Maar ook voor ons heeft deze finale een scherp randje. We hebben het vangnet dat de Europa League heet gepakt maar bij het winnen van deze finale kunnen we alsnog Champions League spelen aankomend seizoen. Dan moeten we afrekenen met Manchester United. Ook hier was het een wedstrijd met weinig hoogtepunten. We hadden wel een klein beetje het overwicht maar creëerden niet echt veel. Aanvallend zijn we de vorm een beetje kwijt aan het einde van het seizoen en dat kon niet slechter uit komen. Beide teams creëren gewoon veel te weinig en de penalty's moesten de beslissing brengen. Wederom vallen die niet in mijn voordeel, Manchester United wint de Champions Leauge.

Wij blijven dus met lege handen achter en moeten aankomend seizoen in de Europa League gaan spelen. Tre Penne is kampioen geworden en gaat voor het eerst naar de groepsfase van de Champions League. Virtus verloor de finale in eigen land en gaat dus naar de voorronde van de Champions League

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei MisterX:

image.thumb.png.77047b66a2e426f2592761dc279cf5af.png

Mijn eerste Europese avontuur zit er op. En die van de landen om ons heen vast en zeker ook.

Volgend jaar stijgen we naar plek 40 en mag er dus een extra club naar de conference league voorrondes.

@Thomassje123 Heb jij nog tips hoe andere clubs sneller profclubs worden? 

Hebben geld nodig om prof te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 uur geleden zei Thomassje123:

Hebben geld nodig om prof te worden

Kwestie van geld in die clubs pompen? Of hoe deed jij dat?

Ik merk trouwens wel dat ik na het eerste jaar volledig stil lijk te staan in de ontwikkeling. Ik zit nu in het derde seizoen en ik denk dat dit team ongeveer even goed is als het eerste seizoen. Wel eindelijk prof, maar salarisbudget is zo klein dat ik geen eens iedereen een contract kan geven en dus geen eens ruimte heb om spelers aan te trekken.

Wel nog steeds een tranferbudget van miljoenen, maar die mag ik niet inruilen voor salarisbudget van het bestuur. Dus Ik kom salarisbudget te kort, maar mag nog wel iets van 17 mln. ofzo uitgeven aan transfers... 

Link naar opmerking
Deel via andere websites