Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Pro Cycling Manager

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Pro Cycling Manager 2023 | Career EOLO-Kometa [EXT] | Seizoen 1 - april t/m juni

Weinig doelen in deze periode en zo ben ik er snel doorheen gefietst. Vanaf volgend seizoen is het plan om meer koersen zelf te gaan rijden (2.HC, 1.HC, World Tour en doelstellingen).

Doelstellingen:

1892535997_doelstellingenapril-juni.png.ac1b7c827f0cda5260a72011a7e5fe60.png

Tour of the Alps:

1481099196_TouroftheAlps.thumb.png.bccc45bb9e0468c1c7cf87646b7702b2.png

Na lang blessureleed en een hele slechte Coppi e Bartalli begon ik een beetje klaar te geraken met Fortunato. Het lijkt wel of hij dit gehoord heeft. In Tour of the Alps klimt hij met de beste mee en haalt hij een mooie top 3 notering.

Giro dell'Appennino:

632385831_girodiapennna.thumb.png.d8e340bbabf1fdb47154103ba35b3c4e.png

N.C. Hungary:

313028522_NCHongarije.thumb.png.2a0e4a4cb553e6aca89b5b5423112eff.png

Het heeft even op zich laten wachten maar met Fetter haalde ik de eerste overwinning van dit seizoen met de ploeg in-game. In totaal (met simulatie) staat de teller nu op 6 overwinningen.

Vordering doelstellingen 2023:

1268699969_vorderingdoelstellingen.thumb.png.d6d6b1daf0e25f1e120d2bcad845ba3f.png

We blijven de doelstellingen behalen en gaan richting een verhoging van 30.000 euro voor volgend seizoen. Dit gaan we nodig hebben om te blijven groeien als team.

@Daniell wat je aangeeft klopt zeker. Maar uit mij eigen ervaring is de REC stat ook zeker van belang voor het herstel tijdens de etappe. Hoe hoger je groene balk is, hoe beter je renner uiteindelijk herstelt. Daarom heeft de REC stat naar mijn mening zowel een functie voor herstel tijdens maar vooral na de etappe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben laatst weken ook weer wat actiever PCM21 gaan spelen. Nog gewonnen ooit dankzij de missende vingers van Koen de Kort.

Begonnen met een eigen team met de nadruk op jonge Italiaanse en Nederlandse renners met weliswaar een Spaans speerpunt in Ayuso. Het eerste seizoen zal ook vooral weer opnieuw kennismaken met dit spel zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei rich ruzzian:

Al wat eventuele versterkingen op het oog @Tim Windt voor komend seizoen

Ik heb wat versterkingen op het oog. Wil het team gestaag uitbouwen naar een World Tour team waarbij er elk jaar 2 renners bij moeten komen 22 (seizoen 2024), 24 (seizoen 2025), 26 (seizoen 2026 - hopelijk eerste jaar in de World Tour).

Dit gaat inhouden dat we dit seizoen 15 renners moeten contracteren (zowel huidige ploeg en nieuwe renners). Met 60 punten wordt dit al een hele kluif. Ga de renners zo contracteren dat dit er de komende jaren 8 of 9 zijn zodat we betere renners kunnen halen. Ik verwacht daarom dat we misschien 1 of 2 kopmannen / belangrijke renners extra te kunnen aantrekken en dat het voor de rest eigen renners verlengen wordt en aanvullen met nationaliteiten (Hongarije en Slovenië).

Renners die ik voor aankomend seizoen op het oog heb zijn. Igor Arrieta, Gal Glivar, Kristjan Hocevar, Barnabas Peak en Carlos Canal in eerste instantie. Daarnaast wil ik Fortunato, Albanese en Lonardi graag bijtekenen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Tim Windt:

Ik heb wat versterkingen op het oog. Wil het team gestaag uitbouwen naar een World Tour team waarbij er elk jaar 2 renners bij moeten komen 22 (seizoen 2024), 24 (seizoen 2025), 26 (seizoen 2026 - hopelijk eerste jaar in de World Tour).

Dit gaat inhouden dat we dit seizoen 15 renners moeten contracteren (zowel huidige ploeg en nieuwe renners). Met 60 punten wordt dit al een hele kluif. Ga de renners zo contracteren dat dit er de komende jaren 8 of 9 zijn zodat we betere renners kunnen halen. Ik verwacht daarom dat we misschien 1 of 2 kopmannen / belangrijke renners extra te kunnen aantrekken en dat het voor de rest eigen renners verlengen wordt en aanvullen met nationaliteiten (Hongarije en Slovenië).

Renners die ik voor aankomend seizoen op het oog heb zijn. Igor Arrieta, Gal Glivar, Kristjan Hocevar, Barnabas Peak en Carlos Canal in eerste instantie. Daarnaast wil ik Fortunato, Albanese en Lonardi graag bijtekenen. 

En ondertussen hopen op wat 5-6 ster pareltjes via de scouting :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei Tim Windt:

Veel pcm spelers rijden altijd met hun team vooraan het peloton hier verlies je uiteindelijk heel veel onnodige energie. 

Hopelijk heb je hier iets aan!

Het is of dat, of bij een heuvel/berg de aansluiting verliezen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 minuten geleden zei Satyr:

Het is of dat, of bij een heuvel/berg de aansluiting verliezen

Daarom geef ik aan om 10 km voor het begin van een klim of heuvel naar voren te rijden met je team om zo vooraan te beginnen aan de klim / heuvel. In de vlakke stukken wanneer er een kopgroep weg is gereden heeft het geen nut om vooraan te rijden als er niks gebeurd. Kost veel energie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Tim Windt:

Daarom geef ik aan om 10 km voor het begin van een klim of heuvel naar voren te rijden met je team om zo vooraan te beginnen aan de klim / heuvel. In de vlakke stukken wanneer er een kopgroep weg is gereden heeft het geen nut om vooraan te rijden als er niks gebeurd. Kost veel energie. 

Maar hoe rijd je naar voren in het peloton?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Erwin.:

Maar hoe rijd je naar voren in het peloton?

Door de inspanningscursor. In het begin en midden van de etappe heb je vaak aan inspanning 65 genoeg om je te bewegen in het peloton. Wanneer je vooraan zit klik je op positie behouden. Als je hier 10 km voor de klim aan begint zijn je renners op tijd vooraan. Voor beklimmingen / heuvels in de laatste 50 km werkt dit anders. Dan zal ik 20 km van te voren je renners naar voren rijden. Natuurlijk heb je altijd het risico om gelost te worden doordat je te ver van achteren zit maar door goed de bewegingen in het peloton in de gaten te houden en daar op te reageren bespaar je gewoon heel veel energie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei rich ruzzian:

Positie behouden dan op 85%, dan zak je ook niet meer te snel weg. Soms kan het ook lager als het tempo niet al te hoog ligt. 

De indicator begint ook te blinken als het percentage niet hoog genoeg is, waarmee je positie behoudt. 

Leuk om te lezen dat iedereen alle vraagstellingen op een andere manier beantwoord en dus ook op een andere manier speelt. Er is dan ook geen juiste manier dat maakt het spel mooi en ook realistisch omdat in RL elk team ook andere tactieken hanteert.

Om toch even in te gaan op jouw manier wat doe jij op het moment dat je met positie behouden 85 op een klim rijdt en je in sommige gevallen onnodig te hard rijdt? Persoonlijk kijk ik met welke inspanning mijn renners ook goed gepositioneerd kunnen blijven. Een klimmer kan dit soms al op 65 redden bespaard een hoop energie.

Misschien dat ik het spel op sommige momenten iets te serieus aanpak, maar daar haal ik voldoening uit hahah. Wil ook zeker niet de andere tactieken afkraken, geef mijn visie erop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

39 minuten geleden zei Tim Windt:

Leuk om te lezen dat iedereen alle vraagstellingen op een andere manier beantwoord en dus ook op een andere manier speelt. Er is dan ook geen juiste manier dat maakt het spel mooi en ook realistisch omdat in RL elk team ook andere tactieken hanteert.

Om toch even in te gaan op jouw manier wat doe jij op het moment dat je met positie behouden 85 op een klim rijdt en je in sommige gevallen onnodig te hard rijdt? Persoonlijk kijk ik met welke inspanning mijn renners ook goed gepositioneerd kunnen blijven. Een klimmer kan dit soms al op 65 redden bespaard een hoop energie.

Misschien dat ik het spel op sommige momenten iets te serieus aanpak, maar daar haal ik voldoening uit hahah. Wil ook zeker niet de andere tactieken afkraken, geef mijn visie erop.

Zoals ik aangaf: Soms kan het ook lager als het tempo niet al te hoog ligt. Daar moet je dan beetje mee spelen wat jij ook al aangeeft. Dus volgens mij gebruiken we wel min of meer zelfde tactiek wat dat betreft. 

bewerkt door rich ruzzian
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei rich ruzzian:

Zoals ik aangaf: Soms kan het ook lager als het tempo niet al te hoog ligt. Daar moet je dan beetje mee spelen. 

Naar mijn idee is het sowieso dat wanneer je 85% positie behouden doet, hij een max van 85% zal gebruiken maar dit niet constant doet want niet nodig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Erwin.:

Naar mijn idee is het sowieso dat wanneer je 85% positie behouden doet, hij een max van 85% zal gebruiken maar dit niet constant doet want niet nodig.

Dat betwijfel ik, want uit eigen ervaring merk ik echt wel dat met 85% ik eens op kop kop rijdt van het peloton met positie behouden. En als ik het dan verlaag ik iets naar achter zak. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-7-2023 om 23:22 zei Kelvin:

Die Henning is echt serieuze fraude nu, 20 jaar en REC staat al op 81.

4e in Parijs - Nice als laatste knecht voor Arensman die 2e wordt
2e in Milaan - San Remo achter Caleb Ewan

Winst in Dwars door Vlaanderen

Verder ook Tirreno gewonnen met Uijtdebroeks en Catalonie gewonnen met Arensman. Maar de grootste verrassing was Parijs - Roubaix. Ik zat met van Tricht en Vermeersch in een groepje van 5 achtervolgend op van Aert en van Baarle. Ik probeer het gat te dichten met Vermeersch, maar die rijdt lek. Vervolgens zakt van Baarle naar het groepje met van Tricht. Dus in het velodrome sprinten voor plaats 2, maar op de meet pakt van Tricht gewoon nog even van Aert die helemaal was opgeblazen. 

Verder verloop van seizoen 4:

Grote Rondes

We komen steeds dichterbij met drie keer een podium. Gezien de winst van Madouas (!) in de Vuelta was daar meer mogelijk geweest. Henning zakte in de laatste bergrit van 5 naar 8 omdat ik hem opofferde voor de kans op klassementswinst van Arensman. De prestaties van Kamna en Brenner waren gezien het deelnemersveld prima. 

5 etappezeges in de Giro (1x van Uden, 2x Uijtdebroeks, 2x Kamna) + 3e ALG (Kamna), Berg (Uijtdebroeks), Punten (van Uden)

1 etappezege in de Tour (Brenner) + 2e ALG (Brenner), Jongeren (Brenner)
4 etappezeges in de Vuelta (Arensman, 3x Henning) + 3e ALG (Arensman)

Overige resultaten

Winst Tour de Suisse (Leknessund)

4e in Lombardije met Brenner

Transfers

Leknessund en Arensman waren niet meer te houden met hun looneis, zij vertrekken naar INEOS en TotalEnergies. Ook Kragh Andersen, Dainese, van Wilder, Vandenabeele, Leemreize, Pedersen en Nieuwenhuis mogen vertrekken vanwege matige resulaten of stagnerende ontwikkeling. 

De rol van Leknessund en Arensman wordt opgevuld door twee Amerikanen: Quinn Simmons en Matteo Jorgenson. Voor de rol van alleskunner SKA komt LWB (Levy William Blume). Dainese wordt opgevolgd door Waerenskjold. Verder komen Johannessen, Leys, Pirson, Engelhardt en Graat)

ec9c30eaf7b6aba347826ed748a2cefa.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei rich ruzzian:

Dat betwijfel ik, want uit eigen ervaring merk ik echt wel dat met 85% ik eens op kop kop rijdt van het peloton met positie behouden. En als ik het dan verlaag ik iets naar achter zak. 

44 minuten geleden zei Erwin.:

Wat @Erwin. zegt klopt overigens wel. Die ervaring heb ik zelf ook. 

Hier net Italiaans kampioen geworden, doelstelling was top 5 :D. Lekker chaos wel, want het parcours was zo dat we als kopgroep/peloton de achterblijvers inhaalden, dus ik kon niet meer zien wie nu precies waar reed.. 

U0XLcxS.png

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Noordzijde:

Mensen ook tips om mijn vorm beter te krijgen? Ik rijd eigenlijk al 2 maand geen deuk in een pakje boter, verwacht dit seizoen ook geen verdere resultaten meer. Komt nauwelijks vorm bij, terwijl ik wel naar mijn piek toe werk.. Vrij frustrerend haha

vorm.png

Je renner is heel vermoeid. Dan komt er geen vorm bij. En die bonussen helpen ook enorm (van vorm/vermoeidheid). Ik geef mijn pro vaak in het begin van het jaar al een rustmomentje (dus voor de piek). Dan kan die fris naar de piekmomenten en naar een hoge piek (of een lange piek) zou ik ook altijd 2 rustweken doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf begonnen met Team Jayco AlUlA. Deze zal ik spelen naast mijn INEOS save waar ik novellen mee heb. Hierdoor kan ik lekker door blijven spelen.

Keuze is op Jayco gevallen omdat ik denk dat je hier niet de absolute top hebt. (Ja met Yates en Groenewegen heb je twee sterke renners waar je echt wel mee kan winnen). Toch wil ik proberen deze ploeg op te bouwen tot de absolute top. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei chrisje1993:

Zelf begonnen met Team Jayco AlUlA. Deze zal ik spelen naast mijn INEOS save waar ik novellen mee heb. Hierdoor kan ik lekker door blijven spelen.

Keuze is op Jayco gevallen omdat ik denk dat je hier niet de absolute top hebt. (Ja met Yates en Groenewegen heb je twee sterke renners waar je echt wel mee kan winnen). Toch wil ik proberen deze ploeg op te bouwen tot de absolute top. 

Leuke keuze. Deze ploeg stond ook op mijn lijstje. Twijfelde tussen Jayco of Astana. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

45 minuten geleden zei aron24:

Je renner is heel vermoeid. Dan komt er geen vorm bij. En die bonussen helpen ook enorm (van vorm/vermoeidheid). Ik geef mijn pro vaak in het begin van het jaar al een rustmomentje (dus voor de piek). Dan kan die fris naar de piekmomenten en naar een hoge piek (of een lange piek) zou ik ook altijd 2 rustweken doen.

Dankjewel! Ik zal je advies het volgende seizoen toepassen, voor dit seizoen is het eigenlijk al te laat helaas

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Seizoen 1 zit er op met CSF navigare. In dit seizoen wisten we 23 overwinningen te pakken met als grootste knaller Milaan-San Remo met Francesco Gavazzi.
Domenico Pozzovivo pakte zelfd in de continentale ranking de eerste plek. In de ploegranking was ook geen enkel Pro en Continentale ploeg beter dan CSF. 

In seizoen 2 hoop ik vooral dat we wel een wildcard krijgen voor Tirreno en de Giro. 

Na wat handelen op de transfermarkt ziet de ploeg er nu als volgt uit:

Pozzovivo zal de kopman zijn in de klimrondjes. Modolo is flink gegroeid en daarom ook wat in zijn sprintrein geïnvesteerd met oa. Colbrelli die rustig kan gaan groeien in zijn schaduw. In het echte heuvelwerk kwamen we het eerste seizoen nog wel wat te kort. Daar is in geïnvesteerd door het grote talent Moreno Moser aan te trekken en de Colombiaan Carmona aan te trekken. 

csf  seizoen 2.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites