Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Pro Cycling Manager

chrisje1993

Aanbevolen berichten

Pro Cycling Manager 2023 | Trek-Segafredo | Seizoen 1 [NORMAAL]

Tirreno-Adriatico & Parijs-Nice

In de Tirreno hadden we een top 5 als doelstelling, met alle vormpieken perfect op het juiste moment konden we zelfs Pogacar aan. Enige nadeel, Pedersen viel in etappe 6 uit met een gebroken rib tot april. Behoorlijk problematisch aangezien hij onze kopman zou zijn voor o.a. de doelstelling top 3 Milaan-San Remo. Die doelstelling zal nu wel een probleem worden.. Ook in Parijs-Nice hebben we lekker gereden met Mollema. Maar op Roglic stond echt geen maat. 

odvPIMH.png

8xjhydE.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2022 | Team DSM | Seizoen 2 [MOEILIJK]

Tour Down Under: 3. Marco Brenner / Ritzege Nico Denz
UAE Tour: Ritzege Thymen Arensman
Omloop het Nieuwsblad: 2. Jonas Hvideberg
Parijs - Nice: 3. Bardet / Ritzege Alberto Dainese
Milaan - San Remo: Winst Anthony Turgis
Catalonië: 4. Arensman / Ritzege Bardet
Dwars door Vlaanderen: Winst Soren Kragh Andersen
Ronde van Vlaanderen: 1. Nils Eekhoff
Baskenland: 4. Matthias Skjelmose / Ritzege Bardet & Skjelmose
Parijs - Roubaix: 9. Turgis
Amstel Gold Race: 5. Bardet
Waalse Pijl: 7. Brenner
Luik-Bastenaken-Luik: 6. Skjelmose
Romandie: 1. Skjelmose / Ritzege Skjelmose
Giro: Ritzege Dainese 2, Vandenabeele en Bergklassement Vandenabeele
Dauphine: 2. Bardet / Ritzege Skjelmose

Selectie:

Spoiler

c80f13a3916626283189754069357129.png

Nu bezig met de Tour de France met als doelstelling top 5. Kragh Andersen en Bardet hebben rit 1 en 2 gewonnen. Maar Arensman moet de top 5 binnen harken met vormpiek die in etappe 4 kwam. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Milano - Torina & Milaan - San Remo

Beide ritten stonden op de lijst van de sponsor met een top 3 als doelstelling. Met het wegvallen van Pedersen (gebroken Rib) zal dat nog een flinke kluif worden. In Milano-Torino bleek dat ook het geval. We kwam er heel dichtbij, maar Stuyven kwam net wat sprintpower tekort. In San Remo reden we een geweldig teamtactiek op de Cipressa en de Poggio, waardoor Nys uiteindelijk voldoende voorsprong had op gebouwd om de top 3 te halen :D

eP1TRrG.png

yUALt5f.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Vuelta zit er nu dus ook op. Eigenlijk de ronde waar we het minst naar hadden gepiekt met de ploeg. Maar wel heen gingen met een uitgesproken kopman: Barrat. Onze 25-jarige Spanjaard moest de kans krijgen, maar al snel bleek dat er veel betere klimmers aanwezig waren. Met daarnaast het gegeven dat Barrat niet zo'n barre tijdrit heeft, was het al snel duidelijk dat hij geen podium zou gaan halen. Daarom schakelde ik in de eerste week al van plan en ging met Barrat voor de jongerentrui en dan Pederzoli voor het podium.

Helaas was er 1 renner die er ver bovenuit stak. Nee, niet de gestarte Pogacar, maar:

image.thumb.jpeg.664bec6bf733990d13d8f59e1385ee1d.jpeg

Zo te merken naar de Vuelta gepiekt en onaantastbaar. Pogacar startte ook, maar duidelijk zonder vormpiek en kwam daardoor in het verhaal niet voor. 

Omdat deze Vuelta uit enorm voor bergritten bestond, daar werd het onmogelijk om met onze sprinter deze trui mee naar huis te nemen. De Bergtrui ging wel naar ons en het ploegenklassement ook.

20230619132320_1.thumb.jpg.8c032dd7d54126635560ae224bf7f89d.jpg

20230619132335_1.thumb.jpg.7a8d10ed84a32d3ed050016147d0baf3.jpg

20230619132326_1.thumb.jpg.6434c09b610310655e54e76969078551.jpg

20230619132342_1.thumb.jpg.57c3ba51c676613451e90eea0c97a197.jpg

Als ik dan naar de sleutelmomenten kijk wat betreft grote rondes, dan ben ik daar wel tevreden over:

image.thumb.jpeg.28668ccabfd58c86709f11b7e3ad871d.jpeg

Nu nog het seizoen verder uitspelen met veel simulatie en enkele grote wedstrijden spelen.

Wat betreft transfers hebben we wel eindelijk eens een mega grote vis binnen gehengeld. Ciccone gaat bij ons rijden en daarmee halen we een potentiele Giro winnaar en een renner welke altijd goed in in het heuvelwerk in huis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei rich ruzzian:

Wat een renner is dat dan! Die Carboni is zelfs niet in de buurt gekomen van hoe het spel hem zag qua potentie. Hou oud is die Quintana wel niet inmiddels @Gert

38 dus een jonkie. Want Uran zit ook nog in het spel en die is 41 :D 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

We hebben er weer een flinke aantal ritten op zitten en er zitten weer een paar pareltjes bij. Ook een tweetal mindere resultaten, maar die zijn tot op zekere hoogte ook te verklaren. 

E3 Saxo Bank

Met het uitvallen van Pedersen waren we natuurlijk een beetje vleugellam geslagen. Daarnaast ben ik echt nog aan het uitvogelen hoe je die kasseikoersen nou rijdt. Ook de dagvorm van de nieuwe kopman Stuyven zat in deze rit niet helemaal mee. De ploeg had als doelstelling een top 3, maar dat is helaas niet gelukt. Moet zeggen dat ik zelf met een top 10 plek best tevreden ben. 

PqvFoZX.png

Gent-Wevelgem

In Wevelgem had Edward Theuns de beste dagvorm en toen het uiteindelijk uitliep op een massasprint had ik nog lichte hoop. Ik had alleen niet gezien dat mannen als Groves en Démare ook nog in de groep zaten. Met dat gegeven is een 7e plek zo slecht nog niet. Wederom hoopte het bestuur op top 3, dus de tweede doelstelling die niet werd behaald. 

wzwWXYI.png

Volta Ciclista a Catalunya

Giulio Ciccone zit er tot op heden lekker in dit seizoen. Met een (onverwachte) overwinning in de Tirreno op zak ging hij met een spoedig aflopende vormpiek van start in Catalonië. Daar deden we het verrassend goed en droegen we zelfs de leiderstrui. In de zwaarste bergetappe hadden we een slechte dag en verloren we bijna een minuut op Caruso en ruim 30 seconden op Vingegaard. De rit daarna wonnen we gek genoeg een massasprint (zonder topsprinters) wat 10 boni's opleverde. In de laatste etappe reden we iedere eraf op de laatste heuvel en zo pakten we totaal tegen de verwachting in de benodigde secondes om ook deze koers op ons naam te schrijven. 

Gi45Oh2.png

C7R8Vy9.png

aJf8GOQ.png

Ronde van Vlaanderen

Pedersen keerde terug van zijn blessure maar was natuurlijk alles behalve in staat om een goed resultaat neer te zetten. De ogen werden gericht op Stuyven met een +4 dagvorm. Nog steeds weet ik niet goed hoe ik deze koersen moet rijden en lang leek het er op als Van Aert eenvoudig alleen naar de winst zou rijden. Door goed werk van o.a. Liepins kwam alles weer bij elkaar. Ik wist een aanval van Küng goed te volgen, maar we werden toch weer terug gepakt. Dat was het moment dat Van Baarle zijn kans zag en waarop ik meteen in het wiel sprong. Dit werd de beslissende aanval, want de groep erachter liet ons uitlopen naar bijna een minuut. Ik bleef lekker in het wiel hangen (ja ja, smerig :D) om het vervolgens in de sprint af te maken. Geniet0n!

NXyYIjf.png

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pro Cycling Manager 2022 | Team DSM | Seizoen 2 [MOEILIJK]

Na de Tour de France kon ik gelijk transfers doen. Deze transferperiode stond in het teken van het terugbrengen van nationaliteiten van 9 naar 7. De focus gaat naar 7 nationaliteiten op basis van sponsor en onze toprenners. Het gaat dus om renners uit Nederland, Duitsland, België (sponsorverzoeken), Denemarken (Skjelmose, Kragh Andersen), Noorwegen (Leknessund, Hvideberg en hopelijk Johannessen na volgend seizoen), Frankrijk (Bardet), Dainese (Italië).

Welsford,

Hamilton (Australie) en Vermaerke (Verenigde Staten) mogen daarom net als Rodenberg, Mayrhofer, Heinschke en Naberman en Denz vertrekken. Laatst genoemde past niet meer in de filosofie van knechten die zich moeten ontwikkelen. De versterkingen komen voornamelijk uit België die met Vandenabeele matig vertegenwoordigd waren. Hij krijgt gezelschap van Stan van Tricht en Ilan van Wilder. De Duitse enclave wordt na het vertrek van drie Duitsers op sterkte gebracht met Kämna en Steinhauser. Hoole en Leemreize komen om de Nederlandse identiteit te bewaken samen met neo-prof Pepijn Reinderink die overkomt uit ons development team. Dainese en Milan krijgen gezelschap van Giovanni Aleotti. Tot slot komt het Deense talent Adam Holm Jorgensen.

Na de transferperiode was er nog enkele leuke prestaties met een 2e plaats van Kragh Andersen in de BinckBank Tour, 5e plaats van Skjelmose in de Vuelta en etappewinst van Gesbert en nog 3e/4e met Skjelmose en Bardet in Lombardije. Als bondscoach ook nog ff Woutje Poels wereldkampioen gemaakt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het voorjaar zit er op! Het werd een beetje een wisselende periode qua uitslagen en het wel/niet behalen van sponsordoelstellingen. Dit had ook mede te maken dit we voor het eerst dit seizoen niet helemaal lekker uit kwamen met de fitness en vormpieken. Weer een leerpuntje voor volgend jaar. 

Amstel Gold Race

In de Amstel Gold Race verwachtte de sponsor een top 5, maar dat zou een hele lastige opgave worden met het bizar sterke deelnemersveld. Mollema had als enige een redelijk goede dag, maar kwam op het eind toch vrij ruim tekort om die top 5 plek te halen. Gezien de fitness en dagvorm is een top 10 plek ook helemaal niet slecht. 

aFmPbYe.png

La Fleche Wallone

In de Waalse Pijl viel eigenlijk alles goed. En dan vooral qua dagvormen. De kracht van mijn renners ligt ook vooral heuvel op en dat is voor mij ook wat makkelijker uit te spelen merken. Alaphillipe was helaas een paar centimeter eerder over de streep, maar de top 5 doelstelling werd ruimschoots gehaald met een 2e, 3e, 5e en 7e plek. 

QSZC0Kj.png

LBL

In Luik begonnen we met Mollema (+4) wederom als kopman. Op de laatste klim verspilden we toch teveel kracht waardoor we in de eindsprint met 10 man (Pogacar was al weg) uiteindelijk aan het laatste eind trokken. Sowieso ben ik overigens nog dramatisch in de echte sprints (met of zonder sprinters). 

IzDvKRP.png

Tour de Romandie

In Romandie begonnen we met een niet buitengewoon sterke selectie en mede door de tijdritten leken we hier niet per sé voor een goed resultaat te gaan. Lopez deed het in de heuveltijdrit verrassend goed en omdat er geen enkele echte topper mee deed moesten we hopen op een goede dagvorm in de rit naar Thyon 2000. Met een +3 zat dat wel goed en door tactisch goed te rijden kwamen we daar ook ruim als eerste boven. Toch leuk om een eindzege in Romandie mee te pakken. 

f42bqY1.png

Inmiddels staat de Giro voor de deur waar we van de sponsor het puntenklassement moeten winnen. Gezien mijn sprintkwaliteiten en het feit dat ik eigenlijk alleen Pedersen (zonder echte knechten) mee heb zie ik dat niet gebeuren :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites