Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Super League

cimbomcu

Super League  

48 leden hebben gestemd

1. 1. De Super League moet er komen

Aanbevolen berichten

30 minuten geleden zei 19CH98:

Ik had de aanname gedaan dat de andere spelers wel gewoon mee mogen doen aan het Super League WK.

Nog los van dat spelers weren een poging is om als zwakkere de overhand te houden/krijgen (zie: PDC vs BDO in het darts) zal een WK met sterspelers waarschijnlijk zo commercieel interessant zijn dat de verdiensten op het WK met super league spelers zoveel hoger liggen dan het "tradionele" WK dat je daarmee aan die spelers ook laat zien dat ze ook naar de Super League moeten komen. Nogmaals: Ik zie heel veel overeenkomsten met de strijd van de PDC (toen nog WDC) tegen de BDO.  

Het probleem is dat je maar 15 vaste clubs hebt. Zelfs als die elks een selectie van 30 spelers hebben, dan heb je 450 spelers. Spelers zullen wel naar de Super League willen komen, maar er is gewoon geen plaats. Er zal dus nooit de basis zijn voor een landentoernooi. Met darts is dat nog werkbaar, aangezien je ploegen van 1 persoon hebt. Maar om een land te vertegenwoordigen heb je er minstens 18 nodig. Dus is het dreigement van FIFA om spelers uit te sluiten van hun nationale elftal plus eventueel zelfs die clubs uit de competitie te weren wel effectief mijns inziens. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Michael_RAFC:

Nu is dat inderdaad nog zo, omdat het een event is. Zulke wedstrijden zijn een zeldzaamheid, en dan genieten we er van.

Wanneer je elk jaar meerdere malen die affiche hebt, zonder enig concreet sportief belang (want degradatie of promotie is niet mogelijk) dan denk ik dat er eerder naar Sevilla-Everton gekeken zal worden.

Daar verschillen we dan van mening over, kan ook want op dit moment valt het nog niet zeker te zeggen omdat het niet voorkomt. Laat ik het dan voor mijzelf dan eens doortrekken naar sport in het algemeen. Als ik op Ziggo een NBA wedstrijd tegenkom, gewoon 1 van de 82 wedstrijden van het reguliere seizoen, blijf ik vaak wel even hangen. Ook al ben ik geen fan van een van de spelende ploegen. Wanneer er echter een kampioenswedstrijd bezig is in de eredivisie zap ik meteen door. Het niveau en de entertainmentwaarde is gewoon zo veel lager voor mijn gevoel. Daarom heb ik het vermoeden dat ik zo'n super league voor de doorsnee kijker gewoon veel interessanter is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Michael_RAFC:

Het probleem is dat je maar 15 vaste clubs hebt. Zelfs als die elks een selectie van 30 spelers hebben, dan heb je 450 spelers. Spelers zullen wel naar de Super League willen komen, maar er is gewoon geen plaats. Er zal dus nooit de basis zijn voor een landentoernooi. Met darts is dat nog werkbaar, aangezien je ploegen van 1 persoon hebt. Maar om een land te vertegenwoordigen heb je er minstens 18 nodig. Dus is het dreigement van FIFA om spelers uit te sluiten van hun nationale elftal plus eventueel zelfs die clubs uit de competitie te weren wel effectief mijns inziens. 

Ik denk dat mocht dit project slagen dat het snel uitgebreid wordt. Als het echt zo'n succes is heb je de nationale competities natuurlijk ook niet meer nodig. Dan speel je gewoon elke 4 a 5 dagen een wedstrijd in die super league en aan het eind van het seizoen play-offs. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei 19CH98:

Daar verschillen we dan van mening over, kan ook want op dit moment valt het nog niet zeker te zeggen omdat het niet voorkomt. Laat ik het dan voor mijzelf dan eens doortrekken naar sport in het algemeen. Als ik op Ziggo een NBA wedstrijd tegenkom, gewoon 1 van de 82 wedstrijden van het reguliere seizoen, blijf ik vaak wel even hangen. Ook al ben ik geen fan van een van de spelende ploegen. Wanneer er echter een kampioenswedstrijd bezig is in de eredivisie zap ik meteen door. Het niveau en de entertainmentwaarde is gewoon zo veel lager voor mijn gevoel. Daarom heb ik het vermoeden dat ik zo'n super league voor de doorsnee kijker gewoon veel interessanter is

Daar heb je helemaal gelijk in, maar het kwalitatieve verschil tussen de Super League nu en de clubs die de boot missen is niet zo groot. Chelsea, United en Arsenal worden voorbijgestoken door Everton en Leicester City, je hebt Bayern dat vorig seizoen de CL won, PSG dat nu nog in de halve finales staat. In Italië zijn Napoli en Atalanta van hetzelfde niveau als de 'Grote Drie'. Als de Super League doorgaat gaat de kloof vergroten, maar nu is er dus nog kans om het tegen te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei rich ruzzian:

Tot je er achter komt dat de helft van de potjes sowieso om des keizers baard gaat. 

Dat is in de NBA ook zo, MLB heeft zelfs 162 duels per seizoen en maar 10 vd 30 ploegen spelen in de play-offs. Desondanks blijven die franchises ook gewoon zonder problemen bestaan. Het kan dus allemaal wel en zal dus ook wel in het voetbal de toekomst worden. Hoe erg het ook is voor de hardcore fans die ik (en ik denk de meesten hier, anders kom je denk ik niet bij FM/MU terecht) ook ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei 19CH98:

Ik denk dat mocht dit project slagen dat het snel uitgebreid wordt. Als het echt zo'n succes is heb je de nationale competities natuurlijk ook niet meer nodig. Dan speel je gewoon elke 4 a 5 dagen een wedstrijd in die super league en aan het eind van het seizoen play-offs. 

Als het een gesloten competitie wordt gaat dit nooit werkzaam worden. Wat is dan het nut om in pakweg derde klasse van de Super League te spelen?

Dat is net contraproductief. 

Bijvoorbeeld NBA. Wie speelt er daar in de klasse eronder?

Ze gaan nooit een wereldbeker kunnen houden want ze kunnen niet genoeg spelers opstellen.

bewerkt door Michael_RAFC
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei Michael_RAFC:

Als het een gesloten competitie wordt gaat dit nooit werkzaam worden. Wat is dan het nut om in pakweg derde klasse van de Super League te spelen?

Dat is net contraproductief. 

Ik bedoelde ook niet met verschillende niveaus. Maar net als bij de NBA bijvoorbeeld 30 teams en dan dus het hele seizoen tegen elkaar laten spelen. Op 1 niveau. En dan een groot aantal naar de play-offs dat de meesten iets hebben om voor te spelen het hele seizoen. Feit is gewoon dat dit businessmodel al heeft laten zien dat het werkt. En wat jij in je eerdere opmerking al zegt: het is nu of nooit voor de andere clubs. Mocht het eenmaal begonnen zijn dan kan je ervan uitgaan dat het een succes wordt

EDIT: Vergeet niet dat de bedenkers geen zak geven om de kleinere clubs. Wat er met hun gebeurd maakt ze niet uit. Als zij een draaiende competitie hebben voor de top 20-30 clubs dan is hun opzet geslaagd. Als daarmee het halve profvoetbal omvalt maakt het ze echt niet uit

bewerkt door 19CH98
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat je als club ook zoveel schijt hebt aan je echte achterban. Maakt het ook zo droevig. Supporters die jaar in jaar uit zoveel tijd en geld in je club steken. De enige echte levensadder van het bestaan van de vereniging. Allemaal aan de kant geschoven  voor dat obesitas volk uit Amerika en een vrachtschip Aziaten. Die geen flauw idee hebben wat voetbal is.  Joel Glazer van Manchester United is al jaren eigenaar en begrijpt de buitenspel regel nog steeds niet.  Kwestie van tijd voordat we voor een doelpunt 5 punten gaan toekennen omdat die overzeese vetkleppen het spelletje anders niet leuk vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei 19CH98:

Ik bedoelde ook niet met verschillende niveaus. Maar net als bij de NBA bijvoorbeeld 30 teams en dan dus het hele seizoen tegen elkaar laten spelen. Op 1 niveau. En dan een groot aantal naar de play-offs dat de meesten iets hebben om voor te spelen het hele seizoen. Feit is gewoon dat dit businessmodel al heeft laten zien dat het werkt. En wat jij in je eerdere opmerking al zegt: het is nu of nooit voor de andere clubs. Mocht het eenmaal begonnen zijn dan kan je ervan uitgaan dat het een succes wordt

Zelfs met 30 ploegen heb je niet de spelersbasis om een internationaal toernooi te houden. En als we helemaal eerlijk zijn is de ultieme prijs voor een voetballer de Wereldbeker winnen. Indien de UEFA de sancties die de ronde doen gaan toepassen acht ik het zeer waarschijnlijk dat er van die Super League niets in huis komt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Michael_RAFC:

Zelfs met 30 ploegen heb je niet de spelersbasis om een internationaal toernooi te houden. En als we helemaal eerlijk zijn is de ultieme prijs voor een voetballer de Wereldbeker winnen. Indien de UEFA de sancties die de ronde doen gaan toepassen acht ik het zeer waarschijnlijk dat er van die Super League niets in huis komt.

Ik hoop heel graag dat je gelijk hebt (laat dat duidelijk zijn) maar ik ben bang dat voor een flinke bak geld die droom best opzij geschoven kan worden. Daarnaast is een wereldbeker zonder spelers van de beste clubs ter wereld natuurlijk ook niet veel meer waard 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 minuten geleden zei 19CH98:

Dat is in de NBA ook zo, MLB heeft zelfs 162 duels per seizoen en maar 10 vd 30 ploegen spelen in de play-offs. Desondanks blijven die franchises ook gewoon zonder problemen bestaan. Het kan dus allemaal wel en zal dus ook wel in het voetbal de toekomst worden. Hoe erg het ook is voor de hardcore fans die ik (en ik denk de meesten hier, anders kom je denk ik niet bij FM/MU terecht) ook ben

En dat is zo maar daar hebben ze dit al 100 jaar zo. In het Europese voetbal is dat niet zo. De acherban van die clubs zal niet in het stadion gaan zitten in ieder geval geen volle bak als het nergens om gaat. Kijk eens in Italië daar zit het niet eens vol bij veel champions League wedstrijden. 

Dan kun je wel honderduizenden Aziaten als verdere fanbase hebben maar die vullen die stadions ook niet.

Dus dan kun je wel veel geld hebben maar die clubs staan en vallen ook bij homebase fans 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei 19CH98:

Ik hoop heel graag dat je gelijk hebt (laat dat duidelijk zijn) maar ik ben bang dat voor een flinke bak geld die droom best opzij geschoven kan worden. Daarnaast is een wereldbeker zonder spelers van de beste clubs ter wereld natuurlijk ook niet veel meer waard 

Het is misschien wishfull thinking, maar ik denk dat sommige van die topspelers wel eens een transfer zouden kunnen aanvragen. En zelfs al is dat niet zo, dan denk ik dat een wereldbeker nog altijd een fantastisch evenement is. Moesten de sancties doorgaan, en België zou moeten aantreden zonder De Bruyne, Hazard en Lukaku dan zal ik nog steeds aan de tv gekluisterd hangen en even blij zijn als we zouden winnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zojuist zei rich ruzzian:

En dat is zo maar daar hebben ze dit al 100 jaar zo. In het Europese voetbal is dat niet zo. De acherban van die clubs zal niet in het stadion gaan zitten in ieder geval geen volle bak als het nergens om gaat. Kijk eens in Italië daar zit het niet eens vol bij veel champions League wedstrijden. 

Dan kun je wel honderduizenden Aziaten als verdere fanbase hebben maar die vullen die stadions ook niet.

Dus dan kun je wel veel geld hebben maar die clubs staan en vallen ook bij homebase fans 

Daar ben ik het dan weer niet met je eens, bij de meeste van die clubs kunnen de inkomsten van de homebase fans volledig wegvallen zonder ze daar iets van merken. Die inkomsten vallen in het niet bij de TV-gelden en overseas merchandising. Nu al, en met de Super League zou dat enkel erger worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben trouwens ook erg benieuwd naar de media. Zie Sky Sports en BT Sport bijvoorbeeld. Gary Neville, Robbie Savage en Rio Ferdinand hadden duidelijke meningen over de Super League, maar denk dat de eigenaren van die zenders daar ook schijt aan gaan hebben en het uiteindelijk gewoon gaan uitzenden, want die denken ook alleen aan geld natuurlijk. Daardoor heb je weer de kans dat die commentatoren en analytici afscheid gaan nemen van die zenders en zich alleen gaan focussen op de Premier League. Die mensen hebben natuurlijk ook weer invloed op supporters.

Vraag me ook af of er (grote) zenders met principes zijn die gaan weigeren om het uit te zenden. Stel dat dat in Nederland gebeurd. Dat geen enkele zender het uit wil zenden, wat me onwaarschijnlijk lijkt overigens. Hoe erg gaat die Super League dan leven hier als het niet "1 2 3" te zien is op tv. Een doorsnee kijker zal waarschijnlijk weinig moeite doen om een livestream te vinden en de die-hard voetbal fans, die dat wel zouden zijn, zijn voornamelijk tegen de Super League.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 minuten geleden zei rich ruzzian:

Wat gaat het kosten die rechten? Zijn nog geen contracten getekend

Nee, maar zelfs zonder TV Rechten wordt er al over 300 Miljoen per club gesproken. Als je denkt dat de rechten van de Premier League op 100 Miljoen per club komt mag je al snel aan een bedrag van 200 miljoen per club denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei Regis:

Volgen niet, maar weet wel genoeg van de werking ervan. 0 passie in de flikker in dat k land. Het feit dat een verhuizing normaal is is al infantiel zat.

Zelfs als het om geld draait is het nog steeds de Amerikaansering van de sport. 

Supporters en fans niet meer welkom straks en geen mogelijkheid meer hun liefde te steunen. Alleen nog maar ruimte voor dikke volgevreten amerikanen en stinkende kut chinezen

Die eerste reactie

Citaat

In the US, sports are family events. You bring your family, get some hot dogs, and enjoy the show. A Disneyland basically. In Europe, you put on your armor, say goodbye to your loved ones, and tell your fellow warriors that if you should fall to tell your sons that you died with honor.

:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja beschrijft het ergens wel goed in overdreven vorm ofc. Een lekker dagje uit vs pure passie, clubliefde.  Vanmiddag hierdoor ook weer flink wat filmpjes terug zitten te kijken van een ontlading na een belangrijk doelpunt, overwinning etc. Precies die reactie ga je op lange termijn dan verliezen.  En je gaat dat krijgen wat je in dat filmpje ziet uit de NBA.  Zonde, doodsteek voor het voetbal. Hopen dat op de lange termijn het echte voetbal gaat overwinnen om vervolgens die engnekken allemaal de volledige doodsteek te geven. Nooit meer Real, nooit meer Liverpool etc dat overleven we uiteindelijk wel. 

Dit is toch wat je wil man. Geen chinezen met iPads en Amerikanen met hotdogs. 

bewerkt door Regis
Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Regis:

Ja beschrijft het ergens wel goed in overdreven vorm ofc. Een lekker dagje uit vs pure passie, clubliefde.  Vanmiddag hierdoor ook weer flink wat filmpjes terug zitten te kijken van een ontlading na een belangrijk doelpunt, overwinning etc. Precies die reactie ga je op lange termijn dan verliezen.  En je gaat dat krijgen wat je in dat filmpje ziet uit de NBA.  Zonde, doodsteek voor het voetbal. Hopen dat op de lange termijn het echte voetbal gaat overwinnen om vervolgens die engnekken allemaal de volledige doodsteek te geven. Nooit meer Real, nooit meer Liverpool etc dat overleven we uiteindelijk wel. 

Dit is toch wat je wil man. Geen chinezen met iPads en Amerikanen met hotdogs. 

3e keer: Als je niet weet waar je het over hebt, hou dan je waffel dicht. Google eens game winning goal NHL, dan zie je ook dat ze daar passie hebben. Heb je wel een avondje voor nodig

Link naar opmerking
Deel via andere websites