Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

MU | Best Kept Secret

Richarð.

Aanbevolen berichten

En voor mijn neus misschien. Mijn festival is inmiddels namelijk ook ingeleverd, dus aan die line-up wil ik ook niet meer sleutelen.

@Chiemel Nu ik je festival zie, kan ik met een gerust hart zeggen dat we nauwelijks overlap hebben. Als ik goed tel, is dat er slechts één. Op elke dag staan wel 2 of 3 namen die ik nog ooit wel een keer live wil zien. Of dat normaal genoeg is om mij naar Groningen te lokken, weet ik niet. Maar een interessant festival is het wel. Een stuk interessanter in ieder geval dan de twee festivals die het afgelopen zomer in Groningen hebben geprobeerd.

bewerkt door bas2204
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei bas2204:

En voor mijn neus misschien. Mijn festival is inmiddels namelijk ook ingeleverd, dus aan die line-up wil ik ook niet meer sleutelen.

@Chiemel Nu ik je festival zie, kan ik met een gerust hart zeggen dat we nauwelijks overlap hebben. Als ik goed tel, is dat er slechts één. Op elke dag staan wel 2 of 3 namen die ik nog ooit wel een keer live wil zien. Of dat normaal genoeg is om mij naar Groningen te lokken, weet ik niet. Maar een interessant festival is het wel. Een stuk interessanter in ieder geval dan de twee festivals die het afgelopen zomer in Groningen hebben geprobeerd.

Welke namen zijn dat dan? Ben benieuwd naar de jouwe. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nice, dat je voor Typhoon kiest. Maakte bij mij ook een serieuze kans. Minpuntje is wel dat hij het festival bij je opent, want vind het toch eerder een act voor wat later op de middag of begin van de avond. Wat dat betreft vind ik de andere keuzes die op zaterdag en zondag de grootste stage openen een stuk geslaagder. 

Lana del Rey erg tof als headliner :classic_love: . Zelf een keer gezien op Sziget en sindsdien niet uit mijn afspeellijst te slaan. Wat mij betreft was Norman Fucking Rockwell ook het beste album van 2019. London Grammer zou ik overigens ook graag eens zien, net als Royal Blood en Christine and the Queens. Al met al dus wel een line-up die mij aanstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minuten geleden zei Chiemel:

Welke namen zijn dat dan? Ben benieuwd naar de jouwe. 

Op vrijdag Royal Blood, The War on Drugs en Durand Jones & the Indications, op zaterdag King Gizzard & the Lizard Wizard, Brittany Howard en Songhoy Blues en op de zondag Nick Cave & the Bad Seeds en Michael Kiwanuka.

Ergens tussen die bovenstaande namen zit trouwens ook onze dubbeling, al speelt die artiest op een compleet ander tijdstip dan jij het hebt gepland. Van je hele festival heb ik volgens mij pas twee namen ooit live gezien: Wende en Spinvis. En bij Wende zal het wat mij betreft ook bij die ene keer blijven...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei 007mark:

Nice, dat je voor Typhoon kiest. Maakte bij mij ook een serieuze kans. Minpuntje is wel dat hij het festival bij je opent, want vind het toch eerder een act voor wat later op de middag of begin van de avond. Wat dat betreft vind ik de andere keuzes die op zaterdag en zondag de grootste stage openen een stuk geslaagder. 

Lana del Rey erg tof als headliner :classic_love: . Zelf een keer gezien op Sziget en sindsdien niet uit mijn afspeellijst te slaan. Wat mij betreft was Norman Fucking Rockwell ook het beste album van 2019. London Grammer zou ik overigens ook graag eens zien, net als Royal Blood en Christine and the Queens. Al met al dus wel een line-up die mij aanstaat.

Tijdstip van Typhoon heb je een puntje. Was een geweldig optreden op Lowlands in Bravo en dat was inderdaad toen eind van de middag, maar (dus) niet in de grootste tent. Maar had ook het probleem dat anders de kans groot was dat ik 3 hiphop-acts achter elkaar had staan in Omega, had misschien nog ff verder moeten puzzelen. 

Lana Del Rey hoopte ik op als headliner voor dit jaar op Lowlands, was niet eens zo ondenkbaar. 

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 uur geleden zei The Kerfts:

Black Star en Denzel op 1 dag? Houd maar zeker een zaterdagticket vrij voor mij :<

Als ik me vasthoud aan het concept van Lowlands, dan zijn er geen dagtickets. Maar mogelijk kan je ook lol beleven aan Nas, Loyle Carner, Typhoon, Extince en Kate Tempest? :classic_cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Over Hopaloc; Lowlands als inspiratiebron is een goede keuze. Als iemand die al zes keer is geweest, kan ik zeggen dat het een goed festival is waarbij aan alles is gedacht. Vond de namen van de podia ook altijd wel tof. Alpha als grootste tent bijvoorbeeld. Geeft meteen zo'n krachtig beeld in je hoofd. Goed dus dat Chiemel daar inspiratie heeft uitgehaald. Enige minpuntje is dat Delta, het eerste podium als je ze alle drie op alfabetische volgorde zet, niet het grootste podium is. Dat is bij Lowlands wél het geval, waarbij de eerdere letters in het alfabet meestal (niet altijd, zie Charlie) de grotere tenten zijn. Had dus zelf misschien Omega en Delta omgedraaid.

De line-up ziet er sterk uit. Zeker als je er vanuit gaat dat de headliners niet zijn eerste keuzes zijn. Sorry voor het wegkapen van Tame Impala, haha. Radiohead is natuurlijk een ijzersterkte headliner die genoeg aandacht trekt. Vind Lana del Rey een ietwat gewaagde keuze als headliner, maar wel origineel en zeker niet de minste zangeres. Nas ken ik wat minder, maar vond het idee dat je had, met het National Symphony Orchestra, een leuke keuze geweest. Moedig deelnemers ook zeker aan om dat soort dingen te proberen. Zodoende heb ik zelf gekeken naar albums die 10 en 25 jaar geleden uitkwamen om een integrale perfomance te hebben op mijn festival. Wat BKS dit jaar zou hebben met High Violet van The National.

De nightshows zijn ook goed bedacht. Ben zeker benieuwd wat Sigur Rós zou doen daarin. Naar hun optreden zou ik sowieso uitkijken, maar nu nog meer. M83 en Moderat ken ik wat minder, maar daar zou een nightshow misschien een reden zijn om te gaan kijken. Al staat Moderat tegelijk met Lowlands Legend Kees van Hondt, dus dan zou ik waarschijnlijk daar te vinden zijn.

De Primavera Special ken ik de individuele namen, maar niet de groep. Hip-Hop is niet helemaal mijn ding. Al heb ik wel enkele rappers in mijn muziekbibliotheek zitten. Maar Black Star ken ik dus niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

Van de Delta artiesten ken ik er niet heel veel, maar wil je wel kudos geven voor Songhoy Blues. Niet verwacht die bij iemand tegen te komen. Zij hebben met Soubour echt een goed nummer gemaakt, maar bijna niemand kent dat. Heb hen overigens op een aparte manier ontdekt; ze volgden mij op Twitter voordat ik ze kende. :-D

Vanavond is het de beurt aan Bas z'n festival.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Grote Ree:

Damn, dat festival van Bas zeg! Het water loopt me nog net niet in de mond, wat een namen zeg! Ik ben normaliter geen festivalfan maar hier zou ik absoluut een kaartje voor kopen. Toffe locatie ook.

Dankje, ik zou ook zo een ticket kopen. Wat zijn de namen die je vooral aanspreken? Denk je wel dat ik het realistisch heb gehouden met de grootte van de namen op de verschillende posities van het festival?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Te weinig muziek waar ik normaal naar luister om een écht goed oordeel te kunnen vellen over de line-up. Rilan and the Bombardiers eens gezisn op Bevrijdingsdag, dat was tof. Ook Gogol Bordello vind ik een machtig mooie keuze van je :D:D 

Michael Kiwanuka heb ik op Sziget gezien als opstartact, zittend in het gras. Was voor mij wel lekker op die manier om van zijn muziek te genieten. Vraag mij daarom af of hij ook een podium kan dragen als afsluiter, maar gezien het thema van die dag is het ook logisch te noemen. Podiumnamen en 'plattegrond' zijn ook creatief.

Al met al niet een festival waar ik voor naar het Zuiden zal afreizen, maar dat is persoonlijke smaak. Denk echter dat hier voldoende animo voor zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei 007mark:

Te weinig muziek waar ik normaal naar luister om een écht goed oordeel te kunnen vellen over de line-up. Rilan and the Bombardiers eens gezisn op Bevrijdingsdag, dat was tof. Ook Gogol Bordello vind ik een machtig mooie keuze van je :D:D 

Michael Kiwanuka heb ik op Sziget gezien als opstartact, zittend in het gras. Was voor mij wel lekker op die manier om van zijn muziek te genieten. Vraag mij daarom af of hij ook een podium kan dragen als afsluiter, maar gezien het thema van die dag is het ook logisch te noemen. Podiumnamen en 'plattegrond' zijn ook creatief.

Al met al niet een festival waar ik voor naar het Zuiden zal afreizen, maar dat is persoonlijke smaak. Denk echter dat hier voldoende animo voor zal zijn.

Gogol Bordello per toeval ontdekt op Bospop een paar jaar geleden. Was een geweldig optreden en dat zou ik zo nog eens willen meemaken.

Ik denk trouwens dat er voor een deel voor jouw smaak ook genoeg op de poster staat dat je nog niet kent. Je kan via de Spotify lijst eens een paar dingen  proberen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 uur geleden zei bas2204:

Gogol Bordello per toeval ontdekt op Bospop een paar jaar geleden. Was een geweldig optreden en dat zou ik zo nog eens willen meemaken.

Ik denk trouwens dat er voor een deel voor jouw smaak ook genoeg op de poster staat dat je nog niet kent. Je kan via de Spotify lijst eens een paar dingen  proberen...

Ga ik zeker de tijd voor nemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 8-5-2020 om 00:24 zei bas2204:

Dankje, ik zou ook zo een ticket kopen. Wat zijn de namen die je vooral aanspreken? Denk je wel dat ik het realistisch heb gehouden met de grootte van de namen op de verschillende posities van het festival?

Op vrijdag: Buurman, Ólafur Arnalds, Saybia, Gregory Porter (jammer dat die twee overlappen), Foy Vance, Damien Rice, Snow Patrol en Michael Kiwanuka

Op zaterdag: Dan Patlansky, Beth Hart, Dire Straits en Joe Bonamassa. Dit is de dag waarvan ik de minste artiesten ken.

Op zondag: Tom Misch, New Cool Collective, Foster The People, Bueno Vista Social Club en Toto.

Vrijdag is wat mij betreft wel echt de topdag. Wat betreft je laatste vraag: dat vind ik lastig in te schatten. Denk wel dat een kaartje aardig aan de prijs zal zijn. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat denk ik ook. Heb de line-up gemaakt met het idee in mijn hoofd van een nieuw festival met de aantrekkingskracht van een Pinkpop. Dus goedkoop zullen kaarten niet zijn...

Maar dat is wel een flinke lijst namen die je aan zouden spreken. En verklaart veel als je de vrijdag de topdag noemt en je normaal nooit echt naar festivals gaat. Is qua line-up waarschijnlijk de minst traditionele festivaldag. Maar ook voor jou valt er dan denk ik nog wel wat te ontdekken in de Spotify lijst. Spelen op de zaterdag nog wel een aantal blues namen die misschien wel in de smaak vallen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

IndieDuinen review: Wat mij meteen aanspreekt is het genre Indie en dat ik ook meteen namen zie die niet alleen maar Indie zijn, dus er is goed gevarieerd en gevarieerd met de juiste genres. Binnen het genre Indie dan ook meteen de meest aantrekkelijke headliner gekozen: Tame Impala. De tweede headliner Kendrick Lamar vind ik ook een perfecte keuze. Ten eerste omdat ik ook van HipHop houd en ten tweede omdat het ook gewoon een hele goede performer is. The Smiths is een naam die mij wel aanspreekt, maar heb ik te weinig naar geluisterd om meteen een gat in de lucht te springen. Wel had ik zelf gekozen om de variatie over het hele weekend te spreiden ipv themadagen, met name in de subheadliners. Er is geen één muzieksoort dat ik de hele dag op een festival wil horen. Verder zijn de namen die ik ken, bijna allemaal namen die ik (best) wel wil zien. Er zijn ook veel namen die ik nog helemaal niet ken en kans is groot dat er iets tussenzit wat mij wel aanspreekt. Nieuwe namen ontdekken doe ik graag. Interpol heeft mij nog niet weten te pakken, misschien dat weer eens proberen. Alt-J vind ik een naam die ik zelf nog erg graag wil zien. Had ze wel verwacht op het hoofdpodium en vind het naar dat ze tegelijk met Tame Impala spelen. Maar goede clashes horen erbij.

Het concept is verder goed uitgedacht, met een leuke naam en poster erbij.

+ Variatie line-up
+ Headliners
+ Veel nieuws te ontdekken

- Te veel van hetzelfde op één dag
- Positie van Alt-J

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

NEFtival review: Ik zag als eerste de Arctic Monkeys, één van mijn favoriete namen. Ook de tweede headliner Oasis is een sterke naam. Beide namen zijn ook overwogen voor het Hopaloc-festival. Wel jammer dat er geen 3e dag is, graag zou ik minimaal een festival van 3 dagen willen bezoeken. De subheadliners zijn op zichzelf ook erg sterk en zou ik graag willen zien. Er is wellicht een gebrek aan variatie. Zoals eerder aangegeven, is er geen één muzieksoort die ik de hele dag wil zien of luisteren. De graphics zien er verder ook netjes uit, wel mist er een uitleg rondom het hele festival, maar het idee is wel duidelijk. 

+ Headliners
+ Sterke subheadliners
+ Graphics

- Weinig variatie in line-up
- Slechts 2 dagen

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grensgeval review (update): Bij het zien van de naam en het logo, is het eigenlijk vrijwel meteen duidelijk wat het concept van het festival is. Het concept is dus erg sterk en (best) realistisch. De headliners passen ook erg goed bij het concept. Stromae vind ik een erg sterke keuze. The Oscar and The Wolf en Anouk zijn begrijpelijke keuzes, maar is niet mijn persoonlijke smaak. Als we naar de namen eronder kijken, dan zie ik wel wat namen die mij aanspreken (Balthazar/Warhaus, Spinvis, DeWolff, Triggerfinger) en wat namen die altijd wel leuk zijn om te zien (Jeugd, Chef Special, Bazart, Thomas Azier). Het is wel zo dat ik al die namen al een keer heb gezien, dus er is voor mij weinig nieuws. De kleinere namen ken ik niet of spreken mij helaas te weinig aan. Door het volle programma zou het wel mogelijk moeten zijn om mij het hele weekend te vermaken, maar ik denk dat de kans klein is dat ik daadwerkelijk een kaart zou kopen. 

+ Sterk concept
+ Vol programma met genoeg interessante namen
+ Stromae als headliner

- Past te weinig bij mijn smaak
- De namen die interessant zijn heb ik allemaal al een keer gezien

bewerkt door Chiemel
Link naar opmerking
Deel via andere websites