Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

AZ Alkmaar

Fantasy

Aanbevolen berichten

Erwin of Ronald.

Ben van beide niet zo gecharmeerd eigenlijk.

Ronald, het is ook niet mijn favoriete trainer maar hij heeft wel bijna overal succes. Alleen bij Valencia ging het slecht. Bij PSV kampioen, met wat geluk, maar kampioen is kampioen. Bij Ajax is ie ook kampioen geworden en kwartfinale CL gehaald. Ook bij Benfica deed ie het goed in de CL.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dag AZ

Hoezo? Waar ga je dit op basseren? Natuurlijk is dit een grote klap voor de selectie, maar er zit echt wel genoeg professionaliteit in het team om dit op te vangen hoor. Met een eventuele komst van Adriaanse zal er vrij weinig veranderen, behalve dat alles even wat simpeler gaat worden en de persconferenties gewoon 'normaal' worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer. Had AZ wel eens willen zien met van Gaal aan het roer in de Champions League. Maar van van Gaal naar Adriaanse is geen verzwakking. Mocht El Hamdoui vertrekken, en Adriaanse trainer worden, dan denk ik dat hij Janko meeneemt naar AZ. Nu is dat niet echt aan de orde, maar zo'n gevoel heb ik gewoon.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat Janko meer als genoeg opties heeft en dan toch liever in de Duitse dan in de Nederlandse competitie wil spelen. Om op van Gaal in te gaan is Adriaanse natuurlijk de gedroomde opvolger. Zelfde stijl van coachen, al zie ik 'm ook wel graag naar Ajax komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zie Adriaansee volgend seizoen zijn spelers al paaseieren laten zoeken! :mrgy: Ik ben benieuwd of hij na zijn kaaskoppen, scorebordjournalistiek etc... nog meer kan verzinnen.

Maar even serieus. Dat zou betekenen dat AZ weer totaal anders gaat voetballen. Co speelt altijd vol op de aanval. Krijgen we in iedergeval weer wat mooie potten in Nederland, hoewel dat zakelijke me eigenlijk wel bevalt :whistle:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sporting Portugal heeft ten koste van AZ de finale van de UEFA Cup weten te bereiken. In Alkmaar werd het na verlengingen uiteindelijk 3-2. In de finale zal Sporting Portugal uitkomen tegen CSKA Moskou, dat wist te winnen van AC Parma.

AZ - Sporting Portugal

Na de 2-1 nederlaag in Portugal moest AZ met 1-0 of anders twee doelpunten verschil winnen in Alkmaar om de finale te halen. Co Adriaanse had een opstelling bedacht die in de beginfase moest stormen, en om daarna gecontroleerd aan te kunnen vallen. AZ bleef vooraf enigszins bevreesd voor de snelle aanvallers van Sporting.

AZ begint de wedstrijd zoals gepland aanvallend en dat heeft al snel resultaat. Een corner wordt kort genomen en Sektioui draait mooi weg en geeft strak voor, waaruit Perez van dichtbij binnenkopt. Al vroeg is de 1-0 binnen. Daarna gaat AZ aanvallend door, maar de overtuiging verdwijnt langzaam.

Sporting Portugal krijgt steeds meer grip op de wedstrijd en AZ komt er steeds moeilijker uit. Het grootste deel van de tijd hebben de Portugezen de bal en een doelpunt hangt in de lucht. In de blessuretijd van de eerste helft valt de 1-1 dan. Een afgeslagen voorzet wordt afgeslagen en opnieuw ingezet, waarna Liedson kan intikken. Meteen na de aftrap is het vervolgens rust.

In de tweede helft probeert AZ meer druk vooruit te zetten, om zo voor de 2-1 te gaan. Het loopt moeizaam, maar langzamerhand komen de kansen toch. Na 60 minuten geeft Opdam een mooie pass op Van Galen, die net niet fijn aan kan nemen, waardoor hij het met een halve omhaal moet proberen en de bal over gaat.

In de 79ste weet Huysegems dan de zo verlangde 2-1 te scoren. Van Galen geeft een mooie pass op Elkhattabi, die echter nog op een verdediger stuitte, maar Huysegems kon uit de afgeketste bal voor praktisch open doel scoren. Tien minuten later krijgt Huysegems nog een grote kans op de 3-1, maar die gaat mis. In de blessuretijd krijgen Van Galen en Heysegems nog kansen, maar het blijft 2-1. Beide ploegen kunnen zich op maken voor verlengingen.

In de eerste verlenging is Sporting de betere ploeg. Ze weten het Timmer flink lastig te maken, maar ook AZ krijgt kansen. Timmer raakt geblesseerd, maar kan gelukkig door.

In de tweede verlenging weet AZ de benodigde 3-1 te scoren. Uit een corner weet Jaliens in te schieten. Lang blijft die stand staan, waarmee AZ zou doorgaan. In de blessuretijd van de tweede verlenging weet Sporting Portugal echter uit een corner de 3-2 te scoren. De Portugese club deelt na ruim 120 minuten de knock out uit aan AZ. Net als PSV gaat AZ in de laatste minuten van de wedstrijd uiteindelijk strijdend ten onder.

AZ - Sporting Portugal 3-2 (1-2) Na verlengingen

6' Perez 1-0

45'+3 Liedson 1-1

79' Huysegems 2-1

109' Jaliens 3-1

120'+2 Garcia 3-2

Even uit de oude doos via google gevist.

Of Vlaar toen debuteerde weet ik niet. Even wikipediaën.

edit;

Door blessures en schorsingen geteisterd moest AZ eind april 2005 een beroep doen op de jonge verdediger in de halve finale wedstrijd in de UEFA Cup tegen Sporting Lissabon. Kort daarvoor had Vlaar zijn debuut in het eerste van de club gemaakt, tegen RKC Waalwijk.

Ja dus :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van Gaal en Bayern München rond

ALKMAAR - Louis van Gaal zit morgen zo goed als zeker voor de laatste keer op de bank bij AZ. De coach heeft met Bayern München persoonlijk overeenstemming bereikt over een meerjarig contract en is vastbesloten te vertrekken uit Alkmaar.

Van Gaal wil Andries Jonker meenemen als assistent naar Bayern. De huidige technisch directeur van Willem II werkte eerder met Van Gaal samen bij Barcelona. Het bestuur van Willem II, dat eerder dit jaar de wens van Jonker inwilligde om geen hoofdtrainer meer te zijn in Tilburg, houdt al rekening met het vertrek van zijn technisch directeur.

Een tweede naam die kan vallen voor een verhuizing naar Beieren is die van AZ-aanvoerder Stijn Schaars. AZ heeft maandenlang geprobeerd het volgend jaar aflopende contract van de 25-jarige international open te breken, maar dat is niet gelukt. Daardoor kan de club op dit moment geen enorme afkoopsom voor hem vragen.

Schaars, die dit seizoen de motor van AZ was, wordt door Van Gaal beschouwd als een Europese topspeler, die de ideeën en visie van zijn trainer als een van de weinigen tot in de perfectie kan uitvoeren. Van Gaal en Schaars vormen binnen AZ een twee-eenheid. Hoewel ze elkaar niet eeuwig trouw hebben gezworen, is het goed voor te stellen dat de coach zijn beste speler in zijn toekomstplannen betrekt.

Binnen AZ wordt inmiddels gebrainstormd over de opvolging van Louis van Gaal. Voorzitter Dirk Scheringa heeft luid en duidelijk kenbaar gemaakt dat hij niet wenst mee te werken aan een transfer van zijn hoofdcoach. Ook technisch directeur Marcel Brands is van mening dat er slechts tot 1 januari van dit jaar een ontsnappingsclausule voor de trainer bestond om het bondscoachschap te aanvaarden van een van de vijf toplanden in het voetbal.

Maar in de top van AZ beseft men dat het onmogelijk en onredelijk zal zijn om een coach die een provincieclub voor het eerst in bijna dertig jaar aan een landstitel heeft geholpen, te dwarsbomen bij zijn ambities om een Europese grootmacht als Bayern München te leiden.

Dat Scheringa als bankier en eigenaar van AZ zijn hakken in het zand zet, heeft louter te maken met het verkrijgen van een forse schadeloosstelling. Volgens insiders ligt de afkoopsom voor Bayern München rond de 2,5 miljoen euro. Dat bedrag zou opgebouwd zijn uit 1,5 miljoen euro aan jaarsalaris van Van Gaal en een miljoen erbovenop voor de kosten die AZ eventueel gaat maken voor het binnenhalen van een nieuwe trainer.

Louis van Gaal wil op een zo amicaal mogelijke wijze uit elkaar gaan. Hij heeft AZ uitgebouwd tot een Nederlandse topclub. De organisatie staat als een huis en het elftal bestaat louter uit jonge, talentvolle spelers met wie AZ nog jaren vooruit kan.

De vraag is ook of AZ daadwerkelijk financieel te lijden heeft onder het vertrek van zijn hoofdtrainer. Daarvan is alleen sprake als AZ zelf een trainer wil binnenhalen die elders nog vastligt. Dat geldt waarschijnlijk alleen voor Dick Advocaat. De Hagenaar ligt nog tot het einde van dit jaar vast bij Zenit Sint- Petersburg. Mocht Scheringa de oud-bondscoach willen aantrekken, dan moeten er bij Gazprom (eigenaar en sponsor van Zenit) enkele miljoenen op tafel komen.

Kiest AZ voor een terugkeer van Co Adriaanse, dan kost het de club niets behalve het salaris van de Amsterdammer. Maar dat bedrag zou AZ ook kwijt zijn als Van Gaal zou blijven.

Verwacht wordt dat Bayern München na morgen in gesprek treedt met de leiding van AZ. Dan is de competitie in Nederland afgelopen en is de kampioensschaal (na afloop van het duel met Heerenveen) in alle rust aan de spelers en Van Gaal uitgereikt. De trainer heeft zijn plicht dan tot en met de laatste dag van het seizoen gedaan.

Die man heeft zo'n transfer verdiend, maar wat zal ik blij zijn als Jonker met hem mee gaat. Hoef ik die rotkop van die gozer tenminste niet meer zo vaak te zien..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zat jankend in het stadion tijdens Sporting...

Zette hij niet in de laatse minuut Christy Janga erin die toen een dekkingsfout maakte. Het was in iedergeval het grootste drama die ik bij AZ heb meegemaatk. :( Ik zie mezelf nog schreeuwen, WE GAAN NAAR LISSABON.

Maar tot zover het verleden. Dat van Gaal weggaat is al bijna een feit. Hij wil graag en ik ben bang dat als Bayern iemand wil Dirk weinig te zeggen heeft. Dus ik nomineer, De veelgenoemde Co Adriaanse als trainer en ook Frank Rijkaard. Zou een stunt zijn als we hem kunnen binnenhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

'Bayern rond komst Van Gaal definitief af'

Louis van Gaal wordt de nieuwe trainer van Bayern München. Dit meldt NOS Teletekst woensdag. Volgens de omroep heeft in navolging van de trainer nu ook AZ een akkoord bereikt met de Duitse club.

AZ-preses Dirk Scheringa leek een overgang van Van Gaal lang tegen te houden, maar zou nu overstag gegaan zijn. De Alkmaarders leggen de hoofdtrainer, die nog een contract had tot de zomer van 2010, volgens de NOS 'niets in de weg' om te vertrekken naar de Rekordmeister.

Met zijn transfer naar Bayern gaat voor Van Gaal een grote droom in vervulling. De Amsterdammer werd door de jaren heen meerdere malen benaderd door de Duitse club, maar telkens stond hij op dat moment elders onder contract.

Nu hij AZ, zoals hij beloofde, aan een prijs hielp, acht Van Gaal de tijd rijp om de stap naar Zuid-Duitsland te maken. Wie in Alkmaar Van Gaal moet gaan opvolgen is nog onduidelijk. Oud-trainer Co Adriaanse is één van de namen die in en om het DSB Stadion genoemd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Brands ontkent akkoord Bayern en Van Gaal

De overgang van AZ-trainer Louis van Gaal naar Bayern München is nog niet beklonken, zo laat Marcel Brands, technisch directeur van de Alkmaarders, woensdag weten. Hij spreekt daarmee eerdere berichtgevingen tegen.

"We hebben signalen ontvangen dat Bayern zich deze woensdag later gaat melden", zegt Brands. Van Gaal zou dit zelf hebben aangegeven bij de landskampioen. Volgens Brands gaat AZ het gesprek met de Duitse grootmacht 'open' in.

Woensdag meldde de NOS dat Bayern een akkoord bereikt zou hebben met AZ over de transfer van de hoofdtrainer, die in Alkmaar nog een éénjarig contract heeft. Dit nieuws werd door Brands stellig tegengesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eerder deze dag werd al bekend dat Adriaanse niet van plan was om bij Ajax aan de slag te gaan. Ook AZ heeft ‘nee’ op het rekest gekregen. “AZ was eerder dan Ajaxâ€, zegt Adriaanse in Sportweek.

Ze hebben me gevraagd: ‘als Louis weggaat bij ons, wil jij hem dan opvolgen?’ En Louis weet ervan hoor. Hij vindt het prima, zegt-ie. Maar ik heb vorige week tegen Dirk Scheringa gezegd dat ik het niet doe.â€

De huidig trainer van Red Bull Salzburg zegt niet toe te zijn aan een terugkeer naar Ajax of AZ. “Als je aan zoiets begint moet je honderd procent scherp zijnâ€, zegt Adriaanse. “Dan moet je tank helemaal vol zitten. Het is gewoon een heel zwaar vak. En ik wil mezelf geen geweld aan doen.†Adriaanse wordt in de zomer opgevolgd door Huub Stevens en zit dan zonder club. Duidelijkheid over zijn toekomst heeft de voormalig coach van AZ en Ajax nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Interesse AZ in Costaricaanse smaakmaker AA Gent

15/05/2009 09:45

Bryan Ruiz heeft zich met zijn goede spel met AA Gent in de kijker gespeeld van de Belgische topclubs. Ook AZ heeft interesse in de Costaricaanse international.

'Ik heb weet van de interesse', bevestigt Ruiz in Het Nieuwsblad de Alkmaarse belangstelling. 'Een mooie club die Champions League speelt.' De 23-jarige aanvaller verwacht dat een eventuele transfer pas eind juni zijn beslag krijgt.

Ruiz, die nog tot medio 2011 vastligt bij AA Gent, weet zich door zijn twaalf doelpunten in dertig wedstrijden ook gevolgd door de Belgische titelkandidaten Standard Luik en Anderlecht. Maar de kans is klein dat de international binnen België van club wisselt. 'Ik sluit de deur niet voor Anderlecht of Standard, maar mijn voorkeur gaat uit naar een ander land.'

AA Gent haalde Ruiz in 2006 weg bij Alajuelense. Sindsdien is de 25-voudig international uitgegroeid tot een vaste waarde en smaakmaker bij De Buffalo's. In 75 competitieduels kwam hij tot 23 doelpunten.

bron:VI.nl

Lijkt me best goede aankoop, als ik soms Belgisch voetbal kijk laat hij best leuke acties zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites