Jeroen. Geplaatst 10 november 2017 Auteur Share Geplaatst 10 november 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Goed nieuws voor de afgelopen drie audites want alledrie vinden ze een plekje bij een van onze coaches. @Grote Ree voegt twee artiesten toe aan zijn team. Audite 25 is afkomstig van @bas2204 terwijl @Erwin. verantwoordelijk is voor auditie 27. Voor auditie 26 is er zelfs nog keuze zowel @Fabian. als @Yves draaide voor deze door @chrisje1993 ingestuurde artiest. [youtube]IoCu16E-hNo[/youtube] [youtube]rn1BCDPiY6A[/youtube] [youtube]DQahUaA21Ic[/youtube] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
chrisje1993 Geplaatst 10 november 2017 Share Geplaatst 10 november 2017 Auditie 26 gaat naar fabian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 10 november 2017 Share Geplaatst 10 november 2017 Blind Audition 28: Niet gedraaid Soms heb je van die audities waarbij je gewoon niet overtuigd raakt. Dit is er zo eentje. Begrijp me niet verkeerd, het is niet slecht gezongen maar ik heb geen moment eraan gedacht de knop door mijn tafel te rammen. De dame in kwestie wist de lyrics niet met bezieling over te brengen en ik vond de stem niet goed passen bij de begeleiding. Een lichte r&b-stem laten begeleiden door een niet zuiver klinkende ukulele / mandoline (ik haal die twee altijd door elkaar); het is nou niet bepaald een match made in heaven. Blind Audition 29: Gedraaid Dit is een lastige. Muzikaal is het niet super verheffend - overgeproduceerde pop - maar het geheel ligt wel lekker in het gehoor. De stem heeft een typisch jaren '80-timbre, een beetje a la Roxette en Annie Lennox. Dat spreekt me enerzijds aan maar anderzijds vermoed ik dat het me misschien snel tegen kan gaan staan. Het werkt wel verfrissend in combinatie met de muziek. Toch heb ik vocaal denk ik nog lang niet alle kwaliteiten van deze dame gehoord. Ik denk dat ze veel meer kan en dat is dan ook de uitdaging voor de volgende ronde. Het zou namelijk eeuwig zonde zijn als niemand hiervoor zou drukken. Inzender, verras me de volgende ronde met een vocale uitspatting en ontwikkel je tot de dark horse in mijn team! Blind Audition 30: Niet gedraaid Om één of andere reden kreeg ik bij dit nummer de associatie met een circus. Er gebeurt muzikaal van alles en ik vond het bij elkaar een ongecontroleerde chaos. Dan is de stem ook nog eens het hele nummer gedubt en in het refrein machinaal bewerkt, waardoor ik absoluut geen zuiver oordeel kan vellen. Ik kan geen enkele reden bedenken om hiervoor te draaien en ik zou op zijn minst verrast zijn als mijn collega-coaches dit anders zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 10 november 2017 Share Geplaatst 10 november 2017 Blind Audition 28: Niet gedraaid Het wist me simpelweg gewoon niet in te pakken. Bij een cover ga je toch automatisch kritischer luisteren, en dan moet je gewoon eerlijk zeggen dat het niet goed genoeg is. Het begeleidende instrument begint me op een bepaald moment ook te irriteren, en klinkt niet prettig in combinatie met de stem. Ook is mijn team al onderhand redelijk goed gevuld en zal ik dus kritischer luisteren naar de komende audities. Blind Audition 29: Gedraaid Ik ben nu eenmaal fan van pop en ik vind dit dan ook een leuk en prettig nummer om naar te luisteren. Instrumentaal is er gewoon niets op aan te merken, het loopt prima en werkt goed in combinatie met de stem. De stem is dan ook prima, en maakt het geheel mooi compleet. Ik heb nog niets van dit genre in mijn team, dus ik zou dit graag toe willen voegen. Ik ben zeker benieuwd wat hier nog meer achter en in zit. Blind Audition 30: Niet gedraaid Daar is ie weer, de synthesizer. Knap hoe je dus zo'n heel nummer voor een programma als de Voice kunt 'verkrachten'. Misschien dat deze artiest best wel iets in zich heeft, maar ik kan het op dit moment niet horen. Verder ben ik zelf wel fan van nog wat originele instrumenten in een nummer, ik krijg het idee dat dit op is gezet door een DJ met een computerprogramma. Alles geeft me weinig reden om op die knop te drukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 10 november 2017 Share Geplaatst 10 november 2017 Blind Audition 28: Gedraaid Ik moet blijkbaar iets horen of voelen bij deze artiest dat mijn medecoaches niet voelen. Ik wil de inzending wat meer krediet geven, omdat het hier duidelijk om een eigen opname gaat, waardoor aan de geluids- (en vermoedeljik ook beeld-)kwaliteit wordt ingeboet. De ukelele (denk ik, mandoline klinkt wat voller en zachter van toon, niet?) is hier inderdaad niet het best gekozen instrument, de stem daarentegen kon mij des te meer bekoren.Toegegeven, plaats deze artieste tegenover de grote R&B-zangeressen van onze aardkluit vergaat ze in het niet. Maar het gaat hier om een pril beginnende zangeres, en bovendien doet haar stem me denken aan een andere (min of meer) beginnende artieste in het genre die ik enorm kan waarderen. Het zou haar zelfs kunnen zijn, maar dan met een clip van enkele jaren terug. Daarom ga ik haar niet noemen. Blind Audition 29: Niet gedraaid Ik ben geenszins fan van, zoals mijn collega coach het perfect omschreef, overgeproducete pop. Echter vond ik dit nummer binnen zijn genre helemaal niet slecht. Dat kon ik merken aan mijn maaginhoud die bleef zitten waar ze moest zijn. Ook de vergelijking met enkele 80's pop-iconen kan ik begrijpen, maar de vocals deden het gewoonweg niet voor mij. Laat Bambi en Fabian maar om deze kluif vechten. Blind Audition 30: Niet gedraaid De rommelige, haast schizofrene songstructuur maakte voor mij dan weer dat ik het erg boeiend vond om naar te luisteren. Ik hou ervan om verrast te worden in een song, en dat gebeurde hier enkele keren. Het refreintje deed me denken aan enkele jaren '90 R&B-girlsbands als TLC, Destiny's Child, En Vogue. Dat slaat dan over in een soort van "Bohemian Rhapsody in Kerstsfeer". Geweldig! Dit is echter een duidelijke studioplaat waar heel wat aan geknutseld en gefrutseld werd om elke electronische simulatie van een instrument zo waarheidsgetrouw te laten klinken, waarbij elk nootje perfect juist werd getrokken,... wat het geheel wat klinisch laat overkomen. Tevens is het hierdoor onmogelijk in te schatten wat de echte vocale kwaliteiten van deze artieste zijn. Conclusie: kudos voor de songkeuze, eens ik weet wie dit is ga ik zeker meer beluisteren. Vocaal wil ik echter het risico niet lopen en kat in een zak te kopen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 10 november 2017 Auteur Share Geplaatst 10 november 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Slecht nieuws is er voor @Bolderbast en inzending 30. St Vincent weet de coaches niet te overtuigen en mag dan ook terug naar huis. Voor de overige twee audities is er goed nieuws. Audite 28 van @TeamWesil vind een plekje in het team van @Yves terwijl @Bolderbast voor auditie 29 mag kiezen tussen @Grote Ree en @Fabian. [youtube]BWjApjb9hDo[/youtube] [youtube]d1NlM-sAbmU[/youtube] [youtube]vi7aJh7MsEI[/youtube] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 10 november 2017 Share Geplaatst 10 november 2017 Blind Audition 31: Niet gedraaid Mag je ook al draaien voordat de zang überhaupt is begonnen? Man, wat een lekkere groove zeg! En dan komt de zang erin en dan vind ik het toch wat tegenvallen helaas. Jammer dat er weer zo'n effect over die zang moet, zo zonde zeg! De stem doet me sterk aan Thomas Azier denken, die het toch niet onverdienstelijk deed in Seizoen 1, en het zou me ook ergens niet verbazen als hij het ook daadwerkelijk is. Goed, dat terzijde, als ik een eindoordeel moet vellen, dan moet ik toch zeggen dat dat eerder genoemde effect me blijft storen. Het maakt dat ik de 'echte' stem niet goed kan horen waardoor het oordeel troebel wordt. Maar probz voor de muziek, zat er lekker in hoor! Vermoed dat onze zuiderbuur hier wel voor gaat draaien en dan zit je gebakken Erwin! Blind Audition 32: Niet gedraaid Worden we zo opeens op lange audities getrakteerd hier; nog één van vijf minuten schoon aan de haak! En dan blijkt het ook nog een Nederlandstalige inzending te zijn. What a surprise; All You Need Is Love is er niets bij! Ook hier zit er weer een effect op de zang, ik blijf het opmerkelijk vinden dat mensen dit oprecht waarde vinden toevoegen aan een song. Negen van de tien keer vind ik het misplaatst en doet het alleen maar afbreuk aan het nummer. Ik wil de échte stem horen, niet een gedubte variant! Nu weet ik niet wat voor vlees ik in de live badkuip heb. Echt jammer, want wellicht was ik wel gedraaid als ik de dame écht had horen zingen. Vind het nummer namelijk wel lekker mysterieus, evenals de lyrics. Blind Audition 33: Niet gedraaid De hamvraag in deze song: zit ik hier nu naar een machinale bewerking van de vocals te luisteren of kleuren de twee zangstemmen gewoon op een hele bijzondere manier bij elkaar? Ik durf het oprecht niet te zeggen. Dan maar oordelen op andere aspecten, zoals de melodielijn: die is behoorlijk eenzijdig en repetitief. Nu zit er wel een doordachte opbouw in de song, dus ergens snap ik de keuze wel. Ik zou alleen die herhaling zelf nooit aan het begin van een song doen, laat staan het hele nummer erop te bouwen. Ook hier zat potentie in, getuige het feit dat de boel wel goed bij elkaar ingeregeld was en de trompet een fijne toevoeging was. Je zou zeggen, drie keer twijfel is scheepsrecht, dus rammen op die knop, maar ik houd de boot nog even af. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 10 november 2017 Share Geplaatst 10 november 2017 (bewerkt) Blind Audition 31: Niet gedraaid Een nummer van 6 minuten moet ook de volle 6 minuten weten te boeien, en da's een uitdaging. Mijn eerste impressie is dat het erg eighties klinkt. Depeche Mode, Tears for Fears en consoorten. Ongeveer halverwege krijgen we echter een "fijne" wending, net op tijd want het begint ondertussen wat te vervelen. De overload aan waves en synth-geluiden laten echter het nummer in een vormloze klomp morphen, en de vocals vergaan onder het tumult. Mijn aanvankelijke interesse deemstert weg, de hand die boven de knop hing verdwijnt op mijn schoot. Close but no cigar (voor Erwin, volgens collega Ferm Uit De Kluiten Gewassen Tweehoevig Herkauwend Zoogdier) Blind Audition 32: Niet gedraaid Tweede Nederlandstalige inzending, en opnieuw gaat die aan mij voorbij. Teveel effect op de zang, meteen rinkelt mijn alarmbelletje. Dat doe je niet als de stem van uitzonderlijke kwaliteit is. Er hangt ook een erg folky geitenwollensokken-sfeertje over het geheel. Geen spek voor deze Vlaamse bek. Blind Audition 33: Niet gedraaid Opnieuw het gevoel dat er te veel met de stem(men?) geknoeid is. Een vrijblijvend voortkabbelende song die nergens naartoe lijkt te gaan, en ook vocaal gebeurt er te weinig spannends opm mijn aandacht vast te houden. Het geschal van de trompet werkt me ook al hoe langer hoe meer op de zenuwen. Neen, dit wordt hem ook niet... 10 november 2017 bewerkt door Yves Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 11 november 2017 Auteur Share Geplaatst 11 november 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Weer tijd voor een nieuwe lading audities. [youtube]JREhUWQhwVw[/youtube] [youtube]ChatCyNi860[/youtube] [youtube]ruVM3lOWZss[/youtube] @Yves @Grote Ree @Fabian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 11 november 2017 Share Geplaatst 11 november 2017 Blind Audition 34: Niet gedraaid Ik doe al de ganse wedstrijd mijn best om zo objectief en vooral beleefd mogelijk te reageren. Vroegere deelnames aan muziekspelletjes en -wedstrijden lieten reeds uitwijzen dat te grof taalgebruik bij het beoordelen van een song wel eens in een verkeerd keelgat durft schieten. Nooit was het zo moeilijk me in te houden als bij deze inzending. Laten we het erop houden dat het "mijn ding niet is"... Blind Audition 35: Gedraaid Twaalf minuten, zo zag ik toen ik op play drukte. Meteen schoten enkele scenario's door mijn hoofd: electronische dance-plaat, maar daar zou te weinig zang in zitten. Symfonische rock, zou best wel eens kunnen met Jeroen en Bas onder de inzenders. Postrock/mathrock, hmm ik denk het niet, Richard zijn 5 nummers zijn al de revue gepasseerd als ik me niet heb misteld. Groot was mijn verbazing toen de stem inzette, en dit bleek er eentje te zijn die expliciet doet denken aan de early Britse punkbands: Buzzcocks, the Undertones,... Dit in combinatie met het hypnotiserende treineffect die de instrumenten creëren zorgden ervoor dat mijn stoel ging draaien. Vond ik het nummer te lang duren? Ja. Wil ik een old skool punkband in mijn gelederen? ABSOLUUT! Blind Audition 36: Gedraaid Een erg krachtige stem waar bezieling en overtuigingskracht uit spreekt. Een karakteristiek timbre met een overtuigende rasp bij de uithalen. Dit kon wel eens een dijk van een zanger zijn. De song zelf vind ik net iets te typisch en voorspelbaar. Naar mijn gevoel een akoestische bewerking van een song door de zanger van een (grunge?) rockband die het nummer ook samen spelen maar dan in een stevigere uitvoering uiteraard. Goed mogelijk dat ik de bal hier mijlenver mis sla, dat is net het leuke aan de blinds. Maar in ieder geval draai ik hier voor, omdat ik veel vertrouwen heb in de zangcapaciteiten van deze artiest. Het is een soort stem die ik nog niet in mijn team heb, maar wel graag wil. Ik zie echter mijn medecoaches, of toch minstens één ervan, ook op hun knoppen te rammen dus ik hoop maar dat mijn woorden van waardering genoeg zijn om de inzender over de streep te trekken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 11 november 2017 Share Geplaatst 11 november 2017 Blind Audition 34: Niet gedraaid Niks geen intro maar direct erin met die zang; ook wel weer eens verfrissend! Mijn eerste associatie bij deze song is dat dit muziek is die ook prima op de EO Jongerendag gespeeld kan worden. Nu heb ik daar helemaal niks op tegen hoor, maar er wordt hier wel heel erg binnen de lijntjes gekleurd. Het is te gepolijst, te braaf en er zit totaal geen verrassingselement in zowel de zang, de begeleidende instrumenten als het arrangement. Enig pluspuntje vond ik de gitaarsolo, die klonk dan wel weer lekker. De zang vond ik ook niet verheffend. Typische jaren '80-sound en best een oké stemgeluid, maar de dynamiek en bezieling zijn nergens te bekennen hier. Blind Audition 35: Niet gedraaid Wat een contrast met die vorige song zeg! De intro van krap 2 minuten trekt direct mijn aandacht. Maar dan komt de zang erbij en die valt me toch ietwat tegen. Ik mis galm in het inregelen maar bovenal diepte in de stem. Ik had hier een zware, diepe, krachtige stem a la Tom Smith (Editors) verwacht en er stiekem ook op gehoopt, maar in plaats daarvan komt er een licht, oppervlakkig, iel en ietwat knijperig stemgeluid naar voren. Heel zonde, want het maakt dat het geheel te weinig indruk op mij weet te maken. En dan is het geheel ook nog eens veel te eentonig waardoor de twaalf minuten wel erg lang duren en ik na 7 minuten overwoog op pauze te drukken. Maar goed, elke auditie verdient het op zijn minst om in zijn geheel beluisterd te worden, zo ook deze. Dit is duidelijk mijn ding niet, maar wanneer je mijn nederige medecoach IN CAPS ZIET TYPEN, dan weet je als inzender dat je auditie gewaardeerd wordt! Blind Audition 36: Niet gedraaid Overduidelijk geen studio-opname dit, maar daar luisteren we wel doorheen. Wat me direct opvalt is de vibrato die de zanger bij tijd en wijle in zijn stem legt. Dit hoor je niet vaak bij rockzangers. Ben alleen wel bang dat het me te snel gaat vervelen. Datzelfde geldt voor het feit dat deze meneer het hele nummer vol gas geeft. Ik was juist benieuwd hoe zijn geluid zou zijn wanneer hij ook ergens in de song het heel klein zou houden. Niet slecht gezongen, maar de twee voorgaande punten zorgen ervoor dat ik niet van mijn stoel val. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 11 november 2017 Share Geplaatst 11 november 2017 (bewerkt) Auditie 29 gaat nar @Fabian. 11 november 2017 bewerkt door Bolderbast Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 12 november 2017 Share Geplaatst 12 november 2017 Blind Audition 31: Niet gedraaid Lekkere tune en mijn hand gaat gelijk naar de knop. Hopelijk is de stem net zo verhelderend als het geluid erachter. De artiest begint vervolgens met zingen en laat mij eigenlijk weer wat terugvallen in mijn stoel. Het weet me niet echt te boeien en ik heb moeite met de stem echt goed te beluisteren ivm het instrumentaal wat op de achtergrond meedoet. Naarmate het nummer vordert kom ik tot het besluit dat ik dit niet goed genoeg vind om te draaien. Blind Audition 32: Niet gedraaid Het tweede zes-minuten nummer op rij en dus ben ik erg benieuwd wat ik dit keer voorgeschoteld krijg. Voordeel van die zes minuten is dat je genoeg tijd hebt om de artiest te beoordelen op de verschillende stukken in het nummer, maar het kan ook tegen je werken. Wat me direct opvalt is de stem die weer ver-orgeld is zullen we maar even zeggen. Wel zeker weer leuk dat er iets Nederlandstalig in zit, maar het kan me niet genoeg overtuigen. Blind Audition 33: Niet gedraaid Kijk, weer eens een nummer van ong. 3 minuten, dat zorgt weer voor wat anders dan de andere twee. Hoewel ik de stemmen niet slecht vind heb ik toch het idee dat er weer geknutseld is met de stemmen na het inzingen, en dat vind ik jammer. Ten eerste is het dan moeilijk te beoordelen en ten tweede ben je toch wat huiverig of al de nummers van deze artiest zo zijn. Ik vind het ook lastig hier een genre aan te verbinden, denk dat het meer een scheiding is tussen verschillende stijlen. Blind Audition 34: Niet gedraaid Ik ben zelf nog een jonge kerel, maar er gaat gelijk een lampje branden dat dit muziek is die 'voor mijn tijd' erg in was. Wel leuk en verfrissend en dus ga ik er even goed voor zitten. Eigenlijk is dat wat bij mij ook lang blijft hangen tijdens het nummer; leuk, maargoed, win je daar de Voice mee? Uiteindelijk denk ik het niet. Zeker verfrissend en ben erg benieuwd wie dit is/zijn, maar voor nu niet goed genoeg om te drukken. Blind Audition 35: Niet gedraaid Kijk eens aan! 12 minuten schoon aan de haak. Waar zie je het nog? Bij de intro ben ik gelijk benieuwd welke stem er achter zit en kruip ik wat meer richting de luidspreker. Denkende aan de tijdsduur en de intro krijg ik wel gelijk het idee dat dit misschien wel iets is voor onze Belgische vriend. Dan komt de stem erin en ben ik toch een beetje verrast, waar ik had gedacht een zware rockstem of zo'n dancenummer te horen, blijkt er eigenlijk wel een redelijke rustige stem achter te zitten. Niet echt iets voor mij, maar deze artiest is zeker op zijn plek bij Yves. Blind Audition 36: Gedraaid Ik spits mijn oren direct als de zanger begint en ben eigenlijk blij verrast hoeveel kracht er uit de zang komt en de bezieling die deze artiest in het nummer legt. Oke, even rustig doen en echt goed luisteren naar de stem en het nummer. Tijdens het nummer raak ik eigenlijk steeds meer overtuigd en geloof ik wat deze artiest ten gehore legt. Dat het daarnaast in een genre gebeurt waar ik nog niet echt iets van heb in mijn team, maakt mij alleen maar meer geïnteresseerd. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 12 november 2017 Share Geplaatst 12 november 2017 @Jeroen. Hoeveel audities verwachten we nog? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 12 november 2017 Auteur Share Geplaatst 12 november 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Weer tijd om de boekhouding bij te werken en liefst vier artiesten vinden hun einde in de blind auditions deze keer. Namens @chrisje1993 deden Eefje de Visser(auditie 32) en Ralph van Manen(auditie 34) een poging de coaches te overtuigen terwijl @Bolderbast verantwoordelijk was voor audities 31 en 33 die bestonden uit The Horrors en Racing Glaciers. Voor twee artiesten was er wel goed nieuws auditie 35 afkomstig van @Chiemel vind een plaatsje in Team @Yves terwijl @Jeroen. voor auditie 36 een keuze mag maken tussen @Yves en @fabian. Nog twaalf audities te gaan dus het einde begint in zicht te komen: [youtube]7SFmDqux-kY[/youtube] [youtube]ITTVxi9e4u0[/youtube] [youtube]43IJD-jFucM[/youtube] @Yves @Fabian. @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 12 november 2017 Auteur Share Geplaatst 12 november 2017 (bewerkt) Auditie 36 kiest voor @Yves. Daarnaast moet @Chiemel nog altijd kiezen voor Auditie 21 tussen @Fabian. en @Grote Ree 12 november 2017 bewerkt door Jeroen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 12 november 2017 Share Geplaatst 12 november 2017 Blind Audition 37: Niet gedraaid Zeker geen slechte auditie, dit. Alleen staat de zang veel te luid uitgemixt in verhouding tot de instrumenten. Mede hierdoor, maar ook omdat de zanger lijkt te duwen op de stembanden, wordt de rauwe uitbarsting naar het eind toe eerder geschreeuwd dan gezongen. Ik denk dat dit me ervan heeft weerhouden om op de knop te drukken, al was ik er enkele keren dichtbij. Blind Audition 38: Niet gedraaid De zang begint als een erg cliché pop-geluid. De kopstem klinkt dan weer mooi helder en breekbaar, hierbij weet de artiest het meest geloofwaardig het gevoel van de song weer te geven. De melodielijn is echter voorspelbaar en slap. In de strofes vind ik hem veel te enthousiast zijn vibrato te gebruiken, wat imo afbreuk doet aan de zangkwaliteit. Met nog één plekje in mijn team moet ik overdonderd worden, kippenvel krijgen of me bij mijn nekvel gegrepen voelen. Daar zorgde deze artiest niet voor. Blind Audition 39: Niet gedraaid Een classic rocksong in al zijn glorie en met alle bijbehorende cliché's. Bovendien zit de zang qua volume onder de instrumenten en komen de gitaren veel te veel op de voorgrond. Neen, dit vind ik echt niks, één van de slechtste audities. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 12 november 2017 Share Geplaatst 12 november 2017 (bewerkt) Ik was even totaal het overzicht kwijt hoeveel artiesten ik nou eigenlijk al in mijn team had en dus had ik even geteld. Blijkt dat onze organisator gewoon keurig netjes een lijstje op de beginpagina bijhoudt. Ik loop wel achter zeg qua bezetting vergeleken met de andere twee... Blind Audition 37: Gedraaid Toegegeven, het intro zorgde ervoor dat ik direct gefocust was op wat komen ging. Wachtend op wat er vocaal de ether in geslingerd zou worden. En waar ik eerst de indruk kreeg dat deze zanger wel heel geforceerd een soort accent probeerde neer te zetten, daar trok dit gevoel gelukkig redelijk snel weer weg. Naarmate de auditie vorderde, werd ik steeds enthousiaster over de zang. Deze man kan wel wat hoor! Een fijne melodielijn, een stijlvolle vibrato die zeker niet te vaak ingezet werd en een toonhoogte die de zanger precies op het lijf geschreven is. Ik kon ook oprecht genieten van de fluitsolo; past hier heerlijk in. De rauwe uitbarsting waarnaar door mijn niet gedraaide concullega al werd gerefereerd, kwam voor mij wat uit de lucht vallen. Toch vond ik het 'geschreeuw' niet too much, maar het moet in het vervolg wel met mate worden toegepast, want anders wordt het een gimmick. Hoe dan ook, vocaal stáát er hier wel iets en ik weet zeker dat deze meneer opgewassen is tegen het artistieke geweld wat er in het verdere verloop van de competitie gaat komen. Wees welkom in mijn team! Blind Audition 38: Niet gedraaid Ja hoor en daar is weer een cover, zij het een actuele dit keer. Ik moet eerlijk bekennen dat ik wel moeite had hier een neutraal oordeel te vellen, daar ik het origineel een ontzettend schijtnummer vind. De jongeheer in kwestie hier weet wel wat zingen is, want ik heb geen valse noot gehoord. Toch ben ik zelf geen fan van dit soort stemmen, waarbij de nadruk wel heel erg op het geforceerd sentimenteel overkomen ligt met allerlei techniekjes en ad libjes. Daardoor heb ik het gevoel dat deze meneer een kunstje aan het opvoeren is zonder erbij oprecht iets te willen delen met het publiek. Technisch prima, maar dat hoeft dus niet automatisch te betekenen dat ik draai. Blind Audition 39: Niet gedraaid Heuj, een tweestemmig gitaarrifje, retro hoor! De song zelf is mwuah-mwuah; zeker niet slecht maar absoluut ook niet hoogstaand. In de zang hoor ik een Dave Grohl-achtige rauwheid. Helaas doet daarmee bij mij ook het vermoeden rijzen dat de zanger in spe een one-trick-pony is. Past prima binnen het rock-genre met alle rechttoe-rechtaan zanglijnen zonder dynamiek, maar in mijn ogen niet geschikt voor een format als The Voice. 12 november 2017 bewerkt door Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 13 november 2017 Share Geplaatst 13 november 2017 Blind Audition 37: Gedraaid Lekkere rustige intro dit, neemt je meteen mee in dit nummer. De stem komt erbij en deze is erg origineel en haarscherp. Ik word spreekwoordelijk weggeblazen door het vocale geschut wat geactiveerd wordt na deze intro. Wauw, een van de krachtigste audities in mijn ogen. Dit is daarnaast die originaliteit en power die we hopen tegen te komen in deze wedstrijd. Ik had verwacht dat onze Belgische vriend hier ook wel voor zou draaien, maar uiteindelijk zijn het rendier en ik degenen die dit erg goed vinden. Wat mij betreft van harte welkom in mijn team, een artiest waar nog geen tweede van is! Blind Audition 38: Niet gedraaid Daar zijn we weer, een cover. Vanaf het begin krijg ik het idee dat deze zanger erg 'knijpt' met zijn stem. Het heeft wel iets weg van een zwaardere Shawn Mendes als ik langer luister. Ik blijf het moeilijk beoordelen vinden, zo'n cover. Ik vind de stem uiteindelijk te geforceerd en too much overkomen, waardoor ik mij behoed voor het drukken op de knop. Ik heb immers al veel van dit soort type artiesten in mijn team. Blind Audition 39: Niet gedraaid Kijk, weer een ouderwetse vijf-en-een-halve minuut aan de haak. Haha die intro doet me terugdenken aan oudere tijden, Golden Earring stijl. Het genre Rock kan mij best wel bekoren, alleen deze stem kan me dan weer niet helemaal overtuigen. Het idee dat die lager is ingesteld tegenover het instrumentaal geweld doet die gedachte alleen maar voeden. Uiteindelijk een prima 'headbang'-nummer, maar niet goed genoeg om toe te voegen aan mijn team. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 13 november 2017 Auteur Share Geplaatst 13 november 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/im Slecht nieuws voor @nasje92 en Leroy Sanchez. Auditie 38 bleek niet voldoende om de coaches te overtuigen en zal dan ook terug naar huis keren. Ook auditie 40 Robert Pehrsson's Humbucker red het helaas voor @Jeroen. niet. Goed nieuws is er wel voor auditie 37 zowel @Grote Ree als @Fabian. drukte op de rode knop waardoor @bas2204 een keuze mag maken in welk team hij een plekje zal vinden. [youtube]wdCvjY9LKws[/youtube] [youtube]-rxedzRKzZw[/youtube] [youtube]Fr7l7i3oTLo[/youtube] @Yves Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 13 november 2017 Share Geplaatst 13 november 2017 Blind Audition 40: Niet gedraaid Ik wist meteen om welke band het gaat, het lijkt me ook de meest bekende die hier al de revue passeerde. Het is een band die ik vooral in hun beginperiode hoog in het vaandel droeg, ik denk zo'n 15 jaar terug. Ik kreeg het identieke gevoel al eens eerder, bij The Wolf Parade. Laat dit een Battle of the Bands zijn en ik neem deze sowieso mee. Maar we zijn met een zangwedstrijd bezig, en de zang is vrij monotoon en komt klinisch over. Het zangduo lijkt helemaal niet betrokken bij wat ze zingen. De samenzang mist harmonie; beiden zingen een exact dezelfde melodielijn. Bovenop heb ik al een mannetje/meisje-combi die ik veel en veel overtuigender vond zingen. Blind Audition 41: Niet gedraaid Een practical joke of een foutje van de spelorganisatie? 30 seconden muziek is veel te weinig om een beeld te vormen. Nou ja, te weinig, zelfs duurde het 30 minuten had deze slappe plat commerciële R&B/rapper me nooit kunnen bekoren. Blind Audition 42: Niet gedraaid Ik moet opletten dat ik niet té kritisch en te over-analyserend begin te beoordelen om die laatste plek in mijn team op te vullen. Want dit was een goeie auditie, een aangename old soul-stem met een lekkere rasp die nergens overdreven overkomt. Rationeel gezien moet ik mijn stoel hiervoor draaien, maar intuïtief doe ik het niet. Ik zei het eerder al: ik wil van mijn sokken geblazen worden door mijn laatste artiest, en wil het erop wagen dat die auditie er bij de laatste zes blinds nog zit aan te komen. Hopelijk wordt het geen wachten op Godot... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 13 november 2017 Share Geplaatst 13 november 2017 Aangezien ons hertje nog wat achter loopt bij het vullen van zijn team, zal ik hem maar even helpen. Auditie 37 gaat dus naar team @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 13 november 2017 Share Geplaatst 13 november 2017 Blind Audition 40: Niet gedraaid Sorry, maar zingen kun je dit nauwelijks noemen. Het is pratend je zegje doen en heel af en toe zit er iets tussen wat heel in de verte op zingen lijkt. De inzender zit ofwel te trollen ofwel snapt het format niet helemaal. Slechtste auditie tot nu toe. Meer ga ik er ook niet over zeggen. Blind Audition 41: Niet gedraaid En dan denk je dat je alles wel hebt gehad zo in de eerste ronde. Boy I was wrong. Blind Audition 42: Niet gedraaid Oei, ik zit een beetje in dezelfde spagaat als ons Yvke. Best een eigen stemgeluid en een unieke rauwe rand erin en dito uitspraak. Heb ook het gevoel dat deze zang heel goed onder een reggae-plaat zou passen. Helaas heb ik wel het donkerbruine vermoeden dat deze stem verder te eenzijdig is in de zin van de breedte waarbij je 'm in kan zetten. Ik denk dat 'ie snel gaat vervelen op termijn. Ook vrees ik een beetje voor een live-opname van deze artiest, daar het nu al lijkt alsof de stembanden vakkundig de vernieling in worden geholpen, gezien de inspanning die de beste man levert. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZL123 Geplaatst 13 november 2017 Share Geplaatst 13 november 2017 Wel jammer dat de laatste audities automatisch een stuk minder kans maken dan. Geen idee hoe ze dat bij de echte voice doen trouwens. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 14 november 2017 Share Geplaatst 14 november 2017 Voor auditie 21 kies ik voor Grote Ree. Nu hopen dat ik Fabian nog weet te gaan strikken, dan heb ik bij alle drie één. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten