Grote Ree Geplaatst 5 november 2017 Share Geplaatst 5 november 2017 [quote name='Richarð.']Auditie 12 mag naar @Grote Ree Aangezien Yves er al twee heeft van mij en Ree z'n stukje overtuigend was. :)[/QUOTE] Mijn dank is groot! Blijkbaar houd je wel van zoete broodjes dus. :) Dan nu over naar de orde van de dag: [B]Blind Audition 13: Niet gedraaid[/B] Hmmm, een auditie van de echte Voice die hier wordt ingestuurd, ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet vinden. Het ligt voor de hand om te concluderen dat deze artiest nog niet zo'n groot repertoire heeft, wat kan resulteren in problemen bij latere rondes. Of misschien wil de inzender het beste voor later bewaren, dat kan natuurlijk ook. Het maakt me in ieder geval wel enigszins sceptisch. Dan het liedje zelf, dat is in mijn ogen veel te kort om echt een goed oordeel te kunnen geven. De dame heeft, zoals de juryleden aangeven, inderdaad een engelenstem. Maar ik mis power en vermoed dat het een meisje is die niet veelzijdig genoeg is om mij te kunnen blijven bekoren. [B]Blind Audition 14: Niet gedraaid[/B] Lekker introotje hier hoor met die gitaar en een fijn ingeregelde drum en basgitaar. Des te knapper vind ik het dat met zo weinig instrumenten de muzikanten het toch nog steeds voor elkaar weten te krijgen om onsamenhangend te spelen. Het nummer verder is oké maar niet heel bijzonder en datzelfde vind ik gelden voor de stemmen. Het zijn geen doorsnee zangstemmen, maar tegelijkertijd mis ik de dynamiek in zowel de mannen- als de vrouwenstem, waardoor het geheel niet genoeg indruk op mij heeft weten te maken. [B]Blind Audition 15: Gedraaid[/B] Chimpa, is that you again? Ik heb een zwak voor pianoliedjes, dus sta je bij mij eigenlijk al 1-0 voor. Maar goed, we moeten wel enigszins objectief blijven zonder al direct op die knop te gaan bashen. De stem zelf is apart met in het zachtlage tonen die me aan de stem van Dinand Woesthoff doen denken. Soms vind ik vooral in het couplet de galm iets te overdreven ingemixt en ik heb ook een vermoeden dat er weer wat autotune in zit. Sommige tonen klinken simpelweg net iets te gepolijst. Ben ik 100% weggeblazen door deze auditie? Nee, dat niet. Maar als mijn theorie klopt en onze alpha-aap zit inderdaad achter deze auditie, dan kunnen we denk ik nog wel wat vuurwerk in de loop van de competitie gaan verwachten. Wat meer uptempo werk, iets waar onze songfestivalkoning wel aan kan voldoen denk ik zo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 6 november 2017 Auteur Share Geplaatst 6 november 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Het is weer tijd voor de volgende audities. [youtube]77KdTeKhchc[/youtube] [youtube]II48LaeJTZA[/youtube] [youtube]cCf0yUhs_GE[/youtube] @Yves @Fabian. @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 6 november 2017 Share Geplaatst 6 november 2017 [B]Blind Audition 16: Niet gedraaid[/B] Ik ken deze band erg goed, en ben er al jaren enorme fan van. Ze zijn zeer onconventioneel in hun songstructuren en zangpartijen, en hebben er al een aanzienlijk repertoire opzitten, draaien al vele jaren mee in het alternatieve circuit. God wat had ik graag op die knop geramd, maar ik moet me op dat moment voor ogen houden dat we hier met een zangwedstrijd bezig zijn. In een Battle of the Bands of iets dergelijks alle punten maar echt sterke zang kunnen we dit hoegenaamd niet noemen. Origineel, dat alleszins maar met spijt in het hart neem ik dit geweldig zooitje ongeregeld niet mee naar de battles. Sorry @Richarð. :D [B]Blind Audtion 17: Niet gedraaid[/B] Deze song hoort imo thuis onder de (jammer genoeg veel te grote) noemer commerciële troep. De zanger weet zich ook nergens te onderscheiden, maar heeft een erg typisch stemgeluid voor dit genre. elke noot in elke melodielijn is super voorspelbaar waardoor het geheel eerder ergernis dan enthousiasme bij mij opwekte. Laat ons deze ongein maar snel met het badwater wegspoelen. [B]Blind Audition 18: Niet gedraaid[/B] Singer songwriter met akoestisch gitaartje, zo kunnen we er wel enigen opsommen, zowel mannetjes als vrouwtjes. Om dan te kunnen bekoren moet de stem zich meer nog dan bij songs met meer instrumentale begeleiding weten te onderscheiden van het gros. Dat doet deze dame op geen enkel moment. Mooi stemgeluid hoor, helder en lieftallig, daar niet van, maar dit is in mijn ogen geen groot zangtalent. Ik geloofde ook niet wat ze zong, alsof ze geen binding heeft met de lyrics maar die gewoon van haar blaadje aflas, enfin afzong. Er zijn binnen dit genre tal van betere, meer originele artiesten te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 november 2017 Share Geplaatst 7 november 2017 Blind Audition 16: Niet gedraaid Vlees noch vis dit. Ik krijg een beetje het gevoel wat ik normaal gesproken ook met kunst in musea heb. De meeste werken vind ik meer apart dan mooi. En dan is er nog die ene uitzondering die direct mijn aandacht trekt en waardoor ik gefascineerd raak. Dit nummer was helaas niet die uitzondering. De zang mag dan onderscheidend zijn; ik vind de manier van zingen een technisch kunstje en ontzettend eendimensionaal. En dan behoort het nummer ook nog eens tot een genre waarbij het gros van de muziek voor mij niet interessant is om naar te luisteren vanwege het gebrek aan dynamiek. Nee, dit nummer past absoluut niet in het team wat ik voor ogen heb bij deze competitie. Blind Audition 17: Niet gedraaid Ontzettend standaard popliedje met een toegevoegd discogitaartje om de hitpotentie te vergroten. Daarmee is het allesbehalve imponerend en dat maakt dat de zang het dan maar moet opknappen hier. Het stemgeluid lijkt in mijn ogen op dat van de leadzanger van The Counting Crows, ware het niet dat deze meneer veel meer knijpt met zijn stem en het erop lijkt dat hij voor elke hoge noot moet werken. Het maakt het geheel niet erg prettig om naar te luisteren. Muziek en zang lijken twee losse elementen, zoals Yves ook al impliciet aangaf. Ook hier een resolute 'nee'. Blind Audition 18: Niet gedraaid Twijfel, twijfel, twijfel! De dame hier heeft een engelenstem en zingt zeker niet slecht. De tonen zijn zuiver maar ik mis de afwisseling, de dynamiek en de verrassende wending waardoor dit nummer zich zou onderscheiden van haar talloze concurrenten. Dat doet het op dit moment niet. Ik verwacht ook niet dat de eerder genoemde benodigde eigenschappen in ander werk van deze dame zit, want anders had de inzender wel daarmee geauditeerd. Al met al is het voor nu niet goed genoeg om mij te overtuigen om de draaiende beweging in mijn stoel te maken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 7 november 2017 Auteur Share Geplaatst 7 november 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Het is weer tijd voor een nieuwe lading audities. [youtube]RljqrDbYBAc[/youtube] [youtube]tsMW2WTZX_4[/youtube] [youtube]7aA8NbjLUcY[/youtube] @Yves @Fabian. @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 7 november 2017 Share Geplaatst 7 november 2017 Blind Audition 19: Gedraaid Nou, veeg mij maar op hoor! Als je een auditie met zo'n goedkope plastic beat begint, dan kun je bijna net zo goed direct inpakken. Oké Ree, verman je; probeer er doorheen te luisteren! En verhip, het lukt! Ik word namelijk aangenaam verrast door het warme stemgeluid dat deze meneer ten gehore brengt. We kunnen dit nummer gerust tot het countrygenre rekenen - ik weet al wel wie er in ieder geval niet gaat drukken - maar het soms opzichte en geforceerde redneckaccent en dito snik wat je vaak in country hoort, ligt er hier gelukkig niet al te dik bovenop. Dan door naar het nummer zelf: het akkoordenschema uit dit liedje kunnen we toevoegen aan het grote boek der clichéschema's uit de popgeschiedenis. Met de dikte van dit boekwerk kunnen we inmiddels een toren maken die bijna tot de maan reikt. Maar goed, het schema in combinatie met een cliché doch pakkende zanglijn zorgt er wel voor dat dit een liedje is dat lekker en makkelijk wegluistert. Ik heet deze artiest hoe dan ook van harte welkom in mijn team, maar dan wil ik graag wel twee wensen doorgeven voor de volgende ronde aan de inzender: 1) Kies een liedje wat iets minder gepolijst en mainstream is. En 2) Zend nooit maar dan ook nooit meer een liedje in met zo'n tenenkrommende beat. Mijn drummershart huilde. Blind Audition 20: Niet gedraaid Paino-intro it is! En hé, zowaar eens een Nederlandstalig liedje, leuk! Ik heb wel een zwak voor Vlaamstalige nummers. Zo geeft de zachte uitspraak de nummers van Buurman een extra dimensie. Hier vind ik dat niet echt opgaan. De stem van de Vlaamse dame klinkt bij vlagen niet heel prettig in de oren; ik vind hem wat schel in het hoog als ze de borststem pakt. Het liedje is verder ook erg kort. En op het moment dat ik denk dat er een bridge komt, valt er opeens een rare beat in. Even dacht ik aan een bizarre omslag, maar dan blijkt het dus gewoon een radiotune te zijn; vette anticlimax! Jammer, want er zat best potentie in. Blind Audition 21: Gedraaid Ja, hier zat ik direct in! Mijn vingers gingen vrijwel als een magneet op de grote rode knop af en ik heb de verleiding van het drukken slechts een halve minuut kunnen weerstaan. Deze beat was wél fijn en paste goed onder de stijl van het liedje. De zang blendde ook goed in bij de muziek. Een fijne stem met een klein soulrafeltje en een wat afgeronde uitspraak. Ik denk zelf ook wel dat deze zanger veelzijdig kan zijn en dat we totaal andere type liedjes te horen kunnen gaan krijgen in het verdere verloop van de competitie. Kleine tip voor de inzender: als je voor mij kiest, zorg er dan voor dat je een liedje kiest in The Battles waarin niet al te veel vibrato in de stem zit. Dat deed me namelijk aan Tracy Chapman denken en daar ben ik na een paar liedjes luisteren alweer heel snel klaar mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 7 november 2017 Share Geplaatst 7 november 2017 Blind Audition 13: Gedraaid Jaaa, dit is nou zo'n auditie waar je vanaf het begin op de knop drukt en vervolgens lekker gaat genieten van de performance. Ik ben wat minder bekend met de Voice Vlaanderen dan mijn collega Yves, maar ik draait hier ook puur vanwege het stemgeluid. Verder vond ik deze artieste een volledig eigen stemgeluid hebben, wat mij zeker kan bekoren en een groot pluspunt is. Hoewel ik misschien minder bekend ben met deze artiest dan mijn andere gedraaide collega, hoop ik erg hard dat men toch voor mij kiest. Ik denk dat we hoge ogen kunnen gooien! Blind Audition 14: Niet gedraaid Ik vind dit een prettige intro hebben, en de stemmen doen het zeker niet verkeerd. Echter zit er naar mijn weten al een duo in mijn team en dat maakt dat ik misschien iets kritischer naar deze inzending luister. Hoewel het nummer mij instrumentaal zeker kan boeien, vind ik de stemmen er niet bepaald bovenuit steken. Binnen de lijntjes, is iets wat mij te binnen schiet. Beide constateringen zorgen ervoor dat ik niet op de knop druk. Blind Audition 15: Gedraaid Jaja, Yves gaf het natuurlijk al aan maar dit is dan weer mijn genre/straatje. Ik hou ervan dat men zichzelf begeleid met eigen instrumenten en dit is daar een mooi voorbeeld van. De stem weet mij uitstekend te overtuigen. Net zoals mijn collega doet me dit ook wat denken aan Dinand Woesthoff. Ik ben zelf altijd een groot fan van Kane geweest en de vergelijking snap ik hier wel. Ik zie het zeker zitten om met deze artiest aan de slag te gaan en ver te komen in deze show, uiteindelijk blijft dit toch mijn favoriete soort artiesten. Blind Audition 16: Niet gedraaid Het eerste wat mij na 10 seconden te binnen schoot: gaat men nog zingen of is dit een slechte sitcom? Nadat er gestart wordt met zingen kan het me echt amper bekoren, en vind ik het lastig vast te stellen of het voor mij vals klinkt of gewoon een bepaald genre is waar ik niet weg van ben. En ja, na anderhalve minuut en een 'jaholeeeejooo' verder kan ik een schaterlach niet onderdrukken. Ik ga lekker achterover zitten en laat dit maar over me heen komen. Blind Audition 17: Niet gedraaid Ik ben dan weer meer fan van dit genre dan mijn collega's, en ik begrijp de link met 'hitmuziek' dan ook goed. De tune die in het nummer zit is lekker en laat mij opzich wel meegenieten. Het is echter de zang die mij niet echt weet te overtuigen en het vooral moet hebben van die hit-achtige tune die het nummer ondersteund. We zitten hier bij de Voice en dus moet ik mijn eigen muzieksmaak hier even een beetje onderdrukken. Voor deze wedstrijd niet goed genoeg. Blind Audition 18: Niet gedraaid Ja daar zijn we weer, een singer-songwriter pur sang. Mooie stem en leuke ondersteuning van het gitaar, maar daar stopt het voor mij ook een beetje. Het weet me niet echt te overtuigen en met de andere singer-songwriters die ik deze wedstrijd gehoord heb, moet ik bekennen dat ik de anderen beter vind. Zelfs de liefhebber van deze muziek moet hier daarom een beetje gas terugnemen, en de conclusie trekken dat ik deze aan me voorbij laat gaan. Blind Audition 19: Niet gedraaid Heee, daar zijn we weer. Het was even rustig op de country-lijn, maar er zit weer ruis op. En de ruis die ik in de eerste seconden van dit nummer hoor met de instrumenten, kan mij totaal niet overtuigen. De stem komt erin en ook deze doet mij weer terugdenken aan die andere country-nummers die we al tegen zijn gekomen. Stiekem denk ik tijdens de auditie even terug aan de country-artiest waar ik eerder wél voor gedraaid ben. Wat een wereld van verschil! Geeft mij direct het gevoel de goede keuze gemaakt te hebben. Snel verder. Blind Audition 20: Niet gedraaid Kijk, dit vind ik nou leuk. Even wat anders dan die standaard Engelse songteksten die we steeds voorgeschoteld krijgen. De stem is mooi en de muziek is prettig en ondersteund het nummer goed. De zang klinkt toch nog wat kinderlijk en dat weerhoud me even om te drukken. Ik wacht op een uitbraak en voor het zover is komt er ineens een rare beat in die me doet denken aan een jingle van de radio. En ineens is het stil... Zijn we al het eind van dit nummer? Misschien maar goed dat ik dan niet heb gedrukt. Blind Audition 21: Gedraaid De tune komt binnen en zet me gelijk aan de knop. Lekker om naar te luisteren en laat je meteen opgaan in de muziek. Vervolgens komt de stem erbij en die is zeker niet slecht, al zijn er zeker hier en daar wel wat verbeterpunten in de zin van toonverschil. Echter past de stem prima bij de muziek en dat maakt het geheel een fijn nummer. Ik denk hier en daar een mondharmonica te horen, maar misschien is dat mijn eigen verbeelding. Hoe dan ook, misschien niet echt mijn genre, maar ik ben zeker bereid dit welkom te heten in mijn team! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 8 november 2017 Share Geplaatst 8 november 2017 Blind Audition 19: Niet gedraaid Het verbaast me hoeveel countrysongs er in de wedstrijd zitten. Ik dacht dat dit genre voornamelijk in bepaalde Amerikaanse staten erg in trek was, maar blijkbaar ook op MU. Mijn hooggeëerde collega, familie der hertachtigen, gaf het reeds aan: hier draai ik niet voor. De algemene teneur in de zang binnen country is me te stroperig en te druilerig. Ik word er steeds weer een beetje ongeduldig van. Ook deze artiest beantwoordt aan dat gevoel. Blind Audition 20: Niet gedraaid Nederlandstalige/Vlaamse muziek kan zeker, het kan een erg verfrissend effect hebben tussen al dat Engelstalige. Maar deze kwelende kleinkunstenares creëert zulk effect allerminst. Het slaat natuurlijk nergens op dat het nummer halverwege onderbroken wordt door de MNM radio-jingle, maar ik was er niet rouwig om. Wat een geëmmer zeg, het kon niet rap genoeg gedaan zijn. Blind Audition 21: Niet gedraaid Een artiest in het soul of R&B-circuit staat absoluut op mijn lijstje. Om die reden ben ik bij deze heer even aan het twijfelen geslagen. Toch zoek ik eerder naar een vrouwelijke artiest, type Macy Gray, Lauryn Hill of Alicia Keys, en laat ik deze aan mijn neus voorbij gaan. Vooral omdat ik ondertussen weet dat de beide andere coaches hiervoor hun stoel draaiden, want ik vind wel dat deze artiest door zijn 'soulful voice' en zachte timbre een plek in deze wedstrijd verdient. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 8 november 2017 Auteur Share Geplaatst 8 november 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Allereerst weer tijd om de boekhouding wat bij te werken en de diverse teams beginnen al wat gevulder te raken. We beginnen echter met de afvallers. Helaas voor @Bolderbast wist Wolf Parade geen indruk te maken en zij keerden dan ook huiswaarts als auditie 16. Hetzelfde gaat op voor Andreas Kummert die werd ingestuurd door @bas2204 en zij zaten achter auditie 17. Ook voor auditie 18 bleken de blinds het eindpunt helaas voor Daniela Andrade en @nasje92. De laatste afvaller is nummer 20 en werd ingezonden door @TeamWesil helaas wist Tinne Oltmans echter geen coaches te overtuigen. Dan door naar de artiesten die wel hun weg zullen vervolgen. Goed niwues is er ook voor @TeamWesil want auditie 14 krijgt een plaatsje in het team van @Yves. Ook @Grote Ree heeft er met auditie 19 van @nasje92 een versterking bij. De resterende drie artiesten wisten meerdere coaches te overtuigen. VOor auditie 13 mag @TeamWesil een keuze maken tussen @Yves en @Fabian. Voor auditie 15 mag @nasje92 kiezen tussen @Grote Ree en @Fabian. terwijl voor auditie 21 @Chiemel kan kiezen tussen @Grote Ree en @Fabian. Dan over naar een nieuwe lading gespannen kandidaten. [youtube]R0SGp_6C84A[/youtube] [soundcloud]https://soundcloud.com/wearetheincrowd/long-live-the-kids[/soundcloud] [youtube]SNAo54yUb2A[/youtube] Helaas bij auditie 24 geen blind auditie aangezien ik deze ondanks verschillende pogingen niet door de Copyright heen kreeg. Ik hoop dat jullie deze simpelweg hetzelfde zullen beoordelen en niet verder rond gaan kijken voor deze band. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
nasje92 Geplaatst 8 november 2017 Share Geplaatst 8 november 2017 Auditie 15 kiest voor @Fabian. Deze coach komt enthousiaster over! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 8 november 2017 Share Geplaatst 8 november 2017 (bewerkt) Wolf Parade was van @Bolderbast ? Hah niet verwacht, maar een fijne smaak waarde heer ;) Enneuh @TeamWesil Vlaamse Alliantie sluiten hee ;) 8 november 2017 bewerkt door Yves Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 8 november 2017 Share Geplaatst 8 november 2017 Ik heb zo'n idee dat ik dit hele concept niet begrepen heb :mrgy: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 8 november 2017 Share Geplaatst 8 november 2017 (bewerkt) Blind Audition 22: Gedraaid Dit is waar ik het al verscheidene keren over had, en wat ik bij de meeste inzendingen tot hiertoe miste. Dit is zowel qua song als qua zangpartijen uniek en eigenzinnig. Even vijf minuten de oogjes gesloten en me laten meevoeren door dit heerlijke streepje Kunst (jazeker, met de grote K) . Met alle respect naar mijn andere teamleden en ook die van de andere coaches toe de beste blind audition tot hiertoe. Blind Audition 23: Niet gedraaid We are the in-crowd titelen ze, maar voor mij gaat deze band op in de crowd. Niets aan wat ik hoor laat deze song boven de gemiddelde rocksong uitstijgen. Akkoordenschema's en songopbouw die zo uit het Grote Boek der Eenheidsworst komen, idem dito voor de zang. De zangeres haalt haar brood bij genregenoten als Evanescence en Within Temptation, zelfs Avril Lavigne kwam af en toe eens de kop opsteken. Hier heb ik niks mee en kan ik niks mee. Blind Audition 24: Niet gedraaid Uit datzelfde Grote Boek ook deze artiest, die dan weer bij het clubje commerciële singer-songwriters mag geklasseerd worden. Toegegeven: hij heeft een stemgeluid die perfect binnen het genre past, en zingt naar mijn mening zijn nummer met voldoende overtuiging. Zijn stem heeft een aangename en erg toegankelijke klankkleur. Ik vrees alleen dat ik na een liedje of twee, drie mijn buik er ferm vol van zou hebben, want ben er vrij zeker van dat ander werk van deze zanger in hetzelfde straatje liggen. Geen slechte auditie, maar te voorspelbaar en 'gewoontjes' naar mijn smaak. 8 november 2017 bewerkt door Yves Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 8 november 2017 Share Geplaatst 8 november 2017 Blind Audition 22: Gedraaid Dit vond ik in eerste instantie een lastige. Het is absoluut uniek in dit deelnemersveld om een zo'n jazzy zanger in te sturen. Vind ik de zang echter ook goed genoeg om voor te draaien? Vooropgesteld, de zang intrigeert me wel maar raakt me op emotioneel gebied niet. Daar valt dus nog wat te winnen. Maar goed, het enorme bereik en de uitstekende kopstem maken me toch enthousiast hoor! Deze zanger kan wel wat en laat dat hier ook uitbundig horen. Combineer dat met interessante muziek, een goed arrangement en fijne blazers, waardoor zang en instrumenten elkaar naar een hoger level tillen. Al met al een zeer welkome aanvulling voor mijn team. Ik durf het wel aan met deze muziek! Blind Audition 23: Gedraaid Zowel instrumentaal als zangtechnisch heeft dit bandje duidelijk zijn inspiratie uit Paramore gehaald. Behoorlijk copycat-gedrag dus, zo op het eerste oog. Maar goed, deze band bevindt zich nu eenmaal in een genre waarin ontzettend veel liedjes op elkaar lijken, de akkoordenschema's homogeen zijn, de gitaarrifjes bijna allemaal hetzelfde klinken en de drums allemaal even lomp ingeregeld zijn. In een genre waarin de wegen al talloze keren voor u geplaveid zijn is het natuurlijk ook wel lastig om je te onderscheiden. Desondanks ligt het nummer lekker in het gehoor, sluit de zang goed aan bij de rest van de muziek en denk ik dat het toevoegen van deze band aan mijn gilde zorgt voor een frisse wind in het team. Blind Audition 24: Niet gedraaid Laat ik voorop stellen dat ik het heel lastig vind om covers bij deze competitie te beoordelen, omdat ik nu het gevoel krijg appels met peren te moeten vergelijken. Waar ik bij eigenlijk alle audities ook let op de muziek (bijvoorbeeld arrangement, uniekheid) en hoe deze de zang aanvult, daar valt dat criterium bij een cover als deze in zijn geheel weg. Daarmee ontstaat bij mij eigenlijk ook een natuurlijke aversie tegen covers, wanneer het gros van het deelnemersveld wel eigen werk instuurt. Dan maar naar de zang luisteren. En die blijkt voor mij snel in te delen onder de categorie 'zeikstem'. Dit soort nasale stemgeluiden met talloze zeurderige en onnodige ad libs heb ik al luttele keren voorbij zien komen in zangwedstrijden. Ik verbaas me er ook altijd over hoe ver dergelijke zangers komen in de competitie. Op basis daarvan zou ik dan misschien wel moeten drukken. Maar ik ga niet in zee met artiesten enkel en alleen voor het succes. Ik moet ook zelf binding met de muziek krijgen. Ik ben hier niet per se om te winnen - hoewel, dat zou wel plezant zijn - maar vooral om nieuwe muziek te ontdekken. Die ontdekkingstocht ga ik alleen in met zangers/zangeressen die me niet direct op de zenuwen lopen te werken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TeamWesil Geplaatst 8 november 2017 Share Geplaatst 8 november 2017 Auditie 13 kiest voor Fabian., zijn tekst overtuigde het meest en onbekend maakt onbemind. Ik heb een goed gevoel voor deze artiest bij Fabian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 8 november 2017 Share Geplaatst 8 november 2017 Jammer dat Andreas Kümmert is gesneuveld. De man heeft een aantal geweldige covers gedaan in The Voice Duitsland een paar jaar terug, maar wilde hem tijdens de auditie hier graag met eigen werk laten debuteren. Daarbij misschien een te pop-nummer gepakt Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 8 november 2017 Share Geplaatst 8 november 2017 (bewerkt) Blind Audtion 22: Gedraaid Ik vind dit ook een lastige auditie. Het is even out-of-the-box en dat dwingt je ook direct om er dus out-of-the-box naar te gaan luisteren. Toch trekt de muziek mij wel en ben ik erg benieuwd naar wat er verderop in het nummer komt. Uiteindelijk heb ik het gevoel dat het nummer klopt, de muziek past en de zang aansluit op wat er op de achtergrond wordt gespeeld. Hoewel mij sterk het gevoel bekruipt dat deze artiest maar bij een coach op z'n plek is, kan ik het toch niet laten op die knop te drukken. Wat mij betreft van harte welkom! Blind Audition 23: Gedraaid De concurrentie is natuurlijk moordend in het onderdeel bands en dus zul je van goede huize moeten komen wil je een kans maken. Ik vind het nummer lekker rauw, en de stem is prettig om naar te luisteren. Ik snap de vergelijking wel dat dit ook meer muziek voor de bühne is, maar dat neemt niet weg dat je een nummer nog steeds prima kan uitvoeren. Al met al zie ik eigenlijk geen redenen meer om níet te drukken en dus geef ik een ram op de knop. Blind Audition 24: Niet gedraaid De reden dat ik voor deze auditie niet draai is niet omdat ik de zang of het nummer slecht vind. Ik moet even eerlijk naar mezelf zijn en tot de conclusie komen dat ik al twee singer-songwriters in mijn team heb. Komt bij dat deze man een cover zingt, wat ik toch altijd lastiger vind omdat ik wel erg fan ben van een eigen repertoire. Verder vind ik het zo nu en dan lastig te bepalen of de stem echt helder is of wat meer richting vals gaat. Kortom, nog een singer-songwriter toevoegen aan mijn team zal alleen lukken als het iemand van de buitencategorie is, en daar valt deze artiest niet in. 8 november 2017 bewerkt door Fabian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 8 november 2017 Auteur Share Geplaatst 8 november 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] En zo gaat het tempo ineens vlug omhoog. Slechts nieuws is er voor Auditie 24 en @TeamWesil Mark Isaiah weet de coaches niet te overtuigen en mag dan ook met lege handen terug naar huis. Voor de andere twee artiesten is er een keuze. Voor Auditie 22 mag @Richarð. de keuze maken uit alle drie onze coaches terwijl voor Auditie 23 @Chimpa mag kiezen tussen @Grote Ree en @Fabian. Dan over naar de nieuwe audities: [youtube]aqGGvJkq5S8[/youtube] [youtube]8wCgBmBkJYo[/youtube] [youtube]sBEBtvxowko[/youtube] @Yves @Grote Ree @Fabian. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 9 november 2017 Share Geplaatst 9 november 2017 Auditie 22 mag naar @Yves ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chimpa Geplaatst 9 november 2017 Share Geplaatst 9 november 2017 (bewerkt) Betreffende band wil graag meer zijn dan slechts een frisse wind. Auditie 23 gaat naar @Fabian. 9 november 2017 bewerkt door Chimpa Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 9 november 2017 Share Geplaatst 9 november 2017 [quote name='Richarð.']Auditie 22 mag naar @Yves ;c[img]https://forum.manutd.nl/core/image/gif;base64,R0lGODlhAQABAPABAP///wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==[/img][img]https://forum.manutd.nl/core/image/gif;base64,R0lGODlhAQABAPABAP///wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==[/img][img]https://forum.manutd.nl/core/image/gif;base64,R0lGODlhAQABAPABAP///wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==[/img][/QUOTE] Ha erg blij mee, had het niet verwacht. Dacht dat je je inzendingen meer zou spreiden. [B]Blind Audtion 25: Niet gedraaid[/B] Pff lastige keuze dit...We bevinden ons hier onmiskenbaar weer in country-kringen, zij het wat minder expliciet. Vooreerst de song: die vind ik saai en eentonig. Dat zal zijn doel wel hebben, maar dan gaat dat compleet aan mij voorbij. Het stemgeluid echter spreekt me aan, dat diepe en donkere timbre met name. Toch zit er weinig dynamiek in, maar dat ligt in hoofdzaak aan de song volgens mij. Rest de vraag wat deze artiest meer in zijn mars kan hebben. Als zijn hele repertoire uit dit soort druilerige litanieën bestaat haak ik bij een volgende inzending sowieso af. Dat lijkt me een niet bepaald goede basis om iets met deze artiest op te gaan bouwen. Net zo goed verbaast hij, en komt hij in de battles met en veel dynamischer en boeiender song aanzetten... Ik denk toch dat ik het risico niet wil nemen, hopelijk beklaag ik me dit niet verder in de wedstrijd. [B]Blind Audition 26: Gedraaid[/B] Je ziet het wel eens in de 'echte' Voice: de coaches gaan bij het beluisteren van de eerste zangtonen min of meer fluisterend overleggen of het hier om een man of een vrouw gaat. Dit had ik ook aanvankelijk, maar wat verder in de song werd duidelijk dat het een man is. Die twijfel speelt in het voordeel van deze artiest, want wanneer hij voor het eerst zijn falsetto aanhief was ik verkocht Moeilijker nog is de transitie van de kopstem naar de gewone zangstem. Voor deze zanger lukt dat moeiteloos. De artiest brengt zijn nummer geloofwaardig, hij weet de teneur en inhoud van de lyrics perfect over te brengen. Ik liet eerder al weten op zoek te zijn naar een vrouwelijke soul/R&B-artiest, maar eentje die wat vrouwelijk klinkt dekt ook ruim de lading blijkt nu. Dit was puur genieten, en ik wil absoluut meer horen. Finale-materiaal. [B]Blind Audition 27: Niet gedraaid[/B] Ook deze zanger schuwt het niet zijn kopstem te gebruiken, maar die overtuigt me veel minder dan bij de vorige artiest. De zangpartijen vind ik te vlak, missen alle dynamiek. Er zit ook heel wat reverb op de stem, waarbij ik automatisch de reflex heb te gaan denken dat dat is omdat de zangkwaliteiten van deze man eerder beperkt zijn. Camouflagetechniek. De song zelf is van hetzelfde laken een broek: het kabbelt wat eenzijdig en vrijblijvend van begin tot eind door en beklijft te weinig. Geen slechte auditie, maar niet goed genoeg om voor te draaien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 9 november 2017 Share Geplaatst 9 november 2017 Blind Audition 25: Gedraaid Oh-oh, ik hoor het piano-intro en ik denk al: dit gaat helemaal de verkeerde kant op! Dat wordt drukkennnn! En dan neemt de gitaar het over en komt de zang erbij. En die gaat geheel tegen alle spontaan ontstane verwachtingen in. Geen lieve hoge vrouwenstem hier maar een oude zware mannenstem. Je moet er altijd even aan wennen als je verwachtingen niet ingelost worden, maar ik moet zeggen dat dit aan de andere kant ook wel weer een aangename verrassing is hoor! Uniek stemgeluid in deze competitie en überhaupt in de muziek denk ik. Vind deze heer vooral in het laag en klein heel mooi klinken. Soms wordt er wel iets te veel vanuit de neus gezongen heb ik het idee. Het maakt de klankkleur soms wat gesloten. Maar goed, ik zou wel gek zijn als ik hier niet voor zou draaien. Prima aanvulling op mijn toch al inmiddels vrij diverse team. Overigens kan ik mij verder geheel vinden in het commentaar van Yves. Ook ik vond de songkeuze niet bijster gelukkig. Daar valt dus nog winst te boeken. Blind Audition 26: Niet gedraaid Tjeumig, wat een contrast met de vorige song zeg! Het kostte me daardoor een halve minuut om er echt even in te komen. De stem is vrij licht van kleur en is goed geschikt voor soul en r&b. Het is in mijn ogen een beetje een kruising tussen Justin Timberlake en Jason Mraz. Echter vind ik beide genoemde heren allebei aangenamer klinken. Ze maken minder ad libs en hebben een herkenbaarder sound. Neemt niet weg dat het hier om een uitstekende zanger gaat die zeker de kunst van het zingen beheerst. De song vond ik helaas heel saai en ik denk dat ik de overdosis ad libs heel snel zat ga raken. Ik denk dat ik tegen de overenthousiaste Yves sowieso hier geen kans had gemaakt. Maar ik denk dat deze zanger ook beter bij hem op zijn plaats is. Blind Audition 27: Gedraaid Volgens mij heb ik hier heel goed door welke artiest dit is, afgaande op de stem en de stijl. Maar ik ga het natuurlijk niet verklappen en ik weet het overigens ook niet 100% zeker. Ik ben echt weg van deze stem en ik vind dat ie prachtig inblendt in de muziek. Waar Yves meer afwisseling had gewenst binnen deze stijl, daar kan ik juist de doorgaande flow wel waarderen in dit soort spacende songs. Het is dan ook één van de weinige stijlen waar ik zelf niet echt op zoek ben naar dynamiek. Is het finalemateriaal? Mwuah, dat weet ik nog niet. Maar ik ben fan van deze artiest en ga mijn best doen om dit warme stemgeluid zo ver mogelijk te brengen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 9 november 2017 Share Geplaatst 9 november 2017 @Grote Ree Ik vond zijn adlibs (26) net de kers op de taart. Wel blij dat je voor 25 draaide, ben benieuwd om meer te horen en te zien of ik de bal hier mis sloeg :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Fabian. Geplaatst 9 november 2017 Share Geplaatst 9 november 2017 Blind Audition 25: Niet gedraaid We zitten hier bij de Voice en ik heb het idee dat deze man een verhaaltje aan het voorlezen is. Hier en daar lijkt het qua tempo op wat van zingen, maar ik kan het niet uit m'n hoofd krijgen dat er niet echt sprake is van zingen. Verder kom ik weer terug op een oud argument; ik heb al een country-artiest in mijn team en je zult van goede huize moeten komen wil je die verslaan. Dat is op dit moment nog niet gebeurd, ook niet met deze auditie. Blind Audition 26: Gedraaid Wauw. Ik had inderdaad in het begin even hetzelfde als Yves, maar los daarvan schoot mij wel meteen in het begin te binnen dat dit waanzinwekkend goed is. Als je mij het eerlijk vraagt veruit een van de beste audities tot nu toe. De stem is alles waar je om vraagt: hoog, laag, verschillende genres, zacht, rauw, prettig, ik kan zo nog wel even doorgaan. Ik ben er bijna van overtuigd dat deze artiest in de finale thuishoort. Ik ga op de knieën, sta op m'n stoel en smeek u; kies voor mij. Je zal er geen spijt van krijgen. Blind Audition 27: Ook dit is weer even een overgang na de laatste twee audities. En het is auditie die mij dan weer veel minder trekt. Natuurlijk, deze artiest kan prima zingen en met het nummer is niets mis, maar op een of andere manier trekt het me gewoon niet genoeg om op die knop te drukken. Komt bij dat ik net zoals Yves soms ook moeite heb de reverb en de stem uit elkaar te halen. Echter wel mooi dat er toch nog iemand gedraaid heeft, dat verdient deze artiest des te meer. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 9 november 2017 Share Geplaatst 9 november 2017 Zowaar eens een ronde waarin alle drie de artiesten doorgaan. En ook leuk om te zien hoe duidelijk de verschillen in smaak en criteria nu naar voren komen. Verstuurd vanaf mijn SM-A520F met Tapatalk Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten