Jeroen. Geplaatst 19 oktober 2017 Share Geplaatst 19 oktober 2017 (bewerkt) [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] Na een eerdere post om de eventuele interesse te peilen heb ik besloten dat er een nieuwe editie van The Voice moet komen. Hierbij dan ook het officiele topic voor seizoen drie van The Voice MU waarbij we hopelijk de successen uit het verleden kunnen evenaren of zelfs overtreffen. [B]The Voice MU - het concept[/B] Na eerdere misluke pogingen om dit concept van de grond te krijgen is er inmiddels bijna twee jaar geleden een editie met succes afgesloten. In de finale wist toen @bas2204 namens team @Fabian. met The Slow Show de winst binnen te slepen. Hierna zijn er weer meerdere pogingen gedaan tot een tweede seizoen dat uiteindelijk jammerlijk strande in de Knock-outs. Het concept blijft echter trekken en we zullen dit seizoen wederom een aanpassing zien. De blind auditions zullen voor zover mogelijk wederom blind zijn. Hierna zal niet zoals in vorige editie de knock-outs volgen maar keren we terug naar de Battles. Hierin zal echter ten opzichte van seizoen 1 een wijziging zijn. De artiesten zullen tot de battles geheim blijven voor de coaches en pas in de Battles hun ware gezicht laten zien. De battles zullen worden bepaald door de coaches maar welke nummers er gebruikt zullen worden is in handen van de deelnemers. De afgevallen kandidaten hebben nog kans op een tweede kans doormiddel van de Steals. Hierna zullen de teams rond zijn en doorgaan naar de liveshows waarbij de coaches en deelnemers samen zullen bepalen welk live-nummer van de artiest gekozen word waarna het neutrale publiek haar stem mag uitspreken en uiteindelijk de winnaar zal bepalen. [B]Coaches[/B] Ik heb iedereen die in het peiltopic aangaf eventueel interesse te hebben om als coach mee te doen een PM gestuurd om een beter beeld te krijgen. Hieruit zal ik de in mijn ogen drie meest geschikte selecteren zodat we een gebalanceerd en enthousiast coachingtrio hebben. [B]Deelnemers[/B] Naast coaches zijn de deelnemers natuurlijk van het grootste belang. Zonder deelnemers geen voice en ik hoop dan ook op een hoop enthousiaste deelnemers. Hoe meer activiteit hoe meer plezier en hoe meer plezier hoe groter het succes. Uiteindelijk draait het allemaal om de deelnemers want jullie zijn de drijvende krachten achter dit concept. - Elke deelnemer mag vijf artiesten in zenden. - Te bekende artiesten zullen niet worden geaccepteerd. Dit is echter een vage lijn want waar iemand voor de een heel bekend is zal dit voor een ander niet gelden. Mede hierdoor zit er ook geen maximum aan het aantal youtube views of iets dergelijks want bekendheid elders hoeft niet perse bekendheid hier te betekenen. - Met de vijf artiesten stuur je het nummer mee dat je gebruikt wil zien in de Blind Auditions. Stuur niet meteen een hele rij aan nummer maar enkel het nummer dat je wil gebruiken om de coaches te overtuigen. [B]Het publiek[/B] Mocht je interesse hebben in het publiek plaats te nemen dan kan je dit eventueel al laten weten per PM. Voordat je daadwerkelijk een echte rol zal gaan spelen in het proces zullen we wel al enkele weken/maanden verder zijn dus je heb de tijd om hierover na te denken. Rest mij niets anders dan te zeggen dat ik hoop op een hoop enthousiaste deelnemers en uit te kijken naar het begin van dit nieuwe seizoen. @Grote Ree @Chiemel @Richarð. @bas2204 @Yves @007mark @Fabian. @Roprop @-Koen- @Erwin. @himan @gwnThimo @Frankjeee @Mangata @Viva La Vida @timpy00 @Hansje @King XVI @woutertwente @Djordison @Platina32 @QuaLyon @Kyrill @Pino @PJHoutman @Justin @Baddoo @pecswollenaer @Markuss @Joep @Thierryvane @Bolderbast @MrMHB @steijns @SteelRunner @sennid @RobBouwman @Tomas. @TeamWesil @Jimmyy Team @Yves 1 Blind Audition 6 - @Richarð. 2 Blind Audition 11 - @Richarð. 3 Blind Audition 14 - @TeamWesil 4 Blind Audition 22 - @Richarð. 5 Blind Audition 35 - @Chiemel 6 Blind Audition 36 - @Jeroen. 7 Blind Audition 28 - @TeamWesil 8 Blind Audition 45 - @Richarð. Team @Fabian. 1 Blind Audition 7 - @Chimpa 2 Blind Audition 8 - @Jeroen. 3 Blind Audition 10 - @bas2204 4 Blind Audition 15 - @nasje92 5 Blind Audition 13 - @TeamWesil 6 Blind Audition 23 - @Chimpa 7 Blind Audition 26 - @chrisje1993 8 Blind Audition 29 - @Bolderbast 9 Blind Audition 42 - @ZL123 Team @Grote Ree 1 Blind audition 1 - @Jeroen. 2 Blind Audition 12 - @Richarð. 3 Blind Audition 19 - @nasje92 4 Blind Audition 25 - @bas2204 5 Blind Audition 27 - @Erwin. 6 Blind Audition 21 - @Chiemel 7 Blind Audition 37 - @bas2204 8 Blind Audition 47 @Chiemel 19 november 2017 bewerkt door Jeroen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 19 oktober 2017 Share Geplaatst 19 oktober 2017 Tof hoor. Hoe moet ik kenbaar maken of en wat ik wel wil doen? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 19 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst 19 oktober 2017 Tof hoor. Hoe moet ik kenbaar maken of en wat ik wel wil doen? Per PM naar mij. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 19 oktober 2017 Share Geplaatst 19 oktober 2017 Ik zal me vermoedelijk niet echt actief hier mee bemoeien. Hooguit nog eens in het publiek ofzo. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 23 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst 23 oktober 2017 Zoals eerder vermeld zullen er dit seizoen wederom drie coaches in de stoelen plaatsnemen. Na een selecieprocedure is het tijd om bekend te maken wie een plaats in de rode rakker hebben verdiend. De eerste coach is een oude bekende. Als winnaar van seizoen 1 verdiende deze Admin het om terug te keren op een voor hem vertrouwde plek en te kijken of hij het resultaat uit seizoen één weet te evenaren. We hebben het hier natuurlijk over niemand minder dan @Fabian. De tweede coach is eveneens een oude bekende uit seizoen 1. Ditmaal niet de winaar maar de eerste verliezer. Met het Daughter van Yves eindigde hij op een keurige tweede plaats en dat is dan ook reden om ongetwijfeld hongerig terug te keren in de rode stoelen. Het gaat natuurlijk over @Grote Ree De derde coach is nieuw in de stoelen maar niet nieuw in de voice. Afgelopen jaren deed hij mee als deelnemer waarbij hij in seizoen 1 met Grote Ree samen de tweede plek wist te bemachtigen. We hebben het hierbij natuurlijk over niemand anders dan de altijd kristische Belg @Yves Daarnaast heb ik besloten om een voorlopige zachte deadline in te stellen. Dit betekend dat er vanaf die dag begonnen zal worden met de blind auditions maar inschrijven nog altijd mogelijk is. Inschrijvingen zullen open zijn tot ik de laatste tot dan toe ontvangen inschrijving heb ontvangen waarna het deelnemers veld definitief is. De voorlopige deadline is ook vooral om voor de coaches een indicatie te hebben hoeveel deelnemers er zijn en hoe ze hier in hun jurering mee om kunnen gaan. De deadline ligt op dinsdag 31 oktober om 23:59. De eerste blind auditions zullen dan op woensdag 1 november verschijnen. @Chiemel @bas2204 @TeamWesil @Richarð. @007mark @-Koen- @Roprop @Erwin. @QuaLyon @himan @gwnThimo @nasje92 @SteelRunner @Frankjeee @Viva La Vida @MrMHB @Bolderbast @Hansje @sennid @Kyrill Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 23 oktober 2017 Share Geplaatst 23 oktober 2017 Ik voel me uiteraard erg vereerd in de rode stoel te mogen plaats nemen, en dit naast twee coaches die het klakken van de zweep al machtig zijn. Maar ze moeten de kracht van deze Oude Belg niet onderschatten hoor! Het is mijn ambitie een divers team samen te stellen van toptalenten. De mensen die mij kennen uit de songfestivals en/of andere muziekspelletjes op MU weten dat mijn persoonlijke smaak vooral naar het alternatieve neigt, maar ook voor een warme R&B/soulstem of een goed doorrookte bluesrocker trek ik de neus niet op. Ik wil vooral op zoek gaan naar stemmen die zich op een of andere manier onderscheiden van het gros. Een unieke sound of timbre, overtuigingskracht, bezieling en veelzijdigheid zijn de kwaliteiten waarop ik me vooral zal richten. Laat maar komen die blinds! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 23 oktober 2017 Share Geplaatst 23 oktober 2017 (bewerkt) Stel dat je een artiest hebt ingezonden en er 'draait' maar één coach, mag je die dan alsnog weigeren? In alle eerlijkheid zit er wat mij betreft maar één waardige coach in dit trio, één iemand die ik persoonlijk wel mag waardoor het al wat dragelijker is en één die wat mij betreft eerder heeft laten zien totaal ongeschikt te zijn met weerzinwekkende keuzes en een totale wansmaak. Daar heb ik principieel als ik ben weinig zin aan. 23 oktober 2017 bewerkt door Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 23 oktober 2017 Share Geplaatst 23 oktober 2017 Kan ik uit mentions aub? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
TeamWesil Geplaatst 23 oktober 2017 Share Geplaatst 23 oktober 2017 Stel ik stuur nu een nummer van Eminem in, hoeveel nummers moet ik dan in totaal van die artiest kunnen insturen? Mogen het ook coverartiesten zijn? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 23 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst 23 oktober 2017 Stel ik stuur nu een nummer van Eminem in, hoeveel nummers moet ik dan in totaal van die artiest kunnen insturen? Mogen het ook coverartiesten zijn? 1 nummer en het moet natuurlijk wel een minder bekende artiest zijn dan een Eminem. Stel dat je een artiest hebt ingezonden en er 'draait' maar één coach, mag je die dan alsnog weigeren? In alle eerlijkheid zit er wat mij betreft maar één waardige coach in dit trio, één iemand die ik persoonlijk wel mag waardoor het al wat dragelijker is en één die wat mij betreft eerder heeft laten zien totaal ongeschikt te zijn met weerzinwekkende keuzes en een totale wansmaak. Daar heb ik principieel als ik ben weinig zin aan. Nee en met deze instelling kan je beter niet deelnemen denk ik;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 23 oktober 2017 Share Geplaatst 23 oktober 2017 (bewerkt) Mocht de artiest het tot de finale halen, dan heb je wel een nummer of 6 in moeten sturen (als de vorige editie een indicatie is). 23 oktober 2017 bewerkt door bas2204 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 23 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst 23 oktober 2017 Stel ik stuur nu een nummer van Eminem in, hoeveel nummers moet ik dan in totaal van die artiest kunnen insturen? Mogen het ook coverartiesten zijn? Oh sorry had even de vraag verkeerd begrepen. Het is zoals Bas inderdaad zegt een nummer of zes waarbij het op een gegeven moment in principe om live optredens gaat. Coverartiesten zijn in principe toegestaan zolang ze voldoende materiaal hebben en dergelijke. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 29 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst 29 oktober 2017 Nog drie dagen voordat de blind audtions zullen beginnen. Voorlopig zijn er helaas pas 30 artiesten ingeschreven. Ik hoop er nog enkele te mogen verwelkomen om de teams wat meer te kunnen vullen. @TeamWesil @Chiemel @Joep @sennid @Erwin. @Roprop @Chimpa @Viva La Vida @QuaLyon @himan @Platina32 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZL123 Geplaatst 29 oktober 2017 Share Geplaatst 29 oktober 2017 Deze strijder zal meedoen :banana: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 30 oktober 2017 Share Geplaatst 30 oktober 2017 Hopelijk toch nog wat meer inschrijvingen, als we er hieruit elk 10 moeten kiezen is iedereen door ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 31 oktober 2017 Auteur Share Geplaatst 31 oktober 2017 [img]http://i48.tinypic.com/2qci693.png[/img] De tijd is gekomen om te beginnen en de eerste drie kandidaten staan gespannen in de catacombes te wachten voordat ze het podium op mogen om de heren in de rode stoelen te proberen te overtuigen. Of ze dit lukt is de grote vraag en er is maar een manier om hier achter te komen. [youtube]khN9GvJRGGg[/youtube] [youtube]sVjo1KNFGgY[/youtube] [youtube]L1cpckdxk98[/youtube] @Yves @Fabian. @Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bas2204 Geplaatst 1 november 2017 Share Geplaatst 1 november 2017 Heb ze alle drie al even geluisterd. Had een beroerdere start kunnen zijn denk ik Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 1 november 2017 Share Geplaatst 1 november 2017 Ik luister vanmiddag even Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 1 november 2017 Share Geplaatst 1 november 2017 Blind Audition 1: Niet gedraaid Dit is zeker geen beroerde zangeres, helder en aangenaam stemtimbre. Het zou me niks verwonderen als één van de andere coaches hiervoor draaide. Ik kreeg echter na een tijdje een beetje een Disney-gevoel bij het nummer. Het klonk allemaal wat te glad, te gepolijst, te braaf en in a way te perfect. Wat ik miste was iets in de stem wat die uniek maakt: een rauwheid, een heesheid, wat dan ook waardoor die zich weet te onderscheiden. Blind Audition 2: Niet gedraaid Ik acht de kans erg klein dat een country-artiest mijn rangen zal komen versterken. De hele scene is een te ver weg van mijn bed show. Dit heerschap klonk bovenop als een erg standaard zanger in zijn genre, dertien in een dozijn-geval. Blind Audition 3: Niet gedraaid En dan begint de derde artiest aan zijn blind audition en meteen waan ik me opnieuw in één of ander saloon omringd door stoere cowboys. Deze artiest heeft echter wel iets apart in zijn stemgeluid dat beklijft. Hij bracht zijn nummer sowieso geloofwaardiger dan de vorige artiesten, maar dat was uiteindelijk onvoldoende om mij op mijn knop te laten rammen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bolderbast Geplaatst 1 november 2017 Share Geplaatst 1 november 2017 Tof die reviews zo @Yves. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZL123 Geplaatst 1 november 2017 Share Geplaatst 1 november 2017 Over hoeveel dagen worden de blind auditons verdeeld? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 1 november 2017 Share Geplaatst 1 november 2017 Over hoeveel dagen worden de blind auditons verdeeld? Zal afhangen van de snelheid waarmee de coaches antwoorden neem ik aan ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 1 november 2017 Share Geplaatst 1 november 2017 Blind Audition 1: Gedraaid BOOM, you had me from the start! Alleen dat jazzy piano-intro al, geweldig! Gewoon een klein fijn liedje dit. Perfect om na een lange vermoeiende werkdag met een goed glas rode wijn op de bank neer te ploffen en helemaal op te gaan in deze song. Ik word er in ieder geval heel rustig van; fijn dat muziek toch zo'n invloed op je gemoedsrust kan uitoefenen. Overigens snap ik het commentaar van medecoach Yves wel hoor. Het gevaar van het in slaap suffen ligt op de loer bij dergelijke songs. Ik ben in zeker benieuwd welk repertoire deze dame nog meer heeft in de battles. Hopelijk is ze geen one-trick-pony. Hoe dan ook zou ik deze artiest graag in mijn team hebben. Blind Audition 2: Niet gedraaid In tegenstelling tot mijn Belgische vrind, ben ik op z'n tijd zeker in voor een teug country. Dit was echter zeer oninspirerend in zijn soort. We weten allemaal dat country muzikaal sowieso niet echt dynamisch is en er niet veel diepgang in zit. Dat maakt de sfeer in een song des te belangrijker en die voelde ik hier niet. Een te makkelijk koortje in het refrein, een te goedkope beat en een zanger die er geen moment echt uitspringt. Nee, dit is het niet voor mij. Blind Audition 3: Niet gedraaid Ja, hier komt de perfectionistische drummer in mij toch even om de hoek kijken hoor! Die cues naar het refrein toe zijn ritmisch gezien allesbehalve moeilijk, maar ze zijn gewoon niet strak. Het maakt dat ik direct afgeleid raak en niet meer het cognitief vermogen heb om me volledig te focussen op de zang. Als je wilt dat deze coach voor je draait, zal niet alleen de zanger maar de gehele band/muziek erachter moeten imponeren. De zang zelf was niet slecht maar liet tegelijkertijd ook niet de ramen trillen in de kozijnen. Te weinig om voor te draaien dus. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Jeroen. Geplaatst 1 november 2017 Auteur Share Geplaatst 1 november 2017 Over hoeveel dagen worden de blind auditons verdeeld? Op zijn langzaamst een dag of 15. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ZL123 Geplaatst 1 november 2017 Share Geplaatst 1 november 2017 Pfoe dan zal mijn geduld op de proef worden gesteld. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten