Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Formule 1 / Indycar etc.

Richarð.

Aanbevolen berichten

Hele race wachten op iets dat er nooit is gekomen, helaas. Wel kudos voor Ocon en Gasly, die erg sterk gereden hebben. Vooral van Ocon zie ik, als liefhebber van Force India, dat graag. Maar ook van rijders als Gasly kan ik genieten.

Vraag me overigens af hoe lang die Stroll in de F1 blijft rijden. Zal helaas nog wel in mogen stappen volgend seizoen vanwege het geld van z'n vader, maar ik zie op dit moment weinig tekenen van talent. Nou helpt die auto natuurlijk ook niet mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Stond op een festival, dus daar via een stream heel even de start gekeken. Had thuis de race opgenomen, maar kreeg al te horen dat niet echt nodig was om terug te kijken. Bizar zeg, want zijn ook best een paar spectaculaire races geweest. Enorm verschil per race in ieder geval.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Had een stuk gemist, hoe ging Hamilton van een veilige voorsprong naar de 4e plaats?

Beide RB's en Ferrari's waren gestopt tijdens de VSC, terwijl Mercedes de keuze maakte om Hamilton buiten te laten. Hierdoor verloren de andere 4 minder tijd tijdens hun pitstop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daniel Ricciardo heeft aan Red Bull Racing laten weten dat hij bezig is aan zijn laatste seizoen bij het team. Zo meldt de renstal uit Milton Keynes. Naar verluidt is de 29-jarige Australiër onderweg naar een zitje bij Renault.

De mededeling van Red Bull Racing volgt op berichten in de Britse media dat de coureur uit Perth onderweg zou zijn naar een zitje bij het fabrieksteam van Renault. "We hebben alle respect voor het besluit van Daniel om Aston Martin Red Bull Racing te verlaten en wensen hem het allerbeste toe voor de toekomst", laat teambaas Christian Horner weten. "We willen hem bedanken voor zijn toewijding en de rol die hij sinds 2014 bij het team heeft gespeeld, waarbij zijn zeven overwinningen en 29 podiumplaatsen de hoogtepunten zijn van wat hij tot dusver bij ons heeft bereikt."

Red Bull moet nu gaan nadenken over wie zij volgend jaar naast Max Verstappen wil hebben. Horner: "We zullen doorgaan met het evalueren van de verschillende opties die er zijn voordat we een beslissing nemen over wie in 2019 naast Max Verstappen zal rijden. Ondertussen zijn er nog negen races te gaan in 2018 en zijn we volledig gefocust op het maximaliseren van elke kans die Max en Daniel dit jaar nog krijgen."

Ricciardo maakt sinds 2008 deel uit van de Red Bull-familie. Hij racete met ondersteuning van de Oostenrijkse energiedrankenfabrikant in de opstapklassen, alvorens in 2011 zijn racedebuut in de Formule 1 te maken bij het Spaanse HRT. In 2012 en 2013 kwam Ricciardo uit voor Toro Rosso, waarna de overstap naar Red Bull volgde. In 2014 boekte hij gelijk drie overwinningen en eindigde hij in het kampioenschap boven zijn toenmalige teamgenoot Sebastian Vettel. Dit jaar zegevierde Ricciardo in China en Monaco. Met 118 punten staat hij vijfde in de tussenstand.

Wow

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is goed, al is er nog maar heel weinig bekend. :P Eigenlijk alleen Mercedes is helemaal rond, Renault geloof ik ook, gezien die meldden dat Hulk ook zou blijven.

Mercedes is als enige team 100% rond voor volgend jaar.

Mercedes:

Lewis Hamilton

Valtteri Bottas

Bij Ferrari is kopman Vettel wel zeker. De grote vraag is vooral, wordt het Raikkonen of Leclerc. Andere namen worden niet echt genoemd. Alonso heeft zichzelf aangeboden, maar dat zag Ferrari niet zitten gezien hun vorige verstandhouding. Gaat Ferrari dus op safe (zoals altijd eigenlijk), of breken ze met hun traditie en gooien ze Leclerc voor de leeuwen. Valt echt nog weinig over te zeggen.

Ferrari:

Sebastian Vettel

Kimi Raikkonen, Charles Leclerc

Red Bull dacht de line-up ook wel rond te hebben maar door de plotsleinge shock-move van Ricciardo moeten ze nu toch op zoek naar een teamgenoot voor Verstappen. De logische namen zijn de jongens uit de Red Bull stal, Sainz en Gasly. Echter zijn de meeste wel van mening dat het huwelijk tussen Red Bull en Sainz wel op zijn einde loopt. Vooral Helmut Marko is wel klaar met kamp-Sainz. Dan is Pierre Gasly de logische keuze, maar echt duidelijk uitgesproken wordt het ook niet wat toch iets van twijfel oproept. Hij kwam met veel twijfel binnen bij Toro Rosso, waar hij het nu boven verwachting doet. Maar misschien hebben ze hem liever nog een jaar bij Toro Rosso. Opvallende naam die ook genoemd wordt: Fernando Alonso. In McLaren lijkt hij nog weinig trek te hebben en zijn naam wordt steeds meer genoemd. Echter, Red Bull wil eigenlijk een team om Max heen bouwen en haalt bovendien sowieso een coureurs altijd uit de eigen opleiding.

Red Bull Racing:

Max Verstappen

Pierre Gasly, Carlos Sainz, Fernando Alonso

Renault zou nu eigenlijk zo goed als rond moeten izjn.

Renault:

Nico Hulkenberg (99% zeker)

Daniel Ricciardo

Ook bij Haas is nog heel weinig zeker. Het lijkt waarschijnlijk dat Kevin Magnussen gaat bijtekenen, maar het is nog allerminst zeker. Maar vooral het tweede stoeltje zijn aardig wat gegadigden voor. Huidige rijder Romain Grosjean is natuurlijk in beeld, maar hij heeft zat concurrentie. Door de onzekere situatie bij Force India kijkt Sergio Perez om zich heen en hij wordt dan ook bij Haas genoemd. Ook Charles Leclerc wordt genoemd. Mocht Kimi toch bij Ferrari blijven zouden ze Leclerc wel naar Haas kunnen schuiven bij Ferrari, waardoor hij toch alsnog iets verder naar de voorkant van de grid verschuift.

Haas:

Kevin Magnussen

Romain Grosjean, Sergio Perez, Charles Leclerc

Het team van Force India zit nu natuurlijk in zwaar weer, maar de kans dat er volgend jaar daadwerkelijk maar 18 wagens op de grid staan lijkt heel klein. Er zijn meerdere mogelijke kopers en bovendien schijnen meerdere circuits ook in het contract te hebben staan dat er minimaal 20 wagens op de grid moeten staan. Maar doordat er nog weinig bekend is over de (nieuwe) eigenaar volgend seizoen, wordt jan en alleman aan het team gelinkt. Pa Stroll wilt het team graag overnemen, waardoor zoonlief natuurlijk een stoeltje zou krijgen. Dan is er nog de Russische miljardair Dimitri Mazepin, die heeft ook interesse en ook zijn zoon in de wagen wil zetten. Nikita Mazepin (huidig testrijder bij het team), heeft echter voorlopig nog niet voldoende licentiepunten dus die is voor volgend jaar waarschijnlijk uitgesloten. Mercedes heeft ook wel een aardige vinger in de pap en wil vast wel Esteban Ocon of George Russell (hun andere junior) in een wagen krijgen. Dan blijft ook Sergio Perez natuurlijk nog over, wat net zo goed een realistische optie is.

Force India

Sergio Perez, Lance Stroll, Esteban Ocon, George Russell, Nikita Mazepin

Bij McLaren hangt het vooral af wat Fernando Alonso doet. Als hij blijft zal het tweede zitje een strijd worden tussen Stoffel Vandoorne, Carlos Sainz en Lando Norris, het grote talent die nu al derde rijder is. Sainz wordt wel veel genoemd en ik denk eigenlijk ook dat McLaren zijn enige optie is nog. Teruggaan naar Toro Rosso gaat hij nooit accepteren. Hier wordt pas meer duidelijk denk ik als Alonso zijn plannen bekend maakt. Mogelijk kan Norris een jaartje uitgeleend worden aan Toro Rosso, wat het voor Vandoorne ook wat rooskleuriger zou maken, maar ook hier zijn opties zat.

McLaren

Fernando Alonso

Stoffel Vandoorne, Carlos Sainz, Lando Norris

Bij Toro Rosso hangt dan weer veel af of Pierre Gasly naar Red Bull wordt gepromoveerd. Zo niet, dan hoeft er maar 1 stoeltje te worden opgevuld. Hoewel niet volgens beleid wordt veel genoemd dat Lando Norris door McLaren hier gestald kan worden, dit omdat McLaren de technisch-directeur (James Key) bij Toro Rosso wil weghalen. Hierdoor zou McLaren hun coureur kunnen uitlenen/ruilen. Huidige coureur Brendon Hartley komt denk ik alleen in aanmerking als Gasly vertrekt, omdat er dan een stoeltje over is. Helmut Marko zou graag hun jongeling Dan Ticktum in de wagen zetten, die nu Formule 3 rijdt. Hij heeft echter nog niet voldoende licentiepunten, tot Marko's grote frustratie. Dit zou Hartley's mazzel kunnen zijn.

Toro Rosso:

Pierre Gasly

Lando Norris, Brendon Hartley, Carlos Sainz

Ook bij Sauber zijn nog veel vraagtekens. Het liefst behouden ze Leclerc, maar hierover heeft het team niet zoveel te zeggen. Als Leclerc doorschuift zou Ferrari Antonio Giovinazzi die plek laten bezetten. Andere opties zijn huidige rijder Marcus Ericsson en Stoffel Vandoorne, die hier ook wordt genoemd. Sauber baas Frederic Vasseur is erg gecharmeerd van Vandoorne, wat de deur heeft geopend. Ericsson is overigens niet helemaal meer zeker, gezien het team nu van Alfa Romeo is en niet meer van zijn sponsoren.

Sauber:

Charles Leclerc, Marcus Ericsson, Stoffel Vandoorne, Antonio Giovinazzi

Bij WIlliams is ook nog weinig zeker. Stroll zal het team wel trouw blijven als de deal met Force India mislukt, anders moet hij sowieso vervangen worden. Sergei Sirotkin is weinig over bekend, hij schijnt een meerjarige deal te hebben maar er wordt weinig over losgelaten. Mercedes denkt er ook over om Ocon en/of Russell hier te stallen, mocht het bij Force India zometeen niet meer kunnen. En dan is er nog Robert Kubica, al zie ik dat zelf niet zo kansrijk in.

Williams:

Lance Stroll, Sergei Sirotkin, Esteban Ocon, George Russell, Robert Kubica

Heel veel vraagtekens dus nog. ;c Heel moeilijk te zeggen. Als ik zelf zou moeten gokken, is dit wat mijn gevoel zegt:

Mercedes: Hamilton & Bottas

Ferrari: Vettel & Raikkonen

Red Bull: Verstappen & Gasly

Renault: Hulkenberg & Ricciardo

Haas: Magnussen & Perez

Force India: Stroll & Ocon

McLaren: Alonso & Sainz

Toro Rosso: Norris & Hartley

Sauber: Leclerc & Vandoorne

Williams: Sirotkin & Russell

Al durf ik echt een hoop maar heel dunnetjes op papier te zetten ;c En dan vooral Sauber en waar Perez en Ocon zouden staan.

Wat zijn jullie gedachten erover?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog zeer weinig bekend, inderdaad. Maar vind het altijd zeer interessant om te lezen wie waar genoemd wordt en mogelijk zou kunnen gaan rijden. Verwacht toch dat Sainz terug naar Red Bull gaat, gezien hij het toch vrij aardig doet dit jaar. Hoop dat Ferrari het aandurft en Leclerc gewoon naast Vettel zet. Zou ik ook erg tof vinden.

Het grootste vraagteken hangt rondom mijn favoriete team, Force India. Of ze volgend jaar überhaupt nog wel bestaan, wie het team gaat kopen en wie er dan voor gaan rijden. Mijn favoriete optie is denk Team Andretti die wordt genoemd. By far mijn minst favoriete optie, is Team Stroll. Blijf maar lekker bij Williams zitten en ga niet jezelf omhoog kopen in de F1.

Wat ook interessant is, is het aantal goede rijders dit jaar in de F2. Norris, Russell, De Vries o.a. Verwacht dat alleen Norris volgend seizoen de F1 haalt, maar belooft veel goeds voor de toekomst.

bewerkt door Richarð.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als McLaren op tijd een team daar op de been krijgt wel denk ik.

Over Indycar gesproken, gister weer een zware crash geweest daar. Robert Wickens dit keer het slachtoffer. Beide benen gebroken, gebroken arm, schade aan zijn rug en bloedingen in zijn longen.

bewerkt door Justin
Link naar opmerking
Deel via andere websites