King XVI Geplaatst 14 december 2016 Share Geplaatst 14 december 2016 laatste punt telt :LO: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 14 december 2016 Auteur Share Geplaatst 14 december 2016 [CENTER][IMG]https://i.gyazo.com/ba216d5b987e37aba8b5832687a54b97.png[/IMG] [SIZE=18px][U][B]Ronde 1 Uitslag Reeks 6[/B][/U][/SIZE] Een uitslag die enige extra uitleg vereist: enkel Il Volo van MAST verdwijnt uit de wedstrijd. Door het weg vallen van Laki hebben de laatste 3 reeksen slechts 2 afvallers, maar laat op die voorlaatste plaats nu een ex-aequo staan. Daarom gaan beide bands door, maar zitten we met een band te veel in de totale lijst. Daarom zal op het eind van de eerste ronde de band met de laagste score in die lijst alsnog afvallen. Op dit moment is dat Ratboy van Matrix. De 10 van Zeus voor Wolf Alice heb ik niet in rekening genomen, wel de originele score (6). Dit omdat het in deze geen beoordeling was van het nummer, dan wel een reactie op de 1 die Platinum gaf. Ik hoop dat jullie zich in deze beslissingen kunnen vinden. [IMG]https://i.gyazo.com/77b09890cc93e23d13dfd48567233f7d.png[/IMG] [SPOILER=Stand Geplaatste Bands] [IMG]https://i.gyazo.com/669c309754c4c866f7c655169a7db3f2.png[/IMG] [/SPOILER] [SPOILER=Stand Platenlabels] [IMG]https://i.gyazo.com/b6e51afb73d2af801693101668086db1.png[/IMG] [/SPOILER] [SIZE=18px][U][B]Reeks 7[/B][/U][/SIZE] [img]https://i.gyazo.com/dd65e90990812fd72dcdc7a925cbb074.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/58aac8cbdd4dc1e0f7cde5f5442ef9bd.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/5b6578b0f3df373e97a42940f4961705.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/dcfd99bb5dac2b088b843baace8a94f3.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/a6e2dac0173c5378bfb966b4dc0649cd.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/34b9b975240933936709fd32e384e947.png[/img] [img]https://i.gyazo.com/7a7c394a7b82d3f5d6ace62daa5939ac.png[/img] [SIZE=12px][SPOILER=Scoresheet] Kadavar: /10 The Hush Sound: /10 The Tightropes: /10 Clap Your Hands Say Yeah: /10 Crazy Daze: /10 Alcest: /10 Leftfield: /10 [/SPOILER][/SIZE] [/CENTER] @Richarð. @bas2204 @Niejo101 @King XVI @Grote Ree @Platina32 @Chiemel @Jeroen. @Hansje @steijns @Erwin. @Zeus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 14 december 2016 Share Geplaatst 14 december 2016 Echt hoog scoren mijn inzendingen niet maar wel steeds door ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 14 december 2016 Share Geplaatst 14 december 2016 Kadavar: 8/10 Het regent hier, maar het Gitaar! Hou ik van :) Doet wat denken aan enkele jaren-70 bands, zonder daar echt van te jatten. Ik hoor hier graag (veel) meer van! The Hush Sound: 7/10 Een groot contrast met de band hierboven, maar ook met dit soort vrolijke deuntjes kun je mij blij maken. Herkenbaar refreintje waarin de tempowisseling er welkom is. Artistiek niet per sé verheffend, maar wat maakt mij dat uit. The Tightropes: 7/10 Het blijft voorlopig erg lekker, deze ronde! lekker 'vieze' bastonen in dit nummer. Zang kan beter, maar toch een ruime voldoende voor dit bandje! Clap Your Hands Say Yeah: 4/10 De zang verpest dit nummer voor mij. Ik word best vrolijk van de muzikale omlijsting, maar ik kan er verder erg weinig mee... Ik werk met bewoners die precies zo'n geluiden maken als de zanger vanaf 3.10 tot 3.50... Dat hoef ik thuis verder dan niet meer te horen. Crazy Daze: 6/10 Lekker dit. Een vocaal prima onderlegde zangeres, ondersteund door een prima arrangement met een ingetogen sax. Het verliest op een gegeven wel mijn aandacht, kabbelt wat af naar zesje Alcest: 4/10 Klinkt een beetje als de Franse Within Temptation, maar dan minder succesvol, en niet zonder reden. Het blijft erg vlak, galmt me ook wat teveel. Het 'extra-tje' snap ik totaal niet, maar dat ligt ongetwijfeld aan mij. Leftfield: 8/10 Iemand probeert in het intro met de marsmannetjes te communiceren denk ik, om uiteindelijk tot een fijne donkere danceplaat te komen. Ik hou wel van de opbouw, kan hier op een feestje mezelf prima in verliezen ook. Misschien raar dat ik zowel dit als Kadavar een acht geef, maar so be it. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 14 december 2016 Share Geplaatst 14 december 2016 Kadavar: 7/10 The Hush Sound: 1/10 The Tightropes: 6/10 Clap Your Hands Say Yeah: 1/10 Crazy Daze: 3/10 Alcest: 9/10 Leftfield: 3/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 14 december 2016 Share Geplaatst 14 december 2016 Geen dank @Platina32. Ik bewonder het gegeven dat je nu eens iets in hebt gezonden wat wél met muziek te maken heeft. Een beetje shoegaze-esque. Heb dat toch ook meegenomen in mijn nieuwe normering. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Erwin. Geplaatst 14 december 2016 Share Geplaatst 14 december 2016 [quote name='Niejo101']@Erwin. geef je de shout out louds nu een 5 of een 6? die heb je dubbel beoordeeld namelijk.[/QUOTE] Hah wauw, t kwam al bekend voor Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 15 december 2016 Share Geplaatst 15 december 2016 Kadavar: 7/10 The Hush Sound: 1/10 The Tightropes: 6/10 Clap Your Hands Say Yeah: 1/10 Crazy Daze: 3/10 Alcest: 9/10 Leftfield: 3/10 Wow, liefst twee 1'en in één ronde. Voel ik hier nu enige rancune van iemand die een statement probeert te maken? :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 15 december 2016 Share Geplaatst 15 december 2016 Wow, liefst twee 1'en in één ronde. Voel ik hier nu enige rancune van iemand die een statement probeert te maken? :D Dat is wat jij er van maakt. Zoals ik al zei: een andere normering. Ik ben de minste niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 15 december 2016 Share Geplaatst 15 december 2016 Dat is wat jij er van maakt. Zoals ik al zei: een andere normering. Ik ben de minste niet. Prima, is ook je goed recht natuurlijk! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 15 december 2016 Share Geplaatst 15 december 2016 Kadavar: 6/10 Gitaar heeft een lekker geluid, maar daar houdt het een beetje op. Duurt me ook net wat te lang. The Hush Sound: 5/10 Wel geinig, maar niet meer dan dat. The Tightropes: 7/10 Zit zeker potentie in. Clap Your Hands Say Yeah: 10/10 Niet mijn inzending, maar dat had het zo kunnen zijn. Hun self-titled album is net zo geniaal als de bandnaam. Weet nu al dat er mensen zijn die gaan vallen over zijn zang, want die is eigenlijk niet heel goed. Echter vind ik het een geweldige stem en stoor ik me er alles behalve aan. Crazy Daze: 3/10 Totaal niet mijn ding. Alcest: 2/10 Sorry, maar dit vind ik ook niks. Leftfield: 6/10 In het begin heel irritant, maar begon het uiteindelijk best tof te vinden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 15 december 2016 Share Geplaatst 15 december 2016 Wel leuk om eens wat anders dan vijfjes en zesjes te zien, dat wel :D Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 15 december 2016 Auteur Share Geplaatst 15 december 2016 Clap Your Hands Say Yeah: 10/10 Niet mijn inzending, maar dat had het zo kunnen zijn. Hun self-titled album is net zo geniaal als de bandnaam. Weet nu al dat er mensen zijn die gaan vallen over zijn zang, want die is eigenlijk niet heel goed. Echter vind ik het een geweldige stem en stoor ik me er alles behalve aan. Eindelijk eens iemand die 't snapt :D Eender waar of aan wie ik Clap Your Hands liet horen vond het niks (tot afgrijselijk), jij bent de eerste! Kadavar: 5 /10 Doet idd denken aan die typische jaren '70 (pré-)hardrockbands. Goed uitgevoerd, stem past in het plaatje. Persoonlijk heb ik er niks mee. The Hush Sound: 8/10 Beatlesque nummertje, roept instant vrolijkheid op. Niet de meest originele sound maar het werkte voor mij. The Tightropes: 5/10 Bluesrock dat met de gitaren een Hendrix-sfeertje tracht weer te geven. Niet kwaad, maar ik sloeg er evenmin steil van achterover. Clap Your Hands Say Yeah: NVT Crazy Daze: 3/10 Jazzy intro klonk veelbelovend, bleek het in een saaie Motown-R&B chick te transformeren die mijn slaapspieren danig op de proef stelde. Alcest: 10/10 Voltreffer voor Motoko. Als grote shoegaze-fan staat Alcest al jaren tussen mijn lijstje favoriete bands en laat die verrekte Antwerpenaar dan nog eens mijn favoriet nummer van de band uitkiezen! BAM! De vergelijking met WIthin Temptation vond ik op het randje van beledigend :D Leftfield: 9/10 Nog een erg bekende band voor mij. Ik had eind jaren 90 een vriendin die helemaal gek was van Leftfield. Dit nummer ken ik niet, dus het zal recenter werk zijn vermoed ik. Wat trage opbouw, maar dat hebben dance-nummers wel vaker, it grows on you. Eighties electro-soundje, scheut Chemical Brothers er bovenop en dan bouwen naar een lekker pompende climax. Nice. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
steijns Geplaatst 16 december 2016 Share Geplaatst 16 december 2016 Kadavar: 7/10 The Hush Sound: 6/10 The Tightropes: 6/10 Clap Your Hands Say Yeah: 8/10 Crazy Daze: 5/10 Alcest: 8/10 Leftfield: 5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 16 december 2016 Share Geplaatst 16 december 2016 Eindelijk eens iemand die 't snapt :D Eender waar of aan wie ik Clap Your Hands liet horen vond het niks (tot afgrijselijk), jij bent de eerste! Ik ken ook bijna niemand die het iets vind. Iedereen valt over zijn stem. Heb je Alec z'n solo album wel eens gehoord? Modern Girl (...with Scissors) en That Is Not My Home (After Bruegel) staan daarop en zijn ook prima nummers. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 16 december 2016 Auteur Share Geplaatst 16 december 2016 Ik ken ook bijna niemand die het iets vind. Iedereen valt over zijn stem. Heb je Alec z'n solo album wel eens gehoord? Modern Girl (...with Scissors) en That Is Not My Home (After Bruegel) staan daarop en zijn ook prima nummers. Nee nog niet gehoord. Ik vond Hysterical maar een flauwe plaat, en ben dan de band wat uit het oog verloren. Some Loud Thunder haalde al het niveau niet meer van het debuut, maar daar stonden nog een aantal erg leuke nummers op. Op Hysterical vond ik er nauwelijks één die ik de moeite vond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 16 december 2016 Share Geplaatst 16 december 2016 Ik ben na het self-titled album ook afgehaakt, ja. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 17 december 2016 Share Geplaatst 17 december 2016 (bewerkt) Kadavar: 5/10 'Gitaar heeft een lekker geluid', daar zijn de meningen nogal over verdeeld! Ik kan helemaal niks met dit gitaargeluid, het ligt gewoon niet lekker in mijn gehoor. De zang doet me wat aan die van The Offspring denken. Vond het verder allemaal nogal langdradig. Kon er moeilijk in komen, het nummer raakt me gewoon niet. The Hush Sound: 7/10 Stem klinkt een beetje als die van Charlie Puth. Verder vind ik dit niet heel erg verheffend. Het luistert op zich lekker weg, maar is allesbehalve bijzonder. Toch een zeven om het contrast met de voorganger aan te geven. The Tightropes: 6/10 Couplet is veelbelovend, maar het refrein vind ik wel heel matig. Bridge is dan wel weer heel erg lekker met die gitaartjes. Naarmate ik verder ging luisteren, begon het gemijmer in het refrein me steeds meer te irriteren. Jammer, want de ruige gitaarrifjes zijn dan wel weer plezant om naar te luisteren. Clap Your Hands Say Yeah: 5/10 Intro klinkt wel pakkend, eens iets anders. En die geweldige stem, die hoor ik echt niet terug. Vind het niks bijzonders eigenlijk. Maar mensen die over de zang heen (kunnen) luisteren hebben echt geen absoluut gehoor. De bij vlagen valse zang en het gemurmel trekt de hele aandacht weg van het muzikale, hetgeen wél goed in elkaar zit. Het is overigens wel hilarisch dat ik de drummer op het eind ook gewoon een snare half hoor missen en dat dat er ook gewoon in gebleven is. Crazy Daze: N.V.T. Alcest: 8/10 Dus dit genre heet shoegaze, heb ik weer wat geleerd! En Within Temptation, da's toch echt een hele andere tak van sport. Vond dit overigens wel lekker klinken hoor. Mooie akoestische gitaren in de 'break'. Alleen die drums, die hadden wel wat nadrukkelijker op de voorgrond mogen zijn (in het outro is ie dat wel!). Bovendien is het ook gewoon niet altijd even strak allemaal. Het zal allemaal wel zo 'horen' maar ik ga er in ieder geval op letten. Ondanks alle oneffenheden en het feit dat dit genre mij normaal gesproken niet ligt toch een acht want er zit wel sfeer in dit nummer. Leftfield: 8/10 Inderdaad een hinderlijk irritant begin. Maar naarmate de song vorderde, werd ie steeds beter. Zat er lekker in hoor en dat is eigenlijk het grootste compliment wat je een dance-track kunt geven. Zal met deze hoge scores in vergelijking met andere stemmers wel mezelf lekker uit de wedstrijd schoppen, maar fuck it! Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om 1'en, 2'en of 3'en uit te gaan delen. Dat doe ik alleen met nummers waarbij ik een sterke neiging krijg om dingen te gaan slopen of uit het raam te gaan gooien, zoals deze: [YOUTUBE]ZQy-i44ewXU[/YOUTUBE] Of deze: [YOUTUBE]i1Jp-V4jalI[/YOUTUBE] Ik merk wel dat er een trend gaande is bij sommigen dat alles wat buiten hun smaak valt direct met een onvoldoende beoordeeld wordt. Ik zou zeggen: stel je eens wat meer open voor andere muziekgenres of probeer eens door je eigen smaak heen te luisteren. Probeer dan bijvoorbeeld eens naar originaliteit of muzikaliteit te luisteren. Het levert je nieuwe inzichten op en het zorgt toch enigszins voor een objectievere en daarmee eerlijker verdeling van de punten. Want nu worden 1'en, 2'en en 3'en bij de vleet uitgedeeld. 17 december 2016 bewerkt door Grote Ree Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 18 december 2016 Auteur Share Geplaatst 18 december 2016 @Grote Ree I hear you. Ik kan me volledig vinden in je betoog, ik merk het vaak in muziekwedstrijden en/of -topics dat velen krampachtig vasthouden aan wat ze kennen, en weinig openheid willen tonen naar nieuwe, onbekendere genres toe. Er zijn natuurlijk altijd stijlen die totaal geen raakvlakken hebben met je persoonlijke smaak, maar zelfs daarbinnen zitten zeker bands of liedjes die je goed zal vinden. Heb ik met rap & hiphop bvb, afschuwelijk vind ik dat maar er zijn voldoende uitzonderingen. Voor mij zijn originaliteit, creativiteit en bezieling de factoren die het zwaarst gaan doorwegen in een beoordeling. Leuke clips heb je toegevoegd, trouwens. Moet je bij een volgende editie zeker gaan afvaardigen :P Dat je je stoort aan een valse noot in de zang, een gemiste snare of een ondergemixte drum is de Vloek van de Muzikant die op je rust. Nooit meer zal je onbevangen en puur gevoelsmatig een lied kunnen beluisteren, bij ieder optreden zal je elk instrument analyseren, en de muziek bijna mathematisch benaderen. Hier bestaan geen geneesmiddelen voor, en ook exorcisme werkt niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Socrates Geplaatst 18 december 2016 Share Geplaatst 18 december 2016 Alcest: 10/10 Voltreffer voor Motoko. Als grote shoegaze-fan staat Alcest al jaren tussen mijn lijstje favoriete bands en laat die verrekte Antwerpenaar dan nog eens mijn favoriet nummer van de band uitkiezen! BAM! De vergelijking met WIthin Temptation vond ik op het randje van beledigend :D Precies dit. Shoegaze vs. Symfonische popu-rock. Wat een lachwekkend slechte vergelijking was dat, zeg. Ik ben blij dat jij het zegt. Als ik het doe, is de wereld te klein. En zou ik plots vinden dat bepaalde mensen geen recht op een eigen mening zouden hebben. Lik me reet toch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Richarð. Geplaatst 18 december 2016 Share Geplaatst 18 december 2016 Vind het ook beledigend richting Within Temptation. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Niejo101 Geplaatst 19 december 2016 Share Geplaatst 19 december 2016 (bewerkt) Het zal er allicht aan liggen dat ik onvoldoende bekend ben met het shoegaze genre (ben er inmiddels al wel achter dat het niet bepaald mijn muziek is, uitschieters daargelaten). De associatie met Within Temptation was het eerste wat in me op kwam, dus zodoende. Kan met best voorstellen dat die vergelijking voor jullie als een lul op een drumstel slaat hoor. @Zeus @Yves 19 december 2016 bewerkt door Niejo101 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Grote Ree Geplaatst 19 december 2016 Share Geplaatst 19 december 2016 [quote name='Yves']@Grote Ree I hear you. Ik kan me volledig vinden in je betoog, ik merk het vaak in muziekwedstrijden en/of -topics dat velen krampachtig vasthouden aan wat ze kennen, en weinig openheid willen tonen naar nieuwe, onbekendere genres toe. Er zijn natuurlijk altijd stijlen die totaal geen raakvlakken hebben met je persoonlijke smaak, maar zelfs daarbinnen zitten zeker bands of liedjes die je goed zal vinden. Heb ik met rap & hiphop bvb, afschuwelijk vind ik dat maar er zijn voldoende uitzonderingen. Voor mij zijn originaliteit, creativiteit en bezieling de factoren die het zwaarst gaan doorwegen in een beoordeling. Leuke clips heb je toegevoegd, trouwens. Moet je bij een volgende editie zeker gaan afvaardigen :P Dat je je stoort aan een valse noot in de zang, een gemiste snare of een ondergemixte drum is de Vloek van de Muzikant die op je rust. Nooit meer zal je onbevangen en puur gevoelsmatig een lied kunnen beluisteren, bij ieder optreden zal je elk instrument analyseren, en de muziek bijna mathematisch benaderen. Hier bestaan geen geneesmiddelen voor, en ook exorcisme werkt niet.[/QUOTE] Haha, dank voor je steun en je inzendsuggestie! Je hebt overigens een goed punt over die muzikantenvloek, al zou ik het zelf geen vloek willen noemen. Natuurlijk luister ik analytisch en luister ik daardoor minder gevoelsmatig naar liedjes. Maar juist als muzikant kan ik weer hele andere dingen waarderen die amuzikale mensen niet kunnen waarderen of misschien zelfs niet eens horen. Zo ben ik een enorm fan van polyritmiek in muziek. En daardoor ben ik o.a. het genre fusion gaan waarderen. Dit terwijl ik niemand ken die amuzikaal is én het kan opbrengen om naar fusion te luisteren. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
King XVI Geplaatst 20 december 2016 Share Geplaatst 20 december 2016 De deadline is morgenmiddag toch he? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Yves Geplaatst 20 december 2016 Auteur Share Geplaatst 20 december 2016 @King XVI @bas2204 @Platina32 @Chiemel @Jeroen. @Hansje @Erwin. Morgenmiddag (idd King) deadline reeks 7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten