Pino Geplaatst 16 december 2017 Share Geplaatst 16 december 2017 Feli @Nom de Guerre Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 16 december 2017 Share Geplaatst 16 december 2017 Blijft toch wel mooi om Fortuna Sittard bovenaan te zien staan in de Jupiler League. Als één club het verdient om te promoveren naar de Eredivisie, dan is het Fortuna Sittard wel (niets ten nadele van de andere clubs overigens :oops:) Een club die volgens sommige hoge heren in het verleden geen bestaansrecht had (weten we het hele gedonder rond FC Limburg nog?), staat nu fier bovenaan. Chapeau! 't is nou niet dat ze volledig op eigen kracht bovenaan staan, natuurlijk.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Dat hoeft ook niet toch. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patje! Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 't is nou niet dat ze volledig op eigen kracht bovenaan staan, natuurlijk.. Waarom eigenlijk niet als ik vragen mag? Met de dikgedrukte zin wilde ik puur aangeven dat dat in het verleden werd gezegd. Volgens mij (ik weet het niet helemaal zeker) werd er ooit gezegd "dat clubs ervoor moesten waken om net zo te eindigen als Fortuna Sittard". Het contrast tussen toen en nu... Dat zo'n club dan vervolgens bovenaan staat, dat zou je op kunnen vatten als een lange neus naar de criticasters. Lijkt mij niet nodig Of juist alleen als bewijs van het gezonde beleid dat nu wordt gevoerd. Wel ben ik het eens dat het qua financiering soms wat creatiever mee om werd gegaan. Maar welke club in de Jupiler League heeft daar in het verleden niet mee te maken gehad? Ondertussen staan de JL er wel iets beter voor, volgens mij... :O]: Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Is toch ongeveer hetzelfde met de vrienden van Feyenoord ook? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 (bewerkt) Waarom eigenlijk niet als ik vragen mag? Met de dikgedrukte zin wilde ik puur aangeven dat dat in het verleden werd gezegd. Volgens mij (ik weet het niet helemaal zeker) werd er ooit gezegd "dat clubs ervoor moesten waken om net zo te eindigen als Fortuna Sittard". Het contrast tussen toen en nu... Fortuna Sittard was ook zo geëindigd als er geen Turk was opgestaan die ervoor had gezorgd dat Fortuna plots met spelers/coaches kwam aanzetten die een gewone JL-club niet kan halen. Dat zo'n club dan vervolgens bovenaan staat, dat zou je op kunnen vatten als een lange neus naar de criticasters. Lijkt mij niet nodig Of juist alleen als bewijs van het gezonde beleid dat nu wordt gevoerd. Wel ben ik het eens dat het qua financiering soms wat creatiever mee om werd gegaan. Maar welke club in de Jupiler League heeft daar in het verleden niet mee te maken gehad? Ondertussen staan de JL er wel iets beter voor, volgens mij... :O]: Maakt me verder niet uit dat er creatief met de financiën etc wordt omgegaan, vind de framing van Fortuna als 'onverwacht succesverhaal' alleen eentje waar wel wat kanttekeningen bij mogen worden geplaatst. Is toch ongeveer hetzelfde met de vrienden van Feyenoord ook? Ok? 17 december 2017 bewerkt door PJHoutman Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Fortuna Sittard was ook zo geëindigd als er geen Turk was opgestaan die ervoor had gezorgd dat Fortuna plots met spelers/coaches kwam aanzetten die een gewone JL-club niet kan halen. Welke spelers dan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Welke spelers dan? Bassan en Semedo bijvoorbeeld. Spelers die normaal gesproken nooit voor Fortuna hadden gekozen/Fortuna nooit had kunnen bekostigen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Ja sowieso, binnenhalen van Oliseh, verlengen met Schuurs, spelers als Vidigal. Verstandige mensen die Turken. Maar snap je ''ok'' niet helemaal. Zonder de vrienden van Feyenoord had Feyenoord er nu ook anders uitgezien, zonder die Turk had Fortuna ook er anders uitgezien. Geen gekke vergelijking denk ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Ja sowieso, binnenhalen van Oliseh, verlengen met Schuurs, spelers als Vidigal. Verstandige mensen die Turken. Maar snap je ''ok'' niet helemaal. Zonder de vrienden van Feyenoord had Feyenoord er nu ook anders uitgezien, zonder die Turk had Fortuna ook er anders uitgezien. Geen gekke vergelijking denk ik. Ja dat klopt, maar wat heeft Vrienden van Feyenoord hiermee te maken? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Dat hulp prima is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Dat hulp prima is. Waar zeg ik dat dat niet zo is? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Nee je plaatst onnodige kanttekeningen vind ik. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
PJHoutman Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Nee je plaatst onnodige kanttekeningen vind ik. Dat mag je vinden, maar ga dan in op die kanttekeningen inplaats van een andere situatie erbij te halen. Ik maak er geen probleem van dat Fortuna zo aan zijn spelers komt, maar het is een fabeltje om te suggereren dat ze het ongelijk van de hoge heren hebben bewezen. In de vorm zoals Fortuna toen bestond kon je namelijk wel degelijk vraagtekens plaatsen bij het bestaansrecht van Fortuna. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Klopt ook wat je zegt. Maar ik noem nu Feyenoord, maar kan ook al die clubs noemen met rijke eigenaren. Het gaat er toch vooral om hoe een club het doet. Fortuna heeft nog steeds niet de beste selectie in de JL en presteren uitstekend. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Patje! Geplaatst 17 december 2017 Share Geplaatst 17 december 2017 Dat mag je vinden, maar ga dan in op die kanttekeningen inplaats van een andere situatie erbij te halen. Ik maak er geen probleem van dat Fortuna zo aan zijn spelers komt, maar het is een fabeltje om te suggereren dat ze het ongelijk van de hoge heren hebben bewezen. In de vorm zoals Fortuna toen bestond kon je namelijk wel degelijk vraagtekens plaatsen bij het bestaansrecht van Fortuna. Ja, daar heb je wel gelijk in ja. Het is niet helemaal uit de lucht komen vallen. Maar het is wel afwachten hoe lang Fortuna Sittard dit volhoud... Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 december 2017 Share Geplaatst 19 december 2017 Fortuna Sittard heeft André Vidigal (19) definitief ingelijfd. De Portugese jeugdinternational werd al gehuurd van Académica de Coimbra, de Limburgers hebben de optie tot koop nu gelicht. Vidigal speelde vier wedstrijden voor Portugal Onder 20, waarin de buitenspeler twee keer scoorde. Een club uit de JL die een huidig jeugdinternational van de Europees Kampioen vast heeft weten te leggen; dat zou toch op de voorpagina van elke krant moeten staan? Ik vind het al gigantisch opvallend dat een speler van Coimbra jeugdinternational is van Portugal, dacht dat daar in de regel enkel spelers van Sporting, Benfica, Porto of buitenlandse clubs bij zaten joh. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pino Geplaatst 19 december 2017 Share Geplaatst 19 december 2017 Jeugdinternational ben je al als je maar 1x hebt meegedaan he. Dus zegt niet zo veel. Van zijn wikipedia: [TABLE=cellpadding: 0, cellspacing: 0] [TR] [TD]2016 2017 2017–[/TD] [TD] Portugal –18 Portugal –19 Portugal –20[/TD] [TD]5 (0) 2 (0) 4 (2[/TD] [/TR] [/TABLE] Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 19 december 2017 Share Geplaatst 19 december 2017 (bewerkt) Ja als het twintig jaar geleden bij de Onder 15 was, dan vond ik het niet heel vreemd. Maar in het op één na oudste jeugdelftal op dit moment zitten, toch opvallend. Staat tussen spelers van Arsenal, AC Milan, Köln en Lazio. Danilo zat in 2012 bij Jong Portugal, maar dat was slechts verhuurd aan Roda (ook nog eens in de Eredivisie). Nee volgens mij onderschat je hoe groot dit is. 19 december 2017 bewerkt door Sophomore Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
cimbomcu Geplaatst 20 december 2017 Share Geplaatst 20 december 2017 Geweldige transfer inderdaad. Wat vind @Nom de Guerre ervan, en tot wanneer heeft die getekend? Prijs zal wel onbekend zijn. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Mvdv Geplaatst 20 december 2017 Share Geplaatst 20 december 2017 Klopt ook wat je zegt. Maar ik noem nu Feyenoord, maar kan ook al die clubs noemen met rijke eigenaren. Het gaat er toch vooral om hoe een club het doet. Fortuna heeft nog steeds niet de beste selectie in de JL en presteren uitstekend. In de Jupiler League is het wel zo dat zo'n beetje driekwart van de ploegen onderling zeer weinig verschillen van niveau. Bij al die clubs geldt: investeerder die een paar goede spelers haalt en je doet bovenin mee (in elk geval qua selectie). Zo heeft FC Oss afgelopen zomer drie spelers voor een transfersom verkocht, terwijl dat daarvoor pas twee keer in de clubgeschiedenis was voorgekomen. Daarmee kunnen ze nu de selectie over de hele breedte enorm veel versterken ten opzichte van eerdere jaren: meteen spelen ze zich in het linkerrijtje. Dat Fortuna nu bovenin meedraait is qua selectie niet zo vreemd, maar omdat iedereen toch (wellicht onbewust) de laatste jaren meeneemt in zo'n inschatting lijkt het wel een enorme verrassing. Selectie is nu nog smal dus dat kan ze nog punten gaan kosten bij blessures, maar ik denk wel dat hun investeerder nog een paar spelers erbij haalt in de winter want die zal de Eredivisie ongetwijfeld al voor zich zien. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 20 december 2017 Share Geplaatst 20 december 2017 Geweldige transfer inderdaad. Weet overigens zelf niets van de kwaliteiten van deze speler (kijk vooral samenvattingen van JL, of live flitsen); wil enkel benadrukken dat het qua reputatie een behoorlijke stunt is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 13 januari 2018 Share Geplaatst 13 januari 2018 Feestje in Sittard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Nom de Guerre Geplaatst 16 januari 2018 Share Geplaatst 16 januari 2018 Weer een Portugees d'r bij, weer eentje uit de opleiding van Sporting. Het zal me benieuwen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Sophomore Geplaatst 16 januari 2018 Share Geplaatst 16 januari 2018 Dat sympathieke bij Schuurs is er helemaal af sinds hij getekend heeft bij Ajax. Of zou dat aan mij liggen? ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten