Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Duits voetbal

vinnypassy

Aanbevolen berichten

Alweer he-le-maal klaar met Ancelotti. En niet omdat Bayern nu heeft verloren van Dortmund.

Hier ook, zelden zo een koppige coach gezien. En dat terwijl hij in zijn boek zegt dat hij dat eerst was maar ervan leerde en dat nu niet meer is. Die gaat blijven vasthouden aan die 4-3-3 van hem tot het te laat is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een keer verliezen bij Dortmund kan altijd gebeuren. Het is ook niet zo alsof Bayern is weggespeeld, integendeel. Ik ben ook niet echt onder de indruk van Tuchel's team tot op heden dit seizoen (zeer wisselvallig nog naar mijn mening). Zo groot als het verschil was de afgelopen jaren tussen Bayern en de rest is gewoon haast onmogelijk om vast te houden, dus om nu al allerlei conclusies te trekken of zelfs klaar te zijn met een trainer vind ik wat overdreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wát een geweldige sfeer in het stadion gister, het dak ging eraf na afloop. Het spel was niet eens bijster geweldig, wel een opvallende opstelling zo met de 5-1-2-2 met Ramos in de basis en Dembélé helemaal niet. Götze lijkt met de wedstrijd beter te worden maar op de een of andere manier vind ik hem een beetje dik ogen waardoor hij minder makkelijk passeert. Vond Sokratis de allerbeste bij Dortmund, heeft de uitstraling van een loodgieter maar is toch een zeer nuttige kracht. @Thierryvane; Hoezo ben je nu helemaal klaar met Ancelotti? Niet lullig bedoeld maar ik zie je vaak met oneliners strooien zonder onderbouwing. Met wat onderbouwing wordt het voor anderen ook wat interessanter om erop te reageren.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Markuss']@Thierryvane; Hoezo ben je nu helemaal klaar met Ancelotti? Niet lullig bedoeld maar ik zie je vaak met oneliners strooien zonder onderbouwing. Met wat onderbouwing wordt het voor anderen ook wat interessanter om erop te reageren.[/QUOTE] Ja vraag het me ook af @Thierryvane Ik ben zelf nogal fan van Ancelotti, komt met name uit zijn Milan periode. En vind het altijd lafjes om na een paar wedstrijden een nieuwe coach meteen af te schrijven.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat ik vooropstellen dat ik het absoluut niet eens ben met de keuzes die Ancelotti tot dusver maakt. Wat @iSimic al aangeeft is 4-3-3 niet de opstelling waar Bayern in moet spelen, dat blijft in mijn ogen nog altijd 4-2-3-1. Müller hoort achter Lewandowski te spelen en niet als rechtsbuiten. Vrijwel onzichtbaar op die rechterkant. Het middenveld loopt voor geen meter met Thiago, Kimmich en Alonso. Die drie worden compleet overlopen de laatste paar wedstrijden. Vooral laatstgenoemde kan het zo nu en dan niet meer belopen in zijn huidige rol. Zonde, want het blijft een klasbak. Ik zie graag de volgende elf: [QUOTE] [CENTER]Lewandowski Costa - Müller - Robben Vidal - Thiago/Kimmich Alaba - Hummels - Boateng - Lahm Neuer[/CENTER] [/QUOTE] Ik had verwacht en gehoopt dat het voetbal onder Ancelotti weer op dat van Heynckes ging lijken. Zo snel mogelijk naar de goal en scoren. Wat een jaar was dat. Niet meer dat eindeloze getik onder Pep. Maar helaas.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mueller is geen centrale middenvelder en zal je daar ook niet zien rondlopen dus dat is geen 4-3-3.

4-3-3 met de punt naar voren, Müller op 10 dus. Zoals Ajax in 1995 speelde. 4-3-3 is niet alleen met de punt naar achter.

4-2-3-1 en 4-3-3 is gewoon hetzelfde je hebt gewoon 2 varianten van 4-3-3 met de punt naar voren of met de punt naar achteren

bewerkt door Pino
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Thierryvane']Laat ik vooropstellen dat ik het absoluut niet eens ben met de keuzes die Ancelotti tot dusver maakt. Wat @iSimic al aangeeft is 4-3-3 niet de opstelling waar Bayern in moet spelen, dat blijft in mijn ogen nog altijd 4-2-3-1. [B]Müller hoort achter Lewandowski te spelen en niet als rechtsbuiten[/B]. Vrijwel onzichtbaar op die rechterkant. Het middenveld loopt voor geen meter met Thiago, Kimmich en Alonso. Die drie worden compleet overlopen de laatste paar wedstrijden. Vooral laatstgenoemde kan het zo nu en dan niet meer belopen in zijn huidige rol. Zonde, want het blijft een klasbak. Ik zie graag de volgende elf:.[/QUOTE] In het 'treble-saison' van Heynckes stond Müller juist zeer regelmatig rechtsbuiten, dat vulde hij toentertijd echt uitstekend in. Apart dat het nu op de één of andere manier niet lukt, al is hij ook niet in de beste vorm van zijn leven dit seizoen. Wat zie je eigenlijk met Kimmich gebeuren? Ik denk zelf dat het op den duur toch de vervanger wordt van Lahm op de rechtsbackpositie. Dan een middenveld met Vidal, Thiago en mogelijk Sanches ofzo. Of zal Javi Martinez weer naar het middenveld geschoven worden? Zou wel eens voor dat stukje onverzettelijkheid kunnen zorgen. bewerkt door Markuss
Link naar opmerking
Deel via andere websites

4-3-3 met de punt naar voren, Müller op 10 dus. Zoals Ajax in 1995 speelde. 4-3-3 is niet alleen met de punt naar achter.

4-2-3-1 en 4-3-3 is gewoon hetzelfde je hebt gewoon 2 varianten van 4-3-3 met de punt naar voren of met de punt naar achteren

Dan ligt het nog altijd dichter bij een 4-4-2 aangezien Muller rond Lewandowski zal hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het 'treble-saison' van Heynckes stond Müller juist zeer regelmatig rechtsbuiten, dat vulde hij toentertijd echt uitstekend in. Apart dat het nu op de één of andere manier niet lukt, al is hij ook niet in de beste vorm van zijn leven dit seizoen.

Wat zie je eigenlijk met Kimmich gebeuren? Ik denk zelf dat het op den duur toch de vervanger wordt van Lahm op de rechtsbackpositie. Dan een middenveld met Vidal, Thiago en mogelijk Sanches ofzo. Of zal Javi Martinez weer naar het middenveld geschoven worden? Zou wel eens voor dat stukje onverzettelijkheid kunnen zorgen.

Het is eigenlijk vrij duidelijk hoezo het dit keer niet werkt. Hij heeft lopende spelers om zich nodig want zijn sterke punt is het benutten van ruimtes en het creeren ervan. Als je vervolgens geen echt aanvallende middenvelders heb dan wordt het lastig. In het treble seizoen had hij Kroos en bij Duitsland altijd Ozil. Kroos is misschien niet de meest aanvallende middenvelder die er is maar toen stonden de aanvallende backs zo hoog altijd dat Muller bij balbezit als hangende spits weer stond. Ook nu is dat veel minder.

Ik verwacht ook dat Kimmich naar de back zal gaan, mag wat mij betreft daar al veel vaker spelen ipv Lahm.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De geruchten dat spelers het zat beginnen te worden dat Ancelotti helemaal niet met tactiek bezig is begin ik wel te geloven. Hij zet 11 spelers neer in een 4-3-3 formatie en is dan wel klaar.

Champions league is klaar nu natuurlijk. In de bundesliga kan je wegkomen met zonder echte tactiek te spelen, je gooit er gewoon een paar top spelers in als de tegenstander vermoeid is en sleept dan met pijn en moeite een winst naar binnen. In de CL zal dat niet lukken. En na 4/5 maanden mag je inmiddels wel een bepaalde structuur verwachten, vooral als een team non stop in dezelfde formatie speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Blunder van Ancelotti om Rostov zo gigantisch te onderschatten. Volgens mij is hij nog geen drie (?) wedstrijden achterelkaar met dezelfde elf begonnen. Ook zojuist weer een aantal wijzigen die verre van goed uitpakken. Als het nou lekker loopt had ik gezegd: doen! Maar wat was het weer armoedig. Die spits van Rostov, Azmoun, speelde de defensie he-le-maal scheel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites