Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice: The MU Edition Season 2

Jeroen.

Aanbevolen berichten

Graag wat input, beste mensen.

- Het 'blinde auditie'-gedeelte: hoe gaan we deze implementeren? Ik ben absoluut een technische leek, dus dit moet óf van een ondersteunend persoon af gaan komen, óf het moet ongelofelijk retesimpel zijn. Daarnaast zou ik het leuk vinden als we ook echt kunnen gaan zien wanneer een coach zou 'drukken', om het wat realistischer te maken. Filmpje kijken, misschien nog eens kijken, en dan 'ja' of 'nee' is gewoon geen reet aan.

- Ik vond, de laatste editie, het aantal inzendingen behoorlijk gering, wanneer je kijkt naar de breedte van het aantal inzenders. Hoe dit te veranderen? Het MU-songfestival laat zien dat er wel degelijk een enthousiaste groep leden bestaat voor een muzikale activiteit, maar hier bleef het ferm achter.

- Het stemmen werd volgens mij, tijdens de zogenaamde liveshows, maar door weinigen gedaan. Daarnaast konden ook coaches en inzenders met één of meerdere kandidaten in de liveshow nog stemmen. Dit wil ik anders zien, maar dan rijst de vraag: hoe gaan we ervoor zorgen dat men nu wél gaat stemmen? En hoe maken we die liveshows sowieso aantrekkelijker?

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ideeën, hersenspinsels en/of suggesties zijn ten zeerste welkom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

- Het 'blinde auditie'-gedeelte: hoe gaan we deze implementeren? Ik ben absoluut een technische leek, dus dit moet óf van een ondersteunend persoon af gaan komen, óf het moet ongelofelijk retesimpel zijn. Daarnaast zou ik het leuk vinden als we ook echt kunnen gaan zien wanneer een coach zou 'drukken', om het wat realistischer te maken. Filmpje kijken, misschien nog eens kijken, en dan 'ja' of 'nee' is gewoon geen reet aan.

- Ik vond, de laatste editie, het aantal inzendingen behoorlijk gering, wanneer je kijkt naar de breedte van het aantal inzenders. Hoe dit te veranderen? Het MU-songfestival laat zien dat er wel degelijk een enthousiaste groep leden bestaat voor een muzikale activiteit, maar hier bleef het ferm achter.

- Het stemmen werd volgens mij, tijdens de zogenaamde liveshows, maar door weinigen gedaan. Daarnaast konden ook coaches en inzenders met één of meerdere kandidaten in de liveshow nog stemmen. Dit wil ik anders zien, maar dan rijst de vraag: hoe gaan we ervoor zorgen dat men nu wél gaat stemmen? En hoe maken we die liveshows sowieso aantrekkelijker?

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd. Ideeën, hersenspinsels en/of suggesties zijn ten zeerste welkom.

Mooie hersenspinsels Zeus! Je argumenten snijden zeker hout en ik ben het er dan ook hartgrondig mee eens.

Over je eerste punt: prachtidee naar mijn mening. Ik moest qua techniek direct aan Soundcloud denken, waar je vaak comments ziet bij bepaalde seconden. Zoiets zou je inderdaad ook hier kunnen toepassen. We zouden dan wellicht ook een vaste tijd moeten gaan instellen waarop coaches gaan luisteren. Ik denk dat dat de enige manier zou zijn waarbij zo'n idee zou werken.

Wat betreft je tweede punt: wat het MU Worldsongfestival zo succesvol maakt, is denk ik de prestige die op het spel staat. Iedereen doet daar zijn uiterste best om zo hoog mogelijk te scoren en daarmee een mooi track-record op te bouwen. Ik denk dat veel inzenders bij The Voice denken 'What's In It For Me?'. We moeten eigenlijk een systeem zien op te tuigen waarbij inzenders ook meer voldoening krijgen. Maar ja, hoe?

Dan het stemmen tot slot: ik denk dat we dit gewoon minder vrijblijvend moeten maken. In het vorige seizoen waren er genoeg inzenders die wel wat inzonden, maar vervolgens niet zelf stemden. Ik zou gewoon voor iedere inzender het stemmen verplicht maken, net zoals bij het Worldsongfestival het geval is. Daarbij zou ik sowieso alle coaches ontheffen van stemrecht. Vond dit het vorige seizoen weinig waarde toevoegen aan de competitie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb bij een vorige editie zelf filmpjes met een zwart scherm aan het maken geweest maar met copyright is dat echt een heel lastig iets. Soundcloud is eventueel een optie zoals Grote Ree opperde. Voor coaches die omdraaien is het toch ook vooral een vertrouwen wat je in de coaches moet hebben dat ze daadwerkelijk gewoon het een maal luisteren en hierop hun beslissing maken.

Het tweede punt is gewoon een lastig iets en vergeet niet dat dit een nieuw iets is wat ook zeker nog moet groeien. Die songfestivals zijn daarnaast voor de deelnemers een kort iets waarbij je slechts één keer echt iets moet doen.

Stemmen werd inderdaad bijna niet gedaan en als je de Coaches en inzenders met kandidaten weghaalde had ik hooguit 1 of 2 stemmen. Is ook werkelijk de enige reden dat coaches en inzender mochten stemmen al had ik er dan op zijn hoogst vaak slechts 4 of 5. Ook niet echt een manier kunnen bedenken om te verbeteren. Als ik naar de songfestivals kijk hoe lang sommige doen over stemmen misschien de deadlines verruimen maar dan haal je het tempo er nog meer uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meer stemmers trekken is lastig voor dit soort dingen.

Makkelijk echt blinde audities maken kan zeker. Kijk hier maar eens naar: https://www.tunestotube.com/

Echt drukken wordt wel lastig, dan zou je zelf al een soort programma moeten gaan maken, users creëren voor de coaches ed om te zien wie wanneer gedrukt heeft.

Voor meer incentive voor de inzenders te creëren, kun je minimaal ook in de liveshows vermelden welke coach/inzender duo verantwoordelijk is voor elke inzending en niet alleen nog maar vermelden voor welke coach een act uitkomt. Ook zou ik vooral promoten dat coach en inzender beter samenwerken in het zoeken naar de juiste inzending. Sommige coaches in de vorige editie wilden graag input, anderen deden het op eigen houtje na de eerste inzending. Zou houdt je deelnemers beter betrokken. Verder alle actieve users in het muziekdeel mentionen voor de eerste inzending en elk stemmoment lijkt me ook geen slecht idee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites