Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Ik luister nu..?

Richarð.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 8,1k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

[MENTION=13248]Hansje[/MENTION];

Denk je dat Lana ooit zelfde hoogtes/status zou kunnen bereiken in de zangwereld dat Amy Winehouse had?

Goeie vraag Kyrill. Amy Winehouse wordt denk ik toch vrij algemeen gezien als een van de beste stemmen van de laatste 20 jaar (niet onterecht overigens, was zelf ook wel fan van haar), ik denk niet dat Lana ooit die status gaat hebben. Het is ook moeilijk te vergelijken. Hoe tragisch het ook is, een turbulent leven en jong sterven geeft toch altijd iets extra's aan je legacy (zie ook Kurt Cobain bv.).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Goeie vraag Kyrill. Amy Winehouse wordt denk ik toch vrij algemeen gezien als een van de beste stemmen van de laatste 20 jaar (niet onterecht overigens, was zelf ook wel fan van haar), ik denk niet dat Lana ooit die status gaat hebben. Het is ook moeilijk te vergelijken. Hoe tragisch het ook is, een turbulent leven en jong sterven geeft toch altijd iets extra's aan je legacy (zie ook Kurt Cobain bv.).

Ik denk dat Amy Winehouse dat ook graag zelf opzocht. Zij was bezeten door dat gegeven. Ze had een speciale fobie: de angst om op 27-jarige leeftijd dood te gaan. En ze is ook op die leeftijd doodgegaan. Volgens mij ambieerde ze de legacy, het willen van een turbulent leven en is haar bezetenheid rond die verhalen ook de reden waarom ze er zelf het slachtoffer van is geworden.

Ik denk dat Lana Del Rey qua beroemdheid nog niet in de buurt komt van Amy Winehouse. Ze heeft zeker talent, maar ik denk dat veel tieners uit onze jeugd niet weten wie een Lana Del Rey is (terwijl ze dat dan wel weer gaan weten van Dua Lipa maar bon). Ik moet ook toegeven dat ik haar oeuvre niet goed ken van Lana Del Rey (Summertime Sadness, en dan vaag twee andere titels (born to die en nog iets)). Ze heeft wel een mooie stem, maar het is niet geheel mijn stem.

Het is verder eigenlijk wel meesterlijk goed. Unieke stem ook. Die van Amy Winehouse is er ook één die evenaarbaar is. Knappe vrouw ook die Lana. En heel erg goed live gezongen.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites