Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei Azpi:

en die 2 wat je post liken en natuurlijk @La Pulga heeft er baat bij als De Jong naar United gaat 

Ach zij hopen op een goede middenvelder bij hun club, mag het? Ze gelijk wanhopig noemen gaat dan een beetje ver niet?

Jij hoopte ook op De Ligt, Kounde en Dembele, ben je dan ook wanhopig? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minutes ago, La Pulga said:

Ach zij hopen op een goede middenvelder bij hun club, mag het? Ze gelijk wanhopig noemen gaat dan een beetje ver niet?

Jij hoopte ook op De Ligt, Kounde en Dembele, ben je dan ook wanhopig? 

Vind je het niet wanhopig dat Man Utd sinds mei bezig is met De Jong en hij nog steeds niet wilt komen? 

Ik hoopte helemaal niet op 2 van die spelers. Ik wou Koulibaly, Fofana & Sterling. Koundé vind ik wel jammer dat die niet komt, maar begrijpelijk als je als Chelsea Aké prioriteit geeft over hem.

Dembele
On 6/20/2022 at 12:30 AM, La Pulga said:

Wel een beetje een overschatte speler hoor. Kan je beter Dembele 15 miljoen tekengeld geven, al is die niet Engels. 

Sterling heeft zich al bewezen in de PL, dat vind ik wel een groot voordeel. En Man City speelt ook in een systeem waar je hoog druk moet zetten en verdedigend ook moet meehelpen. 

hij is ook veel meer een goalscorer vergeleken met Dembele. 

en Dembele's gedragsproblemen en blessures etc. 

Ik heb liever Sterling dan Dembele als ik zou moeten kiezen. Dembele heeft meer potentie en beetje onvoorspelbaar hoe hij het gaat doen in de PL. Sterling is een wat zekerdere optie. Als we Dembele halen en hij is alleen maar geblesseerd dan zitten we weer met hem opgescheept met een hoog salaris 

Edited June 20 by Azpi

Gepost July 6 (edited)
De Ligt
  On 7/6/2022 at 8:35 PM, Aaron21 said:

en hoe is de CL zege van Chelsea in 2012 tegen Bayern relevant voor de keuze van De Ligt in 2022 voor 1 van deze teams?

niet 

maar De Ligt heeft geen keuze, want Juventus gaat niet dat bod accepteren als het lager is dan dat van Chelsea

ik hoop dat die naar Bayern gaat, in mijn ogen is hij erg overrated

Edited July 6 by Azpi

Gepost June 9 (edited)
Kounde
  On 6/9/2022 at 6:37 PM, Jotew said:

Het is niet én, én, én. Het is of, of, of. Één van die drie met eventueel wat knaken erbij. Martinez zal niet gaan. Die andere 2 zijn ook weer niet zulke geweldenaren dat ze niet te vervangen zijn.

Ik heb het liefste Koulibaly of Fofana. Thiago Silva heeft met zijn 37 jaar oud gewoon 57 wedstrijden gespeeld dit seizoen, dus leeftijd maakt niet zo uit, zeker niet als je met 3 centrale verdedigers speelt met Koundé

Chillwell Koulibaly, Silva, Koundé James 

dat zou mijn ideale verdediging zijn

Edited June 9 by Azpi

bewerkt door Azpi
Link naar opmerking
Deel via andere websites

14 uur geleden zei La Pulga:

Xavi gaf liever toen al de voorkeur aan Gavi - Busquets - Pedri maar Pedri raakte langdurig geblesseerd.

Mwah, over het algemeen was het Busi, Frenkie en Pedri met Gavi als eerste invaller.

In de wedstrijden dat De Jong heeft gespeeld heeft ie het niet kunnen laten zien en is hij maar misschien een handje vol wedstrijd belangrijk geweest.

Vind ik niet helemaal fair. Speelt op een positie die hem niet past en toch heb ik genoeg wedstrijden gezien waarin hij wel degelijk zijn waarde had qua press resistance, omschakelmomenten, pressen en intercepties en noem maar op.

Verder is hij vaak vroegtijdig gewisseld en daar was die niet zo blij mee. 

Dit was vooral in de laatste fase van het seizoen.

Kessie zal vooral gaan concurreren met De Jong als back-up voor de RCM positie en is hem gezien de voorbereiding al voorbij in de pikorde.

Kessie is veel meer een CVM voor dit Barca en Frenkie moet het gat in het centrum van de defensie opvullen + er heerst onzekerheid over zijn toekomst. Rare en voorbarige conclusie.

Genoeg middenvelders dus en De Jong zal nooit als eerste op het wedstrijdformulier staan. 

Genoeg middenvelders en toch beschikt Frenkie over kwaliteiten die de anderen veel minder hebben. Onder een goede trainer zou hij wel degelijk een zekerheidje zijn.

13 uur geleden zei La Pulga:

Dat is zeker niet de taak van de trainer, misschien bij een niet top club maar je ziet toch echt dat trainers die langdurig bij een team zitten een team creëren naar het spel van hij voor ogen heeft (Ten Hag bij Ajax, Guardiola en Klopp als voorbeeld) 

Eh, je hebt een bepaalde speelstijl voor ogen, maar je doet toch ook je best om je beste spelers daarin te betrekken en een passende rol te geven. 

En De Jong loopt te veel met de bal als middenvelder zijnde

Zijn dribbels van achteruit zijn juist zijn kracht omdat hij er wel degelijk rendement uithaalt (namelijk, linies overslaan of onder druk uit komen). Vreemde constatering. Bij Barca passt hij juist heel vlug en loopt hij vooral zonder bal een hoop (terug bij omschakeling of de diepte in).

pakt ook veel domme gele kaarten omdat hij vaak te laat is

Ja, dom zeg, als je weer eens de rest van je team moet corrigeren omdat ze niet snel genoeg terug zijn.

Dat gaat ten koste alleen van Busquets die helaas een dagje ouder begint te worden maar qua positionering wel even een stuk beter staat dan De Jong

Een stuk beter staat? Wat? Ze spelen niet eens op dezelfde positie, wat is dit voor vreemde vergelijking? Frenkie kan prima positie kiezen als LVM (Ajax/NL) of CVM (NL). En dan nog wat: als ze hem uitspelen, kan hij nog terug in het duel komen itt schildpad Busquets die meteen gezien is.

Ik weet niet wat er met je aan de hand is, maar nu je club hem als shit aan het behandelen is begin je complete wartaal over hem uit te slaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei Azpi:

Vind je het niet wanhopig dat Man Utd sinds mei bezig is met De Jong en hij nog steeds niet wilt komen? 

Ik hoopte helemaal niet op 2 van die spelers. Ik wou Koulibaly, Fofana & Sterling. Koundé vind ik wel jammer dat die niet komt, maar begrijpelijk als je als Chelsea Aké prioriteit geeft over hem.

Wat heeft dat eerste met de users hier te maken? En het seizoen is niet eens begonnen, de geruchten worden al minder en ik denk dat Ten Hag al tevreden is met zijn selectie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

31 minuten geleden zei Azpi:

en die 2 wat je post liken en natuurlijk @La Pulga heeft er baat bij als De Jong naar United gaat 

Ah je bent meteen terug om te provoceren. Maar als je goed gelezen had dan wist je ook dat de Jong al eens heeft aangegeven best wel naar United te willen komen. Barcelona en United zijn al eens over een transfer. Alleen de Jong moet nog miljoenen krijgen van Barcelona. En als de transfer niet doorgaat jammer dan.

Maar als ik jou was zou ik me meer druk maken om je eigen club dan om United.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei Socrates:

Mwah, over het algemeen was het Busi, Frenkie en Pedri met Gavi als eerste invaller.

Vind ik niet helemaal fair. Speelt op een positie die hem niet past en toch heb ik genoeg wedstrijden gezien waarin hij wel degelijk zijn waarde had qua press resistance, omschakelmomenten, pressen en intercepties en noem maar op.

Dit was vooral in de laatste fase van het seizoen.

Kessie is veel meer een CVM voor dit Barca en Frenkie moet het gat in het centrum van de defensie opvullen + er heerst onzekerheid over zijn toekomst. Rare en voorbarige conclusie.

Genoeg middenvelders en toch beschikt Frenkie over kwaliteiten die de anderen veel minder hebben. Onder een goede trainer zou hij wel degelijk een zekerheidje zijn.

Eh, je hebt een bepaalde speelstijl voor ogen, maar je doet toch ook je best om je beste spelers daarin te betrekken en een passende rol te geven. 

Zijn dribbels van achteruit zijn juist zijn kracht omdat hij er wel degelijk rendement uithaalt (namelijk, linies overslaan of onder druk uit komen). Vreemde constatering. Bij Barca passt hij juist heel vlug en loopt hij vooral zonder bal een hoop (terug bij omschakeling of de diepte in).

Ja, dom zeg, als je weer eens de rest van je team moet corrigeren omdat ze niet snel genoeg terug zijn.

Een stuk beter staat? Wat? Ze spelen niet eens op dezelfde positie, wat is dit voor vreemde vergelijking? Frenkie kan prima positie kiezen als LVM (Ajax/NL) of CVM (NL). En dan nog wat: als ze hem uitspelen, kan hij nog terug in het duel komen itt schildpad Busquets die meteen gezien is.

Ik weet niet wat er met je aan de hand is, maar nu je club hem als shit aan het behandelen is begin je complete wartaal over hem uit te slaan.

Dan hebben we het allebei toch anders gezien, mag wel eens. Gavi is in mijn ogen al veel verder en belangrijker geweest dan Frenkie. Gavi doet namelijk datgene wat Xavi van De Jong eigenlijk verwachtte op de RCM positie.

Kessie gaat niet op de plek van Busquets staan, daarvoor is hij te aanvallend ingesteld. Dat is gewoon een type Vidal/Paulinho en zal daarin zijn nodige minuten maken.

De Jong is nu ook op de CV geprobeerd en met een 3 mans verdediging zie ik dat nog wel zitten. Daar kan hij het spelletje opbouwen waar hij zo goed in is en hij is inderdaad veelste aanvallend ingesteld geweest door zoveel Koeman als Xavi. 

En als je met een minder speler wel een betere speelstijl voor ogen kan hebben, kan dat ten koste gaan van je betere speler. Zie bijvoorbeeld Ronaldo die weggaat bij Real, daardoor is het speelstijl een beetje veranderd voorin en is Benzema veel beter gaan renderen. 

Frenkie heeft weldegelijk op de plek van Busquets gespeeld maar is daar ook redelijk vaak zoek gespeeld door middel van omschakeling. Als Frenkie een type Schone naast zich nodig heeft om te renderen speelt hij toch echt voor de verkeerde club. Barcelona speelt namelijk nooit met twee controlerende verdedigende middenvelders en in zijn eentje kan die het gewoon weg niet. Ook heeft hij ruimte nodig om te renderen maar tegenstanders van Barcelona staan gewoon graag op hun eigen helft en dat zal komend seizoen niet anders zijn. De beste wedstrijden van Frenkie bij Ajax waren ook in de Champions League omdat Ajax daar veel meer ruimte kreeg en bij het Nederlands elftal is het niet anders. Bij Manchester United zal die dus ook veel beter tot zijn recht komen dan bij Barcelona.

Ah thanks, zo is er een meningsverschil tussen ons en je begint gelijk weer persoonlijk te worden, zo ken ik  je weer. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 minutes ago, Tim' said:

Mensen die jouw logica ook hilarisch vinden, zijn niet direct fan van Manchester United hoor.

ja hilarisch hoor. Wat een vreemde logica dat een speler liever in de CL speelt dan in de Europa Leauge in een team dat 6e is geworden en wat al 5 jaar geen prijs heeft gewonnen terwijl het andere team de EL, de CL, de Supercup en de Wereldbeker heeft gewonnen sinds dat team hun laatste prijs heeft gepakt.  

8 minutes ago, delichris said:

Ah je bent meteen terug om te provoceren. Maar als je goed gelezen had dan wist je ook dat de Jong al eens heeft aangegeven best wel naar United te willen komen. Barcelona en United zijn al eens over een transfer. Alleen de Jong moet nog miljoenen krijgen van Barcelona. En als de transfer niet doorgaat jammer dan.

Maar als ik jou was zou ik me meer druk maken om je eigen club dan om United.

ja heb ik ook wel eens gezien. maar veel vaker gezien dat hij niet wilt komen en dat hij bij Barcelona wilt blijven 

Ik maak me totaal geen zorgen om Chelsea. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 minuten geleden zei Azpi:

ja hilarisch hoor. Wat een vreemde logica dat een speler liever in de CL speelt dan in de Europa Leauge in een team dat 6e is geworden en wat al 5 jaar geen prijs heeft gewonnen terwijl het andere team de EL, de CL, de Supercup en de Wereldbeker heeft gewonnen sinds dat team hun laatste prijs heeft gepakt.  

ja heb ik ook wel eens gezien. maar veel vaker gezien dat hij niet wilt komen en dat hij bij Barcelona wilt blijven 

Ik maak me totaal geen zorgen om Chelsea. 

Zou ik wel doen na die nederlaag tegen Arsenal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei La Pulga:

Gavi is in mijn ogen al veel verder en belangrijker geweest dan Frenkie. Gavi doet namelijk datgene wat Xavi van De Jong eigenlijk verwachtte op de RCM positie.

Gavi is verder dan Frenkie? Dat kan je niet menen. En Xavi verwacht vooral diepgang, dat heeft Gavi nog minder dan Frenkie. Daarnaast speelde Gavi dus vooral LCM.

3 minuten geleden zei La Pulga:

Kessie gaat niet op de plek van Busquets staan, daarvoor is hij te aanvallend ingesteld. Dat is gewoon een type Vidal/Paulinho en zal daarin zijn nodige minuten maken.

Neen, Kessie is vooral nuttig omwille van zijn kracht en defensieve kwaliteiten. Heeft geen geweldige techniek. Volgens jezelf is die RCM-positie wel een heel wonderlijke dan, Gavi en Kessie zijn twee totale tegenpolen.

6 minuten geleden zei La Pulga:

En als je met een minder speler wel een betere speelstijl voor ogen kan hebben, kan dat ten koste gaan van je betere speler. Zie bijvoorbeeld Ronaldo die weggaat bij Real, daardoor is het speelstijl een beetje veranderd voorin en is Benzema veel beter gaan renderen. 

Mooi voorbeeld. Einde Busquets en een middenveld installeren waarop met name Frenkie en Pedri kunnen excelleren kan zomaar baanbrekend zijn. Kan dan iemand als Kessie of Nico van profiteren eventueel.

8 minuten geleden zei La Pulga:

Frenkie heeft weldegelijk op de plek van Busquets gespeeld maar is daar ook redelijk vaak zoek gespeeld door middel van omschakeling.

Eh, neen, heeft daar hoogstens twee keer gespeeld. En 'zoek gespeeld' klopt gewoon niet. Kom maar door met die wedstrijden dan. Frenkie is in de omschakeling terug als CM met regelmaat belangrijker dan Busquets als CVM zelfs.

10 minuten geleden zei La Pulga:

Als Frenkie een type Schone naast zich nodig heeft om te renderen speelt hij toch echt voor de verkeerde club. Barcelona speelt namelijk nooit met twee controlerende verdedigende middenvelders en in zijn eentje kan die het gewoon weg niet

Knap, zoveel onzin in zo weinig woorden. Bij Ajax was het juist een enorm progressief duo en Schöne was meer een spelmaker (Pirlo in de middencirkel). Dat had Frenkie niet 'nodig'. Frenkie moest het defensieve werk veelal in zijn ééntje opknappen met lange rushes terug de eigen zestien in. In zekere zin was hij toen al de enige defensieve middenvelder en dat is hij onder LvG bij het Nederlands elftal ook. Kan hij meer dan prima, indrukwekkend zelfs.

15 minuten geleden zei La Pulga:

Ook heeft hij ruimte nodig om te renderen maar tegenstanders van Barcelona staan gewoon graag op hun eigen helft en dat zal komend seizoen niet anders zijn.

Neen, hij moet eerder aan de bal komen. Grappig genoeg heeft hij recentelijk zelf ook letterlijk gezegd wat ik al tig keer over hem gezegd heb, namelijk dat hij de eerste middenvelder moet zijn die aan de bal komt. Betrokken bij de opbouw, etc. 

17 minuten geleden zei La Pulga:

Bij Manchester United zal die dus ook veel beter tot zijn recht komen dan bij Barcelona.

Dat zou dan vooral aan de trainer liggen die wél weet hoe hem te gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei Socrates:

Gavi is verder dan Frenkie? Dat kan je niet menen. En Xavi verwacht vooral diepgang, dat heeft Gavi nog minder dan Frenkie. Daarnaast speelde Gavi dus vooral LCM.

Neen, Kessie is vooral nuttig omwille van zijn kracht en defensieve kwaliteiten. Heeft geen geweldige techniek. Volgens jezelf is die RCM-positie wel een heel wonderlijke dan, Gavi en Kessie zijn twee totale tegenpolen.

Mooi voorbeeld. Einde Busquets en een middenveld installeren waarop met name Frenkie en Pedri kunnen excelleren kan zomaar baanbrekend zijn. Kan dan iemand als Kessie of Nico van profiteren eventueel.

Eh, neen, heeft daar hoogstens twee keer gespeeld. En 'zoek gespeeld' klopt gewoon niet. Kom maar door met die wedstrijden dan. Frenkie is in de omschakeling terug als CM met regelmaat belangrijker dan Busquets als CVM zelfs.

Knap, zoveel onzin in zo weinig woorden. Bij Ajax was het juist een enorm progressief duo en Schöne was meer een spelmaker (Pirlo in de middencirkel). Dat had Frenkie niet 'nodig'. Frenkie moest het defensieve werk veelal in zijn ééntje opknappen met lange rushes terug de eigen zestien in. In zekere zin was hij toen al de enige defensieve middenvelder en dat is hij onder LvG bij het Nederlands elftal ook. Kan hij meer dan prima, indrukwekkend zelfs.

Neen, hij moet eerder aan de bal komen. Grappig genoeg heeft hij recentelijk zelf ook letterlijk gezegd wat ik al tig keer over hem gezegd heb, namelijk dat hij de eerste middenvelder moet zijn die aan de bal komt. Betrokken bij de opbouw, etc. 

Dat zou dan vooral aan de trainer liggen die wél weet hoe hem te gebruiken.

Gavi is op het middenveld bij Barcelona veel bruikbaarder dan De Jong momenteel is. Misschien individueel is De Jong verder maar Gavi heeft zich zeker veel belangrijker gemaakt dan De Jong. 

Kessie heeft vorig seizoen voornamelijk of als verdedigende middenvelder gespeeld met iemand er naast (Tonali) of juist op 10 gestaan. Ik heb hem te weinig zien spelen om daar een echt oordeel over te geven maar hij gaat niet de positie van Busquets vervangen. In de voorbereiding is het geprobeerd met Nico er naast en dat lijkt ook wel goed uit te pakken. 

Dat Busquets vervangen zal gaan worden dat is ook wel duidelijk ja, alleen kan Frenkie dat niet in zijn eentje op de nummer 6 positie, daarvoor heeft ie een Kessie naast zich nodig. Ook dat zie ik wel redelijk zitten en dat Pedri daarvoor het spel kan verdelen. 

Jij schijft het weer af als onzin maar Schone en De Jong hebben wel degelijk samen als verdedigende middenvelders bij Ajax gespeeld en ook in de omschakeling is Schone erg belangrijk geweest met zijn tackles en het corrigeren als Frenkie te veel naar voren liep. Donny stond daarvoor meer op 10 en Frenkie samen met Schone er achter. Ook bij het Nederlands elftal had De Jong een De Roon nodig en nu een type Koopmeinders/Schouten om goed te excelleren. Dan is het ook zeker een erg bruikbare speler. 

En goed dat hij dat over zichzelf zegt maar dan zal die toch echt bij Manchester United moeten gaan voetballen als die dat zo graag wilt. Daar zal die elke bal krijgen die hij maar wilt en daar zal die het ook echt fantastisch gaan doen.  Barca blij, Frenkie blij, Manchester United blij, delichris blij, La Pulga blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 minuut geleden zei La Pulga:

Dat Busquets vervangen zal gaan worden dat is ook wel duidelijk ja, alleen kan Frenkie dat niet in zijn eentje op de nummer 6 positie,

Jawel, dus. Maar je gaat niet in op de argumenten maar gewoon herhalen, prima dan. Geloof wat je graag wil geloven.

maar Schone en De Jong hebben wel degelijk samen als verdedigende middenvelders bij Ajax gespeeld

En ook hier lees je dus niet goed wat ik zeg. Het waren niet zozeer 'verdedigende' middenvelders, Schöne was eerder een luie Pirlo en Frenkie was degene met de grote defensieve bijdragen, met name in de omschakeling terug liep hij met regelmaat zelfs Blind voorbij.

5 minuten geleden zei La Pulga:

en ook in de omschakeling is Schone erg belangrijk geweest met zijn tackles en het corrigeren als Frenkie te veel naar voren liep

Schöne in de omschakeling met zijn tackles, nu maak je het helemaal mooi. Schöne hield positie, meer niet. De defensieve acties kwamen van Frenkie.

7 minuten geleden zei La Pulga:

Ook bij het Nederlands elftal had De Jong een De Roon nodig en nu een type Koopmeinders/Schouten om goed te excelleren

Hij had De Roon niet 'nodig', het team had dat volgens Koeman en De Boer nodig. Frenkie zelf kon juist beter zonder hem, want De Roon lieten ze steevast vrij en hij liep constant in de dubbele dekking.

Onder LvG speelt hij gewoon als zes. Heeft ook helemaal geen Koopmeiners nodig om te excelleren, wat is dat dan weer voor iets. Schouten heeft hij nog amper mee samen gespeeld.

10 minuten geleden zei La Pulga:

Dan is het ook zeker een erg bruikbare speler. 

Een erg goede en imponerende* ja. Gingen op Twitter filmpjes rond van zijn optreden als zes omdat het zo goed was, erg veel gedeeld door Barca-fans ook.

Het spijt me, maar ik kan mij niet heugen dat je ooit eerder zo ongefundeerd was over Frenkie. Daarom mijn eerdere opmerking ook. Krijg toch sterk de indruk dat je nu door de huidige situatie hem maar wat afvalt en in een matig hoekje wegstopt. Beetje zwak. En vooral doe je het wat ondoorzichtig, want echt met sterke argumenten kom je niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 minuten geleden zei Socrates:

Het spijt me, maar ik kan mij niet heugen dat je ooit eerder zo ongefundeerd was over Frenkie. Daarom mijn eerdere opmerking ook. Krijg toch sterk de indruk dat je nu door de huidige situatie hem maar wat afvalt en in een matig hoekje wegstopt. Beetje zwak. En vooral doe je het wat ondoorzichtig, want echt met sterke argumenten kom je niet.

Wat mij opvalt is dat je sowieso een hele negatieve trend ziet onder Barça fans als het om Frenkie gaat. Echt enorm bizar om te zien als je de hele situatie in ogenschouw neemt. Wat dat betreft zou ik als ik hem was een hele lange vinger maken en elders laten zien wat de club mist. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 minuten geleden zei ElMarcos:

Wat mij opvalt is dat je sowieso een hele negatieve trend ziet onder Barça fans als het om Frenkie gaat. Echt enorm bizar om te zien als je de hele situatie in ogenschouw neemt. Wat dat betreft zou ik als ik hem was een hele lange vinger maken en elders laten zien wat de club mist. 

Ik zie er ook genoeg die het juist erg jammer vinden en (zoals het hoort) ook al tijden roepen dat hij op zes moet. Maar ja, veel topclub-fans en überhaupt 'supporters' gaan natuurlijk gewoon mee met de waan van de dag en leunen op onderbuikgevoelens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 minuten geleden zei Socrates:

Jawel, dus. Maar je gaat niet in op de argumenten maar gewoon herhalen, prima dan. Geloof wat je graag wil geloven.

En ook hier lees je dus niet goed wat ik zeg. Het waren niet zozeer 'verdedigende' middenvelders, Schöne was eerder een luie Pirlo en Frenkie was degene met de grote defensieve bijdragen, met name in de omschakeling terug liep hij met regelmaat zelfs Blind voorbij.

Schöne in de omschakeling met zijn tackles, nu maak je het helemaal mooi. Schöne hield positie, meer niet. De defensieve acties kwamen van Frenkie.

Hij had De Roon niet 'nodig', het team had dat volgens Koeman en De Boer nodig. Frenkie zelf kon juist beter zonder hem, want De Roon lieten ze steevast vrij en hij liep constant in de dubbele dekking.

Onder LvG speelt hij gewoon als zes. Heeft ook helemaal geen Koopmeiners nodig om te excelleren, wat is dat dan weer voor iets. Schouten heeft hij nog amper mee samen gespeeld.

Een erg goede en imponerende* ja. Gingen op Twitter filmpjes rond van zijn optreden als zes omdat het zo goed was, erg veel gedeeld door Barca-fans ook.

Omdat hoe jij Frenkie wilt zien spelen bij Barcelona gewoonweg niet gaat. Busquets is dit seizoen nog aanvoerder dus onaantastbaar en een middenveld met Pedri - Busquets - De Jong gaat gewoonweg niet werken omdat De Jong dan te vaak het spelletje gaat vertragen met zijn dribbels. Ook heeft ie natuurlijk een 5 mans verdediging achter zich bij het Nederlands elftal dat in dienst van Frenkie speelt. Wellicht dat het met de nieuwe verdediging van Barcelona ook een stuk beter zal gaan met een Frenkie op 6 maar door de traagheid vorig seizoen van Pique en Garcia heeft dat toch wat punten gekost. Kan Frenkie niets aan doen, maar het is wel de realiteit.

Bij United zal die prima passen met een Martinez naast zich op het middenveld (al hoop ik dat hij op den duur Maguire vervangt) en dan Bruno er voor. 

Als Frenkie blijft zal ik hem uiteraard supporten, maar je kan het toch wel met mij eens zijn dat hij beter weg kan gaan om te voetballen bij een club wat in zijn dienst wilt gaan spelen. Ook komt er een WK aan over een paar maanden en dan heb je totaal geen wedstrijdritme gehad. 

@ElMarcosFans willen Frenkie alleen weghebben omdat hij marktwaarde heeft en geen onbetwiste basisspeler zal zijn volgend seizoen, want de aanvoerder speelt namelijk op zijn plek.  Dat ga je ook zien bij Ajax dat Tadic elke wedstrijd moet gaan spelen en dat we weinig de combinatie Bergwijn - Brobbey - Antony te zien zullen krijgen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

@ElMarcosFans willen Frenkie alleen weghebben omdat hij marktwaarde heeft en geen onbetwiste basisspeler zal zijn volgend seizoen, want de aanvoerder speelt namelijk op zijn plek.  Dat ga je ook zien bij Ajax dat Tadic elke wedstrijd moet gaan spelen en dat we weinig de combinatie Bergwijn - Brobbey - Antony te zien zullen krijgen. 

Totaal onvergelijkbare situaties wat mij betreft. Dusan is al jaren de MvP van Ajax. Mocht het daarover gaan, dan kunnen Dusan of Steven Bergwwijn prima op tien spelen. Daarbij is Frenkie gewoon een hele goede speler voor wie je een plek vindt en waarbij je zorgt dat hij goed kan renderen. Die probeer je niet als club en fans op een dergelijke onsmakelijke manier weg te jagen. Want je zult toch met me eens zijn dat Frenkie dit absoluut niet heeft verdiend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 minuten geleden zei ElMarcos:

Totaal onvergelijkbare situaties wat mij betreft. Dusan is al jaren de MvP van Ajax. Mocht het daarover gaan, dan kunnen Dusan of Steven Bergwwijn prima op tien spelen. Daarbij is Frenkie gewoon een hele goede speler voor wie je een plek vindt en waarbij je zorgt dat hij goed kan renderen. Die probeer je niet als club en fans op een dergelijke onsmakelijke manier weg te jagen. Want je zult toch met me eens zijn dat Frenkie dit absoluut niet heeft verdiend?

Naja ik vergeleek het meer dat de aanvoerder altijd moet spelen en Busquets maar één positie kent, daar komt De Jong dus niet op terecht en op de plekjes daarvoor komt De Jong te kort omdat hij dan te kort op het doel van de tegenstander komt te spelen. 

Dat laatste ben ik zeker met je eens en ik support hem ook zeker. Daarom geef ik meerdere malen keren aan dat het voor zichzelf het beste is om gewoonweg te gaan. 

Alsof ik het erg zal vinden dat hij een jaartje extra blijft en dat dan Lewan, Raphinha en Kounde niet kunnen spelen? Dit team staat zonder hen al als een huis en dan heb je alsnog een aanval met Fati - Auba - Dembele :D Maar De Jong gaat kunnen rekenen op weinig speelminuten (puur omdat hij moet concurrenen met Busquets) als die blijft en dat is zonde van zo'n speler. 

Kounde zou ik wel zonde vinden trouwens. 

Mits De Jong blijft, hoop ik wel dat Puig, Nico en Depay zosnel mogelijk vertrekken. Ook Garcia mag van mij weer vertrekken en uiteraard Braitwaite. Dat is nogal een beste lijst en dat lijkt mij ook voldoende om Kounde op ze minst in te schrijven.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

52 minuten geleden zei La Pulga:

Dat laatste ben ik zeker met je eens en ik support hem ook zeker. Daarom geef ik meerdere malen keren aan dat het voor zichzelf het beste is om gewoonweg te gaan. 

Wellicht wil hij overwegen over te stappen naar Real :classic_tongue:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2 uur geleden zei La Pulga:

Naja ik vergeleek het meer dat de aanvoerder altijd moet spelen en Busquets maar één positie kent, daar komt De Jong dus niet op terecht en op de plekjes daarvoor komt De Jong te kort omdat hij dan te kort op het doel van de tegenstander komt te spelen. 

Alsof ik het erg zal vinden dat hij een jaartje extra blijft en dat dan Lewan, Raphinha en Kounde niet kunnen spelen? Dit team staat zonder hen al als een huis en dan heb je alsnog een aanval met Fati - Auba - Dembele :D Maar De Jong gaat kunnen rekenen op weinig speelminuten (puur omdat hij moet concurrenen met Busquets) als die blijft en dat is zonde van zo'n speler. 

Kounde zou ik wel zonde vinden trouwens. 

Mits De Jong blijft, hoop ik wel dat Puig, Nico en Depay zosnel mogelijk vertrekken. Ook Garcia mag van mij weer vertrekken en uiteraard Braitwaite. Dat is nogal een beste lijst en dat lijkt mij ook voldoende om Kounde op ze minst in te schrijven.

Puig en Nico, zou jammer zijn mochten die weggaan. Want de filosofie van Barça was toch altijd veel jeugd laten doorstromen en meespelen. Maar die filosofie is er al even niet meer. Net zoals Alena in de tijd. Zijn nochtans één van de grootste talenten van de laatste jaren uit eigen jeugd. 

bewerkt door Bogatyr
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei ElMarcos:

Wellicht wil hij overwegen over te stappen naar Real :classic_tongue:

Dan zou ik nog hopen dat ie het goed zou doen daar, wel een goede opvolger van Casemiro ook. Mogen ze van mij elk jaar mooi tweede worden.

12 minuten geleden zei Bogatyr:

Puig en Nico, zou jammer zijn mochten die weggaan. Want de filosofie van Barça was toch altijd veel jeugd laten doorstromen en meespelen. Maar die filosofie is er al even niet meer. Net zoals Alena in de tijd. Zijn nochtans één van de grootste talenten van de laatste jaren uit eigen jeugd. 

Puig is logisch, die breekt maar niet door terwijl die al 4(!) verschillende trainers heeft gehad. Nico zal worden verhuurd en mag daarin zijn minuten gaan maken mits De Jong blijft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei La Pulga:

Gavi is op het middenveld bij Barcelona veel bruikbaarder dan De Jong momenteel is. Misschien individueel is De Jong verder maar Gavi heeft zich zeker veel belangrijker gemaakt dan De Jong. 

Kessie heeft vorig seizoen voornamelijk of als verdedigende middenvelder gespeeld met iemand er naast (Tonali) of juist op 10 gestaan. Ik heb hem te weinig zien spelen om daar een echt oordeel over te geven maar hij gaat niet de positie van Busquets vervangen. In de voorbereiding is het geprobeerd met Nico er naast en dat lijkt ook wel goed uit te pakken. 

Dat Busquets vervangen zal gaan worden dat is ook wel duidelijk ja, alleen kan Frenkie dat niet in zijn eentje op de nummer 6 positie, daarvoor heeft ie een Kessie naast zich nodig. Ook dat zie ik wel redelijk zitten en dat Pedri daarvoor het spel kan verdelen. 

Jij schijft het weer af als onzin maar Schone en De Jong hebben wel degelijk samen als verdedigende middenvelders bij Ajax gespeeld en ook in de omschakeling is Schone erg belangrijk geweest met zijn tackles en het corrigeren als Frenkie te veel naar voren liep. Donny stond daarvoor meer op 10 en Frenkie samen met Schone er achter. Ook bij het Nederlands elftal had De Jong een De Roon nodig en nu een type Koopmeinders/Schouten om goed te excelleren. Dan is het ook zeker een erg bruikbare speler. 

En goed dat hij dat over zichzelf zegt maar dan zal die toch echt bij Manchester United moeten gaan voetballen als die dat zo graag wilt. Daar zal die elke bal krijgen die hij maar wilt en daar zal die het ook echt fantastisch gaan doen.  Barca blij, Frenkie blij, Manchester United blij, delichris blij, La Pulga blij.

Aaron21 blij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

5 uur geleden zei La Pulga:

Puig is logisch, die breekt maar niet door terwijl die al 4(!) verschillende trainers heeft gehad. Nico zal worden verhuurd en mag daarin zijn minuten gaan maken mits De Jong blijft.

100% dat Puig nog stappen had gemaakt met Sétien die hem al veel liet spelen of een betere trainer na hem. Zo'n lange fase ernaast zitten (wat Koeman deed) is desastreus voor zo'n kleine technische man. Voorbeelden te over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites