Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Spaans voetbal

Fabian.

Aanbevolen berichten

59 minuten geleden zei ElMarcos:

Dat los van onze grote vriend Memphis er blijkbaar geen andere spits is bij Barcelona.... Kan mij toch niet voorstellen dat Xavi nou een ideale opstelling ziet waarin plek is voor Luuk

Die zijn er wel, Fati, Aguero en Braitwaite. Alle 3 geblesseerd alleen. Verder kan misschien eventueel Demir in de spits maar die kan zelfs op zijn favoriete positie nog even niet uit de voeten.

Helaas weer geen 3 punten, maar het went wel. 

Citaat

Xavi benadrukt dat het moeilijk te verteren is dat het verschil door de jongere spelers wordt gemaakt. “Ez Abde, Gavi en Nico zijn in deze moeilijke momenten de steunpilaren van het team. Abde doet het geweldig. Misschien is dat een nieuw probleem, omdat zij niet degenen zouden moeten zijn die uitblinken. Spelers van zeventien, achttien of negentien jaar maken het verschil, maar we moeten meer eisen van iedereen.”

Met het late gelijkspel sluit Barcelona een frustrerende week af. Afgelopen weekend leed de club tegen Real Betis (0-1) de eerste nederlaag onder de nieuwe trainer Xavi, waarna het woensdag door Bayern München (3-0 verlies) uit de Champions League werd geknikkerd. Xavi zag tegen der Rekordmeister Memphis Depay en Clément Lenglet uitvallen met blessures. Tegen Osasuna kreeg hij een nieuwe tegenvaller te verwerken, toen Ousmane Dembélé in de slotfase de strijd moest staken. Door het gelijkspel blijft Barcelona steken op een achtste plaats met 24 punten uit 17 duels.

Wijze woorden dit, ben benieuwd wat de transferperiode gaat brengen.

bewerkt door La Pulga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Barcelona denkt aan de transfervrije komst van Adnan Januzaj. De Belgische buitenspeler wil zijn contract bij Real Sociedad verlengen, maar de interesse van de Catalanen kan de situatie veranderen. (TV3)

Dit zou ik een prima optie vinden voor als back-up.

Citaat

Newcastle United, Barcelona, Arsenal en Paris Saint-Germain gelden momenteel als de voornaamste geïnteresseerden voor Anthony Martial. De Franse aanvaller wil in januari vertrekken bij Manchester United. (Daily Mirror)

En dit lijkt mij ook niet verkeerd om een half jaartje te huren met optie tot koop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

47 minuten geleden zei ElMarcos:

Er zijn wat geruchten dat Aguero zijn schoenen aan de wilgen gaat hangen. Hoe serieus is dat? @Socrates @La Pulga Jullie een idee?

Ja dat wordt morgen inderdaad bekend gemaakt. Carrière gaat dus als een nachtkaarsje uit.

Hoe kut het ook klinkt, goed nieuws voor Barcelona dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 minuten geleden zei La Pulga:

8 miljoen per jaar inderdaad, dat is voor Barcelona nogal wat. En inderdaad, nooit fit geweest. Mits fit was hij natuurlijk 10 keer beter dan Depay en De Jong samen.

Eens, maar dat probleem was er bij City in de laatste periode eigenlijk ook al. De hartproblemen zijn denk wel het funest nu voor hem. Zonde voor hem, zonde voor Barcelona, maar in deze situatie wel de 'best mogelijke' uitkomst voor Barca.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

7 minuten geleden zei ElMarcos:

Eens, maar dat probleem was er bij City in de laatste periode eigenlijk ook al. De hartproblemen zijn denk wel het funest nu voor hem. Zonde voor hem, zonde voor Barcelona, maar in deze situatie wel de 'best mogelijke' uitkomst voor Barca.

Yes, helaas weet City wel wanneer het tijd is om oude spelers te gaan vervangen. Iets waar Barcelona nog wel iets van kan gaan leren. Al is het natuurlijk een beetje oneerlijk als je het budget tegenover elkaar afzet. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Het coronavirus is binnengedrongen bij Real Madrid. Luka Modrić en Marcelo zijn positief getest, zo maakt De Koninklijke bekend. De twee zullen daardoor niet aanwezig zijn bij de duels met Cádiz CF en Athletic Bilbao.

Steeds meer clubs krijgen te maken met een corona-uitbraak. In Engeland werden wedstrijden van Manchester United en Tottenham Hotspur om die reden afgelast. Nu is het virus ook binnengedrongen bij Real: de koploper van La Liga meldt woensdag dat Modrić en Marcelo besmet zijn.

Dat is slecht nieuws voor Real Madrid, dat in ieder geval in de komende wedstrijden tegen Cádiz en Athletic niet kan beschikken over zijn routiniers. Op dit moment zijn er geen andere spelers van de Madrilenen positief getest, al kan daar in de komende dagen verandering in komen.

Vooral Modrić zal tijdens zijn afwezigheid gemist worden. De 36-jarige middenvelder is nog altijd een vaste waarde bij Real Madrid en verkeert de laatste weken in goede vorm. Marcelo zit dit seizoen vooral op de bank in het Estadio Santiago Bernabéu.

Hopen dat het niet erger wordt daar in Spanje, anders maar heel snel de competitie op slot zetten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

12 minuten geleden zei La Pulga:

Hopen dat het niet erger wordt daar in Spanje, anders maar heel snel de competitie op slot zetten. 

Hopelijk niet nee. Ik weet nie hoe in Spanje zit maar in Engeland spelen ze met volle stadions, dus ik ben ook totaal neit verbaasd over die vele Corona gevallen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Het nieuws dat Sergio Agüero per direct een punt achter zijn loopbaan heeft moeten zetten vanwege hartklachten, zou weleens gevolgen kunnen hebben voor Arsenal en Pierre-Emerick Aubameyang. De spits, van wie dinsdag de aanvoerdersband werd afgepakt vanwege een disciplinaire straf, is op de radar verschenen bij Barcelona als mogelijke winteraanwinst. De Catalaanse club is door het wegvallen van Agüero per direct op zoek naar een aanvallende versterking en hoopt die in Noord-Londen weg te kapen, weet the Independent.

Aubameyang overtrad vorige week de regels op disciplinair vlak, waardoor hij zaterdag ontbrak in de wedstrijdselectie voor het thuisduel met Southampton (3-0) en manager Mikel Arteta besloot hem de aanvoerdersband af te nemen. Hij wordt ook niet gebruikt in de thuiswedstrijd tegen West Ham United van woensdagavond. De spanningen hebben ertoe geleid dat beide partijen er niet van overtuigd zijn dat ze wel met elkaar verder willen. Het torenhoge salaris van Aubameyang zou daar mede aan ten grondslag liggen, zo klinkt het in de Engelse media.

Laten we hopen dat het bij geruchten blijven, gaat helemaal niets toevoegen aan Barcelona.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

42 minuten geleden zei Socrates:

Weer een oudere speler met een hoog salaris. Zou heel dom zijn. 

Qua type wel bruikbaar en nuttiger dan Memphis, maar toch. Zoek het eens jonger.

En al tijdje niet meer in vorm. Nu denk ik dat Braithwaite en Auba sinds qua speelstyle een beetje hetzelfde zijn, Braithwaite hebben we voorlopig nog dus dan heb je geen Auba meer nodig.

Liever focussen op Ferran Torres en je geblesseerde spelers fit houden, als dat al eens lukt scheelt dat zoveel. Heb je voorin opties met Dembele, Fati, Torres, Abde, Depay, Braitwaite en dan vergeet ik er vast nog wel een paar maar die vind ik dan niet goed genoeg om op te noemen (Coutinho & De Jong) 

Ook Cavani wordt genoemd, dat zal ik dan wel weer een goede vervanger vinden van dezelfde De Jong mits Cavani wilt inleveren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei La Pulga:

En al tijdje niet meer in vorm. Nu denk ik dat Braithwaite en Auba sinds qua speelstyle een beetje hetzelfde zijn, Braithwaite hebben we voorlopig nog dus dan heb je geen Auba meer nodig.

Liever focussen op Ferran Torres en je geblesseerde spelers fit houden, als dat al eens lukt scheelt dat zoveel. Heb je voorin opties met Dembele, Fati, Torres, Abde, Depay, Braitwaite en dan vergeet ik er vast nog wel een paar maar die vind ik dan niet goed genoeg om op te noemen (Coutinho & De Jong) 

Ook Cavani wordt genoemd, dat zal ik dan wel weer een goede vervanger vinden van dezelfde De Jong mits Cavani wilt inleveren.

Van welk geldt wil je Ferran Torres gaan betalen? Kan Barcelona niet veroorloven. En Cavani is nog ouder dan Aubameyang.... 

bewerkt door Kyrill
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Citaat

Barcelona heeft een principeakkoord met Internazionale bereikt over een pikante 'spelersruil', zo meldt Sport. Volgens de Catalaanse krant gaat Luuk de Jong, die door Barça gehuurd wordt van Sevilla, vanaf januari op huurbasis in Milaan spelen. In ruil daarvoor krijgt Barcelona tijdelijk de beschikking over Alexis Sánchez, die al eerder succesvol was in het Camp Nou.

Het vertrek van De Jong uit Barcelona hangt al langer in de lucht, aangezien Xavi alleen bij hoge nood een beroep doet op de centrumspits. De trainer van Barça moet volgens Sport zijn jawoord nog geven aan de deal met Inter. De Jong stond zondag tegen Osasuna (2-2) bij afwezigheid van de geblesseerde Memphis Depay de hele wedstrijd in het veld bij Barça, maar kon geen indruk maken. Behoudens een korte invalbeurt tegen Real Betis (0-1 verlies) kreeg hij verder geen speelminuten onder Xavi.

Wat is dat dan weer, man man man.:-D

Link naar opmerking
Deel via andere websites