Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice: The MU Edition

Jeroen.

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Is er een maximum aan views/bekendheid van de bands/zangers? Uiteraard moet het geen superbekende zijn, maar toch. :) [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION];

Nee niet zozeer een maximum want wat is bekendheid precies. Iemand die in eigen land heel populair is kan hier compleet onbekend zijn dus denk niet dat views een goed beeld geeft van hoe bekend het hier is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zal even inhalen, druk weekend gehad. Excuses daarvoor.

Inzending 1:

Leuk nummer, maar zanger niet altijd zuiver. De background muziek is prima en fijn om naar te luisteren. Desondanks spreekt het me niet echt aan, vandaar dat ik nee zeg.

Inzending 2:

Niet mijn nummer, gaat allemaal te langzaam en te rustig, had iets meer pit in gemogen. Hier ook een nee.

Inzending 3:

Sorry, maar ik vind dit geen zingen. Dit is meer een verhaal vertellen met een deuntje eronder. We zitten hier wel bij The Voice, die hoor ik hier zeker niet. Ik lijk verdorie Anouk wel, maar ook deze krijgt van mij de nee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 2:

Gedraaid

Op de één of andere manier blijf ik een zwak houden voor kleine singer-songwriterliedjes. Verder heb ik zo'n voorgevoel dat er niet veel van dit soort inzendingen meer komen en ik houd wel van een beetje diversiteit in mijn team. :mrgy:

Het nummer zelf vind ik niet bijster sterk. Het is wat kabbelend, maar dit format heet niet voor niets The Voice. En ik moet zeggen, ik hoor potentie in deze stem. Ben benieuwd wat deze artiest allemaal nog meer kan.

Inzending 3:

Niet gedraaid

Twijfelde erg lang bij dit nummer. Vind de begeleidingsband zeer sterk in deze met fijne blazers en een fijne Caribische songo-sound. De stem gaat echter vrij snel vervelen en ik vraag mij dan ook af hoe veelzijdig deze zanger is. Zag na het luisteren dat medecoach Chiemel al vrij snel gedraaid was en ik denk dat deze artiest met z'n stijl dan ook goed past in het straatje van Chiemel. :)

bewerkt door Grote Ree
Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qci693.png

Inzending 4:

B4WutV6Wa5A

Inzending 5:

2TA9iQ3Ns7M

Deze keer twee inzendingen aangezien ik waarschijnlijk morgen geen tijd heb een inzending te plaatsen.

Daarnaast zijn er twee coaches die hun eerste kandidaat mogen verwelkomen.

[MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; draaide als enige voor Jeremy Messersmith ingestuurd door [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION];

[MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; draaide ook als enige voor The Cat Empire ingestuurd door [MENTION=15750]bas2204[/MENTION];

[MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; en [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; Hebben voorlopig nog niks gehoord wat hun hard sneller liet kloppen en wachten daarom nog steeds op hun eerste kandidaat.

Daarnaast een kleine wijziging in de regels. Vanaf nu gaat de 48 uur in op het moment dat er 1 coach gedraaid is. Dus voor kandidaten waar nog niemand voor is gedraaid geld geen tijdsbeperking. Aangezien drie nee's vaak genoeg wel een ja van een andere coach kan betekenen.

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 4:

Niet gedraaid

Vind de muziek qua instrumenten zeker niet verkeerd, maar het draait hier om de stem. De zang komt op mij slechts over als gebrabbel, waardoor ik geen hoogte krijg van de stemcapaciteiten van de zanger. Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook gewoon niet mijn muzieksmaak is, maar ik denk dat anderen hier wel voor kunnen gaan draaien. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik stellen dat Yves dit haast wel ingezonden moet hebben! ;e

Inzending 5:

Niet gedraaid

Vind het allereerst wel briljant dat deze muziek wordt ingezonden bij The Voice; complimenten aan de user voor zijn lef om dit in te sturen! Eerder zei ik dat ik wel van wat diversiteit in mijn team houd, maar dit gaat me dan weer iets te ver. Ik vind de stem karakteristiek, maar dat is tegelijkertijd de grootste valkuil. Ik hoor deze zanger namelijk niet in een ander genre dan het huidige zingen. Dit terwijl ik veelzijdigheid toch wel als een belangrijke eis beschouw voor een kandidaat. Die veelzijdigheid hoor ik niet in deze stem en daarom heb ik besloten om niet op de knop te drukken.

bewerkt door Grote Ree
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 4

Het ritme in combinatie met de zangstijl en de tekst maakt het naar mijn mening ietwat pretentieus. Ik houd niet zo van pretentieuze muziek. Maar wat ik wel hoor, is muzikaliteit en creativiteit. Ik ga de gok wagen en zeg voor de eerste keer ja. Ik hoop op een breed scala aan nummers, en met name op wat meer verschillende vocals. Dat is een gok, maar gezien de experimentele stijl van dit nummer denk ik aan de goede kant te zitten. In dat geval ben ik degene voor wie je moet kiezen en dan zou een finaleplek niet eens ondenkbaar zijn.

Inzending 5

Voor rock moet je bij mij zijn. Metal kan ik ook waarderen, maar ben ik enorm kritisch op. Dit vind ik dan weer te hard, te snel en te doelloos. Hier ga ik weinig mee aan kunnen, en de gok wil ik eigenlijk ook niet eens wagen. Ik ken dit soort wel. Neen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 4:

Niet gedraaid

Er is nog niet echt iets langsgekomen wat mij aanspreekt. Ook dit ligt niet echt in mijn straatje. Muziek kabbelt een beetje voort en heb het idee dat de zanger met een samengeknepen stem staat te zingen. Het spreekt mij in ieder geval niet aan om te draaien, maar gelukkig heb je alvast een coach gevonden in de persoon van Zeus.

Inzending 5:

Niet gedraaid

Nou, deze laat ik ook aan mij voorbijgaan. Valt me nog mee dat ik geen gitaar afgebroken hoor worden in dit nummer. Rock spreekt mij totaal niet aan, beetje doelloos schreeuwen dit voor mij gevoel. En zoals hierboven al gezegd, weinig diversiteit naar andere genres deze zanger. Hopelijk moet mijn genre nog komen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 4:

Niet gedraaid

Vind de muziek qua instrumenten zeker niet verkeerd, maar het draait hier om de stem. De zang komt op mij slechts over als gebrabbel, waardoor ik geen hoogte krijg van de stemcapaciteiten van de zanger. Ik moet eerlijk bekennen dat dit ook gewoon niet mijn muzieksmaak is, maar ik denk dat anderen hier wel voor kunnen gaan draaien. Met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan ik stellen dat Yves dit haast wel ingezonden moet hebben! ;e

:-D What gave it away?

Beste coaches, het is wel de bedoeling van een team te vormen hee. [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; maakt de eerste zinnige beslissing in deze wedstrijd m.i. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qci693.png

Toch wel een inzending vandaag namelijk inzending nummer 6:

WqrayxTy9To

Daarnaast zet ik een deadline tot wanneer nummers ingezonden kunnen worden. Momenteel al een prachtig aantal waarmee alle teams bijna twee keer gevuld kunnen worden dus lijkt me een mooi moment om een stop te gaan zetten. Tot en met vrijdagavond worden inzendingen nog aangenomen. Vanaf dat moment zal ik geen nieuwe aanmeldingen meer accepteren.

Ook is er weer een iemand die draait en wel Zeus die hiermee Broken Social Scene verwelkomt dat zoals Grote Ree al opmerkte wel ingezonden moest zijn door niemand minder dan [MENTION=26726]Yves[/MENTION];

De andere inzending die het helaas niet heeft gehaald werd door mij persoonlijk aan de lijst met deelnemers toegevoegt.

[MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Niet gedraaid

Het intro is veelbelovend met een simpele maar functionele drums en een mooie gloed van gitaar. Ik vind het jammer dat bij dit soort muziek vaak de zang ondersneeuwt bij de instrumenten. Wat mij betreft moet de zang altijd maar dan ook altijd qua volume boven de rest van de muziek uitkomen. Gebeurt dit niet, dan vormt de zang vaak een onverstaanbare brei. Sommigen zweren hierbij, maar ik helaas niet. En zeker bij een talentenjacht als deze vind ik dat de zang de belangrijkste plek in de muziek moet innemen. Het liedje verder is oké. Ik zou prima op deze muziek kunnen nakijken, een kwaliteit wat niet veel liedjes gegeven is. Helaas passen achtergrondliedjes en The Voice echter bij elkaar als een skimuts op een zonnige zomerdag. Verder is in mijn ogen zowel het instrumentarium als de zang te eentonig in dit nummer. Al met al een nee voor mij.

bewerkt door Grote Ree
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inzending 6

Lamlendig. Soms kan je muziek goed vergelijken met een schilderij, in allerlei opzichten. Nu wil ik niet al te filosofisch uit de hoek komen, maar dit zou duidelijk een abstract schilderij zijn. Met lichte, doffe kleuren. Daar houd ik niet van. Dit is niet mijn soort muziek en er is ook helemaal niets aan dit nummer dat mij mogelijk doet twijfelen. Een bijzondere duidelijke neen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Besnard Lakes vind ik nochtans een geweldige band. Mss door een The Voice-bril minder, opzienbarend sterk is de zang niet maar om het nu zo scherp te beoordelen...nu ja alle respect, jullie zijn de coaches.

En dus neen, dit is geen nummer van mij, mr had wel gekund :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qci693.png

En zoals afgesproken met de coaches zullen vanaf vandaag twee acts per keer worden geplaatst.

Inzending 7:

9Qw-o2qpVIQ

Inzending 8:

ukigjUvwAR4

Helaas voor [MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; draaide geen van coaches voor zijn inzending.

[MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION];

Link naar opmerking
Deel via andere websites