Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

The Voice: The MU Edition

Jeroen.

Aanbevolen berichten

2qci693.png

Een goede drie jaar geleden was er op dit forum al eerder een versie van dit spel die ik organiseerde. Hiermee ben ik toen gestopt vanwege het feit dat het onwijs veel tijd koste om nummers achter een zwart scherm te zetten plus dat er vrij weinig animo was om nummers/artiesten in te sturen. Ik hoop dat hier nu meer animo voor is. Daarnaast zal het niet achter een zwart scherm komen omdat dit gewoon bijna niet te doen is met copyright en dergelijke. Ik vertrouw op de eerlijkheid van de coaches dat ze zich baseren op dat ene nummer en niet al meer gaan zoeken van een artiest om een beter idee te hebben van wat er nog meer beschikbaar is.

[Eerste ronde]The Blind Auditions

In deze ronde kan iedereen via pm naar mij bands+nummers sturen die dan een voor een in dit forum worden geplaatst waarna de coaches in dit topic laten weten of ze draaien of niet draaien. Mochten meerdere coaches draaien dan mag de persoon die het nummer ingezonden heeft laten weten voor welke coach ze kiezen. Coaches hebben 48 uur om hun keuze kenbaar te maken en ik zal proberen elke dag een nummer te plaatsen.

[Tweede ronde] The Battles

In de battles zullen de coaches elke keer 2 kandidaten aan elkaar verbinden. Hierna zullen de users achter deze artiesten een nummer kiezen die ik vervolgens op het forum plaats en de coach mag kiezen welke artiest doorgaat. Echter is hierbij ook nog een extraatje want de overige coaches mogen de uitgeschakelde kandidaat stelen door via PM aan mij te laten weten dat ze dit willen doen waarna wederom de user achter de artiest de keuze voor een van de andere coaches mag maken. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen zullen dit 1 of 2 artiesten zijn die zo extra toegevoegd worden.

[Derde ronde]The Live Shows

In de Live shows zullen de coaches moeten samenwerken met hun artiesten om samen een live-nummer van de artiest of band te kiezen. Per ronde zullen twee kandidaten afvallen en het kan dus ook zijn dat er coaches vroegtijdig afvallen. Hoe het stemmen zal gaan werken moet ik nog even kijken om te zorgen dat niet iedereen enkel op zijn eigen nummers stemt.

[spoiler=Team Zeus]1. Broken Social Scene (Yves)

2. Thomas Azier(Erwin.)

3. Max Milner (frankjeee)

4. Lower Than Atlantis (Jeroen.)

5. The Delta Saints (bas 2204)

6. Wolf Alice (yves)

7. Sebastian Lind (Frankjeee)

8. Leah McFall (Frankjeee)

9. H.E.A.T (Jeroen.)

10. Crosses (Frankjeee)

[spoiler=Team Chiemel]1. The Cat Empire(bas2204)

2. Kassassin Street (Viva la Vida)

3. Alessia Cara (-Koen-)

4. Henrik Freischlader (Bas2204)

5. Marika Hackman (Richarð.)

6. Metronomy (Erwin.)

7. PAUW (Richarð.)

8. Real Estate (erwin.)

[spoiler=Team Fabian.]1. Walk Off The Earth(Himan)

2. Peter Katz (metalmichael)

3. Árstíðir (himan)

4. Jaimi Faulkner (bas2204)

5. Rise Against (Jeroen.)

6. The Slow Show (bas2204)

7. Austin Plaine (.Nick)

8.Tiffany Alford (-koen-)

[spoiler=Team Grote Ree]1. Jeremy Messersmith(-koen-)

2. Lotus Crush (Jeroen.)

3. Hot Chip (Erwin.)

4. Bo Saris (Himan)

5. Daughter (yves)

6. Portugal. The Man (erwin.)

7. Rich Robison (bas2204)

8. Stars (Yves)

9. Lovebugs (Timpy00)

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Antwoorden 438
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

2qci693.png

Een goede drie jaar geleden was er op dit forum al eerder een versie van dit spel die ik organiseerde. Hiermee ben ik toen gestopt vanwege het feit dat het onwijs veel tijd koste om nummers achter een zwart scherm te zetten plus dat er vrij weinig animo was om nummers/artiesten in te sturen. Ik hoop dat hier nu meer animo voor is. Daarnaast zal het niet achter een zwart scherm komen omdat dit gewoon bijna niet te doen is met copyright en dergelijke. Ik vertrouw op de eerlijkheid van de coaches dat ze zich baseren op dat ene nummer en niet al meer gaan zoeken van een artiest om een beter idee te hebben van wat er nog meer beschikbaar is.

[Eerste ronde]The Blind Auditions

In deze ronde kan iedereen via pm naar mij bands+nummers sturen die dan een voor een in dit forum worden geplaatst waarna de coaches in dit topic laten weten of ze draaien of niet draaien. Mochten meerdere coaches draaien dan mag de persoon die het nummer ingezonden heeft laten weten voor welke coach ze kiezen. Coaches hebben 48 uur om hun keuze kenbaar te maken en ik zal proberen elke dag een nummer te plaatsen.

[Tweede ronde] The Battles

In de battles zullen de coaches elke keer 2 kandidaten aan elkaar verbinden. Hierna zullen de users achter deze artiesten een nummer kiezen die ik vervolgens op het forum plaats en de coach mag kiezen welke artiest doorgaat. Echter is hierbij ook nog een extraatje want de overige coaches mogen de uitgeschakelde kandidaat stelen door via PM aan mij te laten weten dat ze dit willen doen waarna wederom de user achter de artiest de keuze voor een van de andere coaches mag maken. Afhankelijk van het aantal inschrijvingen zullen dit 1 of 2 artiesten zijn die zo extra toegevoegd worden.

[Derde ronde]The Live Shows

In de Live shows zullen de coaches moeten samenwerken met hun artiesten om samen een live-nummer van de artiest of band te kiezen. Per ronde zullen twee kandidaten afvallen en het kan dus ook zijn dat er coaches vroegtijdig afvallen. Hoe het stemmen zal gaan werken moet ik nog even kijken om te zorgen dat niet iedereen enkel op zijn eigen nummers stemt.

[spoiler=Team Zeus]1. Broken Social Scene (Yves)

2. Thomas Azier(Erwin.)

3. Max Milner (frankjeee)

4. Lower Than Atlantis (Jeroen.)

5. The Delta Saints (bas 2204)

6. Wolf Alice (yves)

7. Sebastian Lind (Frankjeee)

8. Leah McFall (Frankjeee)

9. H.E.A.T (Jeroen.)

10. Crosses (Frankjeee)

[spoiler=Team Chiemel]1. The Cat Empire(bas2204)

2. Kassassin Street (Viva la Vida)

3. Alessia Cara (-Koen-)

4. Henrik Freischlader (Bas2204)

5. Marika Hackman (Richarð.)

6. Metronomy (Erwin.)

7. PAUW (Richarð.)

8. Real Estate (erwin.)

[spoiler=Team Fabian.]1. Walk Off The Earth(Himan)

2. Peter Katz (metalmichael)

3. Árstíðir (himan)

4. Jaimi Faulkner (bas2204)

5. Rise Against (Jeroen.)

6. The Slow Show (bas2204)

7. Austin Plaine (.Nick)

8.Tiffany Alford (-koen-)

[spoiler=Team Grote Ree]1. Jeremy Messersmith(-koen-)

2. Lotus Crush (Jeroen.)

3. Hot Chip (Erwin.)

4. Bo Saris (Himan)

5. Daughter (yves)

6. Portugal. The Man (erwin.)

7. Rich Robison (bas2204)

8. Stars (Yves)

9. Lovebugs (Timpy00)

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=7711]Richarð.[/MENTION]; [MENTION=19010]Tomas.[/MENTION]; [MENTION=1026]himan[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=14139]steijns[/MENTION]; [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; [MENTION=21836]Platina32[/MENTION]; [MENTION=2441]Erwin.[/MENTION]; [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=204]Tijn[/MENTION]; [MENTION=2877]Chimpa[/MENTION]; [MENTION=23545]woutertwente[/MENTION]; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=18323]koperij[/MENTION]; [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; [MENTION=17205]Viva La Vida[/MENTION]; [MENTION=2328]King XVI[/MENTION]; [MENTION=7078]Stefanos[/MENTION]; [MENTION=26726]Yves[/MENTION]; [MENTION=17851]QuaLyon[/MENTION]; @lavzic; [MENTION=2872]Djordison[/MENTION]; [MENTION=6764]Kelvin[/MENTION];

Misschien ook wat voor jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg leuke variant op het tv-programma, bedankt [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; voor de mention.

Behalve dat het best geen, te bekende, grote bands zijn (logisch, want zo heeft 't zwarte scherm geen enkele zin), gelden er andere beperkingen/regels voor de door te sturen bands? En is er een min./max. aantal dat je kan/mag inzenden.

Ik doe sws mee, alleen weet ik niet of dat als coach is of enkel als 'inzender'. Vandaar mijn laatste vraag: mag je als aspirant-coach zelf ook nrs. inzenden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Erg leuke variant op het tv-programma, bedankt [MENTION=4901]Jeroen.[/MENTION]; voor de mention.

Behalve dat het best geen, te bekende, grote bands zijn (logisch, want zo heeft 't zwarte scherm geen enkele zin), gelden er andere beperkingen/regels voor de door te sturen bands? En is er een min./max. aantal dat je kan/mag inzenden.

Ik doe sws mee, alleen weet ik niet of dat als coach is of enkel als 'inzender'. Vandaar mijn laatste vraag: mag je als aspirant-coach zelf ook nrs. inzenden?

Voorlopig heb ik het max op 5 staan maar het kan zijn dat dit verhoogd gaat worden.

Als coach ben je in principe enkel coach en kan je dus geen nummers inzenden. Anders krijg je een beetje oneerlijke concurrentie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inschrijving voor coaches sluit vanavond waarna ik zal gaan beginnen met de eerste ronde. Mocht er voor die tijd iemand zich melden die als coach wil fungeren dan sluit de inschrijving op dat moment en zal vandaag de eerste deelnemer geplaatst worden.

Laat maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

2qci693.png

De vier coaches zijn bekend. [MENTION=25831]Zeus[/MENTION]; [MENTION=18663]Chiemel[/MENTION]; [MENTION=17281]Fabian.[/MENTION]; en [MENTION=28518]Grote Ree[/MENTION]; zullen als coaches fungeren.

Hierbij gelijk de eerste kandidaat:

ZgLyNFaCqFQ

De coaches hebben tot maandagavond deze tijd de kans om in dit topic aan te geven of ze draaien voor deze artiest.

Voorlopig wil ik uitgaan van 4 teams van 8 kandidaten. Om hieraan te komen heb ik besloten om het maximum aantal bands per deelnemer te verhogen naar 10 dus mochten [MENTION=21212]007mark[/MENTION];, [MENTION=26726]Yves[/MENTION];, [MENTION=15750]bas2204[/MENTION]; en [MENTION=11104]-Koen-[/MENTION]; nog meer bands willen nomineren dan is dit altijd welkom. Ook andere mensen mogen nog bands insturen.

bewerkt door Jeroen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het begin vond ik veelbelovend, prima eerste twintig seconden, maar helaas bleef het daar naar mijn idee ook bij. Ik kan hier heel simpel over zijn: dit is voor mij niet onderscheidend genoeg. Te poppy, te net, te oppervlakkig. De anderen zullen er vast een andere mening over hebben, maar ik kan hier weinig mee en ben niet enthousiast. Een neen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik sluit mij volledig bij de heren boven mij aan. Vind het te eentonig en de zang is niet altijd spatzuiver. Verder hoor ik dat de muziek soms niet strak is qua timing.

Positief punt is de gitaarsolo, waarbij de gitaar ook een lekkere sound heeft.

Al met al zie ik te weinig redenen om te draaien hiervoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites