Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Die Hard with a vengeance - Tja..

Please elaborate.

Een Cloverfield-sequel?

[video=youtube;yQy-ANhnUpE]

Godver he, wat een trailer :< hier heb ik zin in.

Ok, dit maakt me ook wel warm. Heel origineel van opzet, lijkt het wel. Plus John Goodman. De cinema gaat dus aan mij verdienen :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus je hebt de derde niet gezien, maar je hebt er wel al een mening over. Daarnaast kan je ook een mening vormen over Samuel L. Jackson zijn acteerprestatie in die film.

Zou ik wat van dat talent mogen lenen? Want zo kan ik op voorhand zien of een film goed is of slecht en hoef ik mijn tijd niet te verdoen met B-films ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een over de top verhaal, keiharde actie en droge humor. Acteertechnisch misschien niet hoogstand(al vind ik de karakters van Simon en Samuel L Jackson heel goed bedacht/gedaan), maar voor datgene wat de film is, een hersenloze actiefilm) vind ik het 1 van de beste in zijn genre.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voila. Samen met Lethal Weapon zowat de hoogdagen van de buddy cop films.

Maar heb gister ook nog is een filmpje gezien, namelijk Your Highness. Hoogstaand is het allemaal niet, maar heb me er toch goed mee vermaakt. Af en toe wel eens hardop moeten lachen.

"If your vagina is anything like my hand, there will be no problem."

bewerkt door Malinwa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ligt wellicht ook wel wat aan mezelf. Ik denk dat ik in het vervolg veel meer ga selecteren. Ik voel niet echt de drang meer om veel films te kijken, denk dat ik me echt volledig ga richten op kwaliteit, drama, eens een klassieker, wat aziatische films, animé (waar ik mee ga beginnen, maar ben 100 procent zeker dat dit me ligt), docu's, romantiek en wat recente buitenlandse films die in het filmhuis draaien die ik wil zien. En vooral: stylefilms zoals een Refn, een Noé, een Ki-Duk Kim ze kan maken. Actie ligt me gewoon niet. Er zijn wel uitzonderingen (The Matrix) maar daar blijft het dan ook bij - denk ik. Zelfde geldt voor komedie, (bep.) fantasy en zachte sf.

Daarnaast ondervind ik erg veel last/moeite om 2 uur aandachtig naar een film te kijken. En wanneer dat gebeurt kan dat mijn beoordeling wel beïnvloeden. Misschien zijn dat de redenen waarom ik vroeger niet vaak films zag (ik associeerde film met actiefilm, en zag enkel "saaie" actiefilms of associeerde films met hun verschrikkelijke lengte.) Voor een Die Hard ben ik geen filmliefhebber geworden.

Wat ik dan wel raar vond is dat ik vorig jaar zelfde tijd een Bad Boys 2 of een marvelfilm super vond, en nu totaal niet. Hoewel ik Iron Man nog altijd met voorsprong de beste marvelfilm vind.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Legend gezien. Erg goede dubbelrol van Tom Hardy, die draagt de film zo wel echt. Verhaal is vrij leeg dus een goede lead actor was ook wel echt nodig. Gelukkig wel de nodige humor en ook een paar lekker smerig harde vechtpartijen. Toch wel 3.5*, goed vermaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteren Carol gezien. Wist achteraf niet zo heel goed wat ik ervan moest vinden. Verwachtingen waren niet erg hoog, dus dat hielp. Toch werd het, zoals ik vooraf dacht, een vrij conservatieve film met lange tijd weinig echt hoogte- of dieptepunten en conflicten. Het was net een rustig kabbelend beekje dat je zat te aanschouwen. Met de chemie tussen Blanchett en Mara zat het ook niet helemaal goed. En toch. Hoewel die chemie er niet echt was, waren beide beide actrices echt zeer sterk. Ook de uitwerking van de film is van zeer hoog niveau, en ik snap de Academy nominatie voor cinematografie wel. Echt een pak prachtige shots gezien. Ook de soundtrack was heel mooi trouwens. En ondanks de redelijke speelduur en trage tempo heb ik me geen moment verveeld.

3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Legend gezien. Erg goede dubbelrol van Tom Hardy, die draagt de film zo wel echt. Verhaal is vrij leeg dus een goede lead actor was ook wel echt nodig. Gelukkig wel de nodige humor en ook een paar lekker smerig harde vechtpartijen. Toch wel 3.5*, goed vermaakt.

Van de week ook gezien. Kijk je de serie Peaky Blinders? Aantal zelfde acteurs en zelfde decor. Het onderwerp, de tijd en locatie spreekt me aan; maar van het verhaal had ik toch iets meer verwacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

internet.pngSpectre (Sam Mendes, 2015) :: 7.8

Goede Bond film. Genoeg actie, wat je eigenlijk van een Bond film wel mag verwachten, en ook een goed verhaal eigenlijk. Leuk dat ze ook allemaal dingen terug halen over bijvoorbeeld de villain (ik zal niet spoilen ;c), maar ook over James Bond zelf. Denk dat ik dit wel de beste Bond film vind, waar Daniel Craig in speelt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van de week ook gezien. Kijk je de serie Peaky Blinders? Aantal zelfde acteurs en zelfde decor. Het onderwerp, de tijd en locatie spreekt me aan; maar van het verhaal had ik toch iets meer verwacht.

Ken ik van naam wel ja, staat zeker op m'n watchlist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION];

[MENTION=4387]Starálfur[/MENTION];

[MENTION=12165]Justin[/MENTION];

[MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];

[MENTION=677]Kokkie[/MENTION];

[MENTION=204]Tijn[/MENTION];

[MENTION=16089]Rexcoder[/MENTION];

[MENTION=13248]Hansje[/MENTION];

[MENTION=7785]Yitushita[/MENTION];

[MENTION=18663]Chiemel[/MENTION];

[MENTION=11104]-Koen-[/MENTION];

Voor de geinteresseerden en anderen die ik ben vergeten te mentionen...Vanaf morgen wordt het programma bekend voor IFFR en begint de ticketverkoop...

Wie hebben er zin om met het ''filmclubje'' toegankelijk voor iedereen naar bepaalde films samen te gaan op het IFFR?

Zie hier de info:

https://iffr.com/nl/praktische-informatie/kaartverkoop

en

https://iffr.com/nl/praktische-informatie/algemene-info#wanneer-vindt-het-volgende-festival-plaats

x

Kyrill

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik had wel graag gewild, maar ik vrees dat het iets te ver weg is. Zal toch kijken of het mogelijk is - maar kans is zo goed als zeker van niet, en aangezien ik geen auto heb, moet ik al goed zitten met treinen. Zal kijken of ik het ergens mee kan combineren eventueel, dan kan ik misschien iets 'forceren'. Heb nog wel wat mensen in de buurt waar ik ook al jaren aan verteld heb dat ik ze eens zou bezoeken, en wil er ook wel een daguitstap Rotterdam/Amsterdam aan breien ofzo. Kwestie om wat reisgevoel te hebben (en het te zoeken in de kleine dingen). Desnoods boek ik hotelletje ofzo voor één dag, en kijk ik op twee dagen films. Zie wel.

bewerkt door Lakigigar
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik voel me vereerd Kyr, maar daar ga ik me niet aan wagen ;c

Hoezo niet? Je woont in Delft/Delfgauw toch? Dan is Rotjeknor super dichtbij en je kijkt toch ook films??

Wij bijten echt niet.... [MENTION=14230]Lakigigar[/MENTION];

Cool, kijk maar (Y)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

internet.pngLegend (Brian Helgeland, 2015) :: 8.0

Ook ik heb me goed vermaakt met deze film. Zoals Justin al zei op de vorige pagina, was het verhaal een beetje 'leeg'. Er werd niet echt ergens naar toe gewerkt, denk ik. Desalniettemin een leuke film, met nogmaals zoals Justin zei, een aantal grappige stukjes en vermakelijke matpartijtjes. Tom Hardy was erg goed en bewijst in deze film waarom hij één van mijn favoriete acteurs is. Speelt, zoals gezegd, een dubbelrol. Namelijk een tweeling, die niet tot nauwelijks op elkaar lijken. Hoe hij dit voor elkaar krijgt, is erg knap!

Link naar opmerking
Deel via andere websites