Max.V. Geplaatst 14 november 2015 Share Geplaatst 14 november 2015 Ik snap die afschuw op Jim Carrey nooit.. Ik vond hem geweldig spelen in 'Man on the Moon' en 'Eternal Sunshine of the Spotless Mind'. Hierin heeft hij gewoon laten zien dat hij een kwalitatief sterke acteur is en meer is dan alleen maar gekke bekken trekken, wat ook een kwaliteit is. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 november 2015 Share Geplaatst 15 november 2015 Ja daar speelde hij redelijk (man on the moon niet gezien). Nu ik vergelijk hem relatief met kwaliteitsacteurs. Ik ben wellicht wat streng. Ze kunnen wel degelijk iets, anders speel je niet mee in een film hé. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 15 november 2015 Share Geplaatst 15 november 2015 Zojuist Nightcrawler gekeken. Lekker filmpje, spanning van begin tot eind. Je zou kritiek kunnen hebben op de voorspelbaarheid van de film. Ik vind er niet echt een plottwist of grotere verrassingen er in naar voren komen. Iets wat je misschien wel zou verwachten. Desalniettemin er weinig negatiefs over te zeggen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 15 november 2015 Share Geplaatst 15 november 2015 Ja daar speelde hij redelijk (man on the moon niet gezien). Nu ik vergelijk hem relatief met kwaliteitsacteurs. Ik ben wellicht wat streng. Ze kunnen wel degelijk iets, anders speel je niet mee in een film hé. Jim Carrey wordt zwaar onderschat. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hwb Geplaatst 15 november 2015 Share Geplaatst 15 november 2015 Ook als comedy-acteur in het fysieke genre is Carrey ongeëvenaard. Het heeft minder aanzien omdat de films slechter zijn en het een Veel overdreven manier van acteren is, maar hij is daar echt uniek hoor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
bril_idioot Geplaatst 15 november 2015 Share Geplaatst 15 november 2015 Sowieso slaat het nergens op dat acteurs die meer in drama's e.d. spelen eerder worden gezien als 'kwaliteitsacteurs' dan goede komedieacteurs. Het zijn twee totaal verschillende disciplines en ik durf met zekerheid te zeggen dat genoeg zogenaamde kwaliteitsacteurs zich niet staande zouden kunnen houden in een komedie. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 15 november 2015 Share Geplaatst 15 november 2015 Wacht, Jim Carrey was "redelijk" in Eternal Sunshine? :saywhat: Als je nu "redelijk briljant" had gezegd ja.. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
-Koen- Geplaatst 15 november 2015 Share Geplaatst 15 november 2015 Jim Carrey is gewoon een goede acteur met meerdere goede rollen. Dat Vahnstad nou gewoon een blinde afkeer tegen komedies heeft en dus niet inziet dat die man gewoon naar het genre acteert, kunnen wij ook niet helpen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 15 november 2015 Share Geplaatst 15 november 2015 Laat maar dan hé the prestige vrij goede film. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Max.V. Geplaatst 15 november 2015 Share Geplaatst 15 november 2015 The Prestige een van mijn favoriete films ooit! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Keeza Geplaatst 16 november 2015 Share Geplaatst 16 november 2015 Die van mij ook. Prachtige film! Zelf maar een enkele film gezien dit weekend. Er stonden enkele films op de planning, maar hier jammer genoeg niet aan toegekomen. Uiteindelijk toch een film gezien die ik heel graag wilde zien. Uiteindelijk niet teleurgesteld. Black Mass (Scott Cooper, 2015) :: 7.8 Een goede verfilming over het leven van topcrimineel 'Whitey' Bulgar. Een film met een verscheiden 'topcast', waarin ik met name Johnny Depp erg goed vond. Jammer genoeg werd Cummerbatch, die Billy Bulgar (Whitey's broer) speelde, niet voldoende naar voren geschoven in het verhaal/de film. De film gaf daarentegen wel een mooi beeld over het leven van Whitey en wat hij allemaal heeft bewerkstelligt in South Boston, en uiteindelijk in heel Boston. Er was geen moment dat ik de film saai vond. Al met al een meer dan prima crimefilm en een absolute aanrader voor liefhebbers van het crimegenre. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Malinwa Geplaatst 17 november 2015 Share Geplaatst 17 november 2015 D'Ardennen (2015, Robin Pront) Een stukje marginaliteit. Een stukje prachtig geschoten beelden. Een stukje constante spanning. Een stukje 90's wereldschijven. Stukjes Perceval en Janssens in topvorm. MAAR: een stukje karikaturaal, een te klein stukje gehak en een te groot stukje Veerle Baetens-geforceer. Toch nog wel een heel stuk sterke film. (****) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 17 november 2015 Share Geplaatst 17 november 2015 Redline (Takeshi Koike, 2009) gisteren gezien. Echt een waanzinnig animeproject. Geen computertrucjes, maar 100.000 ouderwetse tekeningen gemaakt in zeven jaar. Dat toont zich gelukkig ook: technisch ziet het er allemaal prima uit en de details zijn soms ongelooflijk. Toch is het visueel niet zo indrukwekkend als ik had gehoopt, er had toch iets meer aandacht besteed mogen worden aan 'camerawerk' en shots. Verhaaltje is verder verwaarloosbaar (een illegaal georganiseerde autorace op een vijandige planeet) en dient gewoon als kapstok om zoveel mogelijk adrenaline in 90 minuten te proppen. De link met Dead Leaves is dan snel gemaakt, maar die vergelijking kan deze film nooit aan. Toch komt het af en toe in de buurt, en zeker het laatste kwartiertje gaat het alle remmen los aan een verschroeiend tempo, ondersteund door een pompende soundtrack. Had er uiteindelijk misschien iets meer van verwacht, maar al bij al wel prima. 3,5*. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 17 november 2015 Share Geplaatst 17 november 2015 Regression vandaag gezien. Las een goeie recensie op filmtotaal. Ben het uiteindelijk niet echt eens met die recensie waarin de film echt als top werd gezien. Had het complot redelijk snel door, film heeft zeker potentie. Vind echter dat de film er lang niet alles uithaalt als wat mogelijk is. Ethan Hawke speelt wel een sterke rol in mijn opinie evenals David Thewlis. 6.7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 17 november 2015 Share Geplaatst 17 november 2015 Escape from Alcatraz en Midnight Express gezien: beiden topfilms. Bij EFA veel elementen gezien die later overgenomen werden in TSR/TGM. Midnight Express uniek, mooie beelden, leuke turkse sfeer. Grauwe film maar steengoed! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 18 november 2015 Share Geplaatst 18 november 2015 (bewerkt) The Hunger Games: Mockingjay Part 2 (2015, Francis Lawrence) De eerste pakweg 100-110 minuten zijn nog wel aardig. Een beetje van hetzelfde niveau als de vorige drie films: de thematiek is op papier boeiend en biedt erg veel potentie tot een film vol morele dilemma's, maar dat komt er geen moment echt goed uit. Bovendien zetten sommige stukken juist op dit moment even te denken, want wat is nu een juiste overweging - als deze er überhaupt al is - om over te gaan tot vijandigheid, met oorlog als uiterste redmiddel. Maar ook dat komt nooit helemaal goed uit de verf, daardoor blijven dit soort overpeinzingen teveel aan de oppervlakte. Het ziet er allemaal echter wel prima uit en het kijkt lekker weg. Maar. Er zijn toch net wat teveel 'maren'. Neem de scène in [tekst]de tunnel[/tekst]. Ik denk dat dat de beste scène van de vier films is, met [tekst]het wegvallen van alle vormen van verbale communicatie en ook de score op de achtergrond die verdwijnt[/tekst]. Spannend, zeer zeker. Totdat er een aantal keren iets herhaald wordt en je dan al weet wat er gaat gebeuren. Het moment duurt nog wat langer en je koestert de hoop dat het niet gaat gebeuren zoals je weet dat het gaat gebeuren, want hey: hoop doet leven, maar je weet dat het 99% zeker ijdele hoop is. En dan gebeurt hetgeen waarvan je wist dat het ging gebeuren en zit je daar met je 3D-brilletje op. En dan denk je ineens: waarom heb ik dat ding eigenlijk op mijn neus? Zo jammer. Echt jammer. Maar gelukkig komt er dan een overload aan snelle actie en ga je daar maar naar kijken, om er niet te hard over na te denken. Want dat is dan het beste. Maar. De grootste 'maar' zit hem in het einde. Na 3,8 Hunger Games-films van degelijke blockbusterproporties, komt er een masterclass zelfdestructie. Daar staat geen nightlock-pil tegenover. Een neerwaartse spiraal lijkt er een stijgende raket bij, een vallende ster een met helium gevulde ballon en de Titanic de Apollo 11. Het is een aanfluiting, een belediging van de kijker. Een einde dat al het voorgaande bijna volledig teniet doet. Zo jammer. 18 november 2015 bewerkt door vinnypassy Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 18 november 2015 Share Geplaatst 18 november 2015 Oeh nu ben ik benieuwd. Vond die vorige drie al niet bijzonder. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 18 november 2015 Share Geplaatst 18 november 2015 Nee, ik ook niet hoor, maar met m'n PUC pak ik graag wat blockbustertjes mee. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 19 november 2015 Share Geplaatst 19 november 2015 One Flew over the Cuckoo's Nest gezien: Moeilijk en traag begin om in de film te komen, maar uiteindelijk lukte het wel. Vrij aardige film, maar zal niet vanboven staan in mijn lijsten. Begrijp wel waarom die oscars heeft gewonnen en zo gewaardeerd wordt. Sterke rol van Nicholson ook. Volgende dagen en week focus enorm leggen op films trouwens :) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 19 november 2015 Share Geplaatst 19 november 2015 Nee, ik ook niet hoor, maar met m'n PUC pak ik graag wat blockbustertjes mee. Oh ja, ik ga soms ook weleens op de gok naar een film bij Pathé. Kom ik in elk geval aan mijn abonnementskosten. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Rexcoder Geplaatst 19 november 2015 Share Geplaatst 19 november 2015 One Flew over the Cuckoo's Nest gezien: Moeilijk en traag begin om in de film te komen, maar uiteindelijk lukte het wel. Vrij aardige film, maar zal niet vanboven staan in mijn lijsten. Begrijp wel waarom die oscars heeft gewonnen en zo gewaardeerd wordt. Sterke rol van Nicholson ook. Volgende dagen en week focus enorm leggen op films trouwens :) Een van de weinige films die ik zo goed als het boek vind. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 19 november 2015 Share Geplaatst 19 november 2015 (bewerkt) Een van de weinige films die ik zo goed als het boek vind. ja is best goed. Heb hem weer wat opgewaardeerd. 12 angry men ook meesterlijke film. Dikke 9. Normaal niet zo geboeid door een film met enkel dialoog en dan nog eens zo oud, maar deze bewijst het tegendeel. Ook heel erg leerrijk. Must-see voor iedereen. Mijn top 5 momenteel van de IMDb top 25 1. City of God 2. 12 Angry Men 3. The Shawshank Redemption 4. The Matrix 5. The Godfather Zwakste film (die ik tot nu toe gezien heb): The Dark Knight (met een zesje op IMDb) 20 november 2015 bewerkt door Lakigigar Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 20 november 2015 Share Geplaatst 20 november 2015 Nee, ik ook niet hoor, maar met m'n PUC pak ik graag wat blockbustertjes mee. Heb hem ook gezien, ook met mijn PUC kaart. Maar je bent toch ook niet naar deze film gegaan met andere verwachtingen dan dat je gezien hebt? Overigens deel ik je mening over de film zeker. Waren een hoop mooie kansen om (extra) diepgang te geven, die voorbij zijn laten gaan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 20 november 2015 Share Geplaatst 20 november 2015 Heb hem ook gezien, ook met mijn PUC kaart. Maar je bent toch ook niet naar deze film gegaan met andere verwachtingen dan dat je gezien hebt? Overigens deel ik je mening over de film zeker. Waren een hoop mooie kansen om (extra) diepgang te geven, die voorbij zijn laten gaan. Zoals ik aangaf was het de eerste 100-110 minuten prima, als in wat ik had verwacht. Alleen daarna was het een drama. Vanaf het moment dat je Katniss ziet [tekst]liggen met die vlammen (eigenlijk al daarvoor, want vanaf dat die kids naar voren gingen kon je al voorspellen wat er ging gebeuren), het shot direct daarna is dat ze alweer volledig bij kennis is (waar is de overbruggingstijd met op zijn minst ook maar enige spanning of drama?) tot aan het schreeuwen naar die dikke kat en het in de armen vallen van Peet, met als klap op de vuurpijl die belachelijke glimlach in die goudgele scène helemaal aan het einde[/tekst]. Dat was de kers op de taart, waarbij de halve zaal hardop moest lachen omdat het zo tenenkrommend slecht was. Ik kan nog steeds niet geloven dat ze aan zo'n reeks zo'n einde hebben gebreid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lakigigar Geplaatst 20 november 2015 Share Geplaatst 20 november 2015 [MENTION=9675]vinnypassy[/MENTION]; [MENTION=4542]Simonsav[/MENTION]; en consorten, hebben jullie nog een lijstje met films die ik zeker moet gezien hebben van dit jaar? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten