Lenstra Geplaatst 27 december 2021 Share Geplaatst 27 december 2021 Ja 10/10 voor Don’t look up? Ik hoor heel gemengde reacties. Wat vond je er ‘t vetst aan? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 28 december 2021 Share Geplaatst 28 december 2021 (bewerkt) 13 uur geleden zei Abe: Ja 10/10 voor Don’t look up? Ik hoor heel gemengde reacties. Wat vond je er ‘t vetst aan? Ik link toch een review naar letterboxd? (al moet je dan wel wat engels kunnen). Er komt later nog een review wellicht op de frontpagina van beyondgaming. Maar kort gezegd zoals een soort moderne Dr. Strangelove is de humor dikwijls raak, en houdt het een spiegel voor ons. 28 december 2021 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 28 december 2021 Share Geplaatst 28 december 2021 Oh wow overheen gelezen, thanks Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 31 december 2021 Share Geplaatst 31 december 2021 Mu'ers. Ik zat beetje door de archieven te gaan en kwam de Fmovie top 100 tegen. Wat is dat lang geleden. Ik dacht wellicht is er voldoende animo om dat weer op te pakken. Ik zou dat eventueel wel willen doen. Laat even jullie mening horen, dan kunnen we kijken of er voldoende animo is om een dusdanige lijst weer op te pakken. Hier een link naar de versie van 2016. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 31 december 2021 Auteur Share Geplaatst 31 december 2021 10 minuten geleden zei timpy00: Mu'ers. Ik zat beetje door de archieven te gaan en kwam de Fmovie top 100 tegen. Wat is dat lang geleden. Ik dacht wellicht is er voldoende animo om dat weer op te pakken. Ik zou dat eventueel wel willen doen. Laat even jullie mening horen, dan kunnen we kijken of er voldoende animo is om een dusdanige lijst weer op te pakken. Hier een link naar de versie van 2016. Ja graag ik heb er zkr animo/amunitie voor Host maar! Leuk!! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 31 december 2021 Share Geplaatst 31 december 2021 Op 28-12-2021 om 11:59 zei Laki: Ik link toch een review naar letterboxd? (al moet je dan wel wat engels kunnen). Er komt later nog een review wellicht op de frontpagina van beyondgaming. Maar kort gezegd zoals een soort moderne Dr. Strangelove is de humor dikwijls raak, en houdt het een spiegel voor ons. Ik heb gister Don’t Look Up Gekeken, kon mij ook wel bekoren. Prachtig hoe de satire maken met onze maatschappij, vond het soms nog eng ook, zo dicht bij de kinderlijke waarheid en realiteit. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 1 januari 2022 Share Geplaatst 1 januari 2022 Robin Hood Leuk voor eens gezien te hebben.. Een magere 7 Leuk @timpy00 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 1 januari 2022 Share Geplaatst 1 januari 2022 The Last Duel gekeken. Mooie manier om dit waargebeurde verhaal te verfilmen vanuit meerdere kanten. Iets teveel #metoo gehalte, zal wel bij die tijd horen, maar enfin. Laatste duel was prachtig om te zien, al met al vermakelijk maar geen nieuwe Gladiator. 7/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 1 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 1 januari 2022 2 uur geleden zei ElPrincipito: The Last Duel gekeken. Mooie manier om dit waargebeurde verhaal te verfilmen vanuit meerdere kanten. Iets teveel #metoo gehalte, zal wel bij die tijd horen, maar enfin. Laatste duel was prachtig om te zien, al met al vermakelijk maar geen nieuwe Gladiator. 7/10 Ik vind het prima film maar ik vond hem gewoon echt veel te lang. Je krijgt nu gewoon 3 versies van het verhaal die voor 90% of meer gelijk aan elkaar zijn.Dus elke versie dacht ik van ja dat weet ik, dat heb ik al gezien.... Maar hierdoor heb ik wel Jodie Comer leren kennen! Zelf gezien vannacht en overdag vandaag afgekeken: Gegen der Wand Geweldige Duitse/Turkse film. Over man die echt heel snel extreem geweldadig is. Meisje wil met hem trouwen zodat ze van haar ouders af is. 8.5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
timpy00 Geplaatst 2 januari 2022 Share Geplaatst 2 januari 2022 Op 31-12-2021 om 12:06 zei timpy00: Mu'ers. Ik zat beetje door de archieven te gaan en kwam de Fmovie top 100 tegen. Wat is dat lang geleden. Ik dacht wellicht is er voldoende animo om dat weer op te pakken. Ik zou dat eventueel wel willen doen. Laat even jullie mening horen, dan kunnen we kijken of er voldoende animo is om een dusdanige lijst weer op te pakken. Hier een link naar de versie van 2016. Meer dan 2 mensen met interesse? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 2 januari 2022 Share Geplaatst 2 januari 2022 (bewerkt) Op 31-12-2021 om 12:06 zei timpy00: Mu'ers. Ik zat beetje door de archieven te gaan en kwam de Fmovie top 100 tegen. Wat is dat lang geleden. Ik dacht wellicht is er voldoende animo om dat weer op te pakken. Ik zou dat eventueel wel willen doen. Laat even jullie mening horen, dan kunnen we kijken of er voldoende animo is om een dusdanige lijst weer op te pakken. Hier een link naar de versie van 2016. Dat zou tof zijn. Tegenover toen zal mijn lijstje wel compleet anders zijn. Ik denk wel dat de activiteit tegenover toen lager ligt, en vinnypassy ging ook op 2 andere fora lijstjes verzamelen (FMZone is er één van). Maar het merendeel v/d lijstjes kwam van hier. Hou er alleen rekening mee dat er misschien wel vrij weinig inzendingen zullen zijn, maar ik denk niet dat dat zo een groot probleem zal vormen. Van mijn lijst van toen zal ongeveer 25% overleven mocht ik nu een top 100 samenstellen. Toen had ik wel nog niet zoveel films gezien als nu, en bepaalde type films ook weinig gekeken. Zelfs nu zijn er nog heel wat films die ik wil zien waar ik wel wat van verwacht. 2 januari 2022 bewerkt door Laki Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Chiemel Geplaatst 2 januari 2022 Share Geplaatst 2 januari 2022 Na een hele lange periode van seriemodus, zit ik nu weer eens in de filmmodus. Besefte me net pas hoeveel films ik in een korte periode heb gezien: - The Circl: idee van zo'n sociaal experiment is leuk, maar uiteindelijk stelt het weinig voor. 5 - The Platform: een beter uitgewerkt idee van een sociaal experiment. Was wel vermakelijk, einde viel wat tegen. 7 - Interstellar: al eerder genoemd. 8 - Gravity: deze gekeken na Interstellar en vergeleken daarmee "klein". Zeker vermakelijk, maar minder realistisch binnen de realistische grenzen die de film biedt. 7 - The Pianist: ja, hier hou ik van. Biedt een boeiend perspectief van hoe iemand door de verschillende jaren van oorlog zich manifesteert. 9 - Eternal Sunshine of the Spotless Mind: zeker boeiend en anders. Schuurt tegen een 8 aan, maar vond hoe de 'medewerkers' die met het geheugen speelde een beetje extreem overdreven amateuristisch doen. 7 - Godzilla; achja, vermakelijk zeker en that's it. 6 Verder nog "onder sociale druk" en voor de afwisseling: - Soof 2: 6 - Pietje Bell: 6 - One Royal Holiday: 3 - De schippers van de Kameleon: 4 - Three Days of Christmas: 5 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 3 januari 2022 Share Geplaatst 3 januari 2022 Nog wat films gezien: Come True (2020): 9/10 Kill Bill vol. 1 (2003): 8/10 (*) Kill Bill vol. 2 (2004): 8/10 The Nightmare Before Christmas (1993): 7/10 Memento Mori (2018): 5/10 Wild (2014): 5/10 Valerian and the City of a Thousand Planets (2017): 4/10 (*) = rewatch Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 4 januari 2022 Share Geplaatst 4 januari 2022 Op 2-1-2022 om 11:27 zei timpy00: Meer dan 2 mensen met interesse? Yes! Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
ElPrincipito Geplaatst 5 januari 2022 Share Geplaatst 5 januari 2022 Op 1-1-2022 om 13:34 zei komodo25: Robin Hood Leuk voor eens gezien te hebben.. Een magere 7 Deze maandag gekeken, thans; de nieuwe versie die op Netflix staat met Jamie Foxx en Tagerton. Viel enorm tegen. Leuk dat ze het in een moderner jasje wilde stoppen, maar wat een onzin met de gebruikte wapens en kledij. Zoiets trek ik niet. Verder leuk acteerwerk en prima vecht scenes. 5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Lenstra Geplaatst 5 januari 2022 Share Geplaatst 5 januari 2022 Gisteravond The Unforgivable gekeken: 6/10. Er zat zoveel meer in. Personages waren niet echt genoeg uitgediept en het verhaal was wat vlakjes, maar had zoveel potentie. Acteerwerk van Sandra Bullock wel nice. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 5 januari 2022 Share Geplaatst 5 januari 2022 Van die vorige FM top 100 heb ik Gladiator, Garden State, La meglio gioventu, Dogville, The Deer Hunter, Persona, Oldboy, Walk The Line, The Thin Red Line, The Fountain nog niet gezien. De meesten daarvan wil ik wel eens zien. Lost in Translation, Mulholland Dr., Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Her, Spirited Away en Donnie Darko zou ik nog eens willen terugzien. Te lang geleden, en ik vermoed dat ik ze nu wel op zijn minst een stuk beter zou vinden. Uit de top 10 begrijp ik Inception niet goed, dus die moet ik nog eens herkijken. Into The Wild vind ik de enige film die daar niet in thuishoort. Enorm overschatte film hier (toen toch). The Perks of Being a Wallflower staat ook zeer hoog. Maar goed, dat soort films zorgen er wel voor dat zo een toplijst zijn "eigenheid" wat heeft. Toplijsten zijn er verder genoeg. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 januari 2022 Share Geplaatst 5 januari 2022 11 uur geleden zei ElPrincipito: Deze maandag gekeken, thans; de nieuwe versie die op Netflix staat met Jamie Foxx en Tagerton. Viel enorm tegen. Leuk dat ze het in een moderner jasje wilde stoppen, maar wat een onzin met de gebruikte wapens en kledij. Zoiets trek ik niet. Verder leuk acteerwerk en prima vecht scenes. 5/10 Dat is ook degene die ik gezien heb. Nog geen andere dus geen vergelijkingsmateriaal. De laatste 2 dingen die jij benoemd vind ik weer belangrijker dan de 1e 2. Vond het prima weg te kijken vandaar die krappe 7 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Kyrill Geplaatst 5 januari 2022 Auteur Share Geplaatst 5 januari 2022 Film top 10 2021:1. Kom Hier Dat Ik u Kus2 .Shang Chi3. Last Night in Soho4. The French Dispatch5. Candyman6 . The Courier7. The Dark and the Wicked8. Druk9. The Father10. Judas and the Black Messiah Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 5 januari 2022 Share Geplaatst 5 januari 2022 Film top 2 2021 Dune Shang Chi Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 7 januari 2022 Share Geplaatst 7 januari 2022 Wat betreft releases uit 2021 voor mij: 1. Don't Look Up 2. Birds of Paradise 3. Pig 4. Luca GEEN FAN: 5. Raya and the Last Dragon 6. Titane 7. Voyagers Overige films dat ik voor het eerst heb gezien vind je hier (100 hoogtepunten) https://letterboxd.com/lakigigar/list/2021-year-in-review/ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 januari 2022 Share Geplaatst 7 januari 2022 Zaterdag weer eens naar de bios. Kijken of The Matrix wat is Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 7 januari 2022 Share Geplaatst 7 januari 2022 (bewerkt) The Matrix 1999 Even samen met de zoon gekeken. Om er weer in te raken voor morgen. Blijft toch wel een gave film hoor. Zeker als je ziet dat deze al weer 21 a 22 jaar oud is 9/10 The Matrix Reloaded Nog altijd leuk maar wel een stuk minder dan deel 1. Daarnaast is deel 2 en 3 ook nog 1 film das was het einde k u en t 7-/10 8 januari 2022 bewerkt door komodo25 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Djurovski Geplaatst 8 januari 2022 Share Geplaatst 8 januari 2022 (bewerkt) The Matrix Revolutions Same as deel 2. Minste van de 4 The Matrix Resurrections Prima mee vermaakt net in de bios. Stuk beter dan deel 2 en 3. Spoiler Begin is exact het zelfde als 1. En deel 1 tot 3 zijn nu spellen die ontwikkeld zijn door Neo. Duurt ff voordat hij door heeft dat de Matrix nog niet voorbij is. Veel dingen kennen we wel uit deel 1 maar goed blijft gewoon leuk. Een dikke 8 47 Ronin Blijven maar ff bij Keanu Reeves Viel me absoluut niet tegen. Beetje fantasie en legende. Mooie beelden. 7,6 9 januari 2022 bewerkt door komodo25 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Laki Geplaatst 10 januari 2022 Share Geplaatst 10 januari 2022 Films van de laatste week: Django Unchained (2012): 9/10 The Hateful Eight (2015): 8/10 Pi (1998): 8/10 Once Upon a Time in Hollywood (2019): 7/10 April Story (1998): 7/10 Stalker (1979): 5/10 Encanto (2021): 5/10 Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten