Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Film Topic

Kyrill

Aanbevolen berichten

Kalmste filmmaand in tijden gehad denk ik. November seriesmaandje dit keer.

November

Films

225. internet.pngCatholics Vs. Convicts (Patrick Creadon, 2016) :: -

226. internet.pngOverdrive (Antonio Negret, 2017) :: 4.0

227. internet.pngIt (Andres Muschietti, 2017) :: 6.5

228. internet.pngThe United States of Leland (Matthew Ryan Hoge, 2003) :: 7.0

229. internet.pngOrpheline (Arnaud des Pallières, 2016) :: 6.2

230. internet.pngViktoria (Maya Vitkova, 2014) :: 7.5

231. internet.pngMalgré la nuit (Philippe Grandrieux, 2015) :: 7.8

232. internet.pngManic (Jordan Melamed, 2001) :: 6.7

Series

233. internet.png11.22.63 - Seizoen 1 (J.J. Abrams, Bryan Burk, Bridget Carpenter, Stephen King, 2016): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.0

234. internet.pngBallers - Seizoen 3 (Stephen Levinson, 2017): Aflevering 8 t/m 10 :: 7.0

235. internet.pngThe Leftovers - Seizoen 2 (Damon Lindelof, Tom Perrotta, 2015): Aflevering 4 t/m 10 :: 7.5

236. internet.pngThe Leftovers - Seizoen 3 (Damon Lindelof, Tom Perrotta, 2017): Aflevering 1 t/m 8 :: 7.7

237. internet.pngMindhunter - Seizoen 1 (Joe Penhall, 2017): Aflevering 1 t/m 3 (nog niet af gezien)

238. internet.pngSpitsbroers - Seizoen 1 (Kristof Hoefkens, 2015): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.5

239. icon_on_demand.pngSpitsbroers - Seizoen 2 (Kristof Hoefkens, 2017): Aflevering 1 t/m 10 :: 7.5

Statistieken

Totaal 8 films (maandgemiddelde: 18.7) gekeken:

- Kort (t/m 20 min.): 0.

- Middel (21 t/m 75 min.): 0.

- Lang (meer dan 75 min.): 8.

Totaal 49 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3515 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: 11.22.63 - Seizoen 1 (8.0, 14de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Overdrive (4.0).

Media-verdeling

internet.png 14.

icon_on_demand.png 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

November

Films

66. A Bronx Tale (Robert De Niro, 1993) :: 8.0

67. The Deer Hunter (Michael Cimino, 1978) :: 7.9

68. Wheelman (Jeremy Rush, 2017) :: 5.8

69. Sully (Clint Eastwood, 2016) :: 7.4

70. Fear and Loathing in Las Vegas (Terry Gilliam, 1998) :: 7.3

71. Saul fia (László Nemes, 2015) :: 7.0

72. War Machine (David Michôd, 2017) :: 4.9

73. The Frozen Ground (Scott Walker, 2013) :: 6.2

74. Lord of War (Andrew Niccol, 2005) :: 7.1

75. Top Gun (Tony Scott, 1986) :: 7.2

76. The Family (Luc Besson, 2013) :: 6.0

77. The Tourist (Florian Henckel von Donnersmarck, 2010) :: 6.3

78. Steve Jobs (Danny Boyle, 2015) :: 6.7

79. The Boondock Saints (Troy Duffy, 1999) :: 7.2

Series

1. The Walking Dead - Seizoen 8 : Aflevering 1 t/m 6 :: 7.2

Statistieken

Totaal 14 films (maandgemiddelde: 7,2) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 14.

Totale speelduur films: 1610 minuten.

Totaal 6 afleveringen van series gekeken.

Best beoordeelde film: A Bronx Tale (8.0).

Slechtst beoordeelde film: War Machine (4.9).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

November

Films

158. internet.pngThe Sting (George Roy Hill, 1973) :: 8.1

159. internet.pngThe Naked Gun: From the Files of Police Squad! (David Zucker, 1988) :: 7.0

160. internet.pngAlien: Covenant (Ridley Scott, 2017) :: 7.0

161. internet.pngDare mo shiranai (Hirokazu Koreeda, 2004) :: 7.5

162. internet.pngThe French Connection (William Friedkin, 1971) :: 7.8

163. internet.pngThief (Michael Mann, 1981) :: 8.0

164. internet.pngPersona (Ingmar Bergman, 1966) :: 6.5

165. internet.pngThe Big Lebowski (Ethan Coen, Joel Coen, 1998) eye.gif :: 8.5

166. internet.pngMan on the Moon (Milos Forman, 1999) :: 7.7

167. internet.pngShadow of a Doubt (Alfred Hitchcock, 1943) :: 7.4

Series

168. internet.pngBoJack Horseman - Seizoen 3 (Raphael Bob-Waksberg, 2016): Aflevering 6 t/m 12 :: 8.2

169. internet.pngBoJack Horseman - Seizoen 4 (Raphael Bob-Waksberg, 2017): Aflevering 1 t/m 9 (nog niet af gezien)

170. internet.pngThe Corner - Seizoen 1 (Charles S. Dutton, 2000): Aflevering 1 t/m 6 :: 9.0

171. internet.pngThe Deuce - Seizoen 1 (George Pelecanos, David Simon, 2017): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.2

172. internet.pngNathan for You - Seizoen 1 (Nathan Fielder, Michael Koman, 2013): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.8

173. internet.pngNathan for You - Seizoen 2 (Nathan Fielder, Michael Koman, 2014): Aflevering 1 t/m 4 (nog niet af gezien)

174. internet.pngOzark - Seizoen 1 (Bill Dubuque, Mark Williams, 2017): Aflevering 1 t/m 2 (nog niet af gezien)

175. internet.pngStranger Things - Seizoen 2 (Matt Duffer, Ross Duffer, 2017): Aflevering 3 t/m 9 :: 8.3

Statistieken

Totaal 10 films (maandgemiddelde: 10.5) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 10.

Totaal 51 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 3199 min.

Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: The Corner - Seizoen 1 (9.0, 3de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Persona (6.5).

Media-verdeling

internet.png 18.

bewerkt door Rexcoder
Link naar opmerking
Deel via andere websites

An Incovenient Truth 2 (2017): Deel één zullen velen van jullie vast kennen. Ik raad aan om het hierbij te laten. Ik heb behoorlijke interesse in het onderwerp (ik neem aan dat alleen geïnteresseerden naar een dergelijke docu in de bios gaan), maar ik kan niet weerleggen dat het een stuk minder is. Het lijkt meer op een promotiefilmpje over al zijn achievements dan dat het daadwerkelijk nieuwe informatie verteld (wat ook lastig is omdat veel al simpelweg verteld is). Het kon mij slecht met vlagen geboeid houden, al zijn sommige scenes van de natuur erg mooi natuurlijk 2*

The Mountain Between US (2017): Ik had weinig verwachtingen toen ik naar deze film ging en misschien was dat ook de truc. Want eigenlijk heb ik mij best wel vermaakt tijdens deze drama. Vliegtuigje stort neer en mannelijke onbekende één plus vrouwelijke onbekende twee (en trouwe hond als derde metgezel) moeten samen zien te overleven.Weinig origineels uiteraard maar het wordt wel goed uitgevoerd. Het tempo ligt goed (geen blockbuster praktijken) en het acteren is uiteraard dikke prima met Idris Elba en Kate Winslet. Ik ging met een bevredigender gevoel weg dat ik bij aanvang had verwacht 3,5*

bewerkt door Chimpa
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pfoe, dat is veel lof. Ik vond het inderdaad op gebied van animatie magistraal zoals je zegt, bijna zoals alleen Shinkai dat kan. Inhoudelijk was ik er veel minder van overtuigd, was me iets te melig daarvoor.

Niet voor eerst en laatst dat ik jou oordeel te laag vind maar dat is prima :) Inhoudelijk was ik gigantisch geboeid heb nationaal record staan janken ofzo :-D :D

Smaken verschillen.

November

Films

99.

icon_on_demand.pngOut of Thin Air (Dylan Howitt, 2017) :: 8.0

100.

bios.pngPredator (John McTiernan, 1987) eye.gif :: 8.0

101.

bios.pngThe Square (Ruben Östlund, 2017) :: 8.5

103.

bios.pngThor: Ragnarok (Taika Waititi, 2017) :: 7.6

104.

bios.pngGood Time (Ben Safdie, Joshua Safdie, 2017) :: 8.1 recensie_ong.png

105.

bios.pngJustice League (Zack Snyder, 2017) :: 6.7

107.

bios.pngKimi no na wa. (Makoto Shinkai, 2016) :: 10.0 recensie_ong.png

Statistieken

Totaal 9 films (maandgemiddelde: 9.5) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 9.

Totale speelduur: 1017 min.

Aantal films / series herzien: 1.

Best beoordeeld: Kimi no na wa. (10.0, 1ste dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Murder on the Orient Express (2.2).

Media-verdeling

bios.png 8.

icon_on_demand.png 1.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

November

Films

132. internet.pngOcean's Eleven (Steven Soderbergh, 2001) :: 7.4

133. internet.pngOcean's Twelve (Steven Soderbergh, 2004) :: 5.9

134. bios.pngGekijouban Poketto monsutâ: Kimi ni kimeta (Kunihiko Yuyama, 2017) :: 5.0

135. internet.pngOcean's Thirteen (Steven Soderbergh, 2007) :: 6.3

136. internet.pngBeautiful Girls (Ted Demme, 1996) :: 6.5

137. bios.pngThor: Ragnarok (Taika Waititi, 2017) :: 8.0

138. bios.pngMurder on the Orient Express (Kenneth Branagh, 2017) :: 6.0

139. internet.pngThe Hitman's Bodyguard (Patrick Hughes, 2017) :: 5.9

140. internet.pngLogan Lucky (Steven Soderbergh, 2017) :: 6.8

141. internet.pngWilliams (Morgan Matthews, 2017) :: 8.2

142. internet.pngKrisha (Trey Edward Shults, 2015) :: 7.4

Series

143. icon_on_demand.pngModern Family - Seizoen 8 (Steven Levitan, Christopher Lloyd, 2016): Aflevering 1 t/m 22 :: 7.6

144. icon_on_demand.pngNew Girl - Seizoen 2 (Elizabeth Meriwether, 2012): Aflevering 8 t/m 14 (nog niet af gezien)

Statistieken

Totaal 11 films (maandgemiddelde: 11.8) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 11.

Totaal 29 afleveringen van series gekeken.

Totale speelduur: 1898 min.

Aantal films / series herzien: 0.

Best beoordeeld: Williams (8.2, 7de dit jaar).

Slechtst beoordeeld: Gekijouban Poketto monsutâ: Kimi ni kimeta (5.0).

Media-verdeling

bios.png 3.

internet.png 8.

icon_on_demand.png 2.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Exam (2009) - De eindfase van een mysterieuze sollicitatieprocedure voor een onbekend, machtig bedrijf. De 8 overgebleven kandidaten worden in een kamer geplaatst, en krijgen 80 minuten om 1 vraag te beantwoorden. Wanneer de test echter begint merkt iedereen dat het blad voor hun blanco is. De klok tikt echter verder dus zal er samengewerkt moeten worden.. of niet?

Tof uitgangspunt, niet echt een topfilm, maar kijkt wel lekker weg. Personages zijn een beetje suf bij momenten, maar vond de afloop wel bevredigend. Solide 3*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

El Incidente (2014)

Een aardige mindfuck van een film. Twee gelijktijdige verhalen worden verteld; een stel broers en de detective die hen heeft gearresteerd zitten vast op een oneindige trap; en een gezin van 4 met twee kinderen zitten vast op een oneindige weg. Mysterieuze shit dus. Geen filmpje over een timeloop, maar eerder over paralelle universums. Kijkt lange tijd vrij goed weg, het is ook intrigerend, maar het uiteindelijke einde liet me een tikje de wensen over. Ging opeens heel snel en ik had een beetje een gevoel van, mwah, ok, ik had toch iets anders verwacht.

Ruime 3*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

November

Films

7. bios.pngThor: Ragnarok (Taika Waititi, 2017) :: 8

8. bios.pngHappy Death Day (Christopher Landon, 2017) :: 5,5

9. bios.pngMurder on the Orient Expres (Kenneth Branagh, 2017) :: 5

10. bios.pngJustice League (Zack Snyder, 2017) :: 7

11. bios.pngFlatliners (Niels Arden Oplev, 2017) :: 3

12. bios.pngAn Inconvenient Sequal: Thruth to Power (Bonni Cohen, 2017) :: 4,5

13. bios.pngThe Mountain Between Us (Hany Abu-Assad, 2017) :: 7,5

Series

14. icon_on_demand.pngBron/Broen - Seizoen 3 Aflevering 1 t/m 5 :: 8,5 (nog niet afgezien)

Statistieken

Totaal 7 films (maandgemiddelde: 5,5) gekeken:

- Lang (meer dan 75 min.): 7.

Best beoordeeld: Thor: Ragnarok (8).

Slechtst beoordeeld: Flatliners (3).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

The Big Sick (2017) - Ja, prima. Mooie dramedy. In het begin soms iets teveel sitcom-achtige humor maar dat ebde wel wat weg, gelukkig. Warm filmpje, ideaal voor een gure winteravond. En ook eens niet een typisch standaard einde, al bracht het wel een een glimlach op m'n gezicht. Tof.

3.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mother! (2017)

De nieuwe Aronofsky, en wat moet je erover zeggen.. Ik heb dingen gelezen als "cinematic madness" en "tegelijk een masterclass filmmaken en over-the-top pretentieuze nonsens". De waarheid zal ergens in het mdden liggen.

Veel verder dan dat het een wel heel erg letterlijke en vooral weinig subtiele interpretatie van de bijbel is kom ik op dit moment ook niet echt. :cab:

Desondanks, zoals wel meer Aronofsky films, niet echt helemaal mijn ding.

2.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[B]Comet (2014)[/B] [img]https://i.imgur.com/5Ryam5H.jpg[/img] [I]"You know the ending" - "Sometimes it's not about knowing the ending"[/I] Enkele jaren geleden werd me deze film eens aangeraden door @Dansmeister - toen heb ik hem waarschijnlijk met een vrije suffe kop ook wel gekeken, maar niet echt hoog gerate. Dat een herkijk zelden een slecht idee is, wordt nu toch weer bewezen wat mij betreft. [I]Comet[/I] gaat over de relatie tussen Dell (Justin Long) en Kimberly (Emmy Rossum). De film volgt echter niet de conventionele regels van het filmmaken; in plaats daarvan wordt gefocust op een aantal sleutelmomenten van zowel voor, tijdens, als na de relatie. Het is een echte dialoogfilm. In welke tijdsperiode we ook belanden, het is een bijna continu doorlopend gesprek tussen Kim en Dell. De ene keer emotioneel, dan weer speels, naar melancholisch. Maar altijd met bijzonder veel gevoel. De chemie tussen Long en Rossum, daar ligt ook de enorme kracht van de film. Zij zijn de reden dat [I]Comet [/I]werkt. Long kruipt occasioneel dan wel iets te diep in zijn know-it-all neurotische zelve, maar Rossum is fantastisch. En het zijn de hele kleine momentjes die het hem doen. Haar reacties wanneer ze iets liefs te horen krijgt. Je mag niet knipperen met je ogen of je mist die reacties, maar net als je erop gaat letten geeft het haar personage een hele extra dimensie. Nog een pluspuntje zijn de talloze quotes die je er zo kunt uitplukken. Ik gaf er al eentje mee hierboven, het is lang niet de enige die ik er had kunnen neergooien. Eerlijk is eerlijk, het helpt ongetwijfeld ook wel als je zelf net even [I]iets[/I] hebt met een dame. Was bij mijn eerste kijkbeurt niet het geval, nu wel. Dan komen sommige dingen toch net even harder aan, ga je dingen zien die je anders misschien niet ziet, en denk je; hey, verdorie. Zo voel ik me ook. Overigens niet op een melige, clichématige, typische romcom manier. Maar echte waarheden. Want clichématig wordt het gelukkig nooit. [I]Comet[/I] is een echte indie romcom. Dat wordt nog eens extra in de verf gezet door de esthetische schoonheid van de film. Voor een regiedebuut vind ik bijna uitzonderlijk hoeveel aandacht daaraan besteed is. Levert bij moment prachtige beelden op. Is het tijdens een nachtelijke wandeling, danwel een nostalgische treinrit, visueel is het tot in de puntjes verzorgt. Onderschatte film wat mij betreft. Rating ergens tussen de 3.5 en 4*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Star Wars The Last Jedi

Wat een foltering. Ik heb hem helemaal uitgezeten maar wou zeker 3-5x weglopen. Ik had nóóit kunnen dromen 15 jaar geleden; Het kan slechter dan The Phantom Menace en ik vind Star Trek nu officieel beter. Ik wou serieus gewoon in slaap vallen. Het kon me allemaal gewoon geen reet meer boeien. Teleurstelling van het jaar.

4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[quote name='Simonsav'][B]Comet (2014)[/B] [img]https://i.imgur.com/5Ryam5H.jpg[/img] [I]"You know the ending" - "Sometimes it's not about knowing the ending"[/I] Enkele jaren geleden werd me deze film eens aangeraden door @Dansmeister - toen heb ik hem waarschijnlijk met een vrije suffe kop ook wel gekeken, maar niet echt hoog gerate. Dat een herkijk zelden een slecht idee is, wordt nu toch weer bewezen wat mij betreft. [I]Comet[/I] gaat over de relatie tussen Dell (Justin Long) en Kimberly (Emmy Rossum). De film volgt echter niet de conventionele regels van het filmmaken; in plaats daarvan wordt gefocust op een aantal sleutelmomenten van zowel voor, tijdens, als na de relatie. Het is een echte dialoogfilm. In welke tijdsperiode we ook belanden, het is een bijna continu doorlopend gesprek tussen Kim en Dell. De ene keer emotioneel, dan weer speels, naar melancholisch. Maar altijd met bijzonder veel gevoel. De chemie tussen Long en Rossum, daar ligt ook de enorme kracht van de film. Zij zijn de reden dat [I]Comet [/I]werkt. Long kruipt occasioneel dan wel iets te diep in zijn know-it-all neurotische zelve, maar Rossum is fantastisch. En het zijn de hele kleine momentjes die het hem doen. Haar reacties wanneer ze iets liefs te horen krijgt. Je mag niet knipperen met je ogen of je mist die reacties, maar net als je erop gaat letten geeft het haar personage een hele extra dimensie. Nog een pluspuntje zijn de talloze quotes die je er zo kunt uitplukken. Ik gaf er al eentje mee hierboven, het is lang niet de enige die ik er had kunnen neergooien. Eerlijk is eerlijk, het helpt ongetwijfeld ook wel als je zelf net even [I]iets[/I] hebt met een dame. Was bij mijn eerste kijkbeurt niet het geval, nu wel. Dan komen sommige dingen toch net even harder aan, ga je dingen zien die je anders misschien niet ziet, en denk je; hey, verdorie. Zo voel ik me ook. Overigens niet op een melige, clichématige, typische romcom manier. Maar echte waarheden. Want clichématig wordt het gelukkig nooit. [I]Comet[/I] is een echte indie romcom. Dat wordt nog eens extra in de verf gezet door de esthetische schoonheid van de film. Voor een regiedebuut vind ik bijna uitzonderlijk hoeveel aandacht daaraan besteed is. Levert bij moment prachtige beelden op. Is het tijdens een nachtelijke wandeling, danwel een nostalgische treinrit, visueel is het tot in de puntjes verzorgt. Onderschatte film wat mij betreft. Rating ergens tussen de 3.5 en 4* [/QUOTE] Die wil ik ook al een tijdje zien maar vergeet hem steeds binnen te halen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Star Wars The Last Jedi

Wat een foltering. Ik heb hem helemaal uitgezeten maar wou zeker 3-5x weglopen. Ik had nóóit kunnen dromen 15 jaar geleden; Het kan slechter dan The Phantom Menace en ik vind Star Trek nu officieel beter. Ik wou serieus gewoon in slaap vallen. Het kon me allemaal gewoon geen reet meer boeien. Teleurstelling van het jaar.

4

Is je verwachting dan niet gewoon te hoog?

Ik heb me toch goed vermaakt. En ja bijv [tekst]Leia die zichzelf redt in space[/tekst] is een beetje ongeloofwaardig, maar goed daar kan ik wel doorheen kijken. Vond vooral [tekst]de binding tussen Rey en Kylo Ren [/tekst]erg sterk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

mT5Bq4W.jpg

Day Night Day Night (2006)

Zonder veel verdere uitleg volgen we een jonge vrouw die duidelijk in haar voorbereiding zit op een aanslag in het centrum van New York. In de laatste 48 uur krijgt ze haar instructies, wordt ze begeleid door een aantal andere onbekenden. Probeert ze zich mentaal ook klaar te krijgen.

In ware Gus Van Sant stijl wordt een verhaal vertelt zonder al teveel dialoog, en is het vooral observeren als kijker. Het levert een paar, zij het dan iets te zeldzame, prachtige scenes op maar veelal ook minder boeiende stukken die je grotendeels met veel vragen en weinig antwoorden achterlaten. Als kijker wil je nu eenmaal graag een motivatie voor bepaalde acties zien - ook al zit je met een regisseuse die daar geen boodschap aan geeft.

Plusje wel nog voor de fotografie van Benoit Debie.

3*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bk3Rcdh.jpg

Kono Sekai no Katasumi Ni (In This Corner of the World, 2016)

Eén van de hoogst aangeprezen Japanse anime's van het afgelopen jaar, vertelt het verhaal van een meisje dat opgroeit in de buurt van Hiroshima, voor en tijdens de 2de W.O. Terwijl ze zich door de dagelijkse zorgen van dat opgroeien worstelt, komt de oorlog steeds dichterbij.

Alle goeie recensies, en dat zijn er bizar veel, ten spijt heeft deze film mij jammer genoeg toch niet echt geraakt. Het zwaartepunt ligt pas echt op het einde, en de aanloop voelt op den duur echt ellenlang aan. Heel lang gebeurt er heel weinig, te pas en te onpas worden sprongen in de tijd gemaakt wat de continuïteit ook niet echt ten goede brengt, en wanneer het plot echt losbarst, ben je eigenlijk al op een punt waar het je niet zo heel veel meer kan schelen. Jammer dat.

2.5*

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Star Wars The Last Jedi

4

Helemaal eens. Dit was echt by far de minste in de reeks. Humor die niet landt, plotholes en dubieuze keuzes qua verhaallijn maken deze film pure middelmaat of zelfs minder. Het gevoel een film op te bouwen naar een vervolg was ook veels te veel aanwezig imo. Ik ben een groot SW liefhebber en deze film kwam dan ook hard aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

QiAqrNl.jpg

Logan Lucky (2017)

Ocean's Eleven, maar dan de redneck, trailer-trash versie daarvan. En waar die eerste in mijn ogen een klassefilm is, is deze in alle opzichten al veel minder. Cast is aardig, maar toch vond ik het plaatje niet helemaal kloppen. Was minder leuk dan geanticipeerd. Zesje.

3*

Link naar opmerking
Deel via andere websites