Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Favoriete genres

Lakigigar

Aanbevolen berichten

Wat zijn jullie favoriete genres? Zelf hoor ik allerlei muziek graag en ben ik muziekverslaafd. Denk dat ik 200-300 uur muziek luister per maand. (als ik ITunes mag geloven :cab: - wil het exacte getal echt niet weten. als ik geen film of serie kijk en ben thuis luister ik wel muziek.)

Bij mij

1) Drum & Bass

2) Future House

3) Deep House

4) Jazz

5) Electro & Dance

6) Trap

7) Jump Up

8) Hardstyle

9) Dubstep

10) Electropop

11) Reggae

12) Rap

13) Pop

14) Rock

15) Andere rock, metal & dergelijke (te veel om op te noemen of te onthouden)

16) Country

17) Schlager

18) Klassiek

Eigenlijk vanalles, kan niet direct iets vinden wat ik echt niet mooi vind.

vetgedrukt echt favorieten

Favoriete bands (meer EDM): Deadmau5, B-Complex, Netsky, Crookers, Zed deads, Tchami, Oliver Heldens, Disclosure, Inkyz, Keys n Krated, Tropkillaz, Felix Jaehn, R3Hab, Psyko Punkz, Knife Party, Shingo Nakamura, Daft Punk, Duke Dumont, Rosen Claes, Rhytm Operator, HNNY, Showtek, Higher Self, Levela, Zhu, Jack U, Skrillex (soms), Sigma, Rusko, Macky Gee, Panda Dub, J Majik & Wickaman, Camo & Krooked, Panda Dub, Xilent, Rollz, Wilkinson, Grafix en nog veel meer...

Favoriete bands (meer pop): Lena, Selena Gomez, Macklemore, Jasmine Thompson, Birdy, Blue Foundation, Zedd, Swedish House Mafia, Aloha From Hell ... en vroeger: black eyed peas :p en lily allen (maar nu niet meer).

Favoriete bands (meer rock): Blue Stahli, Foo Fighters, Pink Floyd, Bryan Adams (twijfel pop of rock.. ), Nirvana, Oscar and the Wolf (ook twijfel tussen pop & rock), The Beatles, John Lennon, U2, The Cardigans, Muse, Blur, Oasis, ... (ben dit genre nog wat aan het ontdekken :) )

Mensen die graag afspeellijsten van mij van een bepaald genre op youtube mogen het vragen. Zeker drum & bass, pop en housestijlen hebben massieve afspeellijsten van 200+ songs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat zijn jullie favoriete genres? Zelf hoor ik allerlei muziek graag en ben ik muziekverslaafd. Denk dat ik 200-300 uur muziek luister per maand. (als ik ITunes mag geloven :cab: - wil het exacte getal echt niet weten. als ik geen film of serie kijk en ben thuis luister ik wel muziek.)

Bij mij

1) Drum & Bass

2) Future House

3) Deep House

4) Jazz

5) Electro & Dance

6) Trap

7) Jump Up

8) Hardstyle

9) Dubstep

10) Electropop

11) Reggae

12) Rap

13) Pop

14) Rock

15) Andere rock, metal & dergelijke (te veel om op te noemen of te onthouden)

16) Country

17) Schlager

18) Klassiek

Eigenlijk vanalles, kan niet direct iets vinden wat ik echt niet mooi vind.

vetgedrukt echt favorieten

Favoriete bands (meer EDM): Deadmau5, B-Complex, Netsky, Crookers, Zed deads, Tchami, Oliver Heldens, Disclosure, Inkyz, Keys n Krated, Tropkillaz, Felix Jaehn, R3Hab, Psyko Punkz, Knife Party, Shingo Nakamura, Daft Punk, Duke Dumont, Rosen Claes, Rhytm Operator, HNNY, Showtek, Higher Self, Levela, Zhu, Jack U, Skrillex (soms), Sigma, Rusko, Macky Gee, Panda Dub, J Majik & Wickaman, Camo & Krooked, Panda Dub, Xilent, Rollz, Wilkinson, Grafix en nog veel meer...

Favoriete bands (meer pop): Lena, Selena Gomez, Macklemore, Jasmine Thompson, Birdy, Blue Foundation, Zedd, Swedish House Mafia, Aloha From Hell ... en vroeger: black eyed peas :p en lily allen (maar nu niet meer).

Favoriete bands (meer rock): Blue Stahli, Foo Fighters, Pink Floyd, Bryan Adams (twijfel pop of rock.. ), Nirvana, Oscar and the Wolf (ook twijfel tussen pop & rock), The Beatles, John Lennon, U2, The Cardigans, Muse, Blur, Oasis, ... (ben dit genre nog wat aan het ontdekken :) )

Mensen die graag afspeellijsten van mij van een bepaald genre op youtube mogen het vragen. Zeker drum & bass, pop en housestijlen hebben massieve afspeellijsten van 200+ songs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

1.Hardstyle

2.Raw Hardstyle

3.Dance

4.Trance

5.Hardcore

6.Dubstep

7.Jaren 80 90 rock

932475923279. Techno

Artiesten: Noisecontrollers, Headhunterz, Wildstylez, Frontliner, D-block & S-tefan, Bass modulators, Dr. Rude (doe alleen maar ff hardstyle want als ik alle andere leuke ardtiesten moet opnoemen ben ik uren bezig :D )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probeer ook wel het volledige muziekspectrum te bestrijken maar de hoofdmoot is toch rock in al zijn vormen, elektronica in al zijn vormen, jazz en wat meer recent ook hiphop.

Het is nu eigenlijk vooral wachten op Kerft die met een lijst komt van achthonderd genres waarvan hij wel eens een nummer heeft gehoord :huhu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister alles, van snoeiharde gabber uit de 90's tot funk, jazz, soul tot nederpop uit de 80-er jaren tot golden era (ruim begrip ik bedoel periode 88-95) hiphop. Dat laatste heeft ook de voorkeur, maar wat is het doel van deze topic?

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik luister alles, van snoeiharde gabber uit de 90's tot funk, jazz, soul tot nederpop uit de 80-er jaren tot golden era (ruim begrip ik bedoel periode 88-95) hiphop. Dat laatste heeft ook de voorkeur, maar wat is het doel van deze topic?

Zie er het nut ook niet van in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

iemand die goede jazzgroepen kent, waar ik wat kan zoeken, want dat is een genre die ik vrij recent heb ontdekt.

Gewoon beginnen met Kind of Blue van Miles Davis, dat is extreem goed, maar ook zeer toegankelijk, dan moet je maar even aangeven wat je aan de muziek vet vindt en wat je nog meer zoekt dan kan ik of iemand anders wel toepasselijke recs geven. Heb me laatst erg goed ingelezen in Jazz dus weet wel ongeveer wat alles inhoudt nu huhu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zie er het nut ook niet van in.

Ach laten we het maar nuttig maken dan, nou ja, nuttig... [MENTION=14230]Vahnstad[/MENTION]; Wat wil je doen met dit topic, welke kant moet het op. Er zijn al zoveel muziektopics, er is een algemeen muziektopic, en ook vast voor de door jouw geliefde muzieksoorten zullen topics zijn. Zo niet open ze dan, maar check eerst even goed of ze er nog niet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Selena Gomez

(d)

Favoriete genres, pff. Ik hou per definitie van dingen die genre-overschrijdend zijn. Maargoed, als ik m'n FMusic Top-500 van vorig jaar erbij neem zie ik toch dat post-metal nogal overheersend is in de bovenste regionen. Verder luister ik zowat alles, van IDM tot hip-hop en van pop tot klassiek. Enkel met de 'populaire' elektronische muziek zoals ze op Tomorrowland draaien en Soul/R'nB en dat soort dingen kan ik op een paar uitzonderingen na weinig mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mij ook gevalletje van alles wat. Ben trouwens niet helemaal op de hoogte van alle definities per genre. Volgens mijn eigen woordenboek is het bij mij een mix van hiphop (90s), pop (MJ, coldplay, top 40), poprock , rock (qotsa, pearl jam), hardrock (triggerfinger), bluesrock (black keys, royal blood), folk (mumford), oudere sing and songwriters (chapman, cohen, clapton), 60s (beatles), klassiek (bach), techno, dance.....

En nu ben ik op het punt beland waarbij ik me bedenk dat ik bijna elk genre wel kan benoemen. Kan ik misschien eerder benoemen wat ik echt niet graag luister:

- Nederlandstalige 'feestmuziek' (Bauer en zulk soort fratsen)

- Hardstyle

- De extremere heavy metal

- Trance (hou wel van dance, techno, maar een Armin van Buuren vind ik echt niks aan)

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

(d)

Favoriete genres, pff. Ik hou per definitie van dingen die genre-overschrijdend zijn. Maargoed, als ik m'n FMusic Top-500 van vorig jaar erbij neem zie ik toch dat post-metal nogal overheersend is in de bovenste regionen. Verder luister ik zowat alles, van IDM tot hip-hop en van pop tot klassiek. Enkel met de 'populaire' elektronische muziek zoals ze op Tomorrowland draaien en Soul/R'nB en dat soort dingen kan ik op een paar uitzonderingen na weinig mee.

Ik weet het, maar itt tot vele andere popartiesten, heeft zij een twee-drietal mooie liedjes (round & round, hit the lights en come & get it).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dit vind ik bvb. machtig. Die hoge uithalen van die muziek vind ik echt goed (kan niet beschrijven wat het is) - die blaasinstrumenten

Dit is Hard Bop. Dat is dan weer een uitbreiding van de Bebop, wat dus eigenlijk het begin van moderne Jazz is. Hard Bop is een wat meer ritmische variant die wat invloeden van R&B uit die tijd meeneemt. Het idee van de Jazz is nog wel redelijk basic en er wordt echt met duidelijke akkoordprogressies gewerkt. Dit is dus wat meer binnen de lijntjes dan bijvoorbeeld een Kind of Blue van Miles Davis, dat is dan weer Modal Jazz, daar wordt er met songstructuren gewerkt die van te voren bepaald zijn, maar waar de solisten bij hun eigen delen volledig vrij zijn om dit in te vullen, daar heb je dus wat meer virtuose solo's ertussen. Uit Modal Jazz zijn de wat experimentelere genres juist weer ontstaan, maar ook Modal Jazz zelf is nog erg toegankelijk. Het ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan de improvisatie welk van deze genres je wil kiezen. Als je het terugkerende ritme zoals in dit nummer lekker vindt zou ik vooral voor Coltrane gaan en al het andere dat door Blue Note in de 50s/60s is uitgebracht. Dat is allemaal redelijk gelijkend aan elkaar.

Maar om eerlijk te zijn kun je nergens een vlieg aan mis slaan (is dit een spreekwoord?) Vind vrijwel alle subgenres van Jazz geniaal, ben alleen niet zo van de Vocal Jazz. Maar kan begrijpen dat het lekker is om met wat toegankelijkere stijlen te beginnen.

Een Miles Davis moet je wel mee oppassen, die heeft in zijn carriere echt van alles gemaakt. Die is later zelfs overgegaan naar Post-Bop, wat een combinatie is van allerlei Jazz-Stijlen, dus de nadruk minder ligt op de solist, maar alle delen van de band meewerken aan de compositie, er is dus meer sprake van een samenwerking tussen instrumenten. Daarna is die zelfs nog naar Jazz Fusion gegaan waar er nog allerlei elementen van elektronische muziek en Funk in komen, maar dat is al erg abstract.

Een persoonlijk favorietje van me is Out to Lunch van Eric Dolphy

cklbhkm1HrE

Dat is dan weer Avant-Garde Jazz, daar gebeurt echt van alles, wordt veel minder rekening gehouden met een duidelijke melodie en er zitten veel tempowisselingen in. Zeker het proberen waard. :D

Als je een echte hardcore Jazz-liefhebber bent kan je zelfs naar Sun Ra overgaan, maar dat bespaar ik je voorlopig nog even. Hopelijk kan je hier iets mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit is Hard Bop. Dat is dan weer een uitbreiding van de Bebop, wat dus eigenlijk het begin van moderne Jazz is. Hard Bop is een wat meer ritmische variant die wat invloeden van R&B uit die tijd meeneemt. Het idee van de Jazz is nog wel redelijk basic en er wordt echt met duidelijke akkoordprogressies gewerkt. Dit is dus wat meer binnen de lijntjes dan bijvoorbeeld een Kind of Blue van Miles Davis, dat is dan weer Modal Jazz, daar wordt er met songstructuren gewerkt die van te voren bepaald zijn, maar waar de solisten bij hun eigen delen volledig vrij zijn om dit in te vullen, daar heb je dus wat meer virtuose solo's ertussen. Uit Modal Jazz zijn de wat experimentelere genres juist weer ontstaan, maar ook Modal Jazz zelf is nog erg toegankelijk. Het ligt eraan hoeveel waarde je hecht aan de improvisatie welk van deze genres je wil kiezen. Als je het terugkerende ritme zoals in dit nummer lekker vindt zou ik vooral voor Coltrane gaan en al het andere dat door Blue Note in de 50s/60s is uitgebracht. Dat is allemaal redelijk gelijkend aan elkaar.

Maar om eerlijk te zijn kun je nergens een vlieg aan mis slaan (is dit een spreekwoord?) Vind vrijwel alle subgenres van Jazz geniaal, ben alleen niet zo van de Vocal Jazz. Maar kan begrijpen dat het lekker is om met wat toegankelijkere stijlen te beginnen.

Een Miles Davis moet je wel mee oppassen, die heeft in zijn carriere echt van alles gemaakt. Die is later zelfs overgegaan naar Post-Bop, wat een combinatie is van allerlei Jazz-Stijlen, dus de nadruk minder ligt op de solist, maar alle delen van de band meewerken aan de compositie, er is dus meer sprake van een samenwerking tussen instrumenten. Daarna is die zelfs nog naar Jazz Fusion gegaan waar er nog allerlei elementen van elektronische muziek en Funk in komen, maar dat is al erg abstract.

Een persoonlijk favorietje van me is Out to Lunch van Eric Dolphy

cklbhkm1HrE

Dat is dan weer Avant-Garde Jazz, daar gebeurt echt van alles, wordt veel minder rekening gehouden met een duidelijke melodie en er zitten veel tempowisselingen in. Zeker het proberen waard. :D

Als je een echte hardcore Jazz-liefhebber bent kan je zelfs naar Sun Ra overgaan, maar dat bespaar ik je voorlopig nog even. Hopelijk kan je hier iets mee.

Dank je. Ben je trouwens een fan van hardbop? En is dat een toegankelijk genre?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je. Ben je trouwens een fan van hardbop? En is dat een toegankelijk genre?

Ik ben gewoon allround muziekliefhebber, heb van elke genre wel dingen die ik waardeer en niet waardeer in Jazz en erbuiten ook grotendeels. Vind iets als Kind of Blue genieten, maar houd ook van lekkere complexe avant-garde dingen soms. Hard Bop is een heel mooi startpunt ja, denk dat het goed toegankelijk is.

Heb trouwens wel een favoriet Jazz-genre, dat is Afrobeat. Met enorm veel ritme, een gigantisch collectief met allerlei instrumenten en de hoorns als belangrijkste instrument, lekker dansbaar met een politieke inhoud. Fela Kuti was de man in dit genre.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm boeiend topic :D

Eigenlijk alles wat met EDM te maken heeft wel.

Het meeste van EDM denk ik dat ik toch wel techno luister de laatste maanden, daarna komt DnB, Industrial Hardcore/Crossbreed, hardstyle begint ook wel weer een klein beetje terug te komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Muziekgenres zijn onzin, imo. Van heel veel muziek die ik mooi vind zou ik niet eens weten tot welk genre het behoort. Natuurlijk kun je wel globale indelingen maken, maar genres zoals Epic Doom Metal of Neo-Bop Jazz zeggen feitelijk toch helemaal niks.

Fuck het hokjesdenken ;c

Link naar opmerking
Deel via andere websites