El Blanquito Geplaatst 19 maart 2017 Share Geplaatst 19 maart 2017 (bewerkt) Damn... nice win van Wisconsin, helaas niet kunnen kijken. Had een redelijk eenvoudig win voor Nova verwacht. Xavier ook met de ''upset'', winnen van Florida St., en die had ik wel verwacht. Net wel Virginia - Florida kunnen zien, makkelijke overwinning voor de Gators. Virginia's offense was triest, leek helemaal nergens op. Ook nog de 2de helft van Purdue – ISU gekeken, ISU komt helemaal terug van een achterstand van 19punten, maar Purdue wint alsnog. Purdue is een leuk team, laten de bal geweldig rond gaan. Swanigan is een geweldige speler, big men die inside kan scoren, kan een 3 punter raken en het spel verdelen. Doet het allemaal voor Purdue. Weer 2 fout vandaag, UVA & Nova. Nova was wel mijn verliezend finalist :(. 19 maart 2017 bewerkt door El Blanquito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 19 maart 2017 Share Geplaatst 19 maart 2017 Ik heb bij Nova-Wisconsin heel lang getwijfeld, zeker geen eenvoudige win verwacht want het blijft Wisconsin. Zijn altijd gevaarlijk in dit soort toernooien, plus zijn ook veel beter dan hun #8 seed doet denken. Probleem van Nova was dat er maar 2 man echt gevaarlijk waren en konden scoren. Jenkins was bv helemaal nergens. Ook weinig verrassing in hun aanvalsspel. Bij Wisconsin ging de bal zoveel vlotter rond ook. En hoorde de commentator zeggen dat Nova het beste FT% team in in de NCAA was maar ook daarop waren ze matig. Xavier-FSU heeft me ook wat verrast, heb FSU een paar keer gezien dit jaar, oa tegen Duke en maakten behoorlijk indruk. Dan zo weggeveegd worden door een #11. Sowieso lekker dagje voor de ACC met ook Virginia en ND eruit.. Ergens wel goed dat Virginia eruit is, een Wisconsin-UV pot zou wss niet om aan te zien zijn :r Ben nu met Nova en ISU wel 2 teams uit m'n Elite 8 kwijt. FSU had ik enkel tot de Sweet 16. In totaal dus 5/8 vannacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 19 maart 2017 Share Geplaatst 19 maart 2017 (bewerkt) Michigan _O_ Fantastische 2de helft tegen Louisville. Wagner uitblinker, heeft een hele fijne touch rond de basket. PnR met Walton is erg lastig te verdedigen. Weer een ACC team eruit, nog maar 2 van de 9 over. 19 maart 2017 bewerkt door El Blanquito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 19 maart 2017 Share Geplaatst 19 maart 2017 (bewerkt) Damn. Hebben we met z'n allen de Big 10 onderschat dit jaar? :D kut, geen stuntje voor Wichita State :( 19 maart 2017 bewerkt door Simonsav Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 19 maart 2017 Share Geplaatst 19 maart 2017 (bewerkt) MSU wel eruit, weten niet te stunten tegen Kansas. Bleven lang rondhangen, maar de laatste 10 minuten waren duidelijk voor Kansas. Foul trouble voor Ward deed MSU veel pijn. Lottery prospects Jacksons & Bridges lieten zich allebei goed zien, erg leuke matchup. Edit: Wow... UNC bijna het volgende ACC slachtoffer, met nog 2:30 te gaan 5 punten achter. Maar dan raakt Arkansas het padje kwijt, PG blijft maar dribbelen, komen niet meer in offense, paar discutabele calls vallen in UNC's voordeel uit, gemiste FT's.... En dus eindigt UNC de game met een 12-0 run. Zuur voor Arkansas, waren veel beter in de 2de helft, tot ze doorkregen dat ze daadwerkelijk konden winnen. Oregon ontsnapt ook, lange tijd stuivertje wisselen met Rhode Island. Dorsey raakt de gamewinnner met nog 20s te gaan. Verbazingwekkend hoeveel teams er niet in slagen om ook maar de meest basic plays te runnen wanneer het een close game is. Damn… !! SC gooit Duke eruit. Spelen een geweldige 2de helft waarin ze 70% schieten, en 65p scoren. SC was belachelijk heet, Duke'’s defense was bij vlagen ook lachwekkend. Duke veel te slordig, zo veel turnovers, misten een echte PG, konden niet omgaan met SC’s pressure. Wat een heerlijk dagje basketball _O_. Slechts 1 ACC team overleeft het eerste weekend, wie zag dat aankomen. Ik heb 12 van de Sweet Sixteen teams goed in mijn bracket, de 4 foute komen allemaal uit dezelfde region :cab:. 20 maart 2017 bewerkt door El Blanquito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 20 maart 2017 Share Geplaatst 20 maart 2017 Pfffff en zo zit het er alweer op voor Duke :( wat een raar seizoen is het ook geweest. Hebben nooit echt dat enorme potentieel kunnen waarmaken dat dit team werd toegewezen voor het seizoen. Zoveel blessures gehad in het begin, zelfs Coach K die tijdje out is geweest. Eigenlijk hebben we enkel in het ACC Tournament kunnen zien waar ze tot toe in staat waren. Maar ook daar hebben ze vaak die vele turnovers moeten overkomen, laatste 3 games daarin elke keer in 2de helft een achterstand moeten wegwerken. Ben benieuwd wie volgend seizoen terugkomt. Tatum is zo goed als weg maar Giles heeft weinig gespeeld en ook weinig laten zien, die zou moeten blijven eigenlijk. Allen betwijfel ik of die terug komt voor z'n senior season. UNC heb ik niet meer gekeken maar toen ik voor het slapen nog even de scores checkte stonden die al 26-11 voor tegen Arkansas, raar dat het zo spannend nog werd. De bovenkant van mijn bracket is wel een ramp ondertussen :r aan de ene kant had ik SMU-Duke en Villanova-Florida met Duke naar de Final Four, dat valt dus niet meer te redden. Aan de andere kant heb ik Oregon als winnaar dus met wat meeval komt dat nog goed, heb wel Kansas eruit in de Sweet 16. Aan de onderkant zitten 7 van mijn 8 teams er nog in, enkel Kentucky heb ik niet. In totaal 10 van de 16 Sweet Sixteen teams. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 24 maart 2017 Share Geplaatst 24 maart 2017 Nou, met Arizona ben ik weer een Final Four team kwijt. Wat een choke zeg. Dat Xavier ook, moet zeggen dat ik er niks van gezien heb, maar als ik zo hun schedule doorloop, hun beste wins dit jaar waren een nipte tegen Creighton en een nipte tegen Butler ofzo.. En dan opeens de Elite Eight halen. In die region had ik Arizona-West Virginia, daar valt niks meer te halen dus :D Duke/Villanova had ik ook al fout dus die kant van de bracket is compleet busted. Andere kant heb ik Oregon in de F4, zeer benieuwd hoe die het gaan doen tegen Kansas. En UNC/UCLA dus hopelijk winnen die allebei vanavond. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 24 maart 2017 Share Geplaatst 24 maart 2017 (bewerkt) Ik heb ook niets kunnen zien, moest tot 7 uur werken, en vannacht weer :(. Slechte nacht voor m'n bracket, alleen maar Kansas goed. 3 Elite 8 teams kwijtgeraakt, had Arizona ook in m'n Final 4. Ik had ook Zona - WV, en in de East region SMU - Nova, dus ben ook klaar aan die kant. Die laatste possesion van WV trouwens, wat vreselijk slecht zeg. Run op z'n minst een PnR of een floppy, wtf was dit. 24 maart 2017 bewerkt door El Blanquito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 25 maart 2017 Share Geplaatst 25 maart 2017 Fucking hell Booker. Niet normaal. Sprakeloos. What the fuck. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 25 maart 2017 Share Geplaatst 25 maart 2017 (bewerkt) Fucking hell Booker. Niet normaal. Sprakeloos. What the fuck. Ik opende de box score en ik dacht echt dat ik het verkeerd las :D:D:D 25 maart 2017 bewerkt door Wokulski Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 25 maart 2017 Share Geplaatst 25 maart 2017 Talentvol jochie wel. 70 punten, de tyfus Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 Ik heb ook niets kunnen zien, moest tot 7 uur werken, en vannacht weer :(. Slechte nacht voor m'n bracket, alleen maar Kansas goed. 3 Elite 8 teams kwijtgeraakt, had Arizona ook in m'n Final 4. Ik had ook Zona - WV, en in de East region SMU - Nova, dus ben ook klaar aan die kant. Die laatste possesion van WV trouwens, wat vreselijk slecht zeg. Run op z'n minst een PnR of een floppy, wtf was dit. Zelfde verhaal met Zona, veel verder dan een desperate 3 kwamen die ook niet meer, eigenlijk waren de laatste minuten helemaal dramatisch van hun, flinke choke. Ook die late 3's in Florida-Wisconsin :r best wel rare plays eigenlijk en twee keer zo'n floater bal die er nog invalt. Wie had sowieso gedacht dat we een SEC matchup zouden krijgen in de Elite 8 (en zonder dat Kentucky erbij zit). Apart hoor. Dat South Carolina blijft toch verbazen, smeren hier even Baylor een twintiger aan. UCLA-Kentucky had ik graag willen zien maar was toch minder close dan ik gedacht had. Vrij magere laatste game van Ball ook voor UCLA. Met Oregon heb ik gelukkig toch wel al minstens 1 Final Four team _O_ ongemeen knap hoor hoe die het flikken, nu tegen Kansas. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 Oregon-Kansas heb ik net even volledig opnieuw zitten kijken. Goh, wat een game van Oregon en dan in het bijzonder van Jordan Bell. Defensief zo ontzettend dominant, 13 rebs, 8 blocks. Maar hele Oregon team is zo goed in sync, gaan héél moeilijk te kloppen zijn. Vanavond mooie tijden trouwens. 20:20 SC-Florida en om 23u dé kraker UNC-UK _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 Oregon heb ik vannacht ook grotendeels gezien, alleen de 1ste 10 minuten niet. Die run aan 't einde van de 1ste helft was heel belangrijk. Bell was fantastisch inderdaad, die offensive rebounds van hem, op het einde toen Kansas tot 6p terugkwam, waren ook zo killing. Dorsey ook weer gewelig, maar dat is hij al de hele maand. Brooks moet alleen niet te veel gekke dingen doen, die denkt soms dat hij MJ is. Vreselijk knap wat ze doen inderdaad, en dat zonder Boucher, die het hele seizoen vreselijk belangrijk voor ze is geweest. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 (bewerkt) Damn, Florida-SC, wat een game _O_ heerlijk man. Geweldige 2de helft van SC, net als tegen Duke. edit: wauw UNC-Kentucky ook al zo'n heerlijke pot, zoveel momentum swings, en dan zo een einde nog :D genieten 26 maart 2017 bewerkt door Simonsav Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 (bewerkt) Yooo dat einde van UNC - UK _O_... Monk, hele game onzichtbaar, trekt de stand gelijk met 2 clutch 3 punters. Maye maakt een paar seconden voor UNC de gamewinner, laat slechts .3 seconden op de klok over. Sowieso zeer spectaculaire laatste minuten, met eerst een run van Kentucky, lijken de game naar zich toe te trekken. Komt UNC ff in met een 10-0 run. UNC defense op z'n allerbest, zeer indrukwekkend hoe ze Kentucky's perimeter in bedwang hielden. Benieuwd of ze dat tegen Oregon weten te herhalen. SC's 2de helft was ook weer indrukwekkend inderdaad, Thornwell draait een lekker toernooitje, Dozier was ook erg nice vandaag. Florida's 3pt shooting & rim protection liet ze in de steek in de 2de helft. M'n hele bracket kapot, heb geen enkel team meer over. Voor de S16 had ik er nog zo veel vertrouwen in :-D. 26 maart 2017 bewerkt door El Blanquito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 26 maart 2017 Share Geplaatst 26 maart 2017 UNC-Oregon heb ik toch maar mooi weten te voorspellen, ben ik al blij genoeg mee :D Gaat ook een geweldige pot worden dat. SC-Gonzaga geen idee, zal de eerste keer zijn dat ik Gonzaga live ga zien dit seizoen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 29 maart 2017 Share Geplaatst 29 maart 2017 Wie vinden jullie wie de MVP moet zijn? Nu wordt er overal wel Harden / Westbrook genoemd, maar als het aan mij ligt wordt het Leonard. Defensief zo enorm veel impact en offensief ook erg krachtig. En draagt de Spurs, die imo het minste Spurs in jaaaaren zijn. En toch strijden om de 1e seed met GSW. Dat geeft de klasse aan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 30 maart 2017 Share Geplaatst 30 maart 2017 (bewerkt) Veruit beste MVP race sinds ik de NBA volg, heerlijk seizoen. Er is imo geen foute/slechte keuze uit die 3. En dan draait LeBron op z’n 32ste ook nog één van z’'n beste seizoenen, aanvallend in ieder geval. Maar goed, in tegenstelling tot die andere 3 stelt zijn team ernstig teleur, dus kunnen we hem wel afstrepen. Harden en Westbrook zijn vrij vergelijkbaar, ongelooflijke stats, de hele offense draait om hen, kunnen elke game een triple-double neerzetten, en zijn verdedigend waardeloos. Harden is een tikkeltje effectiever & z’ijn team heeft meer wins, Westbrook heeft een grotere impact op zij’n team'’s net rating. Bijna onmogelijk om een keuze te maken. De 2 extra rebounds van Westbrook, en het averagen van een triple-double, zijn imo geen argument als je ziet wat voor rebounds hij allemaal vangt. Zitten elke game 3 of 4 hele goedkope bij, waar een teamgenoot expres de bal niet aanraakt zodat hij hem kan pakken. Zelfs als er mogelijkheden zijn om een fastbreak te lanceren. Beschamend als hij weer eens boos wordt op een teamgenoot die een rebound pakt die hij had kunnen hebben. Of als hij nog assists nodig heeft voor een triple-double en er wordt niet meteen geschoten na zijn pass. Grootste statshoer die ik ooit heb gezien, is bij vlagen echt lachwekkend. Ik zou waarschijnlijk ook op Kawhi stemmen, maar ben al vanaf z’'n rookie seizoen groot fan, en niet helemaal neutraal. Hij heeft niet de sexy stats, maar is wel aan beide kanten van de vloer veruit de beste speler voor een team dat 60+ games gaat winnen. Domineert elke game zijn match-up, niemand kan hem verdedigen, niemand kan effectief tegen hem scoren. 30 maart 2017 bewerkt door El Blanquito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Juca Geplaatst 30 maart 2017 Share Geplaatst 30 maart 2017 Dat is de perfecte uitleg waarom ik ook voor Kawhi zou gaan @El Blanquito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 1 april 2017 Share Geplaatst 1 april 2017 #teamKawhi Verreweg de leukste speler van de drie natuurlijk. Kan die monsterstats van Westbrook en Harden best waarderen maar heb verder voor beiden totaal geen sympathie. Als ik tussen hen moest kiezen dan toch Westbrook denk ik. Overigens dat einde van Kawhi vs Westbrook vannacht, genieten. Spurs onder leiding van Kawhi en later Aldridge een enorme comeback, 1 punt voorsprong met twintig seconde te gaan, perfecte defense spelen en dan Kawhi die met een fantastisch krachtige 3-point play er een two possession game van maakt met nog vijf seconden op de klok. Betere uitvoering kon bijna niet. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 9 april 2017 Share Geplaatst 9 april 2017 Oh mijn god, Russel fucking Westbrook :-D Nou geef hem die MVP maar, wat een absurde game weer. En de Cavs gaven ook gewoon een voorsprong van 26 punten weg in Q4 om vervolgens te verliezen in OT??????? Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 10 april 2017 Share Geplaatst 10 april 2017 Aardige avond voor Westbrook ja, triple double record, 8pt in laatste 50 seconden, gamewinner. Zal inderdaad wel MVP winnen. Ik blijf nog steeds bij Kawhi, maar alle 3 zijn zeer waardig. Kawhi is my MVP. Best perimeter defender in NBA and averaging 25.8 PPG on 61 TS% on a 61-win team. He checks more boxes than anybody else. LeBron, Russ, Harden, Paul George vs Spurs in clutch: 7-27 FG (25.9 FG%) and combined -37. Lost 7 of 8. Kawhi guarded all. WHO DOES THAT? Cavs stonden met 3:30 op de klok nog 14p voor :-D. Playoffs in het westen staan overigens al vast: (1) Warriors vs. (8) Blazers (2) Spurs vs. (7) Grizzlies (3) Rockets vs. (6) Thunder (?) Clippers vs. (?) Jazz Laatste 2 series kunnen leuk worden. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 10 april 2017 Share Geplaatst 10 april 2017 Spurs Grizzlies wordt ook weer grinden hoor. Wat een kloten team blijft dat om in ronde 1 tegen te komen ;C Verwacht niet dat OKC er ver in gaat komen, maar enkele games pakken moet iig wel lukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
El Blanquito Geplaatst 10 april 2017 Share Geplaatst 10 april 2017 (bewerkt) Grizzlies zijn inderdaad een kut team, spelen erg fysiek en gedisciplineerd, en hebben gigantisch veel ervaring. Maar de Spurs zijn nou net het enige team waar ze altijd vrij kansloos tegen zijn geweest. Zijn minimaal net zo groot, trage speeltempo deert ze niet. In de afgelopen 6 seizoenen speelden ze 32x tegen elkaar: 26-6 voor de Spurs. Inclusief 2 playoff series, die beide in 4-0 eindigden voor de Spurs. 10 april 2017 bewerkt door El Blanquito Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten