Jump to content

Basketbal

Tomasson

Recommended Posts

Ik heb ook niets kunnen zien, moest tot 7 uur werken, en vannacht weer :(. Slechte nacht voor m'n bracket, alleen maar Kansas goed. 3 Elite 8 teams kwijtgeraakt, had Arizona ook in m'n Final 4. Ik had ook Zona - WV, en in de East region SMU - Nova, dus ben ook klaar aan die kant. Die laatste possesion van WV trouwens, wat vreselijk slecht zeg. Run op z'n minst een PnR of een floppy, wtf was dit.

Zelfde verhaal met Zona, veel verder dan een desperate 3 kwamen die ook niet meer, eigenlijk waren de laatste minuten helemaal dramatisch van hun, flinke choke.

Ook die late 3's in Florida-Wisconsin :r best wel rare plays eigenlijk en twee keer zo'n floater bal die er nog invalt. Wie had sowieso gedacht dat we een SEC matchup zouden krijgen in de Elite 8 (en zonder dat Kentucky erbij zit). Apart hoor. Dat South Carolina blijft toch verbazen, smeren hier even Baylor een twintiger aan. UCLA-Kentucky had ik graag willen zien maar was toch minder close dan ik gedacht had. Vrij magere laatste game van Ball ook voor UCLA.

Met Oregon heb ik gelukkig toch wel al minstens 1 Final Four team _O_ ongemeen knap hoor hoe die het flikken, nu tegen Kansas.

Oregon-Kansas heb ik net even volledig opnieuw zitten kijken. Goh, wat een game van Oregon en dan in het bijzonder van Jordan Bell. Defensief zo ontzettend dominant, 13 rebs, 8 blocks. Maar hele Oregon team is zo goed in sync, gaan héél moeilijk te kloppen zijn.

Vanavond mooie tijden trouwens. 20:20 SC-Florida en om 23u dé kraker UNC-UK _O_

Oregon heb ik vannacht ook grotendeels gezien, alleen de 1ste 10 minuten niet. Die run aan 't einde van de 1ste helft was heel belangrijk. Bell was fantastisch inderdaad, die offensive rebounds van hem, op het einde toen Kansas tot 6p terugkwam, waren ook zo killing. Dorsey ook weer gewelig, maar dat is hij al de hele maand. Brooks moet alleen niet te veel gekke dingen doen, die denkt soms dat hij MJ is. Vreselijk knap wat ze doen inderdaad, en dat zonder Boucher, die het hele seizoen vreselijk belangrijk voor ze is geweest.

Yooo dat einde van UNC - UK _O_... Monk, hele game onzichtbaar, trekt de stand gelijk met 2 clutch 3 punters. Maye maakt een paar seconden voor UNC de gamewinner, laat slechts .3 seconden op de klok over. Sowieso zeer spectaculaire laatste minuten, met eerst een run van Kentucky, lijken de game naar zich toe te trekken. Komt UNC ff in met een 10-0 run. UNC defense op z'n allerbest, zeer indrukwekkend hoe ze Kentucky's perimeter in bedwang hielden. Benieuwd of ze dat tegen Oregon weten te herhalen.

SC's 2de helft was ook weer indrukwekkend inderdaad, Thornwell draait een lekker toernooitje, Dozier was ook erg nice vandaag. Florida's 3pt shooting & rim protection liet ze in de steek in de 2de helft.

M'n hele bracket kapot, heb geen enkel team meer over. Voor de S16 had ik er nog zo veel vertrouwen in :-D.

Edited by El Blanquito

Wie vinden jullie wie de MVP moet zijn?

Nu wordt er overal wel Harden / Westbrook genoemd, maar als het aan mij ligt wordt het Leonard. Defensief zo enorm veel impact en offensief ook erg krachtig. En draagt de Spurs, die imo het minste Spurs in jaaaaren zijn. En toch strijden om de 1e seed met GSW. Dat geeft de klasse aan.

Veruit beste MVP race sinds ik de NBA volg, heerlijk seizoen. Er is imo geen foute/slechte keuze uit die 3. En dan draait LeBron op z’n 32ste ook nog één van z’'n beste seizoenen, aanvallend in ieder geval. Maar goed, in tegenstelling tot die andere 3 stelt zijn team ernstig teleur, dus kunnen we hem wel afstrepen.

Harden en Westbrook zijn vrij vergelijkbaar, ongelooflijke stats, de hele offense draait om hen, kunnen elke game een triple-double neerzetten, en zijn verdedigend waardeloos. Harden is een tikkeltje effectiever & z’ijn team heeft meer wins, Westbrook heeft een grotere impact op zij’n team'’s net rating. Bijna onmogelijk om een keuze te maken.

De 2 extra rebounds van Westbrook, en het averagen van een triple-double, zijn imo geen argument als je ziet wat voor rebounds hij allemaal vangt. Zitten elke game 3 of 4 hele goedkope bij, waar een teamgenoot expres de bal niet aanraakt zodat hij hem kan pakken. Zelfs als er mogelijkheden zijn om een fastbreak te lanceren. Beschamend als hij weer eens boos wordt op een teamgenoot die een rebound pakt die hij had kunnen hebben. Of als hij nog assists nodig heeft voor een triple-double en er wordt niet meteen geschoten na zijn pass. Grootste statshoer die ik ooit heb gezien, is bij vlagen echt lachwekkend.

Ik zou waarschijnlijk ook op Kawhi stemmen, maar ben al vanaf z’'n rookie seizoen groot fan, en niet helemaal neutraal. Hij heeft niet de sexy stats, maar is wel aan beide kanten van de vloer veruit de beste speler voor een team dat 60+ games gaat winnen. Domineert elke game zijn match-up, niemand kan hem verdedigen, niemand kan effectief tegen hem scoren.

Edited by El Blanquito

#teamKawhi

Verreweg de leukste speler van de drie natuurlijk. Kan die monsterstats van Westbrook en Harden best waarderen maar heb verder voor beiden totaal geen sympathie. Als ik tussen hen moest kiezen dan toch Westbrook denk ik.

Overigens dat einde van Kawhi vs Westbrook vannacht, genieten. Spurs onder leiding van Kawhi en later Aldridge een enorme comeback, 1 punt voorsprong met twintig seconde te gaan, perfecte defense spelen en dan Kawhi die met een fantastisch krachtige 3-point play er een two possession game van maakt met nog vijf seconden op de klok. Betere uitvoering kon bijna niet.

• 2 weeks later...

Aardige avond voor Westbrook ja, triple double record, 8pt in laatste 50 seconden, gamewinner. Zal inderdaad wel MVP winnen.

Ik blijf nog steeds bij Kawhi, maar alle 3 zijn zeer waardig.

Kawhi is my MVP. Best perimeter defender in NBA and averaging 25.8 PPG on 61 TS% on a 61-win team. He checks more boxes than anybody else.

LeBron, Russ, Harden, Paul George vs Spurs in clutch: 7-27 FG (25.9 FG%) and combined -37. Lost 7 of 8. Kawhi guarded all. WHO DOES THAT?

Cavs stonden met 3:30 op de klok nog 14p voor :-D.

Playoffs in het westen staan overigens al vast:

(1) Warriors vs. (8) Blazers

(2) Spurs vs. (7) Grizzlies

(3) Rockets vs. (6) Thunder

(?) Clippers vs. (?) Jazz

Laatste 2 series kunnen leuk worden.

Grizzlies zijn inderdaad een kut team, spelen erg fysiek en gedisciplineerd, en hebben gigantisch veel ervaring. Maar de Spurs zijn nou net het enige team waar ze altijd vrij kansloos tegen zijn geweest. Zijn minimaal net zo groot, trage speeltempo deert ze niet. In de afgelopen 6 seizoenen speelden ze 32x tegen elkaar: 26-6 voor de Spurs. Inclusief 2 playoff series, die beide in 4-0 eindigden voor de Spurs.

Edited by El Blanquito

Warriors-Blazers 4-0

Clippers-Jazz 3-4

Rockets-Thunder 4-2

Spurs-Grizzlies 4-1

Warriors-Jazz 4-1

Spurs-Rockets 4-2

Warriors-Spurs 3-4

Celtics-Bulls 4-1

Wizards-Hawks 4-3

Raptors-Bucks 4-1

Cavs-Pacers 4-1

Celtics-Wizards 4-1

Cavs-Raptors 4-2

Celtics-Cavs 3-4

Spurs-Cavs 4-2

Clippers eruit en Spurs kampioen zijn meer hoop dan dat ik dat echt denk, maargoed je moet wat he.

Warriors - Trail Blazers 4-0

Spurs - Grizzlies 4-1

Rockets - Thunder 4-2

Clippers - Jazz 4-3

Warriors - Clippers 4-1

Spurs - Rockets 2-4

Warriors - Rockets 4-2

--------------------------------------------------------

Celtics - Bulls 4-3

Cavaliers - Pacers 4-1

Raptors - Bucks 2-4

Wizards - Hawks 4-3

Celtics - Wizards 2-4

Cavaliers - Bucks 4-1

Cavaliers - Wizards 4-1

--------------------------------------------------------

Warriors - Cavaliers 4-1

Edited by El Blanquito

Ik zie net die highlight reel van Giannis, maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat die man een paar centimeter langer wordt elke wedstrijd :cab: Wat een monster.

Sowieso al een prestatie op zich als je een team als de Bucks interessant weet te maken voor iemand die niet in Wisconsin woont.

Edited by Wokulski

Giannis is echt genieten inderdaad, heeft elke game 2 of 3 wtf plays, en is nu al een top 10 speler. Middleton is ook erg goed, kan voor zichzelf of anderen creëren, goede verdediger, en een geweldige shooter. Zonde dat Parker (weer) geblesseerd is, die speelde tot z’n blessure een erg sterk seizoen, met hem erbij haddden ze echt een serieus probleem kunnen zijn.

Brogdon was ook weer goed, lekker hoor als je zo’n speler binnenhaald met de 36ste pick. Kan meerdere posities verdedigen, en doet aanvallend een beetje van alles, heeft geen zwakke plekken. Ben benieuw of die nog stappen kan maken de komende jaren, is wel al oud voor een rookie, maar is sowieso een fijne speler om erbij te hebben. Toekomst voor de Bucks ziet er niet verkeerd uit.

Clippers verliezen ook gewoon van de Jazz zonder Gobert :cab:, die al na 20seconden z’n knie verdraaid. Hoop dat hij deze serie nog aan spelen toekomt. Wat is Blake een lul joh, wordt het hele 4de kwart door wings verdedigd, en neemt maar 2 schoten, waarvan eentje ook nog een 3punter was. CP3 was wel fantastisch, verdiende beter. ISO Joe is ook een potje clutch man _O_.