Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Basketbal

Tomasson

Aanbevolen berichten

Booker is genieten inderdaad :< Spelen tegenwoordig ook met Len en Chandler in de basis zodat Len meer minuten kan maken, goed voor z'n ontwikkeling. Ik vind het allemaal best, vooral hopen op een mooie pick nu.

Haha, die starting line-up van de Suns is belachelijk. Price, Tucker & 2 centers, die line-up hoort eigenlijk nog geen minuut samen te spelen, die speel je alleen als je wil verliezen. Maar Len is inderdaad ook vrij aardig bezig, 17p12r in 31 minuten sinds de all-star break. Helaas wel een vrij matig FG%, maar ja... belangrijkste is inderdaad minuten maken, en veel aan de bal komen.

March Madness doet zn naam weer alle eer aan hoor. Zieke buzzer beater van UConn daarnet, wonnen daarna nog in 4 OT :mrgy:

Heb ik helemaal gemist :( Ben nu Villanova - Providence aan 't kijken, helaas heeft Dunn een kut game, dus dan is Providence automatisch ook niet al te best. Wright is ook een topcoach hé, presteert ook elk jaar goed met matig talent. Mjah, zullen in het tournament wel weer teleurstellen.

Edit: Haha, Buddy gooit er net zo'n buzzer beater in voor de win, alleen net een duizendste van een seconde te laat. Doodzonde :(, was een van de beste winners ooit geweest, en had ze graag nog een keer tegen Kansas gezien.

CdUqPNvW0AA_t6C.jpg

bewerkt door El Blanquito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tony Parker heeft tegenwoordig helaas net zoveel matige games als goede, maar wanneer hij goed is, is het nog steeds genieten inderdaad. Zo makkelijk als hij naar z'n plekjes dribbelt is niet normaal, glipt tussen de kleinste gaatjes. Die spinmove langs Mirotic, met zoveel snelheid, ongekend :<.

Ja, klopt volledig. Gelukkig hoeft hij ook niet zo bepalend meer te zijn als voorheen met de ontwikkeling die Leonard heeft doorgemaakt en de signing van Aldridge. Maar als hij bepalend is en goed is, is het genieten inderdaad. Tactisch zo slim en die spinmove was echt prachtig, typisch Parker. :<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hele leuke game, Spurs tegen Thunder, Kawhi vs KD was genieten. Westbrook met een kutgame, lag compleet aan banden, vreselijke defense ook, de hele tijd maar geforceerd voor steals gaan. Ook weer een lelijk 4de kwart voor de Thunder, maar weinig fatsoenlijke schoten kunnen creëren, geen enkel FG gemaakt in de laatste 3.57. Thunder is een rotzooitje sinds de all-star break.

Spurs defense draaide weer op volle toeren, die is weer helemaal op niveau sinds Timmie terug is gekomen. Eng hoeveel invloed die gast nog steeds op dit team heeft:

CdZCH8XWAAAXhXm.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik zit klaar voor Clips vs Cavs. :mrg: [MENTION=7785]Yitushita[/MENTION]; kijk je ook? [MENTION=10688]El Blanquito[/MENTION]; [MENTION=12820]Roprop[/MENTION]; [MENTION=12112]The Kerfts[/MENTION]; [MENTION=16229]Juca[/MENTION]; [MENTION=13248]Hansje[/MENTION]; wel een leuke match op de vroege avond.

Clips zijn wel heel interessant team in de play-offs als ze Griffin terugkrijgen, zijn in mijn ogen de ideale kandidaat om het de Warriors moeilijk te maken. CP3 vs Curry; Green vs Griffin etc. Ik denk ook niet dat de Warriors veel small kunnen gaan omdat DeAndre dan Green helemaal gaat vermoorden in de paint.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Clips zijn wel heel interessant team in de play-offs als ze Griffin terugkrijgen, zijn in mijn ogen de ideale kandidaat om het de Warriors moeilijk te maken. CP3 vs Curry; Green vs Griffin etc. Ik denk ook niet dat de Warriors veel small kunnen gaan omdat DeAndre dan Green helemaal gaat vermoorden in de paint.

Ik denk dat je vooral de vloer wilt ''spacen'' omdat hun ''small'' line-up veel te slim, en veel te snel is wanneer meerdere posities agressief kunnen helpen. Veel succes met Griffin & Jordan, en geen betrouwbare shooter op 3.

Golden State's ''line-up of death'' in de eerste 2 games van dit seizoen tegen de Clippers (de games met Blake):

2vaf6ll.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat je vooral de vloer wilt ''spacen'' omdat hun ''small'' line-up veel te slim, en veel te snel is wanneer meerdere posities agressief kunnen helpen. Veel succes met Griffin & Jordan, en geen betrouwbare shooter op 3.

Golden State's ''line-up of death'' in de eerste 2 games van dit seizoen tegen de Clippers (de games met Blake):

2vaf6ll.jpg

Meh, play-off matches zijn in vergelijking met regular matches natuurlijk niet echt te vergelijken. In het begin van het seizoen was CP3 sowieso niet in vorm, nadat hij in vorm kwam raakte ff daarna meteen Grififn geblesseerd. Maar als je gewoon de match-ups tussen die spelers gaat checken heb je echt wel kans. Chris Paul is de beste defensive point guard in de play-offs, die kan Curry wel aan. Als je de stats zo bekijkt in de regular season ja dan zal je wel gelijk hebben, maar het waren wel gewoon 3 close matches. Het verschil tussen die teams tijdens de regular season wars echt klein. Weet de scores niet uit mijn hoofd, maar kan me wel herinneren dat de Warriors er wel echt moeite mee hadden. Ik ga er alleen van uit dat als je met DeAndre speelt dat je niet Green als center kunt opstellen omdat DeAndre hem helemaal gaat killen met rebounds, offensive en defensive. Als de Clipps kans willen maken hebben ze natuurlijk wel een Griffin nodig zoals die voor zijn blessure was, dat is wel ff afwachten natuurlijk. Ik ga ervanuit dat ze hem wel zo ver kunnen krijgen, dan zie ik de Clipps van alle teams in het westen de meeste kans maken tegen de Warriors.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Meh, play-off matches zijn in vergelijking met regular matches natuurlijk niet echt te vergelijken. In het begin van het seizoen was CP3 sowieso niet in vorm, nadat hij in vorm kwam raakte ff daarna meteen Grififn geblesseerd. Maar als je gewoon de match-ups tussen die spelers gaat checken heb je echt wel kans. Chris Paul is de beste defensive point guard in de play-offs, die kan Curry wel aan. Als je de stats zo bekijkt in de regular season ja dan zal je wel gelijk hebben, maar het waren wel gewoon 3 close matches. Het verschil tussen die teams tijdens de regular season wars echt klein. Weet de scores niet uit mijn hoofd, maar kan me wel herinneren dat de Warriors er wel echt moeite mee hadden. Ik ga er alleen van uit dat als je met DeAndre speelt dat je niet Green als center kunt opstellen omdat DeAndre hem helemaal gaat killen met rebounds, offensive en defensive. Als de Clipps kans willen maken hebben ze natuurlijk wel een Griffin nodig zoals die voor zijn blessure was, dat is wel ff afwachten natuurlijk. Ik ga ervanuit dat ze hem wel zo ver kunnen krijgen, dan zie ik de Clipps van alle teams in het westen de meeste kans maken tegen de Warriors.

En wat gaat er dan precies veranderen in de playoffs waardoor Green zich opeens niet staande zou kunnen houden als center ?

Curry heeft bovendien ook altijd prima gepresteerd tegen de Clippers, en CP3. Ook in 2014 tijdens de playoffs, toen hij nog lang niet zo goed was als nu, met een coach zonder enige offensieve creativiteit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoe gaan al die driepunters erin dan :cab: Maarja het is weer gewoon niet goed genoeg. Het is tijd dat Blake terugkomt en het is te hopen dat hij nog dezelfde impact kan hebben op het spel als hij voor zijn blessure had.

Nou m'n stream stopt er ook maar meteen mee, ben er niet eens heel rouwig om :huhu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En wat gaat er dan precies veranderen in de playoffs waardoor Green zich opeens niet staande zou kunnen houden als center ?

Curry heeft bovendien ook altijd prima gepresteerd tegen de Clippers, en CP3. Ook in 2014 tijdens de playoffs, toen hij nog lang niet zo goed was als nu, met een coach zonder enige offensieve creativiteit.

Ik denk niet dat Green zich staande kan houden tegenover een dominante center zoals DeAndre Jordan, dat baseer ik op de matches die ik van beide teams gezien heb. Green is inderdaad een beest, en die small line up is heel ziek. Maar van de teams in het westen ben ik van mening dat als je naar de match-ups kijkt dat het voor de Warriors het moeilijkst gaat worden als ze tegen de Clippers moeten. Mede omdat ik ervanuit ga dat ze verplicht Bogut of een andere center moeten laten spelen om iets tegen de size van DeAndre te doen. Plus dat de Clippers gewoon hun point guard Curry kan dekken, ipv. bijv. de Spurs waar je Tony Parker niet op Curry kan zetten omdat ie em vermoord. Uiteindelijk is het natuurlijk altijd afwachten hoe het allemaal verloopt, zoals het er nu naar uit ziet krijgen we Warriors vs Clippers in de semi-finals dus dan zullen we wel zien hoe het eruit gaat zien. 1 ding is zeker, het zal een heerlijke strijd worden tussen beide teams.

EDIT: Pacers worden verkracht door de Hawks. Toch nog wel spannend in het oosten; wie haalt de po niet. Bulls, Pistons of Pacers. Bulls missen wel wat key players, maar hebben wel het meeste kwaliteit van eerdergenoemde teams.

bewerkt door Ilias.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk niet dat Green zich staande kan houden tegenover een dominante center zoals DeAndre Jordan, dat baseer ik op de matches die ik van beide teams gezien heb.

In je vorige post zei je nog dat de playoffs niet te vergelijken zijn met regular season games. Maar mooi dat je nu anders beweert, Ik zou namelijk heel graag willen weten wat je dan precies gezien hebt, wat jou doet vermoeden dat Draymond voor de Warriors geen center kan spelen tegen Jordan. In mijn ogen wijst namelijk alles naar het tegenovergestelde, ik heb Draymond zich in die line-up prima staande zien houden in elke game waar ze hem in gebruikte. O.a. tegen Whiteside, tegen Howard, tegen Pau Gasol, tegen Cousins, tegen Kanter, en zelfs tegen DeAndre Jordan. Een aantal van die centers kunnen naast geweldig rebounden, in tegenstelling tot Jordan, ook nog eens uitstekend zelf scoren, iets wat het in theorie moeilijker zou moeten maken voor Draymond.

Daarnaast ligt het def. rebound % van deze line-up slechts 1% onder het gemiddelde van de league, en hun off. rebound % zelfs 4% boven het gemiddelde. In de games tegen de Clippers ligt ook hun def. rebound % boven het gemiddeld. De Clippers zijn namelijk ondanks de aanwezigheid van Jordan & Griffin een heel slecht rebounding team.

Ik zou het trouwens erg waarderen als je gewoon mijn vraag kunt beantwoorden (Wat er in jouw ogen op wijst dat Green, in die line-up, Jordan niet kan verdedigen ? al dan niet in de playoffs), ipv die lange teksten waarin je eigenlijk nauwelijks iets zegt.

Edit: Eindelijk Giannis zien spelen in z'n supervorm, en met de hele offense in z'n handen. Wat een monster, post kleinere spelers up, verslaat grotere spelers met een dribbel, geweldige passing. En een heel erg actieve verdediger, helpt overal, en doet het slim, zonder zijn eigen man aanspeelbaar en open te laten. Is met z'n grote stappen is ook zo snel met z'n close-outs. Z'n grootste kracht is in transition, grijpt de rebound, en is dan met de bal zo vreselijk snel aan de overkant, vind de open man of finisht zelf. Zet ook weer een statlijntje neer, 28p-14a-11r-4s-2b :<, z'n 4de triple-double in 11 games. En pas 3 maandjes 21, wat een talent, als die toch ooit nog een betrouwbaar jumpshot ontwikkeld.

bewerkt door El Blanquito
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In je vorige post zei je nog dat de playoffs niet te vergelijken zijn met regular season games. Maar mooi dat je nu anders beweert, Ik zou namelijk heel graag willen weten wat je dan precies gezien hebt, wat jou doet vermoeden dat Draymond voor de Warriors geen center kan spelen tegen Jordan. In mijn ogen wijst namelijk alles naar het tegenovergestelde, ik heb Draymond zich in die line-up prima staande zien houden in elke game waar ze hem in gebruikte. O.a. tegen Whiteside, tegen Howard, tegen Pau Gasol, tegen Cousins, tegen Kanter, en zelfs tegen DeAndre Jordan. Een aantal van die centers kunnen naast geweldig rebounden, in tegenstelling tot Jordan, ook nog eens uitstekend zelf scoren, iets wat het in theorie moeilijker zou moeten maken voor Draymond.

Daarnaast ligt het def. rebound % van deze line-up slechts 1% onder het gemiddelde van de league, en hun off. rebound % zelfs 4% boven het gemiddelde. In de games tegen de Clippers ligt ook hun def. rebound % boven het gemiddeld. De Clippers zijn namelijk ondanks de aanwezigheid van Jordan & Griffin een heel slecht rebounding team.

Ik zou het trouwens erg waarderen als je gewoon mijn vraag kunt beantwoorden (Wat er in jouw ogen op wijst dat Green, in die line-up, Jordan niet kan verdedigen ? al dan niet in de playoffs), ipv die lange teksten waarin je eigenlijk nauwelijks iets zegt.

Edit: Eindelijk Giannis zien spelen in z'n supervorm, en met de hele offense in z'n handen. Wat een monster, post kleinere spelers up, verslaat grotere spelers met een dribbel, geweldige passing. En een heel erg actieve verdediger, helpt overal, en doet het slim, zonder zijn eigen man aanspeelbaar en open te laten. Is met z'n grote stappen is ook zo snel met z'n close-outs. Z'n grootste kracht is in transition, grijpt de rebound, en is dan met de bal zo vreselijk snel aan de overkant, vind de open man of finisht zelf. Zet ook weer een statlijntje neer, 28p-14a-11r-4s-2b :<, z'n 4de triple-double in 11 games. En pas 3 maandjes 21, wat een talent, als die toch ooit nog een betrouwbaar jumpshot ontwikkeld.

Ja ik denk nog steeds dat je regular season games niet kunt vergelijken met play-off games omdat je anders speelt. Als je met dezelfde mindset speelt zoals je in de regular season doet, dan wordt je zelfs door de Brooklyn Nets naar huis gestuurd in de play-offs. Daar heb ik geen statistieken voor nodig om te laten zien dat het wel of niet zo is. Ik heb genoeg play-off matches gezien, en genoeg regular season matches in de afgelopen jaren en daar zit een verschil tussen dat je matches in de regular season niet daarmee kan vergelijken. Zal me niets verbazen als de Spurs de 3 matches die ze nog tegen de Warriors moeten alle 3 zullen gaan verliezen, dan kan je weer met hele mooie statistieken komen van +1% bla, -12% Q. Maar in mijn ogen doet dat niets af van het feit of de Spurs kans maken tegen de Warriors in de play offs. Wat ik wel belangrijk vind om te zien tijdens regular season games zijn hoe spelers zich ontwikkelen, ik heb Green inderdaad ook tegen die dominante centers gezien en blijf erbij dat hij tegen een fitte DeAndre een probleem zal gaan krijgen around the glass. Alleen al om het feit dat DeAndre veel groter is dan Draymond. Elke kleine zwakte van de tegenstander zal in de play-offs helemaal uitgebuit worden. En de Clippers hebben zeker hun zwaktes zoals je die zelf al opgesomd hebt in je vorige posts. Maar om een regular season match erbij te halen waar mijn punt over Draymond makkelijk te bewijzen valt. Kan je je nog de match herinneren tussen GSW en de Clippers waar DeAndre de rim een beetje verplaatst had a la shaq waardoor ze de rim opnieuw terug moesten duwen. DeAndre had in die match gewoon vrij spel tegen Green; dat hij dan zijn dunks mist, dat zal hem echt niet gaan gebeuren in de play-offs. Maar hij had Green in zijn broekzak. Green had in die match ook een triple double, en speelde zeker goed maar die match-up zullen ze nooit zo kunnen houden tijdens de play-offs. Steve Kerr en Draymond zeiden zelf ook na de match dat ze probeerde om Chris Paul onder druk te zetten zodat ie DeAndre niet kon bereiken, nou ik durf mijn geld erop te zetten dat CP3 tijdens de play-offs DeAndre gemakkelijk zal kunnen bereiken als ze daar een advantage hebben. CP3 is geen domme spelert die alleen maar denkt aan zichzelf; als hij een advantage ziet zal ie het elke keer gaan uitbuiten.

Steve Kerr zal die smalle line up er dan zeker niet helemaal uit gaan gooien omdat ze offensief gezien ook ziek zullen zijn, maar ik heb er wel vertrouwen in dat door die advantage van DeAndre op Green ze het kunnen bijhouden. Dus ja ik baseer het op regular season match, maar niet op de uiteindelijke defensive rating of off. rating of eindstand. Maar puur op de match-up tussen DeAndre Jordan en Draymond Green. Dat de statistieken in het voordeel van de Warriors spreken, goh lijkt me logisch. Ze zijn de beste team van heel de NBA hebben, verliezen vrijwel nooit en winnen van elke contender. Welke team zie jij dan wel winnen van de Warriors, met die mooie statistieken erbij van jouw? Ja, die beantwoord ik zelf wel voor je. Helemaal niemand, aangezien ze de beste team zijn in de regular season, vrijwel nooit verloren hebben etc. Zullen ze de statistieken ook altijd in hun voordeel hebben, of heel misschien dat de Lakers na die winst van hun wel wat mooie stats hebben opgebouwd om het de Warriors moeilijk te maken in de play-offs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ziggo zendt op 13 April Lakers - Jazz uit ipv Warriors - Grizzlies.

Op zich ook logisch. Laatste game Kobe, denk dat die man dat wel verdient.

En vanuit commercieel oogpunt kijken er denk ik ook meer mensen naar die wedstrijd dan naar Warriors.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja ik denk nog steeds dat je regular season games niet kunt vergelijken met play-off games omdat je anders speelt. Als je met dezelfde mindset speelt zoals je in de regular season doet, dan wordt je zelfs door de Brooklyn Nets naar huis gestuurd in de play-offs. Daar heb ik geen statistieken voor nodig om te laten zien dat het wel of niet zo is. Ik heb genoeg play-off matches gezien, en genoeg regular season matches in de afgelopen jaren en daar zit een verschil tussen dat je matches in de regular season niet daarmee kan vergelijken. Zal me niets verbazen als de Spurs de 3 matches die ze nog tegen de Warriors moeten alle 3 zullen gaan verliezen, dan kan je weer met hele mooie statistieken komen van +1% bla, -12% Q. Maar in mijn ogen doet dat niets af van het feit of de Spurs kans maken tegen de Warriors in de play offs. Wat ik wel belangrijk vind om te zien tijdens regular season games zijn hoe spelers zich ontwikkelen, ik heb Green inderdaad ook tegen die dominante centers gezien en blijf erbij dat hij tegen een fitte DeAndre een probleem zal gaan krijgen around the glass. Alleen al om het feit dat DeAndre veel groter is dan Draymond. Elke kleine zwakte van de tegenstander zal in de play-offs helemaal uitgebuit worden. En de Clippers hebben zeker hun zwaktes zoals je die zelf al opgesomd hebt in je vorige posts. Maar om een regular season match erbij te halen waar mijn punt over Draymond makkelijk te bewijzen valt. Kan je je nog de match herinneren tussen GSW en de Clippers waar DeAndre de rim een beetje verplaatst had a la shaq waardoor ze de rim opnieuw terug moesten duwen. DeAndre had in die match gewoon vrij spel tegen Green; dat hij dan zijn dunks mist, dat zal hem echt niet gaan gebeuren in de play-offs. Maar hij had Green in zijn broekzak. Green had in die match ook een triple double, en speelde zeker goed maar die match-up zullen ze nooit zo kunnen houden tijdens de play-offs. Steve Kerr en Draymond zeiden zelf ook na de match dat ze probeerde om Chris Paul onder druk te zetten zodat ie DeAndre niet kon bereiken, nou ik durf mijn geld erop te zetten dat CP3 tijdens de play-offs DeAndre gemakkelijk zal kunnen bereiken als ze daar een advantage hebben. CP3 is geen domme spelert die alleen maar denkt aan zichzelf; als hij een advantage ziet zal ie het elke keer gaan uitbuiten.

Steve Kerr zal die smalle line up er dan zeker niet helemaal uit gaan gooien omdat ze offensief gezien ook ziek zullen zijn, maar ik heb er wel vertrouwen in dat door die advantage van DeAndre op Green ze het kunnen bijhouden. Dus ja ik baseer het op regular season match, maar niet op de uiteindelijke defensive rating of off. rating of eindstand. Maar puur op de match-up tussen DeAndre Jordan en Draymond Green. Dat de statistieken in het voordeel van de Warriors spreken, goh lijkt me logisch. Ze zijn de beste team van heel de NBA hebben, verliezen vrijwel nooit en winnen van elke contender. Welke team zie jij dan wel winnen van de Warriors, met die mooie statistieken erbij van jouw? Ja, die beantwoord ik zelf wel voor je. Helemaal niemand, aangezien ze de beste team zijn in de regular season, vrijwel nooit verloren hebben etc. Zullen ze de statistieken ook altijd in hun voordeel hebben, of heel misschien dat de Lakers na die winst van hun wel wat mooie stats hebben opgebouwd om het de Warriors moeilijk te maken in de play-offs.

De Clippers hebben een teringhekel aan de Warriors, worden keer op keer voor de gek gehouden omdat ze geen grote games zouden kunnen winnen, de Warriors zijn de kampioen, en zijn op recordkoers. Als je denkt dat de Clippers deze games niet 100% spelen ben je gek. Wat anders is in de playoffs zijn het aantal minuten dat spelers spelen, en de voorbereiding: veel meer video besprekingen, veel tactischer, meer rusten. DeAndre Jordan gaat niet opeens een halve meter hoger springen, of 2x zo sterk zijn.

Wat ik telkens heb benadrukt, helaas blijkbaar niet goed genoeg, i.i.g. voor jou niet duidelijk genoeg, is dat het gaat om die ene bewuste line-up. De befaamde ‘’Death Line-up’’, de line-up waar ik in m’n eerste post een groot rood vierkant omheen plaatste, de line-up die al het hele seizoen iedereen overhoop speelt, de line-up waar Pop van wakker ligt, de line-up die straks in playoffs veel meer speeltijd zal krijgen. Curry, Thompson, Iggy, Barnes & Green voor de duidelijk, dus niet zo maar ‘’small-ball’’ in het algemeen. Hun ‘’hyperagressieve, switchy, iedereen doet alles’’ line-up, iedereen speelt help-defense, iedereen box’t-out, iedereen rebound. Dat is de line-up die tegen iedereen werkt, hoe groot en sterk hun center ook is. Dus geen line-ups met Rush, Livingston of Barbosa, of wie dan ook, allemaal prima spelers, maar het werkt niet hetzelfde. Basketball-IQ, defensive skills, chemistry, wie weet waar het aan ligt, maar zonder Barnes of zonder Iggy haalt het niet dezelfde effectiviteit.

De game waarin Jordan de rim ‘’een beetje verplaatste’’ kan ik me zeker herinneren, de 3de ontmoeting van dit seizoen, en ik vind het prachtig dat je deze game uitkiest, bedankt dat je mijn punt maakt, want in de 9 minuten dat bovengenoemde line-up speelde in deze game hebben ze geen enkele off. rebound toegestaan, helemaal geen, 0. Zelfs Jordan heeft er geen te pakken gekregen.

Welke teams ik wel zie winnen van de Warriors ? sowieso zijn de Warriors in elke serie favoriet (goh), maar om een kans te maken zul je op z’n minst de minuten tegen hun ‘’Death Line-up’’ enigszins moeten kunnen overleven. Dat is de Clippers tot nu toe nog helemaal niet gelukt, en Kerr zal in de playoffs zeer waarschijnlijk een stuk gewilliger zijn om van deze intensieve, vermoeiende line-up gebruik te maken. Dat voorspelt weinig goeds voor de Clippers. De enige tactiek die tot nu toe een beetje lijkt te werken: 2 goede verdedigers die 1-op-1 Draymond kunnen verdedigen, en het Curry op z’n minst een beetje lastig kunnen maken. Plus een wendbare big die Iggy of Barnes off the dribble kan verdedigen. Je ‘’schuilt’’ je big op Iggy of Barnes, en je laat die 2 verdedigers de beruchte Curry/Green PnR switchen. Tegelijkertijd is het handig als je dan ook nog aanvallend goed genoeg bent. De Thunder hebben dit tot nu toe het beste gedaan met Westbrook, Durant & Adams. De Spurs hebben op papier het beste personeel hiervoor met Green, Kawhi & Aldridge, maar die ene game was zo een blow-out, daar zijn ze niet eens aan toegekomen. Zou me ook niet verbazen als Pop dit bewaard voor de playoffs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

GSW is natuurlijk met afstand favoriet. En kan ik het eigenlijk helemaal vinden in je analyse.

Heb persoonlijk een voorkeur voor de Thunders, één van die teams die zoals je zelf aangeeft wel iets uit zouden moeten kunnen halen tegen Curry & co. Ben erg benieuwd naar de play offs. Er is namelijk zeker een kans aanwezig dat GSW de play offs compleet gaat ownen, hoop het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites