Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Project C.A.R.S.

Michaelinho*

Aanbevolen berichten

• Antwoorden 1,4k
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ga het hele stuk niet eens lezen [MENTION=9512]Michaelinho*[/MENTION]; want ik ben het er gewoon mee eens. Is veel leuker en realistischer.

Ik wil jou even doorverwijzen naar de GMC, een groep die ook racen en altijd een formatie start hebben met rollende start. Die rijden max 80 kph bij start finish dacht ik en dat word allemaal goed geregeld. Check hier:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Overigens wil ik wel even mededelen dat sommige achterliggers/in de kwalificatie langzame coureurs wel goed aan de kant moeten. Tuurlijk als je in de kwali ook aan een snelle lap bezig bent hoef je niet aan de kant, maar anders natuurlijk wel. Ik ben op Oulton Park door 2 mensen ( door 1 zelfs 3 keer) opgehouden/de baan afgeknald omdat ze niet goed aan de kant gingen. Ga van de racelijn af, laat je gas los en laat de ander voorbij, het liefst op een recht stuk en niet direct na de exit van een bocht.

Is overigens geen (negatief) commentaar ofzo, maar voorkomt irritaties en dergelijke, houd het voor iedereen leuk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens alleen jullie moeten niet verwachten dat we bochten raar gaan nemen. Ik rij op t rechte stuk langzamer dan wanji bijv en ze knalt achterop mij. Je moet ook niet teveel risico nemen want sommige bochten vliegen jullie af als jullie willen inhalen.

Sop naar zolder. Net even geoefend maar zit nu tussen 140 en 141 qua tijd. De 3 moet zeker te halen zijn. Hoe zit het met jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat nieuwkomers ook hun eerste echte race verplicht vanaf pole mogen starten :huhu:

Kan ik hier uit op maken dat ik weer een deelnemer aan de MURL kan toevoegen? :huhu:

Met jou erbij zitten we op 20 stuks. De lobby kan er maxinaal 16 aan. Maar, we zijn nog nooit met 16 geweest. Ik probeer van te voren ook altijd zo goed mogelijk in te schatten met hoeveel we zijn. Er haken er altijd wel een aantal af.

Zondags:

19:00 - Practice

19:45 - Quali (15 min)

Gevolgd door een Main & Sprint Race.

[MENTION=2723]Jelle.[/MENTION]; Heeft niets met bochten raar nemen te maken hè. Als je zelf in een ronde zit lekker blijven gaan. Zit je dat niet, houdt dan even de trackmap en je achteruitkijkspiegel in de gaten. Dan is er niets aan de hand. Het ontbreekt bij de minder ervaren racers gewoon nog een beetje aan slimmigheid en een stuk awareness. Goed inschatten van bepaalde situaties, ook in races. Is overigens geen kritiek hoor, gewoon een logisch verschil tussen veel en weinig ervaring.

Voor de snelsten geldt gewoon dat ze goed positie moeten kiezen voor hun snelle ronde. Hele vette pech als je in het verkeer zit en daardoor opgehouden wordt.

We moeten er ook allemaal niet te moeilijk over doen. Het gaat uiteindelijk puur om de fun. De rest komt daarna wel (y)

Ik zit qua tijd volgens mij rond de 1:34.9. Dat was vorige week ergens. Nog even oefenen dus Jelle :D

bewerkt door Michaelinho*
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kan ik hier uit op maken dat ik weer een deelnemer aan de MURL kan toevoegen? :huhu:

Met jou erbij zitten we op 20 stuks. De lobby kan er maxinaal 16 aan. Maar, we zijn nog nooit met 16 geweest. Ik probeer van te voren ook altijd zo goed mogelijk in te schatten met hoeveel we zijn. Er haken er altijd wel een aantal af.

19:00 - Practice

19:45 - Quali (15 min)

Gevolgd door een Main & Sprint Race.

Hij moet vanmiddag nog klein stukje downloaden. Netflix kijken en 3 downloads tegelijk ging niet zo heel rap. Het spel en een Limited Edition update zijn al klaar, alleen nog een update. Wil wel even Witcher uitspelen, ben ik bijna doorheen (nog 2 bazen). Binnenkort wil ik er zeker aan proberen mee te doen ;)

Zijn die tijden dagelijks of is dat verschillend?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Teleurstellende races voor mij gisteren. Tijdens oefenen etc snel maar als je dan wat foutjes maakt heb je daar niets aan in de main race. Nordrake reed erg goed in de eerste race, volgens mij 5 rondes achter gezeten voordat ik hem voorbij kon!

Had meer ingezeten maar op naar Zolder. Net een paar rondjes gereden, snelste was 1.36.6xx. Moet nog wel sneller kunnen in die eerste 2 bochten sowieso.

Idee van de rolling start lijkt me prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hij moet vanmiddag nog klein stukje downloaden. Netflix kijken en 3 downloads tegelijk ging niet zo heel rap. Het spel en een Limited Edition update zijn al klaar, alleen nog een update. Wil wel even Witcher uitspelen, ben ik bijna doorheen (nog 2 bazen). Binnenkort wil ik er zeker aan proberen mee te doen ;)

Zijn die tijden dagelijks of is dat verschillend?

De MURL races zijn altijd op zondag op die tijden ja. Als er doordeweeks 'trainingskampjes' zijn post ik het hier wel. Meestal is dat ook vanaf een uur of 7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mee eens alleen jullie moeten niet verwachten dat we bochten raar gaan nemen. Ik rij op t rechte stuk langzamer dan wanji bijv en ze knalt achterop mij. Je moet ook niet teveel risico nemen want sommige bochten vliegen jullie af als jullie willen inhalen.

Sop naar zolder. Net even geoefend maar zit nu tussen 140 en 141 qua tijd. De 3 moet zeker te halen zijn. Hoe zit het met jullie?

Met die tijden op Zolder zal ik vast maar oefenen op 'rare bochten', want Wanji zal anders vaker achterop je knallen. :huhu:

Tip voor de meesten; je bent veldopvulling. Niet meer, niet minder. Laat de 'snelle' er gewoon lekker langs en geniet ervan. En nu lekker in het zonnetje vriendjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de race moet je als achterblijver gewoon aan de kant, of het nou in een bocht is of niet. Zijn officiele raceregels en ook MURL regels. Je dient als achterblijver je gas los te laten en de coureurs die je lappen gewoon voorbij te laten gaan, de blauwe vlag heet dat. Ga dus gewoon van de racelijn af en laat je gas los.

Dus ja, als dat in een bocht is, dan moet je in die bocht ook gewoon aan de kant. Zorg er anders voor dat je voor die bocht de snellere al voorbij hebt laten gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de race moet je als achterblijver gewoon aan de kant, of het nou in een bocht is of niet. Zijn officiele raceregels en ook MURL regels. Je dient als achterblijver je gas los te laten en de coureurs die je lappen gewoon voorbij te laten gaan, de blauwe vlag heet dat. Ga dus gewoon van de racelijn af en laat je gas los.

Dus ja, als dat in een bocht is, dan moet je in die bocht ook gewoon aan de kant. Zorg er anders voor dat je voor die bocht de snellere al voorbij hebt laten gaan.

Dat is niet helemaal waar overigens. Degene die gelapt wordt moet de ruimte geven om ingehaald te worden. Maar hoeft niet allerlei gekkigheid uit te halen om aan de kant te gaan.

De leiders moeten uiteindelijk wel zelf een cleane en veilige inhaalactie plaatsen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is niet helemaal waar overigens. Degene die gelapt wordt moet de ruimte geven om ingehaald te worden. Maar hoeft niet allerlei gekkigheid uit te halen om aan de kant te gaan.

De leiders moeten uiteindelijk wel zelf een cleane en veilige inhaalactie plaatsen.

Ik zeg ook niet dat je gekkigheid moet uithalen. Je mag de raceleider (of een andere) niet ophouden. In een bocht aan de kant is natuurlijk overdreven en komt niet vaak voor, maar ik weerleg even iets.

En over de kwalificatie kan ik niet duidelijker zijn: Als je zelf in een snelle ronde zit hoef je niet aan de kant natuurlijk, maar wel als je loopt te cruisen of outlap of whatever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En over de kwalificatie kan ik niet duidelijker zijn: Als je zelf in een snelle ronde zit hoef je niet aan de kant natuurlijk, maar wel als je loopt te cruisen of outlap of whatever.

Precies.

Tip voor [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; nog; als ik er voorbij wil, moet je niet aan de binnenkant van een bocht stoppen. Daar ligt de apex, die ik graag wil pakken. Is een tip overigens, geen kritiek. Je liet me er zondag namelijk gemakkelijk langs. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Precies.

Tip voor [MENTION=7942]kjhkevin[/MENTION]; nog; als ik er voorbij wil, moet je niet aan de binnenkant van een bocht stoppen. Daar ligt de apex, die ik graag wil pakken. Is een tip overigens, geen kritiek. Je liet me er zondag namelijk gemakkelijk langs. :)

Haha sorry, heb nog zo me best gedaan om juist niet in de weg te rijden. Ik dacht bij die bocht blijf ik aan de kant waar ik rij, dan kan diegene me aan de andere kant in halen. Beetje rare manouvre als ik ineens naar rechts rij.

En mvdb_nl Excuses, want volgens mij was ik het 1 keer in de kwali. Toen bleef ik links rijden zodat jij er rechts langs kon vlak bij die bocht. Heb echt iedereen zoveel mogelijk als het kon er langs gelaten, althans mijn best aangezien ik weet dat ik zeker niet de snelste ben.

Plus er kwamen in de race of sprint 2 auto's door de eerste bocht die moesten uitwijken voor mij ( weet niet wie), ik was net de grindbak ingereden en drukte op touch en kon dus niet meer naar links omdat ik nog te weinig snelheid had.

En voor ieder ander die ik per ongeluk geraakt heb natuurlijk excuses.

Link naar opmerking
Deel via andere websites