Hansje Geplaatst 30 april 2014 Share Geplaatst 30 april 2014 Kan zijn dat ik erover heb gekeken, maar hier was volgens mij nog geen topic over. Deense dramaserie over de vrouwelijke politica Birgitte Nyborg (de fantastische Sidse Babette Knudsen) die bijna per ongeluk plots minister-president van Denemarken wordt. We volgen enerzijds het politieke wereldje met alle mooie en smerige kanten ('Borgen' betekent letterlijk 'Burcht' en is de naam van het gebouw waar het Deense Parlement en het kantoor van de minister-president huishouden), maar ook de media en het gezinsleven van Nyborg en andere medewerkers. Had de eerste twee seizoenen al een tijdje gezien, onlangs heb ik het derde en laatste seizoen ook even op dvd gehaald. Meteen viel me weer op hoe goed in deze serie geacteerd wordt en hoe slim de afleveringen een balans vinden tussen de verschillende verhaallijnen die erg vaak kruisen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 30 april 2014 Auteur Share Geplaatst 30 april 2014 Kan zijn dat ik erover heb gekeken, maar hier was volgens mij nog geen topic over. Deense dramaserie over de vrouwelijke politica Birgitte Nyborg (de fantastische Sidse Babette Knudsen) die bijna per ongeluk plots minister-president van Denemarken wordt. We volgen enerzijds het politieke wereldje met alle mooie en smerige kanten ('Borgen' betekent letterlijk 'Burcht' en is de naam van het gebouw waar het Deense Parlement en het kantoor van de minister-president huishouden), maar ook de media en het gezinsleven van Nyborg en andere medewerkers. Had de eerste twee seizoenen al een tijdje gezien, onlangs heb ik het derde en laatste seizoen ook even op dvd gehaald. Meteen viel me weer op hoe goed in deze serie geacteerd wordt en hoe slim de afleveringen een balans vinden tussen de verschillende verhaallijnen die erg vaak kruisen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Wokulski Geplaatst 1 mei 2014 Share Geplaatst 1 mei 2014 Ontzettend fijne serie ja. Wat je zegt, hele natuurlijke acteerprestaties, mooi hoe de wereld vanuit allerlei kanten belicht wordt. Alle drie seizoenen reeds gezien maar wil nog weleens een aflevering meepakken als m'n ouders aan het kijken zijn (die overigens bij seizoen 3 zijn begonnen :S) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 18 mei 2014 Auteur Share Geplaatst 18 mei 2014 Blijft hier echt schandalig onderbelicht, zeg. Enfin, voor mij zit het erop, net de laatste twee afleveringen van het derde seizoen gekeken. Ook al vind ik het jammer dat het erop zit, wel een ideaal moment om te stoppen. Nu blijft het bij drie erg sterke seizoenen die ik over een paar jaar met alle plezier ga herkijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Curly Geplaatst 18 mei 2014 Share Geplaatst 18 mei 2014 Ik zal me er binnenkort wel eens aan wagen ;) House of Cards vind ik ook meesterlijk dus dit zou me ook wel eens kunnen boeien Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Bruins Geplaatst 18 mei 2014 Share Geplaatst 18 mei 2014 Allang gezien dit. Was zeer goed inderdaad. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Vitesse88 Geplaatst 19 mei 2014 Share Geplaatst 19 mei 2014 Zeker een heerlijke serie, sowieso erg ondergewaardeerd hier. Eveneens aan Forbrydelsen (The Killing) _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
MetalMichael Geplaatst 12 januari 2021 Share Geplaatst 12 januari 2021 Op 18-5-2014 om 02:44 zei Hansje: Blijft hier echt schandalig onderbelicht, zeg. Enfin, voor mij zit het erop, net de laatste twee afleveringen van het derde seizoen gekeken. Ook al vind ik het jammer dat het erop zit, wel een ideaal moment om te stoppen. Nu blijft het bij drie erg sterke seizoenen die ik over een paar jaar met alle plezier ga herkijken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten