Wokulski Geplaatst 22 maart 2014 Share Geplaatst 22 maart 2014 Allicht, had hier gelezen dat Simon weer zou gaan kijken als The Wire op 1 zou komen, daar wil ik natuurlijk graag een steentje aan bijdragen. (d) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Hansje Geplaatst 22 maart 2014 Share Geplaatst 22 maart 2014 1. The Wire (2002-2008, 5 Seizoenen) "It's all in the game, yo. All in the game." Sublieme dwarsdoorsnede van hedendaags Amerika. The Wire dissecteert zonder genade de verschillende facetten van de samenleving (de drugsproblematiek, de teloorgang van de industrie en bijhorende problemen van de arbeidersklasse, het onderwijs en de politiek). Wie een project als dit opzet, vindt enorm veel valkuilen op zijn weg. Bedenker David Simon weet die allemaal te ontwijken. Er is geen plaats voor zwart/wit, alleen voor grijs. Grijs zijn de straten van Baltimore, waar kinderen door de economische realiteit geen andere keuze hebben dan mee in het grote drugsspel te stappen. Grijst kleurt de haven, waar een man met dilemma's worstelt. De serie verplicht je om mee te denken. Welke mate van criminele activiteit is moreel toelaatbaar om jobs te redden die zorgen voor een inkomen? Grijs is het politiekantoor, waar ordehandhavers ook gewoon klootzakken blijken te zijn die moedeloos moeten toekijken hoe Baltimore geterroriseerd wordt door mensen die niet af te rekenen hebben met financiële bezuinigingen en een log wettelijk kader dat als ballast een onderzoek ophoudt. Grijs kleurt de binnenkant van het stadhuis. Het zou makkelijk geweest zijn om alle politici, zoals onder een bepaald deel van de bevolking wel eens durft te worden geroepen, weg te zetten als postjespakkers en poenscheppers. The Wire trekt deze populistische kaart niet. De ogen sluiten voor de problemen wordt niet gedaan, want er worden genoeg politieke spelletjes gespeeld. De politici in Baltimore hebben hun eigen agenda, maar je voelt ook dat ze écht van de stad een betere plek willen maken. Tegen beter weten in. Nuance is hét sleutelwoord doorheen deze serie, die me even vaak vochtige ogen bezorgde doordat iemand uit de problemen geraakte als door sympathieke personages die het slachtoffer worden van een bendeoorlog om zogenaamde 'corners'. In sommige hogescholen of Universiteiten wordt The Wire al gebruikt als materiaal om les te geven over bepaalde sociale problematiek. Het zegt veel over deze serie, zowel kunst als maatschappelijk relevant werkstuk. Beste tv-serie ooit. 2. The Office (2001-2003, 2 Seizoenen & Christmas Special) "If you want the rainbow, you got to put up with the rain. Do you know which 'philosopher' said that? Dolly Parton. And people say she's just a big pair of tits". The Office is een 'mockumentary' waarin een cameraploeg een documentaire maakt over een papierfabrikant in het Engelse dorpje Slough. Het is het geesteskind dat Ricky Gervais en Stephen Merchant meteen tot aan de top van de Britse humorladder schoot, en ook een prachtig voorbeeld van de geweldige politiek van de BBC om onbekend humortalent op te sporen en volop kansen te geven. Gervais speelt zelf David Brent, manager van de papierfabrikant. Een man die zichzelf uiterst competent, charmant, en grappig vindt. De waarheid is echter dat niemand buiten de hielenlikker Gareth Brent een van die eigenschappen toedicht. Het levert een hele hoop gênante situaties op waar veel mensen op afknappen. Ik kan ze eerlijk gezegd niet helemaal ongelijk geven, want als ik de reeks herzie gebeurt het vaak genoeg dat ik mezelf moet dwingen om bepaalde scènes niet door te spoelen omdat de plaatsvervangende schaamte simpelweg veel te groot is. Deze scènes kunnen twee richtingen opgaan: soms is ene bepaalde verspreking gewoon heel erg grappig, maar even vaak sturen Gervais en Merchant de reeks een eerder dramatische toer op. De balans tussen beiden zit echter perfect, en de overgang kan soms heel snel gemaakt worden zonder ooit geforceerd over te komen. Het sympathieke personage van dienst is Tim, die eigenlijk tegen z'n zin bij het bedrijf werkt en in het leven veel hoger kan mikken, maar te laf is om enig initiatief te nemen. Tim zorgt ook voor een love interest in de serie doordat subtiel duidelijk wordt dat Tim en secretaresse Dawn meer voor elkaar voelen. Omdat Dawn getrouwd is, kan hun band enkel voor de kijker worden opgebouwd met een blik van een paar seconden, of een korte aanraking. Het levert intense, erg realistische beelden op. Niet voor iedereen weggelegd, maar voor mij absoluut de beste mix van drama en comedy ooit. 3. The X-Files (1993-2002, 9 Seizoenen) The Truth Is Out There Ah, we zijn aanbeland bij mijn jeugdsentiment. Vroeger (en nu nog altijd, heel stiekem) was ik bezeten van alles wat te maken had met aliens, monsters, geesten, duistere complotten, en alles wat daarbij hoorde. Ik las alles wat ik te pakken kon krijgen in de reeks Kippenvel, en na een tijdje stond er geen boek meer in de plaatselijke bibliotheek met het etiket 'Griezel' dat ik niet heb verslonden. Vooral aan 'De Griezelbus'-reeks van Paul Van Loon had ik goeie herinneringen. Op een dag kreeg ik als cadeau twee strips van 'The X-Files', die me mateloos fascineerde. De strips mocht ik lezen, de TV-serie aanvankelijk niet. Uiteindelijk kon ik toch de serie kopen op DVD en die beantwoordde aan alle verwachtingen: een overkoepelend plot over aliens en een overheidscomplot, en losse afleveringen over alle mogelijke monsters en paranormale verschijningen. De reeks wordt duidelijk gedragen door de chemie tussen de 'believer' Fox Mulder (David Duchovny) en de sceptische wetenschapster Dana Scully (Gillian Anderson). Het gevaar voor overschatting bij jeugdsentiment is altijd aanwezig en wie de reeks nu kijkt zal merken dat er wel wat 'fillers' in zitten, maar het sterke acteerwerk, het overkoepelde verhaal en verschillende erg experimentele afleveringen maken de reeks nog steeds de moeite waard. 4. Sherlock (2010- , 3 Seizoenen) “Four serial suicides and now a note! It’s Christmas!” Normaal wou ik enkel reeksen in deze lijst opnemen die al afgelopen zijn, maar voor Sherlock maak ik graag een uitzondering. Deze naar het hedendaagse Londen herwerkte versie van Arthur Conan Doyle's bekende detective haalt op alle vlakken een enorm hoog kwaliteitsniveau. Sublieme scenario's, veel aandacht voor het visuele, en geweldige acteerprestaties. 'The Reichenbach Fall', slotaflevering van seizoen twee, vormt voorlopig het hoogtepunt. Seizoen drie voelt echter op alle vlakken een opstapje naar een alweer subliem seizoen vier, al hoop ik dat de schrijvers de geloofwaardigheid hoog houden. 5. Death Note (2006) "The death note never fails." Eerste anime in deze lijst, en voor al die mensen die denken dat anime nog steeds alleen maar voor kinderen wordt gemaakt de ideale serie om van hun vooroordelen af te komen. Death Note verheft psychologische oorlogsvoering tot een kunst, want de strijd tussen L en Kira zorgt voor de meest benauwende en spannende momenten die ooit op TV zijn vertoond. Toon daarbij nog de talloze plottwisten en het feit dat de serie ook een politieke boodschap heeft, namelijk de strijd tegen de doodstraf, en je krijgt een aanrader voor iedereen die zich over zijn vooroordelen over anime kan zetten. 6. Twin Peaks (1990-1991, 2 Seizoenen) "My log saw something that night." Twin Peaks is zonder twijfel een van de meest invloedrijke series ooit. De serie is helaas de geschiedenis ingegaan als een whodunnit waarbij de kijkers op zoek gingen naar de moordenaar van Laura Palmer. Wie enkel op deze manier naar Twin Peaks kijkt mist echter het feit dat David Lynch vooral bezig is met Kunst te maken, met hoofdletter K. Twin Peaks loopt over van de sfeer, van de fantastische soundtrack van Angelo Badalamenti tot het geweldige kleurgebruik doorheen de serie. Deze sfeer, in samenwerking met de tientallen geweldige karakters die allemaal hun eigen geheimen hebben, zorgt ervoor dat Twin Peaks ook nu nog, 24 jaar na uitbrengen, fantastische televisie oplevert. 7. Blackadder (1983, 1986-1987, 1989; 4 Seizoenen) "Field Marshal Haig is about to make yet another gargantuan effort to move his drinks cabinet six inches close to Berlin." Waar de meeste mensen bij het denken aan Rowan Atkinson meteen Mr. Bean voor zich zien, denk ik toch echt aan Edmund Blackadder. Het is voor mij het bewijs ban het talent van Atkinson, omdat beiden zo verschillend zijn. Mr. Bean drijft op fysieke humor, met een hoofdpersonage dat amper spreekt, gekke bekken trekt, veel gebruikt maakt van omgevingshumor en geen maatschappijkritische noten bevat. Zonder die reeks hier te willen afbreken, want ik heb er ook vaak om gelachen, gaat mijn voorkeur duidelijk uit naar zij tegengestelde: Edmund Blackadder is de meester van de geweldige verwensingen, absurde vergelijkingen, en andere vormen van verbale humor. Blackadder bestaat uit vier reeksen waarin telkens een ander deel van de geschiedenis hard wordt aangepakt: eind 15e eeuw, Engeland in de 16e eeuw onder Elisabeth I, de 'Regency' eind 18e en begin 19e eeuw, en in de loopgraven van de Eerste Wereldoorlog. De serie wordt naar mijn mening steeds beter, en zeker seizoen 3 en 4 met een geweldig geestige Hugh Laurie zijn van een absoluut topniveau. De serie heeft ook een van de mooiste eindes ooit, eentje die je niet snel verwacht van een komische serie. 8. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex (2002, 2005; 2 Seizoenen) "I thought what I'd do was, I'd pretend I was one of those deaf-mutes." GitS: SAC speelt zich af in het jaar 2030. Cybercommunicatie is erg belangrijk geworden, en de meeste mensen hebben hun lichaam gedeeltelijk of volledig vervangen door hightech prothesen. In deze achtergrond werkt Sectie 9, een speciale overheidsgroep die zich bezighoudt met terrorisme en cybercriminaliteit. Klinkt heel erg als de zoveelste saaie politiereeks die zich toevallig in de toekomst afspeelt maar geloof me, dat is het allesbehalve. Naast de originele losse afleveringen bestaat elk seizoen uit een grotere zaak waarbij politieke intriges een erg belangrijke rol spelen. Dat dit de enige serie is waarbij ik op een bepaald moment even de verschillende hoofdrolspelers, hun onderlinge relatie en hun veronderstelde motieven heb genoteerd om een overzicht te krijgen, moet genoeg zeggen over de complexiteit ervan. Tussendoor goochelt de serie ook nog met verwijzingen naar Catcher in the Rye, migrantenproblematiek, een aflevering die knipoogt naar Taxi Driver, etc. De serie mag zich zeker naast de films zetten. 9. Het Geslacht De Pauw(2004-2005, 2 Seizoenen) "We zouden graag wat kleren willen kopen, maar we zijn op zoek naar een winkel die BV-korting geeft” Wat Ricky Gervais deed in The Office, deed Bart De Pauw in Het Geslacht De Pauw. Alleen ging De Pauw nog een stapje verder: in plaats van een personage uit de grond te stampen, zet hij zichzelf helemaal te kakken. Deze satirische reeks was een rechtstreeks antwoord op het succes van 'The Pfaffs', een échte documentaire die het leven van de Belgische voormalige topdoelman volgde. Bart De Pauw trommelde enkele acteurs op om zijn familieleden te spelen en zette zichzelf neer als een narcistische, uitgebluste man die wanhopig probeert te teren op oude successen om zijn bekendheid in stand te houden. Met ook nog zijn luie vrouw Maaike (de immer fantastische Maaike Cafmeyer), zijn artistieke broer Benny die niets moet hebben van al die camera's in huis, zijn opvliegende broer Tom (de doorbraak van Tom Waes) die zich bezighoudt met verschillende louche zaken en andere bijfiguren zorgt het voor misschien wel het beste dat ooit op de Belgische TV is verschenen. De Pauw is een geniaal televisiemaker die de reeks opbouwde via een mengelmoes van uitgeschreven scènes, maar ook veel improvisatie en scènes waarin de omstaanders niet verteld werd dat het een fictieserie was. Het leverde memorabele momenten op, zoals die waarin Bart De Pauw verschillende winkels afschuimt om BV-korting af te dwingen of Maaike Cafmeyer die op de receptie van de Gouden Schoen zogezegd niet gezien had dat haar kleed in haar onderbroek stak. Alle twee seizoenen staan op YouTube, dus wie dit niet gezien heeft heeft geen excuus. 10. Green Wing (2004, 2006; 2 Seizoenen) "Join me again next week on this episode of 'Let's make no fucking sense' when I will be waxing an owl." Ik heb Green Wing hier al een paar keer aangeprezen, helaas steeds zonder gehoor. Green Wing lijkt een beetje tussen de plooien te vallen, want een groot deel van de cast speelde ook mee in het naar mijn gevoel veel bekendere Smack The Pony, en twee hoofdrolspelers hieruit zouden later naast Matt Leblanc schitteren in het eveneens bekendere Episodes. Hoewel het ergens ook wel logisch is, want deze Green Wing is iets tussen beiden in. Het is geen puur sketchprogramma want er zit wel degelijk een doorlopende verhaallijn in, maar langs de andere kant zitten er ook heel veel random stukjes in die nog het beste lijken op aparte sketches. In ieder geval speelt deze serie zich af in een hospitaal. Hoofdrolspelers zijn Mac, een briljante chirurg wiens promoties keer op keer door zichzelf geblokkeerd worden omdat hij lak heeft aan alle regels en gewoonten; de anesthesist Guy, zelfverklaarde Cassanova, uitvinder van het ongelooflijk ingewikkelde 'Guyball' en beste vriend van Mac met wie hij in constante rivaliteit verkeert, wat zich verklaart in verbale prikken heen en weer maar ook in een serie bizarre uitdagingen. Hun concurrentie stuwt naar nieuwe hoogten met de intrede van Caroline, een nieuwe dokter in het ziekenhuis. Ook de serie nevenpersonages is redelijk briljant te noemen. De neurotische radioloog Alan Statham, die dagelijks op de zenuwen gewerkt wordt door Boyce, een student die bij hem in opleiding is; of de knettergekke HR-manager Sue White. Wie houdt van absurde humor, moet zeker eens de filmpjes checken die ik in het 'Green Wing'-topic heb gegooid. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 22 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 22 maart 2014 (Y) Twin Peaks moet ik ook snel weer verder kijken, gaat steeds meer kriebelen om aan S02 te beginnen. Die sfeer is inderdaad ongeëvenaard. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 22 maart 2014 Share Geplaatst 22 maart 2014 Cool lijstje. Goed dat je Het Geslacht ook hebt, en ik had bij iemand als jou misschien ook wel In De Gloria verwacht maargoed. Niks te klagen verder (y) Vooral aan 'De Griezelbus'-reeks van Paul Van Loon had ik goeie herinneringen. Ik heb ze nog steeds allemaal in mn kast staan hier :mrgy: waren m'n favoriete jeugdboeken. Schitterend die nevenverhaaltjes altijd. Liever niet aanbellen _O_ Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 23 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 23 maart 2014 Rang Land Punten http://Titel (Bedenker, Looptijd) 050 59 Strike Back (Chris Ryan, 2010 - ) 049 60 That 70's Show (Mark Brazill, Bonnie Turner & Terry Turner, 1998 - 2006) 048 60 The Office (US) (Ricky Gervais & Stephen Merchant, 2005 - 2013) 047 60 The X-Files (Chris Carter, 1993 - 2002) 046 67 Scrubs (Bill Lawrence, 2001 - 2010) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Petterson Geplaatst 23 maart 2014 Share Geplaatst 23 maart 2014 01 The Wire Alles wat over deze serie gezegd kan worden, is reeds gezegd. Perfectie was nog nooit zo tastbaar. 02 Friday Night Lights Prachtige coming of age serie, waar elk personage je weet te raken. High school football in Texas is het beste decor ooit. Clear eyes, full hearts! 03 Lost Met Lost is mijn liefde voor series geboren. Weet nog goed hoe ik elke week uitkeek naar de nieuwste aflevering. Daarnaast ook gewoon ijzersterk. Helaas hebben de laatste seizoenen iets te veel bijgedragen aan de publieke beeldvorming, maar voor mij zal het altijd speciaal blijven. 04 Breaking Bad Veel (ook goede) series hebben te maken met zwakke (reeks) afleveringen of seizoen(en), waarbij soms het gevoel beklijft dat de schrijver verstrikt is geraakt in zijn eigen web. Bij Breaking Bad is dit totaal niet het geval. Vanaf aflevering één lijkt Vince Gilligan al te weten hoe de serie moet eindigen en wat je vervolgens te zien krijgt is de prachtig uitgewerkte weg daar naar toe. De karakterontwikkeling in Breaking Bad is fenomenaal met Jesse als uitschieter. Daarnaast ook cinematografisch ijzersterk. En de muziek! 05 The Shield Rauwer dan dit krijg je ze niet. Echter raken de makers na het definiërende moment van de serie, kortstondig de weg kwijt waarbij realisme en logica niet altijd even duidelijk aanwezig. Echter maakt het geweldige einde erg veel goed. 06 Game of Thrones Het heef me destijds veel moeite gekost om hier aan te beginnen, maar ben er nog elke dag dankbaar voor. Openingsscène van seizoen één is ongeëvenaard. 07 Entourage Ultieme feel good serie. Nog steeds kan ik uren op Youtube rondstruinen op zoek naar Ari Gold compilaties en legendarische Drama-quotes. Daarnaast visueel (;)) ook een lust voor het oog. 08 The League Vaak op het randje, nog vaker erover. Enige serie de mij letterlijk aan het huilen heeft gemaakt van het lachen. Setting leent zich perfect. 09 Parks & Recreation Al jaren trotse eigenaar van een Ron Swanson avatar, dus Parks & Rec mag uiteraard niet ontbreken. Knappe aan deze serie vind ik dat élk personage grappig is en perfect gebruik wordt gemaakt van zijn/haar sterke punten. Ook een erg hoge herkijkwaarde. Net als met Entourage, zit ik regelmatig een middagje Parks en Rec highligts te kijken op YT. 10 New Girl Heerlijke serie, met personages die elkaar perfect aanvullen. Miller, Schmidt en Winnie the Bish all the way! Eigenlijk wilde ik comedy's apart doen, maar misschien later, buiten mededingen om. ****** kut vinny :D. Nou dan maar alles buiten mededingen om ;) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 23 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 23 maart 2014 Haha, dit is wel een beetje jammer, erg tof lijstje. Had uiteindelijk weinig uitgemaakt voor de posities, maar The Wire had er natuurlijk nog wel een nummer 1-notering bij mogen krijgen om Simon over te halen. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 23 maart 2014 Share Geplaatst 23 maart 2014 Mwah, ik verwacht The Wire niet op 1. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 23 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 23 maart 2014 Mwah, ik verwacht The Wire niet op 1. Als je weet dat bij een opzet als deze populariteit vaak de doorslaggevende factor is, is dit natuurlijk ook niet echt gewaagde uitspraak. Maar er is één andere statistiek die imo heel veel zegt, maar die volgt natuurlijk aan het einde. :) 045 68 Family Guy (Seth McFarlane, 1999 - ) 044 69 The Office (UK) (Ricky Gervais & Stephen Merchant, 2001 - 2003) 043 71 The O.C. (Josh Schwartz, 2003 - 2007) 042 71 Lost (Jeffrey Lieber, J. Abrams & Damon Lindelof, 2004 - 2010) 041 76 Borgen (Adam Price, 2010 - ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Pieter Geplaatst 23 maart 2014 Share Geplaatst 23 maart 2014 Veel goeie series al aan de onderkant van de lijst :| Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Roprop Geplaatst 23 maart 2014 Share Geplaatst 23 maart 2014 Re: [Tournament] Beste tv-serie Lost ben ik nu nog mee bezig,verder een aantal degelijke comedy series. Ben benieuwd naar de rest. :b Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 23 maart 2014 Share Geplaatst 23 maart 2014 Als je weet dat bij een opzet als deze populariteit vaak de doorslaggevende factor is, is dit natuurlijk ook niet echt gewaagde uitspraak. Maar er is één andere statistiek die imo heel veel zegt, maar die volgt natuurlijk aan het einde. :) Ja ik weet welke je bedoelt ;c Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Justin Geplaatst 23 maart 2014 Share Geplaatst 23 maart 2014 Jeej Scrubs heeft het gehaald. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 23 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 23 maart 2014 Ja ik weet welke je bedoelt ;c Nog een andere zelfs. Die zegt nóg meer. :) 040 77 The Unit (David Mamet, 2006 - 2009) 039 79 Modern Family (Steven Levitan & Christopher Lloyd, 2009 - ) 038 80 Mad Men (Matthew Weiner, 2007 - ) 037 83 South Park (Trey Parker & Matt Stone, 1997 - ) 036 83 Arrow (Greg Berlanti, Marc Guggenheim & Andrew Kreisberg, 2012 - ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Simonsav Geplaatst 23 maart 2014 Share Geplaatst 23 maart 2014 Al een paar series voorbij zien komen waar ik zelfs nog nooit van gehoord heb. Die laatst bv Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 23 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 23 maart 2014 035 84 Planet Earth (Alastair Fothergill, 2006) 034 85 The Newsroom (Aaron Sorkin, 2012 - ) 033 88 Carnivàle (Daniel Knauf, 2003 - 2005) 032 89 Weeds (Jenji Kohan, 2005 - 2012) 031 99 The Walking Dead (Frank Darabont, 2010 - ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Starálfur Geplaatst 23 maart 2014 Share Geplaatst 23 maart 2014 Carnivàle al op plek 33. Bij de lijst op basis van gemiddeldes zal hij wel een stuk hoger staan. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 24 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 24 maart 2014 030 99 Sons of Anarchy (Kurt Sutter, 2008 - ) 029 101 Nikita (Craig Silverstein, 2010 - ) 028 101 House M.D. (David Shore, 2004 - 2012) 027 107 Rome (Bruno Heller, William J. MacDonald & John Milius, 2005 - 2007) 026 114 24 (Robert Cochran & Joel Surnow, 2001 - 2010) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Miz Geplaatst 24 maart 2014 Share Geplaatst 24 maart 2014 Hm.. Ik had House toch wat hoger verwacht. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 24 maart 2014 Share Geplaatst 24 maart 2014 Sons of Anarchy op 30.. :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 24 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 24 maart 2014 025 115 The Pacific (Steven Spielberg, Tom Hanks & Gary Goetzman, 2010) 024 122 Community (Dan Harmon, 2009 - ) 023 124 Twin Peaks (Mark Frost & David Lynch, 1990 - 1991) 022 127 True Detective (Nic Pizzolatto, 2014 - ) 021 134 Blue Mountain State (Eric Falconer & Chris Romano, 2010 - ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
vinnypassy Geplaatst 24 maart 2014 Auteur Share Geplaatst 24 maart 2014 020 144 How I Met Your Mother (Craig Thomas & Carter Bays, 2005 - ) 019 147 Californication (Tom Kapinos, 2007 - ) 018 148 The Big Bang Theory (Chuck Lorre & Bill Prady, 2007 - ) 017 153 The League (Jackie Marcus Schaffer &Jeff Schaffer, 2009 - ) 016 156 Two and a Half Men (Chuck Lorre & Lee Aronsohn, 2003 - ) Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
kiewiet Geplaatst 24 maart 2014 Share Geplaatst 24 maart 2014 Toffe lijst begint dit te worden:< Tof dat Strike Back en The Unit erin staan, niet verwacht. Echt toffe series btw, kan het niet genoeg benadrukken. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Big Mike Geplaatst 24 maart 2014 Share Geplaatst 24 maart 2014 The League helemaal vergeten in mijn lijst :( Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Tomasson Geplaatst 24 maart 2014 Share Geplaatst 24 maart 2014 The League (Y), kan daar echt van genieten die humor. Citeren Link naar opmerking Deel via andere websites More sharing options...
Aanbevolen berichten