Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Hip-Hop

Richarð.

Aanbevolen berichten

Maar voor een hip hop album is hij wel slecht. Daar gaat het hier ook over. Je kunt yeezus moeilijk hip hop noemen imo.

ja maar dan moet je het ook niet als een hip hop album beoordelen toch, allemaal van die trap achtige beats en is dan ook een album wat populairder is bij mensen niet alleen maar hip hop luisteren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

;e

En nu even serieus, ik ben idd een grumpy old head. Maar KL doet het niet voor mij, en zo ken ik meer mensen van mijn generatie, die echt niet alles uitkotsen wat tegenwoordig uitkomt. Misschien kan iemand het me uitleggen, en dan het liefste niet alleen Soof, ik wil meerdere invalshoeken. Ik ben benieuwd waarom het zo gehyped wordt. Alhoewel, hiphop is vele malen groter dan vroeger (raar maar waar), alleen de artiesten die het echt maken in de top. zijn ook echt commercieel in mijn oren (ogen).

Wat versta je onder de top?

Want er is wel nog een verschil tussen de top in de Hip Hop community, zeg maar de mannen die succes hebben in het genre, maar m'n moeder bij wijze van spreke niet kent of de top zoals megasterren als Rihanna, Taylor Swift en allicht de grootste van al Beyoncé. Tot dat laatste groepje behoort van de "nieuwere" artiesten eigenlijk enkel Drake. Nu ook niet bepaald mijn favoriete muziek Verder heb je enkel Jay en Kanye. Van die laatste kun je veel zeggen, maar niet dat hij met Yeezus een commercieel project afgeleverd heeft.

Maar tot de huidige top van het genre heb je naast een Kendrick ook iemand als J. Cole, die kun je toch moeilijk mainstream noemen?

Maarja, je moet eigenlijk ook commercieel definiëren. Bedoel je daarmee iemand die gewoon goed verkoopt of iemand die echt zijn muziek afstemt om het zo goed mogelijk te doen in de mainstream... Je kan een artiest bezwaarlijk kwalijk nemen dat veel mensen zijn muziek goed vinden natuurlijk.

Verder vind ik het wel schattig hoe je per sé KL op z'n minst niet heel erg slecht probeert te vinden ;c

Maar voor een hip hop album is hij wel slecht. Daar gaat het hier ook over. Je kunt yeezus moeilijk hip hop noemen imo.

Het probleem van dit soort redeneringen is natuurlijk dat er een ietwat misplaatste arrogantie vanuit gaat.

Een muziekgenre evolueert natuurlijk en misschien is hip hop op dit punt gewoon een muziekgenre geworden dat niet volledig aan jou besteed is. Je bent een fan van een fractie van het genre zeg maar, dat kan en mag natuurlijk, maar om nu te roepen dat iets geen hiphop is.

Ik bedoel, als ik graag fruit eet, maar ik lust geen bananen kan ik mezelf ook wijsmaken dat bananen geen fruit zijn, maar dat maakt het nog niet waar.

Zonder Yeezus per sé als hip hop album te willen omschrijven. Ik vond het fantastisch, maar het maakt me niet bepaald uit onder welk genre je het moet catalogeren.

bewerkt door Scifo
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder vind ik het wel schattig hoe je per sé KL op z'n minst niet heel erg slecht probeert te vinden ;c

Ik geef toe, ik was te optimistisch. Ik ging naar Spotify en dacht, laat ik eens het populairste KL nummer luisteren op Spotify: Kunta of zoiets, mijn oren begonnen te piepen, mijn tanden uit te vallen, ik had sterren voor mijn ogen, mijn neus liep en ik had mijn broek ondergescheten. Ik denk dat ik het hierbij laat, het is niet aan mij besteed. Net als bepaalde dingen die ik luister ook niet aan iedereen besteed zijn.

En commercieel hoeft niet te betekenen slecht. Ik luister meerdere top 40 ish dingen uit deze eeuw, Adele, Gotye, Amy Winehouse, etc.

Maar eh, er is een verschil hoe en wat natuurlijk. Outkast heeft zich in mijn opinie ontwikkeld tot een popie jopie commerciele muziekact. Op natuurlijke wijze, ze doen steeds iets anders. Ik hoop dat ze veel succes blijven houden al was het alleen maar om de eerste 3 albums die ik grijs draai (met name ATLiens) ooit ook de erkenning van een breder publiek krijgen die ze verdienen. Goede artiesten. Ik volg ze niet meer, maar hoor er dan ook niks meer van/over.

In ieder geval hou ik het voortaan wel bij mijn eigen dingen. KL (zijn stem geeft me al de kriebels) behoort tot de top in de hiphop (niet muziekaal per sé, maar qua erkenning van het grote publiek). Dit lijkt mij niet in elk geval doordat het kwalitatief goed is, want sinds wanneer heeft de meerderheid een wat exclusievere smaak en kan het pulp van goede ish onderscheiden? Muziek voor het gepeupel vind ik het. Ik ben dan maar liever een backpacker, purist of hoe je het ook wilt noemen dan dat ik alles wat gelikt klinkt slik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja Peet als ik jou goede shit van zijn eerste albums/mixtapes stuurt wil je het geen kans geven. Kunta is van het nieuwste album en vind ik zelf ook zwakste tape tot nu toe , slaat iets te veel door in zijn eigen stijl. En waarom is het muziek voor het gepeupel? Ik luisterde ook al naar hem toen het mainstream publiek hem niet kende dus dat gaat sowieso al niet op. Heb Kendrick live gezien in melkweg en hij rapt ook moeiteloos mee, speelt met het publiek, erg sympathieke dude en er speelt ook beetje mee dat hij eerste bekende artiest uit Compton sinds jaren is. Verder kan je niet ontkennen dat hij goed kan flowen. Je hoeft het ook niet dope te vinden, maar ik kan het zeer waarderen.

En shout out naar Scifo die het even perfect verwoordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

David, dat heb je niet gedaan. Geef me 3 titels van nummers die ik moet checken, aangezien er genoeg ish van hem op Spotify staat... Dan vind ik het wel, staat het er niet op, hebben we nog YT. Ik vind zijn stem überkut, maar dat vond ik in eerste instantie ook van het geluid van Lord Quas zoals ik al zei.

edit: Ach, het is gewoon mijn ding niet. Hoe goed de teksten ook zijn. Ik doe het niet, maar David en Leroy maakte me enorm aan het twijfelen.

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind HiiiPower altijd nog wel een hele sterke track, maar daarna is hij idd teveel doorgeslagen met zijn low key producties en piepstemmetjes, om het maar even kort te zeggen. O.D. was mijn jam toen ik nog folders rondbracht (eeuwigheid terug) Liep ik altijd die Michael Jordan track mee te rappen, in mijn meest puristische periode destijds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vind HiiiPower altijd nog wel een hele sterke track, maar daarna is hij idd teveel doorgeslagen met zijn low key producties en piepstemmetjes, om het maar even kort te zeggen. O.D. was mijn jam toen ik nog folders rondbracht (eeuwigheid terug) Liep ik altijd die Michael Jordan track mee te rappen, in mijn meest puristische periode destijds.

OD was idd heerlijk en ken ik volgens mij via post van jou (y)

Blabla @peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ok, aangezien ik de huidige KL niet voel, ga ik HiiiPower en OD luisteren vd week. Maar net al zeer gewaagde uitspraken gedaan tegen David op Skype, maar eh ik sta er wel achter mocht hij ze openbaren. :mrgy: Post die over Em maar Daaf.

Het probleem van dit soort redeneringen is natuurlijk dat er een ietwat misplaatste arrogantie vanuit gaat.

Een muziekgenre evolueert natuurlijk en misschien is hip hop op dit punt gewoon een muziekgenre geworden dat niet volledig aan jou besteed is. Je bent een fan van een fractie van het genre zeg maar, dat kan en mag natuurlijk, maar om nu te roepen dat iets geen hiphop is.

Ik bedoel, als ik graag fruit eet, maar ik lust geen bananen kan ik mezelf ook wijsmaken dat bananen geen fruit zijn, maar dat maakt het nog niet waar.

Zonder Yeezus per sé als hip hop album te willen omschrijven. Ik vond het fantastisch, maar het maakt me niet bepaald uit onder welk genre je het moet catalogeren.

Muziekgenre evolueert natuurlijk idd, maar er ontstaan ook steeds meer subgenres aan de binnenkant, die elkaar soms overlappen, en soms zelfs met muziek uit compleet andere genres overlappen (cross-over bijv..). Neemt niet weg dat (wat oudere en puristische gedeelte van) het hiphoppubliek niet zo makkelijk accepteert dat het zo evolueert, en dat de mensen die groot zijn geworden in de golden era en liefhebbers ervan (Marc.) het ook moeilijk kunnen slikken. Vernieuwing is niet altijd vooruitgang, en dat is een beetje wat ik heb, alhoewel ik dankzij [MENTION=4286]David[/MENTION]; een track tegenkwam van het eerste album van Joey Badass, waar ik helemaal mad van werd en me aan de 90's deed denken. Nu vind ik Joey Badass sowieso wel dope. Dat voel ik wel, maar zo'n KL of Tyler, the Creator... nee! Badass brengt hiphop zoals het bedoelt is, zonder rare poespas. Er zijn zoveel nieuwe dingen die goed zijn, maar dat wat er qua sales aan de bovenkant uitschiet is over het algemeen niet het beste. Zie Drake, en al die gouden tanden mannen zoals Jeezy, Weezy, en alle andere lil young figuren, mja. Ik cind ze nep maar mijn mening is gelukkig niet zaligmakend. Net niet, dat dan weer wel. Sluit ik af met die clip van Badass die ik bedoelde:

[video=youtube;DDWAk8-leVA]

bewerkt door MrMHB
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ah wat een turn up track. Zo hoor je hem zelden nog, enkel op features

Uh, every time I’m in my city, I be acting like my shit don’t stink

Used to clean my Rolie chain with alcohol in the sink

Riding around with niggas that I grew up with since McNair

Bumping me against the world, hello world, Kendrick here

Hiiipower zieke track. J.Cole als producer is zo sick. Trouwens, die tekst in het begin van de video. Daar heeft Kendrick het over dat hij Tupac sprak in een droom om het real te houden. En dan die outro op TPAB; dat bedoel ik met verticale verbanden in zijn muziek. Ja zijn laatste album luister je niet even weg, maar How Much A Dollar Cost heeft mijn leven bv. veranderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites