Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Roda JC Kerkrade

steijns

Aanbevolen berichten

Re: Roda JC Kerkrade #2

'Eén punt verschil kost miljoenen, die ga ik niet zomaar schenken'

Arnold Hendriks gaf onlangs aan dat hij Roda JC Kerkrade weer financieel wilde gaan helpen, maar dan moest algemeen directeur Marcel van den Bunder in ieder geval vertrekken. Dat gebeurde maandag: de bestuurder werd ontslagen door de leiding van Roda en dat leek de weg vrij te maken voor een terugkeer van Hendriks. De geldschieter wil echter niet investeren, maar Roda alleen geld lenen. Daarmee is de vereniging niet geholpen, benadrukt voorzitter Peter Janssen.

De degradant beschikt al over een negatief eigen vermogen en dat wordt alleen maar groter wanneer het geld gaat lenen. In dat geval komt zelfs de licentie van Roda in gevaar en een lening is dus uitgesloten. Janssen zegt dat Hendriks in het verleden altijd zo te werk is gegaan, maar dat de Limburgse club nu eigenlijk dacht aan sponsoring. Daar zal geen sprake van zijn, benadrukt Hendriks in gesprek met De Telegraaf: hij wil zijn geld uiteindelijk terug zien.

"Ik weet nog niet welk bedrag ik in de club moet stoppen om de zaak weer vlot te trekken", zegt de zakenman. "Er moet onder andere een overzicht komen van de ontslagen die gaan vallen bij het kantoorpersoneel en dan zijn er nog de afkoopsommen voor spelers die weg moeten. Dat is op dit moment de zwaarste operatie. Eén punt verschil kost miljoenen, die ga ik niet zomaar schenken. Ik heb ook nog een grote familie en eigen personeel waar ik voor moet zorgen

Maar steunen in een bepaalde transfer en afspreken dat je een deel van de opbrengst ontvangt is in principe toch ook ''lenen''? Misschien is hij haar voor te trekken? Er zullen vast niet veel hele grote talenten naar de JL willen maar met bijvoorbeeld 2 kleine heb je in ieder geval iets. Volgens mij werken de investeerders bij NEC ook op die manier, ze geven niet direct geld, maar steken het in een transfer en willen het op die manier terugzien. Ergens heeft RJC er dan nog niet veel aan, maar ik denk dat ze vooral moeten werken aan hun spelersmateriaal zodat ze kunnen richten op een directe terugkeer, want ze zullen nu wel leeglopen tot de laatste druppel.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat steunen bij bepaalde transfers kunnen jullie beter ook niet gaan doen. Dat hebben we hier bij MVV 4 jaar geleden afgesproken met Nol. Heeft een kleine 1,1 miljoen geïnvesteerd in de club, maar die investering is een zwaar blok aan het been bij MVV. Geen duidelijke regels opgesteld toendertijd, getouwtrek van beide kanten en uiteindelijk een juridisch schouwspel geworden.

Klinkt als een goed plan van Nol, zeker als de financiële nood hoog is, maar je gaat er nooit goed uitkomen. Nol moet er, begrijpelijk, natuurlijk ook wat op verdienen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Roda JC Kerkrade is achter de schermen druk bezig om de selectie te renoveren voor het seizoen 2014-2015. De club heeft de afgelopen twee weken gebruikt om elke speler in te lichten over zijn situatie.

Roda JC Kerkrade zal zorgvuldig te werk gaan om een goede, krachtige selectie samen te stellen die er vol voor zal gaan om binnen een jaar terug te keren naar de Eredivisie.

Overzicht:

Kees Luijckx en Roly Bonevacia hebben in hun contract een degradatie clausule opgenomen. Zij zullen hierdoor volgend seizoen niet meer voor Roda JC uitkomen.

Ook de keepers Prus en Roox, de middenvelder Donald en de aanvallers Powel en Skourtai zullen volgend jaar niet meer voor Roda JC spelen. Zij zijn in het bezit van een aflopend contract en de club heeft laten weten niet met hen verder te willen.

Weliswaar zijn Biemans, Sutchuin Djoum, De Beule en Kurto ook in het bezit van een aflopend contract, maar Roda JC houdt voor dit viertal echter de mogelijkheid open om te praten over een nieuwe verbintenis.

Zes spelers hebben, ondanks het feit dat ze in het bezit zijn van een doorlopend contract, te horen gekregen dat ze bij Roda JC mogen vertrekken. Het betreft de spelers Pluim, Kali, Monteyne, Van Peppen, Németh en Demouge. Guus Hupperts zal waarschijnlijk getransfereerd worden.

Roda JC heeft de intentie uitgesproken om graag verder te willen met de spelers Höcher, Ramos, Paulissen, Fledderus, Janssen, Letschert en Dijkhuizen. Zij worden aangevuld met de nieuwe selectieleden Jacobs en Wijnen uit de eigen jeugd en de reeds aangetrokken doelman Van Leer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luijckx, Biemans, Djoum, Pluim, Kali, Monteyne, Nemeth, Hupperts = jammer voor Roda JC

Bonevacia, Prus, Roox, Donald, Powel, Skourtai, vPeppen, Demouge, Kurto, deBeule = kan je missen

Ik denk ongeveer dat er hier wel een beetje op neer komt of zit ik er volledig naast?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Luijckx is een prima verdediger voor in de Jupiler League, zeker ook aangezien ze het spel zullen moeten gaan maken tegen teams die op eigen helft gaan hangen. Alleen had Kees wel een jaarsalaris van waarschijnlijk om en nabij de €300.000 en dat is veel te veel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[MENTION=12326]Maldini[/MENTION] Biemans heeft geloof ik al een nieuw contract aangeboden gekregen (ze hebben iig de intentie om met hem verder te gaan). Luijckx, Donald, Pluim, Kali, en Nemeth passen gewoon niet bij Roda (qua soort voetbal).

Hupperts kan geld opleveren, Monteyne is gewoon niet meer goed genoeg (en krijgt ook een behoorlijk salaris). Dijkhuizen is bijv. al beter. Daar willen ze ook verder mee.

Djoum vind ik wel jammer, speelde toch wel aardig de afgelopen tijd. De rest ben ik het wel met je eens.

bewerkt door Jarich.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Lijkt wel over een dosis vechtlust en mentaliteit te beschikken en die ga je nodig hebben in de Juup. Verlaagde aanbieding doen en zien wat er gebeurt.

Kan zeker een nuttige speler zijn, maar zal er niet rouwig om zijn als hij vertrekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch wel genoemd op verschillende sites.

'NAC Breda wil transfervrije Luijckx terughalen' - FC Update

Oude bekende Kees Luijckx praat met NAC - BN De Stem

Wat betreft Hupperts, dan moet Roda zorgen dat ze een bedrag van minimaal € 750.000 voor Hupperts krijgen en misschien een paar spelers kan huren van AZ. Misschien Rosheuvel en Lewis?

bewerkt door Jarich.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Jammer voor Roda, haha. Zou ook niet slim zijn van NAC. Misschien kan Luijckx beter in de Tweede Bundesliga gaan voetballen. Daar kan hij genoeg verdienen en hoeft Roda niets bij te betalen.

Ik denk dat morgen D-day is wat betreft Hendriks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites