Spring naar bijdragen
De FMusic 100 - stem op jouw favoriete liedjes allertijden. ×
FM - Christmas Challenges - Win een MU Sjaal of Beanie ×

Tennis Topic

FC-Breda

Aanbevolen berichten

Tennis is tactiek bovendien klopt de rest ook niet wat je zegt. Nadal ook genoeg risico genomen en wat een wereldballen. Vooral Djoko heeft in de 5de set geen risico genomen en wou de ballen rustig overslaan

:cab:

Djoko stuurde Nadal laatste games vaak van kant naar kant net. En Nadal alleen maar van die laffe slices terugslaan en hopen op een foutje van Djoko..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat een heerlijke finale. Jammer dat ik tussendoor nog even Feyenoord-Ajax moest kijken. ;c Maar daarna wel nog de laatste set gezien, en echt respect voor beide mannen hoor. Zeker voor Djokovic die in 2 dagen gewoon ruim 10 uur toptennis heeft gespeeld, sick.

Wat een sicke finale zeg _O_ prachtig ook dat vieren van Djoko, alles van zich af schreeuwen, schitterend

Fantastisch mooi inderdaad!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:cab:

Djoko stuurde Nadal laatste games vaak van kant naar kant net. En Nadal alleen maar van die laffe slices terugslaan en hopen op een foutje van Djoko..

Je moet onderscheid maken in de slices die geslagen worden.. De slices die Nadal slaat zijn er om het tempo eruit te halen en het ritme van je tegenstander te breken. Daarbij probeer je de bal laag te houden om zelf een hogere bal terug te krijgen. Nadal gebruikt deze slice vooral aanvallend en er is dus niks 'lafs' aan. Daarnaast heeft Nadal zich erg ontwikkeld. Als jeugdspeler was hij een defensieve baseliner, waarna hij een agressieve baseliner geworden is en hierna hebben ze ook de counterpunch bij hem erin gebracht. Het is een manier van spelen, maar zeker niet laf of enorm defensief, aangezien hij vaak genoeg de rally ook overnam.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd en een slice is misschien nog wel riskanter dan een normale slag. Niks zekerheid. Een slechte slice wordt direct afgemaakt. Juist ontzettend knap om zo'n bal laag over het net te krijgen en Nadal gebruikt het vooral aanvallend. En dan kun je zoals Gino en Simon wel op Nadal gaan haten en alles af doen met een :cab: alsof iemand onzin lult maar die man heeft me toch een zieke slagen in huis. Maar ben het gewend van vooral Gino. Nooit in discussie maar altijd doen alsof ie gelijk heeft en daarom al niet in discussie gaat. Ik zie Nadal merendeel van de rally's de bal de hoek inslaan, vooral met zijn forehand. Hij bouwt een rally rustig op totdat hij de kans krijgt om uit te halen met die forehand. Opbouwen heet zoiets. Zal het maar bij het voetballen houden: Als je de bal van achteruit opbouwt val je (meestal) aan. Misschien begrijp je het dan wel?

:clap: :mrgy:

EDIT: Speel je zelf ook tennis?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

idd en een slice is misschien nog wel riskanter dan een normale slag. Niks zekerheid. Een slechte slice wordt direct afgemaakt.

Juist ontzettend knap om zo'n bal laag over het net te krijgen en Nadal gebruikt het vooral aanvallend.

En dan kun je zoals Gino en Simon wel op Nadal gaan haten en alles af doen met een :cab: alsof iemand onzin lult maar die man heeft me toch een zieke slagen in huis.

Maar ben het gewend van vooral Gino. Nooit in discussie maar altijd doen alsof ie gelijk heeft en daarom al niet in discussie gaat.

Ik zie Nadal merendeel van de rally's de bal de hoek inslaan, vooral met zijn forehand. Hij bouwt een rally rustig op totdat hij de kans krijgt om uit te halen met die forehand. Opbouwen heet zoiets.

Zal het maar bij het voetballen houden: Als je de bal van achteruit opbouwt val je (meestal) aan. Misschien begrijp je het dan wel?

Ik wil best in discussie gaan lieverd.

Heb ik het over zekerheid? Nee toch? Buiten dat: ik weet dat een slice technisch moeilijk is. Ik kon het nooit. Ik kon ook geen topspin. En ik haatte de mensen die het wel konden. Voor dat aspect van zijn spel kan ik wel waardering opbrengen, tot een bepaald punt. Rancune? Misschien.

Wat Nadal doet heeft niet veel met aanvallen te maken. Hij is meer bezig met het pareren van de tegenstander en van daaruit acteren dan zelf het spel te maken. In het voetbal zou je het counteren kunnen noemen, zoals teams onder Mourinho meestal spelen. Het is niet mijn soort tennis.

Weet ik. Is ook knap.

Dankje. Ik sta altijd open voor discussie. Makkelijk scoren zo'n opmerking.

De rallies van Nadal, dat retourneren en wachten op een gaatje, het is gewoon niet mijn soort tennis. Ik zie veel liever een Federer, een Djokovic, een David Ferrer. Mannen die zelf het initiatief nemen en durven schilderen, durven strooien vanaf bal 1. Liever een opportunist.

O en ik heb zelf getennist, dus ik weet waarover we het hebben. Beetje betuttelend om zo te gaan doen lieverd.

Conclusie: we hebben andere voorkeuren. Kusje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites