Spring naar bijdragen
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s. ×
Mededeling: Mogelijke downtime MU in de ochtend op 24 december a.s.

Game of Thrones

Niels

Aanbevolen berichten

14 uur geleden zei E2E:

Ja maar die spoiler zie ik dus gewoon Jussa ;c 

Maakt voor mij niet uit, ik kijk altijd maandagochtend. Moeten we het dan maar zo doen dat je niet in dit topic moet komen als je nog niet gekeken hebt? Stel dat je even nietsvermoedend hier kijkt en het einde wordt gespoild voor je ofzo. Dat is niet fijn.

Dat is  amper een spoiler te noemen, toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Aantal van deze waren mij al opgevallen, maar zitten wel paar mooie tussen..

Gelijkenissen S1E01 en S8E01

It starts off with Robert and Cerceirollin into Winterfell....the same way Jon and Dany rolled in.

The episode ends with Jaime pushing Bran out the tower....and tonight’s episode ends with Jaime and Bran having Stare Bowl.

Robert and Ned were in the crypts talking about the rebellion and it’s outcome....and tonight Sam told Jon about his lineage.

Tyrion was in a brothel gossiping with the women and got summoned by Cersei...and tonight Bronn was summoned by Cersei while in a brothel gossiping with women (Awkward old man Qyburn Qockblocking)

The Hound rides into Winterfell the same way.

Catlyn asks where is Arya in S1E1, Jon asks where is Arya S8E1.

Robert hits Ned with the tough decision to be Hand of the King while in the crypts, in S8E1 Sam hits Jon with the tough decision of being the true king.

and of course....the first episode started with the girl being pinned to the tree by the Knight King....tonight’s episode ends with the Umber boy pinned on the wall.

2

bewerkt door Jespresso
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Spoiler

Er zitten nog wel meer gelijkenissen in hoor dan dat lijstje.

Een paar dingen vond ik deze aflevering overigens minder.

- The Hound/Arya had ik meer van verwacht

- Jon en Dany met de draken en bij de waterval (heel slecht)

- Lyanna Mormont (1 of 2 keer was het leuk, nu wordt het gewoon irritant)

- Theon's reddingsactie ging veel te makkelijk (maar ik snap dat ze daar niet te veel tijd aan kunnen besteden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

38 minuten geleden zei Dysproz:
  Inhoud verbergen

Er zitten nog wel meer gelijkenissen in hoor dan dat lijstje.

Een paar dingen vond ik deze aflevering overigens minder.

- The Hound/Arya had ik meer van verwacht

- Jon en Dany met de draken en bij de waterval (heel slecht)

- Lyanna Mormont (1 of 2 keer was het leuk, nu wordt het gewoon irritant)

- Theon's reddingsactie ging veel te makkelijk (maar ik snap dat ze daar niet te veel tijd aan kunnen besteden)

Spoiler

Dat geloof ik wel ja, ga de aflevering nog wel een keer kijken deze week. 

-Hound en Arya dacht ik precies hetzelfde

-Jon en Dany zal wel wat achter zitten. Ze laten wss niet zomaar zien dat Jon leert om op een draak te vliegen. Scene was Romcom achtig, idd.

laatste 2 eensch. 

Nadat ik seizoen 1 tot 7 in een aantal weken af kon kijken is een week wachten op één nieuwe aflevering wel kut zeg.

Wel heerlijk dat vanaf EP3 alles bijna 80 minuten lang is.

bewerkt door Jespresso
Link naar opmerking
Deel via andere websites

23 minuten geleden zei Hwb:

Niet. Personage is niet meer hetzelfde natuurlijk.

Spoiler

Bran gaat sowieso niet meer lopen nee..

Heb wat van die fan theory's (zou kunnen dan @Pino deze ook heeft gezien) gelezen dat Jaime Lannister dus Azor Ahai is, die de walkers moet bestrijden met de 'Lightbringer'. Heb het gevoel dat dat wel waar kan zijn, ook gezien het feit Bran - de Three Eyed Raven - zegt dat hij wacht op een 'oude vriend' (dus Azor Ahai). Denk dat de Bran/Jaime reünie wel eens een hele interessante kan worden. 

Kan natuurlijk ook heel vergezocht zijn 

5

Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Jespresso:
  Inhoud verbergen

Bran gaat sowieso niet meer lopen nee..

Heb wat van die fan theory's (zou kunnen dan @Pino deze ook heeft gezien) gelezen dat Jaime Lannister dus Azor Ahai is, die de walkers moet bestrijden met de 'Lightbringer'. Heb het gevoel dat dat wel waar kan zijn, ook gezien het feit Bran - de Three Eyed Raven - zegt dat hij wacht op een 'oude vriend' (dus Azor Ahai). Denk dat de Bran/Jaime reünie wel eens een hele interessante kan worden. 

Kan natuurlijk ook heel vergezocht zijn 

5

Spoiler

Azor Ahai gaat er ook over  dat er een offer gebracht moet worden, de grote liefde van Ahai. Jaime heeft die nou niet echt meer, daarom denk ik eerder dat Jon de evt. Azor Ahai zou zijn en Dany zou moeten offeren. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 17-4-2019 om 09:10 zei Jespresso:

Is zeker ook een goede optie, maar lijkt voor GoT wel te voor de hand liggend of zo.. Ben benieuwd.

Inhoud verbergen

@Justin @Pino plus dat Cersei nu zwanger lijkt te zijn, wellicht weer van Jaime, kan een offer zijn ? 

Dat heb ik nooit voor een seconde geloofd. Denk dat dat gewoon een leugen was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 minuten geleden zei Justin:

Dat heb ik nooit voor een seconde geloofd. Denk dat dat gewoon een leugen was.

Spoiler

Ik denk dat dat wel waar kan zijn, zeker gezien de reactie van Tyrion ook. Ik denk juist dat die baby de reden zal zijn dat Tyrion over gaat stappen naar Cersei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

34 minuten geleden zei Justin:

Als iemand kan manipuleren is zij het hoor.

Spoiler

Dat zeker, maar je zag haar in de laatste aflevering van S07 ook geen wijn  drinken. Maar in de preview van S08 zag je haar weer wel wijn drinken. Bovendien is er voorspeld dat al haar 3 kinderen zouden sterven. 2 zijn er al dood.... Dus het vermoeden is dat ze wel zwanger is maar de baby dood geboren wordt of zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Pino, ga nog eens tellen. De profetie is al uitgekomen. Bovendien dronk ze die wijn al in deze aflevering, nadat ze met Euron naar bed was geweest. Die zwangerschap is nep om Jaime en Tyrion te bespelen, is tenminste mijn stellige overtuiging.

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei Pino:
  Inhoud verbergen

Dat zeker, maar je zag haar in de laatste aflevering van S07 ook geen wijn  drinken. Maar in de preview van S08 zag je haar weer wel wijn drinken. Bovendien is er voorspeld dat al haar 3 kinderen zouden sterven. 2 zijn er al dood.... Dus het vermoeden is dat ze wel zwanger is maar de baby dood geboren wordt of zo.

Spoiler

Myrcella, Joffrey, Tommen. Alledrie al dood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

17 uur geleden zei PJHoutman:
  Toon verborgen inhoud

Myrcella, Joffrey, Tommen. Alledrie al dood.

Spoiler

Klopt ja ik was die dochter vergeten, maar dan is er voorspeld dat 4 kinderen dood gaan of al haar kinderen. In ieder geval in een vd vorige seizoenen was een flashback van een jonge cersei die bij een of andere vrouw was (soort melissandre) en die voorspelde haar toekomst, dat al haar kinderen dood zouden gaan en dat zij dood zou gaan door haar kleine broertje.

Dat laatste lijkt Tyrion te zijn, maar dat is uiteraard te voor de hand liggend, Jaimy kan het ook zijn omdat hij kort na Cersei geboren is.

Ik denk daarom ook dat de kans groot is dat Jaimy Cersei vermoord, en dan kan dat hele Azor Ahai (of hoe je het ook spelt) verhaal wel betrekking hebben op Jaimy.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Pino:
  Toon verborgen inhoud

Klopt ja ik was die dochter vergeten, maar dan is er voorspeld dat 4 kinderen dood gaan of al haar kinderen. In ieder geval in een vd vorige seizoenen was een flashback van een jonge cersei die bij een of andere vrouw was (soort melissandre) en die voorspelde haar toekomst, dat al haar kinderen dood zouden gaan en dat zij dood zou gaan door haar kleine broertje.

Dat laatste lijkt Tyrion te zijn, maar dat is uiteraard te voor de hand liggend, Jaimy kan het ook zijn omdat hij kort na Cersei geboren is.

Ik denk daarom ook dat de kans groot is dat Jaimy Cersei vermoord, en dan kan dat hele Azor Ahai (of hoe je het ook spelt) verhaal wel betrekking hebben op Jaimy.

Spoiler

Nee, daar werd expliciet 3 kinderen gezegd. Was ook zo in de boeken. Is (dus?) niet echt zwanger.

16 uur geleden zei Chiemel:

Hoe kan ik spoilers maken op mijn mobiel tegenwoordig? 

Je kunt nog ouderwets de commando's tikken met spoiler tussen [...] kun je zelf die spoiler maken. Je laat hem eindigen met /spoiler

bewerkt door Hwb
Link naar opmerking
Deel via andere websites